Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Hvis jeg skal tolke det der, så vil jeg tro at hun har tenkt å si at unger og ungdommer er smarte nok til å ta den avgjørelsen om eksponering selv. At de ved et eller annet mirakel kan forestille seg hva det betyr å ha livet sitt på internett, forstå dybden av det, og være helt komfortable med det. For det er jo det hun lener de avgjørelsene sine på, at barna ikke gjør noe de ikke vil. At de ikke er i nærheten av å forstå hva det betyr, driter hun i. Hun har uansett ytret rett ut at det er hennes rett å eksponere de. 

Jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AB skriver på bloggen at hun ønsker møte med folkehelseministeren, for å diskutere eksponering av barn. Jeg forstår ikke helt hva hun tenker folkehelseministeren skal bidra med?

Skal AB å skrive innlegg som handler om at barnas helse ikke lider under eksponeringen?  Det blir i tilfelle feil vinkling, da kritikken vedrørende eksponering på blogger/SoMe-kanaler har handlet om at barna mister retten til privatliv, der stadig eksponering på åpne blogger, kan være «vilkårlig innblanding», og derfor være i strid med barnekonvensjonen. Det hadde nok vært mer nyttig om AB hadde spurt Barne- og likestillingsministeren om hennes mailadresse, for å få avtalt møte, hvis AB ønsker å svare på kritikken, og ikke avspore debatten. 

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/bcMJuQx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas psykiske helse står definitivt i fare dersom de eksponeres på nettet. Det er jo ikke snakk om hyggelig snapshots fra konfirmasjon eller ferie, delt på lukket konto, men utlevering av privatliv, problemer, drømmer og motgang, delt på åpen blogg, på snap og Instagram. Dette legges ut og blir «der ute» for alltid. Dersom AB ønsker å vri kritikken bort fra barns rett til å skjermes, ha et privatliv, og over til å handle om psykisk helse, kan hun komme til å møte seg selv i døren.

Endret av Berga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herre.. Anne Brith ber følgerne sine om å spamme ALLE sine venner for at hun skal få noen nye likes. Bra merkevarebygging, si!

https://www.facebook.com/annebrith.no/posts/2471211619586444?comment_id=2471225679585038

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste blogginnlegget leser jeg som en slags fordekt fallitterklæring full av «whataboutisms» der det pekes på andre som også burde reguleres, andres som burde ta ansvar og at Anne Brith heller ikke forstår terminologien det opereres med. 

Akkurat som @Asti påpeker over her så bidrar Anne Brith med dette mer til å avspore debatten enn å bidra til løsninger.    Derfor forstår jeg godt at det er lettere for henne å si at hun bare melder seg ut av hele debatten enn å faktisk vende blikket innover og kanskje se om hun selv burde endre på noe ved virksomheten sin. 

Skuffende greier. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Kollontaj said:

Hun har vel verken kunnskap, vilje eller interesse for å være med i debatten. 

Det er jeg enig i. Men mene noe, det vil hun likevel. 

Denne gruppa hun har på Facebook og de stadige initiativene fra bloggeren gir meg assosiasjoner til inneholdet i denne interessante artikkelen:

https://www.dn.no/derfor-er-du-ikke-en-leder/1-1-1073122

«Om du tror du er en leder, men ennå ikke er blitt oppdaget, har du et problem.»

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med AB er at hun er en lettvekter i blogglandia. Det handler om å forsørge seg selv, og kle opp seg selv og mindreårige med sponset klær, dra på sponset reiser osv. Det handler altså om å få "mat på bordet".Dette gjør at bloggen innholder lite substans og  det er lite refleksjon over det hele. Der har de unge bloggerne absolutt en fordel, de kan reflektere og engasjere seg uten å ha den samme fokusen på inntjening og forsørgeransvaret. Debatten  er et godt eksempel på dette, hun virker lite opplyst og lite engasjert. Det opptrinnet førte vel ikke til stormende jubel eller hopp på blogglisten, så da melder hun seg heller ut av debatten. Man ser at når hun ikke har kontrollen, da blir produktet derreter. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest siste blogginnlegg og må si jeg sitter med bakoversveis. Egentlig hadde jeg lyst til å kommentere alt i innlegget men antar hele greia er skrevet på en slu måte for å få folk til å reagere.

