Christiane_W Skrevet 24. januar 2018 #5701 Skrevet 24. januar 2018 (endret) 14 minutter siden, Trollmora skrev: Jeg er mamma selv, jeg har aktive barn, er aktiv selv og har de siste årene tilegnet meg mer kunnskap om ernæring I forhold til treningsmenge. Kunne aldri I verden fått meg til å kritisere naboen for det de spiser, og må støtt og stadig ty til litt enklere løsninger selv I en travel hverdag. Men nå legger hverken naboen ut ukesmeny til beskuelse eller skryter av et matbudsjett på 1000kr I uka da. For meg er det revnende lilegyldig hva avkommet hennes (eller andres) spiser I løpet av en dag og ikke - men IKKE LYV om det! Hverken om summer på handlelappen eller mengder mat! Da våkner villdyret..... Det er ikke noe galt i å ty til enklere løsninger. Det gjør vi vel alle. Men jeg står for at jeg synes at ABs ukemeny burde inneholdt mer rent kjøtt (biff, kyllingfilet, svinefilet, fisk) og ferske grønnsaker. Mannen min lager f.eks. kjempegod lapskaus basert på First Price pepperbiff og ferske grønnsaker (potet, gulrot, purre, løk ++). Det er billig, men god og næringsrik mat. Det er vel nettopp det at handlelappens mengder og summer som fremstår som løgn som provoserer de fleste. Og at en person som tjener 100K i måneden er veldig opptatt av å bruke minst mulig på mat, når det er mange andre områder det bør spares inn på før matbudsjettet om det må spares. Endret 24. januar 2018 av Christiane_W Rettet skrivefeil 13
Gjest orfeus Skrevet 24. januar 2018 #5702 Skrevet 24. januar 2018 (endret) 14 timer siden, Pås skrev: Jeg blir litt stresset av å lese her nå... jeg er ganske kritisk til ab sin hemningsløse eksponering av sine barn, og tror overhodet ikke på at de spiser så lite som hun hevder. Men sitter virkelig foreldre nå for tiden og regner på om barna får i seg nok proteiner? Mine nå voksne barn fikk sin del av kjøttdeig og spaghetti, pølser og potetstappe til middag. Jeg prøvde å snike inn fisk og brokkoli i blant, men som regel ble det middag som var rask å lage og som alle likte. Og hvis de ikke ville spise fisken fikk de heller ta en ekstra brødskive til kvelds... Helt enig, den fokuseringen og finregningen på næringsstoffer gjør meg susete. Kan hun ikke gi ungene frukt og grønnsaker, fisk og kjøtt (karbonadedeig kan man lage masse kult av, grovt brød med pålegg - og la dem spise til de er mette? Hun har da råd til å kjøpe den maten ungene trenger!?!? Hvorfor må hun ha dette som et tema på bloggen i det hele tatt? Er ikke ungenes måltider en privatsak? Jeg vet ikke om det finnes en blogg som er mer lavmåls når det gjelder eksponering av umyndiges privatliv. Kanskje Heitmann ... Endret 24. januar 2018 av orfeus
Lapper Skrevet 24. januar 2018 #5703 Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, Christiane_W skrev: Jeg er ikke mor selv, men jeg, og ikke minst mannen min, kan en del om ernæring, trening osv. Derfor tillot jeg meg å uttale meg kritisk om "1000-kr-i-uka-på-mat" prosjektet hennes som for det første fremstår som urealistisk fremstilt (makronene kjøper lunsj i kantina og hun supplerer med det hun har i skap, skuffer og fryser), samt at om det faktisk stemmer er det alt for lite mat i forhold til aktivitetsnivået til makronene. Men siden jeg (og gubben) ikke har barn har vi vel ikke rett til å uttale oss om kostholdet til AB m familie i følge henne. Grunn nummer to til at jeg uttalte meg er at jeg synes hele opplegget hennes er et hån mot de som faktisk sliter økonomisk. Klart du har lov til å uttale deg.. Jeg mener jo også at makronene ikke kan klare å trene 20 timer pr uke om de spiser 1 potet og 120 gr fisk/kjøtt til middag. Det går nok mye brød i huset men man må jo ha litt annet enn brød også 8
