Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg dæver. Jeg kjente/kjenner Erik. :fnise:

Jeg også. Bodde på samme plass. Han var sammen med min x vennine

Videoannonse
Annonse
Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Synes det virker både trist og unødvendig med et så stramt matbudsjett.

På spørsmål om det er nok mat svarer hun: "Om det skulle vise seg å bli for lite middag en dag så blir det ofte noen brødskiver til kvelds."

Hvis det viser seg at det blir for lite middag, må man faktisk lage mer. Heller litt rester enn at barna ikke blir mette, og er de opptatt med aktiviteter kan det bli lenge før de får de ekstra brødskivene. 

Da bør hun lese innlegget jeg la ut tidligere, det om mat til unger som trener. Med den treningsmengden de har,  så kan dukke si at om det ikke er nok middag, så tar du en skive til kvelds. Matretter jeg la ut, kommer fra Olympiatoppen. 

Skrevet

Jeg blir litt stresset av å lese her nå... jeg er ganske kritisk til ab sin hemningsløse eksponering av sine barn, og tror overhodet ikke på at de spiser så lite som hun hevder. Men sitter virkelig foreldre nå for tiden og regner på om barna får i seg nok proteiner? Mine nå voksne barn fikk sin del av kjøttdeig og spaghetti, pølser og potetstappe til middag. Jeg prøvde å snike inn fisk og brokkoli i blant, men som regel ble det middag som var rask å lage og som alle likte. Og hvis de ikke ville spise fisken fikk de heller ta en ekstra brødskive til kvelds...

• Liker 15
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Pås skrev:

Jeg blir litt stresset av å lese her nå... jeg er ganske kritisk til ab sin hemningsløse eksponering av sine barn, og tror overhodet ikke på at de spiser så lite som hun hevder. Men sitter virkelig foreldre nå for tiden og regner på om barna får i seg nok proteiner? Mine nå voksne barn fikk sin del av kjøttdeig og spaghetti, pølser og potetstappe til middag. Jeg prøvde å snike inn fisk og brokkoli i blant, men som regel ble det middag som var rask å lage og som alle likte. Og hvis de ikke ville spise fisken fikk de heller ta en ekstra brødskive til kvelds...

Jeg synes ikke det er akkurat proteintallet som er bekymringsverdig. Det var vel hun som satte ekstrafokus på proteiner, fordi at noen nevnte det. Jeg synes det totale næringsinntaket ser for lavt ut. 30 gram havregryn til et måltid, 120 gram fisk og ei potet til middag. Sånn spiste åtteåringen min da hun var tre-fire. Og hun er slank. Tipper Grete Roede har mer mat på de strikteste kostholdsplanene der. Og dette er ikke overvektige som trenger å nislanke seg, men ungdom i vekst. Hun nevner stadig brød, men har jo nesten ikke næringsrikt pålegg. Det er mye som er feil der...

Endret av neiognei
  • Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, neiognei skrev:

Jeg synes ikke det er akkurat proteintallet som er bekymringsverdig. Det var vel hun som satte ekstrafokus på proteiner, fordi at noen nevnte det. Jeg synes det totale næringsinntaket ser for lavt ut. 30 gram havregryn til et måltid, 120 gram fisk og ei potet til middag. Sånn spiste åtteåringen min da hun var tre-fire. Og hun er slank. Tipper Grete Roede har mer mat på de strikteste kostholdsplanene der. Og dette er ikke overvektige som trenger å nislanke seg, men ungdom i vekst. Hun nevner stadig brød, men har jo nesten ikke næringsrikt pålegg. Det er mye som er feil der...

