Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
34 minutter siden, Sugemerke skrev:

AB er veldig kunnskapsløs. Nesten til det skremmende. 

Ja. I grunn et fenomen blant de mest diskuterte i Rampelys.

Endret av Stupine
Slettet et ord
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest pelikanen
Skrevet
4 minutter siden, Sugemerke skrev:

AB er veldig kunnskapsløs. Nesten til det skremmende. 

Det er skremmende,og være voksen og så uvitende. Hun sloss om ha ha rett, lesere har fortalt henne lenge. Å ikke sette seg inn hva mat betyr, hva som er riktig for barn i vekst...tyder på kunnskapsmangel 

Gjest pelikanen
Skrevet
2 timer siden, Rosaboble15 skrev:

De har hun nok plukket fra frysedisken i løpet av en av disse to-timers handleturene på Kiwi tenker jeg.

Hvordan kan hun suse på kiwi i to timer? Hun som jobber 24 /7?

Gjest pelikanen
Skrevet

For moro skyld gikk jeg på nettet, og skrev handleliste. Smart egentlig. Da kan du planlegge middager, du får opp priser. Bare å printe ut.

Jeg kjøpte rimelige ting. Middag, grønnsaker,melk og billig pålegg. Alt det andre jeg trenger tok jeg ikke med.

Lettsaltet Tors. En pakke er 350 til 400 GR.Så det ble to pakker. Så var det gulrøtter, brokkoli, fiskebuljong,3,75 l melk,poteter,kalkunpålegg (ikke mange skiver) tubeost,majones,agurk og tomat.

Det kom på 311 kr. Når det kommer til fisk syns jeg det bør være 250 GR på voksen,og 200 på barn. Så de to pakkene blir i knappeste laget. Husk de er veid inn med væske. Så da kan jeg legge til 59.90 på summen. Altså 371 kr. Og det var på en dag. 

Nå vil noen mene at du får billigere fisk .eks fiskepinner. De er fritert, og inneholder lite fisk.

Skrevet

Forstår ikke at dere gidder å spekulere i handlelistene og ukesbudsjettet til AB. Det er jo helt åpenbart at hun ljuger. 

• Liker 47
Skrevet

En leser mener AB ikke bør skrive eller snakke så mye om slanking. Hun har mange unge som leser bloggen.

Blogginnlegg 5.1 forteller hun at i løpet av oppholdet i Nord har  lagt på seg 7 kg. (Jeg mener hun skrev 5 kg på snapchat) Til leseren i dag forteller hun bryskt at hun har lagt på seg 10 kilo å er langt ifra noe tynn som ei flis🙊

• Liker 6
Skrevet

Det er jo helt åpenbart at hun enten 1)  lyver eller 2) ikke gir ungene sine nok mat. Jeg tipper 1 er det mest sannsynlige scenariet, da ungene nk ganske sikkert får mat nok. Hvis nesteldste trener 20 timer i uken, trenger hun adskillig mer kalorier enn det som skisseres i blogginnlegget til AB. 

Så hun er vel ute etter oppmerksomhet og medieoppslag igjen, da. :Gjesp: 

• Liker 31
Skrevet
27 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er jo helt åpenbart at hun enten 1)  lyver eller 2) ikke gir ungene sine nok mat. Jeg tipper 1 er det mest sannsynlige scenariet, da ungene nk ganske sikkert får mat nok. Hvis nesteldste trener 20 timer i uken, trenger hun adskillig mer kalorier enn det som skisseres i blogginnlegget til AB. 

Så hun er vel ute etter oppmerksomhet og medieoppslag igjen, da. :Gjesp: 

Jeg aner ikke hva andre idrettsutøvere spiser når de trener 20 timer. Så her må jeg skrive min opplevelse.

Mitt avkom trener ca 10 timer i uka. Hun spiser frokost,lunsj,gjerne noe når hun kommer fra skole. Middag før trening også ramler hun inn døra etter trening og roper etter mat😘

Hun har to venner som har brødre som driver med vær sin idrett på høyt nivå men de trener nok ca 20 timer i uka. Å foreldrene er oppgitt over hvor mye mat de må ha. De trenger mye mat. Så en på 14 år som trener 20 t i uka kan bare ikke klare seg på 1 potet og 120 gr fisk før trening. 

• Liker 10
Gjest Vil ikke
Skrevet
1 time siden, princesse skrev:

En leser mener AB ikke bør skrive eller snakke så mye om slanking. Hun har mange unge som leser bloggen.

Blogginnlegg 5.1 forteller hun at i løpet av oppholdet i Nord har  lagt på seg 7 kg. (Jeg mener hun skrev 5 kg på snapchat) Til leseren i dag forteller hun bryskt at hun har lagt på seg 10 kilo å er langt ifra noe tynn som ei flis🙊

Hun står fritt til å skrive det hun ønsker. Om det så er slanking eller trekant med to menn. Det går ikke ann å ta hensyn til alle. Noen vil hun trigge uansett.