Bollagrei Skrevet 24. januar 2018 #5704 Skrevet 24. januar 2018 Gidder ikke kommentere i bloggen hennes mer etter at hun beskylte meg for å være et sint troll sist jeg prøvde meg ved forrige handleliste. Jeg sa bare noe sånt som at jeg hadde hadd stramt matbudskjett i årevis og så av det hun kjøpte at det ikke var de billigste alternativene. (to løk i strømpe, kjøpeblåbær, ting som nettopp hadde vært på tilbud til lavere pris ect) Hun hamstrer ikke tilbud og har aldri gjort det, var svaret hun gav meg, litt irriterende at det er et av rådene hun gir nå... Svaret mitt ble da ikke publisert, og det var virkelig ikke vondt ment eller stygt, det var bare fakta om at regnestykket hennes ikke gikk opp og at jeg hadde lang erfaring som gjerrigknark Det jeg bare må få kommentert nå, er at hvis man virkelig snur på hver krone så har man kilopriser i hodet, og trenger ikke bruke to timer på å skjekke prisen på det man kjøper. Man skjekker og sammenligner priser automatisk, hver gang man handler. Handler man bare en gang i uka, på samme butikk, har man ihvertfall nødvendigvis total oversikt. (og husker prisen når folk spør) For å kunne leve med stramt budskjett går jeg selv i flere butikker, for å kjøpe ting på tilbud, extra har f eks veldig ofte poteter til halv pris, typ 19 kr for 5 kg, og tilbud på en eller to type frukt til 10 kr kg, og jeg finner ofte halv pris melk der osv. Men det er jo ettersom hvor disiplinert man er til å ikke kjøpe andre ting man ikke trenger, og smak og behag og hvor ofte man tilfeldigvis alikevel er forbi en butikk. Poenget var bare egentlig, og det var det som irriterte meg både forrige gang og nå, at hun virker å ha lite oversikt over hva ting koster, og da blir det litt rart å oppheve seg selv til dronningen av sparing. En annen ting er jo at å kjøpe mat i kantine og på resturant dobler ukas matbudskjett og skjærer i hjertet på enhver ekte gjerrigknark 😁 37
Malum Skrevet 24. januar 2018 #5705 Skrevet 24. januar 2018 18 minutter siden, Bollagrei skrev: Gidder ikke kommentere i bloggen hennes mer etter at hun beskylte meg for å være et sint troll sist jeg prøvde meg ved forrige handleliste. Jeg sa bare noe sånt som at jeg hadde hadd stramt matbudskjett i årevis og så av det hun kjøpte at det ikke var de billigste alternativene. (to løk i strømpe, kjøpeblåbær, ting som nettopp hadde vært på tilbud til lavere pris ect) Hun hamstrer ikke tilbud og har aldri gjort det, var svaret hun gav meg, litt irriterende at det er et av rådene hun gir nå... Svaret mitt ble da ikke publisert, og det var virkelig ikke vondt ment eller stygt, det var bare fakta om at regnestykket hennes ikke gikk opp og at jeg hadde lang erfaring som gjerrigknark Det jeg bare må få kommentert nå, er at hvis man virkelig snur på hver krone så har man kilopriser i hodet, og trenger ikke bruke to timer på å skjekke prisen på det man kjøper. Man skjekker og sammenligner priser automatisk, hver gang man handler. Handler man bare en gang i uka, på samme butikk, har man ihvertfall nødvendigvis total oversikt. (og husker prisen når folk spør) For å kunne leve med stramt budskjett går jeg selv i flere butikker, for å kjøpe ting på tilbud, extra har f eks veldig ofte poteter til halv pris, typ 19 kr for 5 kg, og tilbud på en eller to type frukt til 10 kr kg, og jeg finner ofte halv pris melk der osv. Men det er jo ettersom hvor