neiognei Skrevet 22. januar 2018 #5621 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 1 minutt siden, princesse skrev: Hun har nok bær i fryseren. Bringebær, blåbær og jordbær. Men sper hun den med vann? Eller lager hun kun på bær? Blir masse proteiner av smoothie lagd av bær og sukkeryoghurt👍 Endret 22. januar 2018 av neiognei 2
princesse Skrevet 22. januar 2018 #5622 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, neiognei skrev: Blir masse proteiner av smoothie lagd av bær og sukkeryoghurt👍 Men hvor er denne yougherten på handleliste? Hun har kjøpt 8 stk og disse sier hun jo at avkom spiser
MissCortado Skrevet 22. januar 2018 #5623 Skrevet 22. januar 2018 Jeg har ikke lest denne menyen og handlelista, men det høres ikke helt realistisk ut hvis det stemmer med det som sies i tråden her. Samtidig så synes jeg denne voldsomme analyseringen og pirkingen som foregår nå dessverre blir på kjerringnivå og gir AB og forsåvidt andre også grunn til å bli provosert av dette forumet. Det er greit å være kritiske og stille spørsmål, men jeg skjønner virkelig ikke det voldsomme behovet for å dissekere den åpenbart tynne listen hennes slik som gjøres nå. 9
neiognei Skrevet 22. januar 2018 #5624 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 8 minutter siden, MissCortado skrev: Jeg har ikke lest denne menyen og handlelista, men det høres ikke helt realistisk ut hvis det stemmer med det som sies i tråden her. Samtidig så synes jeg denne voldsomme analyseringen og pirkingen som foregår nå dessverre blir på kjerringnivå og gir AB og forsåvidt andre også grunn til å bli provosert av dette forumet. Det er greit å være kritiske og stille spørsmål, men jeg skjønner virkelig ikke det voldsomme behovet for å dissekere den åpenbart tynne listen hennes slik som gjøres nå. Dissekeringen som du kaller det, er for å vise med annet enn bare "tro og syns" hvor usannsynlig det er at hennes såkalte ukesforbruk kan stemme. Hun bidrar nå også til at det skal dissekeres og diskuteres ved å vie et helt innlegg til å svare folk som påpeker at det enten er usannsynlig at hun ikke bruker mer penger på mat eller at det er et mangelfullt kosthold for voksende barn, så. Hvis det å vise med fakta at hennes utregninger er tull og tøys bidrar til at dette sees på som kjerringsnakk så får det være. For hennes tilhengere så er jo alt som ikke innebærer uhemmet hylling bare kjerringsnakk, mammapoliti og what not, så tror ikke det utgjør store forskjellen altså. Endret 22. januar 2018 av neiognei 15
MissCortado Skrevet 22. januar 2018 #5625 Skrevet 22. januar 2018 (endret) For å si det på en enklere måte da: Jeg tror poenget har kommet frem for lenge siden og jeg tror ikke AB blir mer mottakelig av en uendelig drøvtygging om meny og handleliste her inne. Jeg er ingen fan av denne bloggeren og er enig i veldig mye av det som kommer frem blant annet i denne tråden, men jeg mener også at saken er tapt hvis/når man går ned på samme nivå som den man kritiserer. Sitat Dissekeringen som du kaller det, er for å vise med annet enn bare "tro og syns" hvor usannsynlig det er at hennes såkalte ukesforbruk kan stemme. Hun bidrar nå også til at det skal dissekeres og diskuteres ved å vie et helt innlegg til å svare folk som påpeker at det enten er usannsynlig at hun ikke bruker mer penger på mat eller at det er et mangelfullt kosthold for voksende barn, så. Hvis det å vise med fakta at hennes utregninger er tull og tøys bidrar til at dette sees på som kjerringsnakk så får det være. For hennes tilhengere så er jo alt som ikke innebærer uhemmet hylling bare kjerringsnakk, mammapoliti og what not, så tror ikke det utgjør store forskjellen altså. Endret 22. januar 2018 av MissCortado 5
¤flicka¤ Skrevet 22. januar 2018 #5626 Skrevet 22. januar 2018 Jeg skjønner ikke Anne-Brith sitt behov for å stille seg selv i et så dårlig lys. Slik jeg ser det må en av disse to være sann: 1) Hun lyver om budsjettet 2) Hun kjøper alt for lite mat i forhold til behovet i familien Jeg synes det er et hån mot de som virkelig sliter med å få endene til å møtes når hun står der med pekefingeren og påstår at det er enkelt å leve på 1000 kr uka. Og så viser hun fram en helt urealistisk ukesmeny med alt for lite mat, supplert med magiske bær fra fryseren og mat som finnes i skapet fra før og dermed er gratis, i tillegg til at barna kjøper mat i kantina? Jeg forstår at det provoserer, for å si det mildt. 47
Papirfly Skrevet 22. januar 2018 #5627 Skrevet 22. januar 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt. Papirfly, mod.
