Luca_ Skrevet 20. januar 2018 #5541 Skrevet 20. januar 2018 39 minutter siden, Luca_ skrev: Ny strategi: Jeg har sett at hun har gjort de før, men nå har det blitt et systematisk mønster i det: stille spørsmål til de som kommenterer på bloggen, folk biter på og svarer villig vekk og på den måten får hun kanskje doblet kommentarene etterhvert. Svadaspørsmål som hva skal du i dag, hva skal du bake i dag og hvorfor klikket du deg inn på dette innlegget. Herregud så slitsomt det må være å blogge, alt gjøres med kynisk beregning🙁 det må virkelig gjøre noe med deg? Alle disse løgnene og hele tiden være så overflatisk, du tror det er sannheten tilslutt. Jøss, og der kom det et innlegg om akkurat dette😳 hun skal nå begynne å kommunisere med leserne sine. 3
princesse Skrevet 20. januar 2018 #5542 Skrevet 20. januar 2018 12 minutter siden, Luca_ skrev: Jøss, og der kom det et innlegg om akkurat dette😳 hun skal nå begynne å kommunisere med leserne sine. Nå savner jeg kun en ting.. Slutt å eksponere de 4 makronene. Hver så snill? Vi kan jo hå ett håp🙊 5
Stupine Skrevet 20. januar 2018 #5543 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, Luca_ skrev: Jøss, og der kom det et innlegg om akkurat dette😳 hun skal nå begynne å kommunisere med leserne sine. Hun forbereder seg vel på å vinne "Folkets favoritt" på Vixen i 2019! Hun har en laaaaaaang vei å gå! 7
Trollmora Skrevet 21. januar 2018 #5544 Skrevet 21. januar 2018 14 timer siden, princesse skrev: Jippi.. i morgen kommer handleliste og menyliste. Som lovet🙊 Spent på akkurat den! 4
Trollmora Skrevet 21. januar 2018 #5545 Skrevet 21. januar 2018 (endret) Ååååkey - da er ukesmeny og priser lagt ut på bloggen.....ved første øyekast tenker jeg at vi hadde sultet her hjemme med de porsjonene 3 ungdommer, en voksen og en 5 åring skal dele feks 500g søtpotet og kylling til 82kr (å så lurer jeg på hvor hun handler med de prisene hun har oppgitt) Endret 21. januar 2018 av Trollmora 20
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5546 Skrevet 21. januar 2018 Det var en god og oversiktlig meny.. jeg reagerte ikke sånn på prisene. Det jeg reagerer på er mengden mat. 500 gram potet.. det er 1 potet pr person. Altså 1 potet på en tenåring som trener 3-4 ganger i uka. Også dette med kjøttdeig. Får man kjøpt 500 gr pakninger? Jeg trodde ikke det ,men kan ta feil. Å kjøper AB 400 gr pakninger så er det 80 gr på 1 person som er så aktiv. Jeg skjønner ikke dette med mengden mat. Har du spist datter på 18 år men selv 1 potet er for lite 8
Korpsnerden Skrevet 21. januar 2018 #5547 Skrevet 21. januar 2018 (endret) Noen spurte om de ikke hadde frukt i hus, og i steden for å svare så endret hun innlegget så det ser ut som hun har frukt likevel. 100,- kr skal nå rekke til husholdningsartikler, frukt og evt kos/godteri. Det budsjettet der har jeg ikke troen på. Endret 21. januar 2018 av Korpsnerden Feilskrevet 28
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5548 Skrevet 21. januar 2018 2 minutter siden, Korpsnerden skrev: Jeg spurte om de ikke hadde frukt i hus, og i steden for å svare meg så endret hun innlegget så det ser ut som hun har frukt likevel. 100,- kr skal nå rekke til husholdningsartikler, frukt og evt kos/godteri. Det budsjettet der har jeg ikke troen på. Jeg har dessverre ikke tro på den jeg heller. Er en bra og oversiktlig meny men mengden mat? Det kan ikke lages matpakker til 4 avkom på det som er kjøpt inn av pålegg? Måtte le litt av en ting " drar man til Sverige kan du spare 80 kr på kjøttdeig" vel.. jeg hadde nok betalt mer for bensin og bompenger for å dra dit 19
BeverTramp Skrevet 21. januar 2018 #5549 Skrevet 21. januar 2018 (endret) 11 minutter siden, princesse skrev: Jeg har dessverre ikke tro på den jeg heller. Er en bra og oversiktlig meny men mengden mat? Det kan ikke lages matpakker til 4 avkom på det som er kjøpt inn av pålegg? Måtte le litt av en ting " drar man til Sverige kan du spare 80 kr på kjøttdeig" vel.. jeg hadde nok betalt mer for bensin og bompenger for å dra dit Neida, men hun skriver i kommentarfeltet at de ofte har rester (feks etter taco, hvor 4/5 stykker har delt på en pakke kjøttdeig) som kan spises til lunsj. Tenker det blir mange brødskiver til kvelds den dagen middagen samlet sett består av 2 pakker hakkede tomater, løk og 6 egg... Hadde forøvrig vært kjekt å vite hva matbudsjettet til mor er, når hun spiser så mye ute. Gutten hun dater betalte jo på første date, men hun har jo sagt at de deler regningen nå. Tipper mors eget matbudsjett er like mye, eller mer, som budsjettet til familien. Endret 21. januar 2018 av BeverTramp 21
Trollmora Skrevet 21. januar 2018 #5550 Skrevet 21. januar 2018 5 minutter siden, BeverTramp skrev: Neida, men hun skriver i kommentarfeltet at de ofte har rester (feks etter tacp, hvor 4/5 stykker har delt på en pakke kjøttdeig) som kan spises til lunsj. Tenker det blir mange brødskiver tiø kvelds den dagen middagen samlet sett består av 2 pakker hakkede tomater, løk og 6 egg... Hadde forøvrig vært kjekt å vite hva matbudsjettet til mor er, når hun spiser så mye ute. Gutten hun dater betalte jo på første date, men hun har jo sagt at de deler regningen nå. Tipper mors eget matbudsjett er like mye, eller mer, som budsjettet til familien. I tillegg nevnes det at barna ofte kjøper mat i kantina på skolen, av egne penger.... 11
Papirfly Skrevet 21. januar 2018 #5551 Skrevet 21. januar 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Papirfly, mod.