disiplinert man er til å ikke kjøpe andre ting man ikke trenger, og smak og behag og hvor ofte man tilfeldigvis alikevel er forbi en butikk. Poenget var bare egentlig, og det var det som irriterte meg både forrige gang og nå, at hun virker å ha lite oversikt over hva ting koster, og da blir det litt rart å oppheve seg selv til dronningen av sparing. En annen ting er jo at å kjøpe mat i kantine og på resturant dobler ukas matbudskjett og skjærer i hjertet på enhver ekte gjerrigknark 😁 Jeg går ut ifra at hun rett og slett ikke hadde tenkt igjennom dette matbudsjettet skikkelig før hun postet det på bloggen. Hun hadde nok ikke regnet med at folk skulle stoppe opp og ettergå det i sømmene, og var antagelig ikke forberedt på å bli konfrontert. Hun har surret seg inn i en løgnhistorie som blir kinkig å bortforklare, så hun gjør som hun pleier: setter piggene ut, fortsetter å spinne videre på løgnhistorien, og sørger nokså effektivt for å kneble dem som våger å fortsatt stille kritiske spørsmål. Bortsett fra her inne, da. Men hun legger jo enorm innsats i å forsøke å redusere oss til misunnelige stalkere som ikke har bedre ting å bruke tiden sin på enn å hate og hetse. Gud hjelpe meg for et menneske. At hun orker! 23
Jobbermedbarn Skrevet 24. januar 2018 #5706 Skrevet 24. januar 2018 23 minutter siden, Malum skrev: Jeg går ut ifra at hun rett og slett ikke hadde tenkt igjennom dette matbudsjettet skikkelig før hun postet det på bloggen. Hun hadde nok ikke regnet med at folk skulle stoppe opp og ettergå det i sømmene, og var antagelig ikke forberedt på å bli konfrontert. Hun har surret seg inn i en løgnhistorie som blir kinkig å bortforklare, så hun gjør som hun pleier: setter piggene ut, fortsetter å spinne videre på løgnhistorien, og sørger nokså effektivt for å kneble dem som våger å fortsatt stille kritiske spørsmål. Bortsett fra her inne, da. Men hun legger jo enorm innsats i å forsøke å redusere oss til misunnelige stalkere som ikke har bedre ting å bruke tiden sin på enn å hate og hetse. Gud hjelpe meg for et menneske. At hun orker! Er helt enig med deg! Hun gir seg ikke på denne 1000 kr i uka som de færreste tror på, og har dermed surret seg inn i ennå mer løgner og uredeligheten! Det er både fascinerende og trist å følge med på😔 Særlig fordi det innebærer ennå mer utlevering som en annen nevner her! 14
Papirfly Skrevet 24. januar 2018 #5707 Skrevet 24. januar 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod.
ReinaSiete Skrevet 24. januar 2018 #5708 Skrevet 24. januar 2018 On 1/23/2018 at 12:13 PM, Stupine said: AB svar i dag til ernæringsfysiolog. https://imgur.com/a/9poJ5 Hun er så bitter og det er så åpenbart. 15
Lapper Skrevet 24. januar 2018 #5709 Skrevet 24. januar 2018 16 minutter siden, ReinaSiete skrev: Hun er så bitter og det er så åpenbart. Er så mange som ber henne om å ikke være så opptatt av hva hun veier å hvor mye hun går ned. Å jeg skjønner ikke hvorfor hun må gå ned noe. Hun har jo en kjempefin kropp.. 4
princesse Skrevet 24. januar 2018 #5710 Skrevet 24. januar 2018 Nå håper jeg kun på en ting.. at det ikke blir sendt snapchat eller laget blogginnlegg med bilder fra møte mellom makronene og kjæresten. 12
pøbelsara Skrevet 24. januar 2018 #5711 Skrevet 24. januar 2018 (endret) Jeg fatter og begriper virkelig ikke at noen kan synes det er en god ide at vilt fremmede mennesker skal kunne følge med på utviklingen av et nytt forhold eller møtet mellom vilt fremmede barn og mors kjæreste. Det er virkelig så TRIST at noen velger å utlevere seg selv og omgivelsene på den måten. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 25. januar 2018 av Papirfly 28