"Det er ikke mer å si annet enn t vi har en veldig lang vei å gå. Det første vi bør gjøre er å starte med oss selv, før vi begynner å peke på andre"

Hvorfor i det hele tatt peke fingeren på Kristin Gjelsvik da i samme innlegg, dersom dette er ord hun mener? Det er vel fint å ha noen andre å sette i gapestokken først da for å få fokuset bort fra seg/få positivt fokus på seg selv. Så kan hun mene dette etterpå-liksom atte. 

Er ny her på forum så kom jeg på nå på slutten at jeg bør vel ha med kilde:http://www.annebrith.no/2018/10/18/jeg-melder-meg-ut-av-debatten/

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
38 minutter siden, Annihilator skrev:

Har lest siste blogginnlegg og må si jeg sitter med bakoversveis. Egentlig hadde jeg lyst til å kommentere alt i innlegget men antar hele greia er skrevet på en slu måte for å få folk til å reagere.

"Det er ikke mer å si annet enn t vi har en veldig lang vei å gå. Det første vi bør gjøre er å starte med oss selv, før vi begynner å peke på andre"

Hvorfor i det hele tatt peke fingeren på Kristin Gjelsvik da i samme innlegg, dersom dette er ord hun mener? Det er vel fint å ha noen andre å sette i gapestokken først da for å få fokuset bort fra seg/få positivt fokus på seg selv. Så kan hun mene dette etterpå-liksom atte. 

Er ny her på forum så kom jeg på nå på slutten at jeg bør vel ha med kilde:http://www.annebrith.no/2018/10/18/jeg-melder-meg-ut-av-debatten/

Hahaha. Det er selvmotsigelsen sin det. «Begynn med deg selv, men jeg begynner med å peke på andre»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Zenhouse skrev:

Ok. Har jeg forstått dette rett, skal man kunne se før man åpner et innlegg at det er reklame? 

I dette tilfelle, så heter innlegget til AB « de fineste smykkene». Jeg aner jo ikke hva jeg klikker meg innpå, det kunne godt være hun ville vise arvesmykkene fra mormor hun er så glad i. Men nei- de viste seg å være fra «D.Wellington». 

-fjernet bilde-

Ja, det stemmer at man skal kunne se at det er reklame. Skrev litt om dette litt bakover i tråden, kan se om jeg finner det igjen. Har spurt henne før (ang et tidligere innlegg), men hun sa at det var merket korrekt i alle kanaler. Nevnte da det med designet på bloggen, og at det ikke synes. Hva hun svarte, lurer du på? Joda, hun har merket headeren (!), så da er hun innafor i følge henne selv.

Let etter merkingen, du er heldig om du ser den. Den merkingen kunne like gjerne betydd at det er selve headeren som inneholder reklame. Man skal uansett vite hvem reklamen er for og, så uansett er det mangelfult.

Instagram-delen hennes nederst på bloggen er jo og umerket, der kan man risikere å havne på en reklamepost.

Har meldt dette inn til FT tidligere, gjør det gjerne du og.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Viernes skrev:

Ja, det stemmer at man skal kunne se at det er reklame. Skrev litt om dette litt bakover i tråden, kan se om jeg finner det igjen. Har spurt henne før (ang et tidligere innlegg), men hun sa at det var merket korrekt i alle kanaler. Nevnte da det med designet på bloggen, og at det ikke synes. Hva hun svarte, lurer du på? Joda, hun har merket headeren (!), så da er hun innafor i følge henne selv.

Let etter merkingen, du er heldig om du ser den. Den merkingen kunne like gjerne betydd at det er selve headeren som inneholder reklame. Man skal uansett vite hvem reklamen er for og, så uansett er det mangelfult.

Instagram-delen hennes nederst på bloggen er jo og umerket, der kan man risikere å havne på en reklamepost.