For lite mat ja, enig i det! Men da sier vel barna fra? De går vel ikke sulten fra middagsbordet uten å si i fra om at de vil ha mer? Det gjorde aldri mine i hvert fall... 😉

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, Malum skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor i all verden hun mener at hun må dele dette med noen som helst. :sprettoy:

Dette burde ikke vært delt med noen. Nå håper jeg bare ikke av eksponerer bilder av møte på bloggen og snapchat. Dette er en privat ting

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, Pås skrev:

For lite mat ja, enig i det! Men da sier vel barna fra? De går vel ikke sulten fra middagsbordet uten å si i fra om at de vil ha mer? Det gjorde aldri mine i hvert fall... 😉

Jeg håper de sier ifra om de er sultne. Men si at mor lager middag og de spiser 30-45 min før de drar på trening. De som alle andre har vel en stram tidsplan i hverdagen. Har de da tid til å lage mer middag? De må jo eventuelt spise brød

• Liker 1
Skrevet

Fokuset må vel heller være å sette opp sunne og enkle retter i en ukesmeny og SÅ se hvor rimelig man kan skaffe de matvarene. Dette tøyset der hun absolutt skal handle for kun den tusenlappen er både feil og flaut (når det ikke egentlig er pengene det står på). 

• Liker 15
Gjest pelikanen
Skrevet
15 minutter siden, EllaSays skrev:

Fokuset må vel heller være å sette opp sunne og enkle retter i en ukesmeny og SÅ se hvor rimelig man kan skaffe de matvarene. Dette tøyset der hun absolutt skal handle for kun den tusenlappen er både feil og flaut (når det ikke egentlig er pengene det står på). 

Hun har bæsjet på leggen som vi sier , så nå må hun fortsette. 

Skrevet (endret)
48 minutter siden, EllaSays skrev:

Helt enig!  Jeg ser ikke vitsen med å spare inn på matbudsjettet når det ikke er nødvendig, det blir bare dumt.  Hadde de hatt det trangt økonomisk hadde det vært noe helt annet, men det er jo ikke tilfellet her.  Jeg blir dessuten provosert på vegne av de som virkelig sliter økonomisk.

Jeg har en bekjent som brått ble alene med tre tenåringer for et par år siden og der i gården har det vært tøffe tak økonomisk. Det merkes godt at den største inntekten i husholdningen er borte, men til tross for det blir ikke avkommene avspist med små porsjoner av farsemat til middag fem av sju dager i uka.  Hun ofrer mye for at avkommene ikke skal merke så stor forskjell i hverdagen, f.eks. unner hun seg nesten aldri nye klær og de få gangene hun kjøper noe er det helt nødvendig og hun velger det billigste.  Det er ikke snakk om Ganni-gensere, datingtjenester til over 30.000 kr og restaurantbesøk der i gården.

Dessuten er jo dette såkalte budsjettet bare bullshit. Det suppleres jo med at makronene kjøper mat i kantina på skolen, samt "gratis" mat i hun allerede har i skap, skuffer og fryser.  Joda, vi har vel alle en del basisvarer "på lager" til en hver tid, men man må jo kjøpe disse også, så de utgjør jo en kostnad som burde vært tatt med i regnestykket.

Endret av Christiane_W
Rettet skrivefeil
  • Liker 20
Skrevet
9 timer siden, Pås skrev:

Det er vel rett og slett sånn livet med aktive barn er!

Min sønn trener 3-4 ganger i uka + en kamp. Vi voksne er hjemme fra jobb ca 1630, så skal det lages mat, spises og det viktigste for meg til tider, fortelles om dagen rundt bordet. Sønn skal ut dørene igjen 1730ish og da sier det seg selv at man tyr til mye lettvinte middager i hverdagen i bytte mot litt kvalitetstid. 

Vi regner aldri på sønnens proteininntak, men passer på at hele inntaket er nok i løpet av dagen. (Jeg regner på mitt, men har en helt annen treningsform enn meg)

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Pås skrev:

Godt vi er flere og det er vi nok også som tør å innrømme dette 😊

• Liker 7
Skrevet

Ref til AB sin siste post....hvor lett er det for en blogger som henne å lete opp noen på SoMe som skriver anonyme innlegg på bloggen?

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Trollmora skrev:

Ref til AB sin siste post....hvor lett er det for en blogger som henne å lete opp noen på SoMe som skriver anonyme innlegg på bloggen?

Jeg har ikke lest innlegget, så jeg svarer generelt. Om epostadressen du bruker i kommentarfeltet er den samme du er registrert med på Facebook, og du ikke har krysset av for at folk ikke skal kunne søke deg opp med den, er det mulig å lete deg opp.  