Chrisssi Skrevet 24. januar 2018 #5712 Skrevet 24. januar 2018 Når mor på 40+ oppfører seg som en tenåring og dater en såpass mye yngre kar som også titulerer seg som Influencer, er det ikke rart man stusser.... Håper møtet holdes privat, slik at barna skjermes. Hva er egentlig denne trangen til å rope ut om noe så personlig som et nytt forhold er, fallhøyden er stor..... 32
Lopploella Skrevet 24. januar 2018 #5713 Skrevet 24. januar 2018 Og så fanklubben som er HELT SIKRE på at dette kommer til å bli en kjempesuksess? 4
Rosalie Skrevet 24. januar 2018 #5714 Skrevet 24. januar 2018 7 timer siden, Malum skrev: Jeg går ut ifra at hun rett og slett ikke hadde tenkt igjennom dette matbudsjettet skikkelig før hun postet det på bloggen. Hun hadde nok ikke regnet med at folk skulle stoppe opp og ettergå det i sømmene, og var antagelig ikke forberedt på å bli konfrontert. Hun har surret seg inn i en løgnhistorie som blir kinkig å bortforklare, så hun gjør som hun pleier: setter piggene ut, fortsetter å spinne videre på løgnhistorien, og sørger nokså effektivt for å kneble dem som våger å fortsatt stille kritiske spørsmål. Bortsett fra her inne, da. Men hun legger jo enorm innsats i å forsøke å redusere oss til misunnelige stalkere som ikke har bedre ting å bruke tiden sin på enn å hate og hetse. Gud hjelpe meg for et menneske. At hun orker! Mn det er jo andre gangen hun gjør det... 6
Lopploella Skrevet 24. januar 2018 #5715 Skrevet 24. januar 2018 Det virker som hun er en god del flinkere til å bake enn til å lage mat. 5
Malum Skrevet 24. januar 2018 #5716 Skrevet 24. januar 2018 33 minutter siden, Rosalie skrev: Mn det er jo andre gangen hun gjør det... Jeg sikter til første gangen hun gjorde det. Jeg hadde jo blitt forundret om hun plutselig hadde lagt ut et endret, og mer troverdig matbudsjett. Hun er som en sinna veps - gir seg aldri, og hun vil nok for all del ikke la dette ligge, og dermed gi inntrykk av at hun ønsker å dysse det ned, så folk kan tenke at de avslørte henne. 7
filifjonka Skrevet 24. januar 2018 #5718 Skrevet 24. januar 2018 2 hours ago, Lapper said: Er så mange som ber henne om å ikke være så opptatt av hva hun veier å hvor mye hun går ned. Å jeg skjønner ikke hvorfor hun må gå ned noe. Hun har jo en kjempefin kropp.. En innbitt dame som AB vil selvsagt sette seg en vektgrense og kjempe for å holde seg under den. Her er det nok ikke snakk om et intervall nei, her er det over eller under. 1
Chrisssi Skrevet 24. januar 2018 #5719 Skrevet 24. januar 2018 (endret) Da kan vi trygt ta kvelden, hu mor sjøl har avtalt å kjøpe tannbørste til den unge pizzaduden, så da lever de forhåpentligvis lykkelig alle sine dager. Verdens kleineste og oppkonstruerte snap fra en 4-barns mor Endret 24. januar 2018 av Chrisssi 31
Nettroll Skrevet 24. januar 2018 #5720 Skrevet 24. januar 2018 Jajajøss. Nå har hu mor begynt å snappe identiske type snapper av daten sin, som hun er kjent for å gjøre av de hun bor sammen med. «nå filmer jeg, så sier du noe positivt om meg, så virker det veldig ekte og naturlig ikke sant??» Ser ut som hun har funnet en type som ikke har noe problem med å bli eksponert på blogg, og vil sikkert mer enn gjerne bli avbildet i mediene. Og han krever sikkert ikke å gå inn bakdøren når AB skal på rød løper. Så deet er jo bra. Hipp hurra for kjærligheten og norske, populære influencers. Det er godt de finner sammen. :-) 31
Fremhevede innlegg