Skrevet

Siste blogginnlegg😉 

"Jeg er så nervøs,jeg vet ikke hva jeg skal skrive,det er så skummelt og dele, men jeg kan jo ikke bare være stille,så må bare si det" Så mange linjer om hvordan hun skal forklare sine lesere dette fordi vi kan bli sinte.

Men etter å satt seg 100 ganger foran macen for å skrive dette kom det frem.. Erik skal møte kidsa i morgen🙊🙊

• Liker 9
Gjest pelikanen
Skrevet

Unge idrettsutøvere skal ha 4 hovedmåltider om dagen. Frokost, lunsj, middag,kveldsmat.

Middager bestående av fisk, kylling eller rent kjøtt.

Mellommåltider: grovt brød, knekkebrød, frukt, gulrot,  yougurt. Det er etter skole, etter trening,og før de legger seg.

De skal ha 5 om dagen.3 porsjner grønnsaker og to porsjner frukt.

Melk er mye kalsium. Viktig for skjelettet.  De bør få i seg melk og ost hver dag

2 t før trening bør de få i seg 2 til 3 skiver grovt brød med ost/ kjøttpålegg. Melk.

På harde treninger som varer mer enn en time bør de få i seg banan, rosiner og drikke svak saft..

Etter trening er det viktig at de får i seg mat og drikke innen en time. Skive med pålegg/ kornblanding med melk, yoghurt. 

Brød skal være grovt. Pasta skal være fullkorn. 

Gjest pelikanen
Skrevet
5 minutter siden, princesse skrev:

Siste blogginnlegg😉 

"Jeg er så nervøs,jeg vet ikke hva jeg skal skrive,det er så skummelt og dele, men jeg kan jo ikke bare være stille,så må bare si det" Så mange linjer om hvordan hun skal forklare sine lesere dette fordi vi kan bli sinte.

Men etter å satt seg 100 ganger foran macen for å skrive dette kom det frem.. Erik skal møte kidsa i morgen🙊🙊

Hun går fort frem. Nå har de vel bådexsett og hørt om han via bloggen

Gjest pelikanen
Skrevet
Akkurat nå, pelikanen skrev:

Hun går fort frem. Nå har de vel bådexsett og hørt om han via bloggen

Skummelt å dele, 😂😂😂det er sa ikke lesere som skal møte han. Hun fortsetter å fremstille seg.....akkurat som hun er

Gjest pelikanen
Skrevet
3 minutter siden, pelikanen skrev:

Unge idrettsutøvere skal ha 4 hovedmåltider om dagen. Frokost, lunsj, middag,kveldsmat.

Middager bestående av fisk, kylling eller rent kjøtt.

Mellommåltider: grovt brød, knekkebrød, frukt, gulrot,  yougurt. Det er etter skole, etter trening,og før de legger seg.

De skal ha 5 om dagen.3 porsjner grønnsaker og to porsjner frukt.

Melk er mye kalsium. Viktig for skjelettet.  De bør få i seg melk og ost hver dag

2 t før trening bør de få i seg 2 til 3 skiver grovt brød med ost/ kjøttpålegg. Melk.

På harde treninger som varer mer enn en time bør de få i seg banan, rosiner og drikke svak saft..

Etter trening er det viktig at de får i seg mat og drikke innen en time. Skive med pålegg/ kornblanding med melk, yoghurt. 

Brød skal være grovt. Pasta skal være fullkorn. 

Så at hun klarer å kjøpe inn mat for 1000 kr uken. Bare vas.  Jeg ga eks tidligere i dag på en dags shopping på like stor familie. Det er mulik hun ikke kan regne, hva vet vel jeg.

Skrevet

Jeg dæver. Jeg kjente/kjenner Erik. :fnise:

• Liker 19
Gjest formula
Skrevet

Synes det virker både trist og unødvendig med et så stramt matbudsjett.

På spørsmål om det er nok mat svarer hun: "Om det skulle vise seg å bli for lite middag en dag så blir det ofte noen brødskiver til kvelds."

Hvis det viser seg at det blir for lite middag, må man faktisk lage mer. Heller litt rester enn at barna ikke blir mette, og er de opptatt med aktiviteter kan det bli lenge før de får de ekstra brødskivene. 

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for hets, persondebatt og omtale av kropp.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Skrevet
1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg dæver. Jeg kjente/kjenner Erik. :fnise:

Hvordan er han?

• Liker 3
Skrevet

Siste blogginnlegg😉 

Er vel mer enn storebror nesten.

• Liker 7
Skrevet

Siste blogginnlegg😉 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor i all verden hun mener at hun må dele dette med noen som helst. :sprettoy:

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...