Gjest formula
Skrevet
4 minutter siden, Trollmora skrev:

Synes det virker både merkelig og uprofesjonelt med ABs stadige trang til å oppspore og "henge ut" kritikere på bloggen, samtidig som hun understreker at hun ikke bryr seg. Hun hevder at det betyr ingenting, og hun går videre, likevel denne gjentatte jakten på leserens identitet. Har ikke sett noe lignende fra andre bloggere, noen gang.

Hun skriver jo innlegg for å provosere, samt at hun eksponerer barna i ekstrem grad, og da må hun forvente reaksjoner. Og at ikke alle reaksjoner er positive er vel prisen hun må betale for klikk.

Skrevet

Hun der er så kynisk og kalkulerende at man søren meg kan bli skremt. Kritikere blir hatere, og hatere skal outes. Slik oppnår man sympati, og slik unngår man å bli motsagt. At ikke fanskaren har avslørt dette spillet hennes for lengst er helt sjukt. 

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, mikrobe skrev:

Jeg har ikke lest innlegget, så jeg svarer generelt. Om epostadressen du bruker i kommentarfeltet er den samme du er registrert med på Facebook, og du ikke har krysset av for at folk ikke skal kunne søke deg opp med den, er det mulig å lete deg opp.  

Takk for svar!

Ikke det at jeg er redd for noe hverken når det kommer til henne eller andre bloggere - men kjekt å vite ;)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Malum skrev:

Hun der er så kynisk og kalkulerende at man søren meg kan bli skremt. Kritikere blir hatere, og hatere skal outes. Slik oppnår man sympati, og slik unngår man å bli motsagt. At ikke fanskaren har avslørt dette spillet hennes for lengst er helt sjukt. 

4 innlegg (minst) på meget kort tid om stalkere og mammapoliti....undrer på I hvilken bås vi vanlige kritikere kommer under.

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Trollmora skrev:

4 innlegg (minst) på meget kort tid om stalkere og mammapoliti....undrer på I hvilken bås vi vanlige kritikere kommer under.

Jeg er ikke mor selv, men jeg, og ikke minst mannen min, kan en del om ernæring, trening osv.  Derfor tillot jeg meg å uttale meg kritisk om "1000-kr-i-uka-på-mat" prosjektet hennes som for det første fremstår som urealistisk fremstilt (makronene kjøper lunsj i kantina og hun supplerer med det hun har i skap, skuffer og fryser), samt at om det faktisk stemmer er det alt for lite mat i forhold til aktivitetsnivået til makronene.  Men siden jeg (og gubben) ikke har barn har vi vel ikke rett til å uttale oss om kostholdet til AB m familie i følge henne.

Grunn nummer to til at jeg uttalte meg er at jeg synes hele opplegget hennes er et hån mot de som faktisk sliter økonomisk.

• Liker 23
Skrevet
8 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg er ikke mor selv, men jeg, og ikke minst mannen min, kan en del om ernæring, trening osv.  Derfor tillot jeg meg å uttale meg kritisk om "1000-kr-i-uka-på-mat" prosjektet hennes som for det første fremstår som urealistisk fremstilt (makronene kjøper lunsj i kantina og hun supplerer med det hun har i skap, skuffer og fryser), samt at om det faktisk stemmer er det alt for lite mat i forhold til aktivitetsnivået til makronene.  Men siden jeg (og gubben) ikke har barn har vi vel ikke rett til å uttale oss om kostholdet til AB m familie i følge henne.

Grunn nummer to til at jeg uttalte meg er at jeg synes hele opplegget hennes er et hån mot de som faktisk sliter økonomisk.

Jeg er mamma selv, jeg har aktive barn, er aktiv selv og har de siste årene tilegnet meg mer kunnskap om ernæring I forhold til treningsmenge.

Kunne aldri I verden fått meg til å kritisere naboen for det de spiser, og må støtt og stadig ty til litt enklere løsninger selv I en travel hverdag. Men nå legger hverken naboen ut ukesmeny til beskuelse eller skryter av et matbudsjett på 1000kr I uka da.

For meg er det revnende lilegyldig hva avkommet hennes (eller andres) spiser I løpet av en dag og ikke - men IKKE LYV om det! Hverken om summer på handlelappen eller mengder mat! Da våkner villdyret.....

• Liker 17
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...