Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Trollmora skrev:

?

Her tror jeg dere er på forskjellige stadier i livet. For meg og mine er faktisk hjemmelaget pizza på lørdag og taco fredag himmelen for småtrolla (som er ungdommer) Ikke alle barn er så glade i biff, og vil mye heller ha Taco/pizza. 

Det koster da litt det også, spes tacokveld med alt tilbehøret. Kommer fort oppi noen hundrelapper, pluss man gjerne vil ha brus og godteri i tillegg. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Det koster da litt det også, spes tacokveld med alt tilbehøret. Kommer fort oppi noen hundrelapper, pluss man gjerne vil ha brus og godteri i tillegg. 

Hos oss ja 😂 Vi mikser 400g karbonadedeig med 200g kjøttdeig og masse tilbehør. Ikke tacokit til 5 kr. 

• Liker 12
Skrevet
10 timer siden, Oppland skrev:

På lørdag kveld har de aldri noe ekstra godt å spise,  tenker ikke på gotter, men litt ekstra mat. Eller får hun presset det inn i de 1000 kronene også. Hva med en biffmiddag? Har den familien aldri det, eller presser hun også det inn i den tusenlappen?  Det er fint å være sparsommelig, men må si jeg tviler litt når familien består av 4/5 personer og skriver de klarer seg med kr 1000. Kremt......

Nå skrev hun at de ikke fikk godteri og brus til helgen pga konkurrase på søndag.

Hjemmelaget pizza og taco er noe vi også har fremfor biff. Men nok en gang er det jo mengden mat som ikke stemmer.            En pizza med kun  400 gr kjøttdeig og ost til 5 stk. 

• Liker 7
Gjest ricecrispies
Skrevet
2 timer siden, Viking-girl skrev:

Tenker (igjen) at da må vi være grådige🙈 Har også fire barn,taco koster mer enn det hun skisserer om alle skal bli mette. Vi har som regel med et eller to barn ekstra i helgene og,har de aldri det der? 

Skrevet
20 minutter siden, ricecrispies skrev:

Tenker (igjen) at da må vi være grådige🙈 Har også fire barn,taco koster mer enn det hun skisserer om alle skal bli mette. Vi har som regel med et eller to barn ekstra i helgene og,har de aldri det der? 

Ser jo via Snap at det noen ganger er 3-4 ekstra venner på overnatting. Men regner jo med at da må det mer enn 400 gr kjøttdeig til?

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, Lapper skrev:

Ser jo via Snap at det noen ganger er 3-4 ekstra venner på overnatting. Men regner jo med at da må det mer enn 400 gr kjøttdeig til?

Spleiselag? Ola tar med en pk kjøttdeig, Kari tar med ost og Nils fikser salaten. Så tar de andre med seg chips, dip og smågodt.

Tryll, tryll, så var helgekosen i boks, :) 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Marthe75 skrev:

Spleiselag? Ola tar med en pk kjøttdeig, Kari tar med ost og Nils fikser salaten. Så tar de andre med seg chips, dip og smågodt.

Vel😉 har ei på 14 år og det hender faktisk at de overnatter hos noen venner (da er de mange og vennen god plass) å da har de "spleiselag" 

Alle har med 100 kr å de kjøper pizza og godteri/brus.  De storkoser seg når de kan gjøre dette. Men ikke ofte de gjør d slik

• Liker 2
Skrevet

Bare meg som har gått glipp av snap om bærplukking? Siden fryseren hennes er full av selvplukket bær ...

• Liker 10
Skrevet
24 minutter siden, xinnia skrev:

Bare meg som har gått glipp av snap om bærplukking? Siden fryseren hennes er full av selvplukket bær ...

Hehe...nei, du er nok ikke den eneste...den "bærplukkinga" der har foregått i særdeles stor stillhet.... :P

• Liker 11
Skrevet
33 minutter siden, xinnia skrev:

De har hun nok plukket fra frysedisken i løpet av en av disse to-timers handleturene på Kiwi tenker jeg.

• Liker 20
Gjest ricecrispies
Skrevet
2 timer siden, Marthe75 skrev:

Jada,men det blir litt vel gnient når ungene har med en venn hjem synes jeg. Det går jo gjerne opp i opp etterhvert,her bytter de hvertfall på om de er her eller hos venner. 

«Du kan ta med Ola hjem,men da må han ha med kjøttdeig» 😅

Gjest ricecrispies
Skrevet
31 minutter siden, Rosaboble15 skrev:

De har hun nok plukket fra frysedisken i løpet av en av disse to-timers handleturene på Kiwi tenker jeg.

Hun mener hun plukker det selv og singelfryser bærene. Svære blåbær,typisk norske bær funnet i skogen *ironi*

Skrevet
9 minutter siden, ricecrispies skrev:

Jada,men det blir litt vel gnient når ungene har med en venn hjem synes jeg. Det går jo gjerne opp i opp etterhvert,her bytter de hvertfall på om de er her eller hos venner. 

«Du kan ta med Ola hjem,men da må han ha med kjøttdeig» 😅

Jeg har faktisk ingen tro på at hun gjør det slik.. Hun gir nok alle mat men det blir ikke ført opp på ukesmenyen

• Liker 9
Skrevet
38 minutter siden, princesse skrev:

Jeg har faktisk ingen tro på at hun gjør det slik.. Hun gir nok alle mat men det blir ikke ført opp på ukesmenyen

Jeg tror også det, at alle spiser godt og det ikke er noe å utsette på kostholdet, bare mengdene og prisene hun serverer leserne sine I ukesmenyen!

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Trollmora skrev:

Jeg tror også det, at alle spiser godt og det ikke er noe å utsette på kostholdet, bare mengdene og prisene hun serverer leserne sine I ukesmenyen!

Da bruker hun jo også mer penger på mat enn hun påstår da. Så det er mye galt der.

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, Stupine skrev:

AB svar i dag til ernæringsfysiolog. :fart2:

https://imgur.com/a/9poJ5

Dronninga av å peke finger advarer nettopp mot det. Interessant. 

• Liker 22
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...