Har meldt dette inn til FT tidligere, gjør det gjerne du og.

Nå måtte jeg se. Og det står med hvit skrift ja på headeren, vanskelig å se oppi hjørnet mot den blå/hvite båt naust veggen 🙄 og det ligger jo forskjellige innlegg på rekke og rad under, hvordan skal jeg vite hvilke som innholdet reklame el ikke?? Rett og slett latterlig hvis hun tror det holder! 

Det er meldt til FT nå ja 👍🏼

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Zenhouse skrev:

Nå måtte jeg se. Og det står med hvit skrift ja på headeren, vanskelig å se oppi hjørnet mot den blå/hvite båt naust veggen 🙄 og det ligger jo forskjellige innlegg på rekke og rad under, hvordan skal jeg vite hvilke som innholdet reklame el ikke?? Rett og slett latterlig hvis hun tror det holder! 

Det er meldt til FT nå ja 👍🏼

Her pluss siden før kan du se litt om diskusjonen rundt det, og hennes tanker om saken (i blogginnlegget)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, CecilieX skrev:

Hahaha. Det er selvmotsigelsen sin det. «Begynn med deg selv, men jeg begynner med å peke på andre»

Ja. Hele innlegget oser av ansvarsfraskrivelse. Det er synd at hun går ut med slikt etter noe som hun har ropt ut om at hun skal være med på og så rakker hun ned på selve budskapet i møtet etterpå, med bilde av alle de andre som var med. Jeg er ikke overrasket over at hun hele tiden har en konflikt pågående i livet sitt. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.10.2018 den 12.49, CecilieX skrev:

Så nå melder hun seg av debatten? Hun har valset rundt i lite tøy, med thigh gap, fillers, vipper og what not. 

Så deltar hun på ETT møte og føler seg ferdig med debatten? 

Det beviser vel grundig hvor lite engasjert hun er i temaet. For jo, det krever innsats over tid for å endre noe, du må være villig til å tåle tilbakeslag og motbør. Hvor ble det av «du kan få til alt du vil, bare du jobber hardt nok» ?

Hun fremstår som en som ville tilrane seg litt fokus og gnukke litt på glorien sin ved å delta på møtet. Særlig mer er det åpenbart ikke å hente fra den kanten. Nok en gang er det langt mellom den iscenesatte og den ekte. 

Den 8.januar i år kl 06.27 la Anne Brith ut et innlegg SLIK ER JEG UTEN BOTOX, der hun reklamerte for hudpleie og arrangerte en konkurranse om å vinne et hudpleiesett. Dette innlegget er nå slettet, og ingen vinner er nevnt. Hun fikk over 100 kommentarer på innlegget. Jeg siterer noe av det som sto, da dette er meget interessant i forbindelse med det du skriver over her @CecilieX

Det er akkurat et år siden jeg tok Botox nå, og som noen av dere kanskje så på Bloggerne så var min reaksjon slik: WOW, jeg ser jo yngre ut. (..)

Innlegget er ryddet for brudd på opphavsretten.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Noen som kan svare på hvorfor Anne Britt har regulering for jeg at voksne i 40 - 50 årene ikke hadde regulering. Jeg brukte reggis da jeg gikk på ungdoms skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Hun gir seg i debatten fordi hun vet at hun ikke har noe å komme med. Synd hun er så prektig at hun ikke klarer å innrømme det, men å løpe vekk med halen mellom bena ert det smarteste dama har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Hun skal vere glad for at hun ikke har tenna på tørk som jeg hadde før jeg fikk reggis 😄  

Huff ja sant.. Var gjerne litt stygt skrevet akkurat det der, men kunne ikke dy meg. Anne Brith er nok grei hun på sin måte, men det irriterer meg at hun snakker så fint om kropps press og at hun har ungdommer i hus bla bla. Og så ser jeg daglig på snap at hun poserer i prøverom og i alle sammenhenger for show off. Det hun bør lære barna sine er og finne trygghet i seg selv, og har man det så har man ikke et så stort eksponerings behov.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...