Jenki Skrevet 22. januar 2018 #5628 Skrevet 22. januar 2018 7 timer siden, Trollmora skrev: Nei, ikke det jeg har sett. Hun skriver også I kommentarfeltet at de ikke er de sunneste, og kan fort ende opp med en grandis eller McDonalds. (Hvem kan med hånden på hjertet si at I en travel hverdag de ikke gjør det av og til?!) Saken (for meg) er at hun sier at hun og 3 (4) barn klarer å leve for 1000kr uka - noe jeg ikke blir overbevist om. Hvor får man 800g kylling til 82kr? Ikke på min Kiwi hvertall..... Kiwi-butikkene har egen halvpris-kjøledisk for mat med kort holdbarhet. Kanskje der? Eller så mener jeg de ferdiggrillede vakumpakkede kyllingene er veldig rimelige (uten å kunne si nøyaktig pris). Jeg tror nok uansett hun må bruke mer enn 1000,- i uka. Greit at hun fikk til det for flere år siden da hun virkelig hadde dårlig råd, men ungene har blitt eldre og maten dyrere. Jeg for min del ble faktisk inspirert forrige gang hun gikk ut med 1000-kroners menyen og diskusjonene gikk høyt her. Begynte å regne på eget forbruk/ se på priser og ble sjokkert over hvor mye jeg brukte, så nå er mitt matbudsjett mye lavere enn det var 3
Gjest Sorbus Skrevet 22. januar 2018 #5629 Skrevet 22. januar 2018 Jeg lover at jeg ikke forfølger Anne Brith, men jeg handler for foreldrene mine på Sørumsand en gang i måneden ca. Sist jeg var på Kiwi er sikkert et halvt år siden, men inspirert av AB valgte jeg Kiwi i dag. Jeg husket ikke så mange eksempler fra handlelisten hennes, men dette er det jeg kom på å sjekke. Usikker på hva hun mener med kylling, men av kyllingfilet fant jeg: Nortura Favorittkylling 675g kr 82,50 og 910g til 122,70. Ikke en eneste pakke med 800g på nevnte butikk. Kanskje hun brukte to pakker av mindre forpakninger, men i så fall er det mye dyrere. Søtpotet 14.90 pr kg, så det stemmer. Poteter løsvekt 14.90pr kg (kunne i farten ikke se om noen av posene var billigere pr kg, men da må hun jo kjøpe 2 kg, så det blir ikke 3,75. Tacokit fra First Price koster 5,90, Resten av merkene strekker seg fra 21,70 - 36,90 Kjøttdeig 400g 35,50 (First Price) og 43,60 (usikker på merke). Men hvordan hun klarte å tilbringe to timer i den butikken er for meg et mysterium. Tok hun en blund og skrev et blogginnlegg mens hun var der? Butikken er hyggelig den, altså, men den er ikke særlig stor. Jeg er ikke kjent der, men jeg handlet på et kvarter, på tross av at jeg sjekket priser så nøye at Anne Brith ville vært stolt av meg.
Stupine Skrevet 22. januar 2018 #5631 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 6 timer siden, ¤flicka¤ skrev: Jeg skjønner ikke Anne-Brith sitt behov for å stille seg selv i et så dårlig lys. Slik jeg ser det må en av disse to være sann: 1) Hun lyver om budsjettet 2) Hun kjøper alt for lite mat i forhold til behovet i familien Jeg synes det er et hån mot de som virkelig sliter med å få endene til å møtes når hun står der med pekefingeren og påstår at det er enkelt å leve på 1000 kr uka. Og så viser hun fram en helt urealistisk ukesmeny med alt for lite mat, supplert med magiske bær fra fryseren og mat som finnes i skapet fra før og dermed er gratis, i tillegg til at barna kjøper mat i kantina? Jeg forstår at det provoserer, for å si det mildt. Enig! Ja, et HÅN er det rette ordet. Løgn fra ende til annen, og en kvittering hadde ikke vært noe mer overbevisende! Enkelt for AB som skryter av at hun tjener 100 000.- per. mnd, å vise at hun klarer seg på lite når kjøleskap, fryser og skap sikkert er stappfullt av mat fra før. Hun burde skamme seg! AB: Neste gang du flyr rundt på Kiwi. Kjøp noe ekstra og spander på noen familier som virkelig trenger det! Røde Kors, Kirkens bymisjon, Frelsesarmeen, "Hjelp oss å hjelpe" gruppene på FB etc, er behjelpelig med å finne familier! Det har DU nemlig råd til! Endret 22. januar 2018 av Stupine 18
Korsihalsen Skrevet 22. januar 2018 #5632 Skrevet 22. januar 2018 8 minutter siden, Stupine skrev: Enig! Ja, et HÅN er det rette ordet. Løgn fra ende til annen, og en kvittering hadde ikke vært noe mer overbevisende! Enkelt for AB som skryter av at hun tjener 100 000.- per. mnd, å vise at hun klarer seg på lite når kjøleskap, fryser og skap sikkert er stappfullt av mat fra før. Hun burde skamme seg! AB: Neste gang du flyr rundt på Kiwi. Kjøp noe ekstra og spander på noen familier som virkelig trenger det! Røde Kors, Kirkens bymisjon, Frelsesarmeen, "Hjelp oss å hjelpe" gruppene på FB etc, er helt sikkert behjelpelig med å finne familier! Det har DU nemlig råd til! Ja. Bare kvalmt av henne. 9