EllaSays Skrevet 21. januar 2018 #5552 Skrevet 21. januar 2018 3x kjøttdeigmiddag på en uke. 6 brød laget med kun 1 kg grovmel og resten hvetemel. Ingen kraft i tomatsuppen. 1 tacokit og 400 g kjøttdeig på 5 personer. Velger bort fisk en uke. Altfor lite og usunt. Jeg ble ikke imponert. Synes hun tar dårlige matvalg. 41
neiognei Skrevet 21. januar 2018 #5553 Skrevet 21. januar 2018 Hun fikk mye pepper for at det hun skisserte sist også var et dårlig kosthold. Det dro hun så klart ut av proprsjoner, valgte å henge seg opp i at noen nevnte pølser (blant mye annen farsemat som sto på menyen), så da skulle det bli pølser hver dag en uke, ertaberta. 🤣 12
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5554 Skrevet 21. januar 2018 Jeg lurer på hvor lenge hun klarer å være så hyggelig og svare absolutt alle lesere slik hun gjør nå? Nå er det nesten litt på kanten🙊 Ble liksom veldig brå overgang fra pekefinger og forbanna på alt til å bli så koselig på absolutt alt 9
mikrobe Skrevet 21. januar 2018 #5555 Skrevet 21. januar 2018 Nå som hun har funnet seg en fyr må hun jo gjøre et godt inntrykk, inkludert være hyggelig mot leserne. 10
Lapper Skrevet 21. januar 2018 #5556 Skrevet 21. januar 2018 (endret) Som kommentar i blogginnlegget skriver hun "" ja noe har man jo i skapet. Jeg tenker at det er noe alle Har Betaler hun ikke for de varene? Endret 21. januar 2018 av Lapper 10
Gjest jentekvinne Skrevet 21. januar 2018 #5557 Skrevet 21. januar 2018 19 minutter siden, Lapper skrev: Som kommentar i blogginnlegget skriver hun "" ja noe har man jo i skapet. Jeg tenker at det er noe alle Har Betaler hun ikke for de varene? Hun betaler ikke for varene to ganger. Hvis hun har mat igjen fra forrige ukes handling plusser man ikke det på denne ukens budsjett. Kan ikke alle slutte å henge seg opp i at hun har noe i skapet? Har ikke alle det? Eller begynner alle på null på mandagene?
¤flicka¤ Skrevet 21. januar 2018 #5558 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, jentekvinne skrev: Hun betaler ikke for varene to ganger. Hvis hun har mat igjen fra forrige ukes handling plusser man ikke det på denne ukens budsjett. Kan ikke alle slutte å henge seg opp i at hun har noe i skapet? Har ikke alle det? Eller begynner alle på null på mandagene? Over tid vil det ikke være mye i skapene fra forrige uke, hvis det er sånn at hun kjøper så lite hver uke. Da har hun bare så det holder for den uka (og det holder egentlig ikke...tomatsuppa inneholder under 1000 kalorier og det skal altså deles på 5? Til middag?) 21
calium Skrevet 21. januar 2018 #5559 Skrevet 21. januar 2018 Det er fint og flott at hun legger ut handleliste og ukesmeny for under 1000-lappen, men... Det er et men her, syns jeg. Hun fremstiller det som at "i dag skal jeg handle for hele neste uke, og det skal koste meg under 1000 kr, og da skal alle matrettene for neste uke være ferdige". Det hun gjør er å regne ut stykkpriser på det hun handler inn, og i tillegg tar hun ikke høyde for at matvarene hjemme også koster penger. Mange av de som ser til hennes blogg for inspirasjon og tips har kanskje oppfatning av at "nå skal AB vise meg hvordan jeg, helt fra scratch, kan lage en ukesmeny og handleliste, og den skal dekke en hel uke og koste meg under 1000 kr". Hun holder på litt sånn som Rema 1000, middag for under 100-lappen. Eksempelvis selges ikke gulrøtter i løsvekt, og en oppskrift krever 1 gulrot. Da tar de stykkprisen for den ene gulroten, ikke hva det vil koste for å kjøpe en hel pakke (gjerne til 20-30 kr). Jeg sier ikke at AB gjør feil, men det hun "reklamerer" for er veldig misvisende. Det hadde vært mer spennende å se matbudsjett og meny for f.eks 2-4 uker, for å se hvordan man kan benytte de samme råvarene til flere ting. I tillegg har hun valgt veldig rimelige priser på varene sine. Jeg har fremdeles tilgode å finne havregryn til 15 kr pakken, søtpotet til 15 kr kg, agurk til 7 kr (evt bruker de kun i underkant av en halv agurk til 5 stk til taco?). 24
Kollontaj Skrevet 21. januar 2018 #5560 Skrevet 21. januar 2018 11-12-åringer, spesielt gutter, men også flere av jentene, spiser mer enn meg til middag, det har jeg observert ukentlig når vi har slike på middag. Disse trener tre ganger i uka. Just sayin’. Har liten tro på at dette fungerer for normalfamilier, men med fire småspiste barn kan det muligens gjennomføres en gang i blant. Lapakausblanding til 15kr? 9
Fremhevede innlegg