mikrobe Skrevet 22. januar 2018 #5633 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, Stupine skrev: Kjøp noe ekstra og spander på noen familier som virkelig trenger det! Røde Kors, Kirkens bymisjon, Frelsesarmeen, "Hjelp oss å hjelpe" gruppene på FB etc, er helt sikkert behjelpelig med å finne familier! Det har DU nemlig råd til! Min lokale Menybutikk (og hundrevis av andre rundtomkring i landet) har en handlevogn ved utgangen hvor man kan legge varer til familier med dårlig råd. Den tømmes et par ganger om dagen i følge de ansatte her, så det er mange rause mennesker der ute. Poenget er; det er ikke vanskelig å hjelpe, man trenger ikke oppsøke organisasjonene engang. 13
Stupine Skrevet 22. januar 2018 #5634 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 23 minutter siden, mikrobe skrev: Min lokale Menybutikk (og hundrevis av andre rundtomkring i landet) har en handlevogn ved utgangen hvor man kan legge varer til familier med dårlig råd. Den tømmes et par ganger om dagen i følge de ansatte her, så det er mange rause mennesker der ute. Poenget er; det er ikke vanskelig å hjelpe, man trenger ikke oppsøke organisasjonene engang. Ja, du har rett. Det tenkte jeg ikke på. Endret 22. januar 2018 av Stupine Skrivfeil. 4
Gjest pelikanen Skrevet 22. januar 2018 #5635 Skrevet 22. januar 2018 Ernæring har hkn ikke greie på. Jeg kjøper mat hos kiwi selv. Jeg er kokk, og lager alle mat selv. Stusser ved menyen hennes. Vi er tre stk her. 1 barn. Jeg skulle vel klart å pint ned budsjettet en periode, men å fore familie på farseprodukter, pasta er ikke bra. Det er sånn vi kan ty til innimellom. I matbudsjettet legger jeg alt av mat.Middager, pålegg, frukt og grønt. Kaffe, te, saft.Pålegg går det litt av pga tre matpakker. Da blir det gjerne skinke, brunost, gulost,egg. Baketing går i dette budsjettet. Kjøper en del frosne bær. Jordbær, blåbær, bringebær. Melk går det en del av. Mye av firstprice er veldig dårlig. Så det kjøper jeg ikke. Brød, knekkebrød, kaker lager jeg selv. Så har en gjerne noe på bordet om en får besøk. Går i husholdningsbudsjettet. Innimellom har vi som andre folk på middag. Det må en også regne inn Det samme som andre varer som toalettpapir, tørkerull, plastfolie, alufoil, vaskepulver,tannkrem. Jeg sjekker utvtilbudene, men har ikke mulighet til å komme ned til 1000 kr.
Fiji Skrevet 22. januar 2018 #5636 Skrevet 22. januar 2018 Kunne ikke dy meg og veide en liten søtpotet på Meny. 400 gram.... Just sayin' 🙄🙄😂😂 11
Oppland Skrevet 22. januar 2018 #5638 Skrevet 22. januar 2018 (endret) På lørdag kveld har de aldri noe ekstra godt å spise, tenker ikke på gotter, men litt ekstra mat. Eller får hun presset det inn i de 1000 kronene også. Hva med en biffmiddag? Har den familien aldri det, eller presser hun også det inn i den tusenlappen? Det er fint å være sparsommelig, men må si jeg tviler litt når familien består av 4/5 personer og skriver de klarer seg med kr 1000. Kremt...... Endret 22. januar 2018 av Oppland 10
RosaSofa Skrevet 22. januar 2018 #5639 Skrevet 22. januar 2018 1000kr er jo bare helgehandel for en familie på 4/5 pers!! 🤔 26
Trollmora Skrevet 23. januar 2018 #5640 Skrevet 23. januar 2018 8 timer siden, Oppland skrev: På lørdag kveld har de aldri noe ekstra godt å spise, tenker ikke på gotter, men litt ekstra mat. Eller får hun presset det inn i de 1000 kronene også. Hva med en biffmiddag? Har den familien aldri det, eller presser hun også det inn i den tusenlappen? Det er fint å være sparsommelig, men må si jeg tviler litt når familien består av 4/5 personer og skriver de klarer seg med kr 1000. Kremt...... ? Her tror jeg dere er på forskjellige stadier i livet. For meg og mine er faktisk hjemmelaget pizza på lørdag og taco fredag himmelen for småtrolla (som er ungdommer) Ikke alle barn er så glade i biff, og vil mye heller ha Taco/pizza. 8
Fremhevede innlegg