Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Synes ikke mor godhjertea gjorde noen god figur. Før møtet høres det ut som noe hun selv hadde fått istand, men hun utnyttet ikke sin taletid særlig bra. For henne er vel hvert minutt i rampelyset det viktigste, ikke selve budskapet. En mer pr-kåt person skal man lete lenge etter, ser stadig at personene hun snapper virker brydd, selv i blogglandia. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir jo spennende å se hva slags innlegg ( hvis i det hele tatt ) det kommer ut av dette, hun frontet jo det godt på bloggen sin før møtet. Hvordan skal hun nå vri dette til en positiv fordel for seg selv?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
22 minutter siden, Chrisssi skrev:

Synes ikke mor godhjertea gjorde noen god figur. Før møtet høres det ut som noe hun selv hadde fått istand, men hun utnyttet ikke sin taletid særlig bra. For henne er vel hvert minutt i rampelyset det viktigste, ikke selve budskapet. En mer pr-kåt person skal man lete lenge etter, ser stadig at personene hun snapper virker brydd, selv i blogglandia. 

Det har jeg også lagt merke til, flere ganger.

Synes forresten ikke Annijor virket sååå lysten på en klem under møtet i går...AB måtte jo nærmest legge seg over bordet for å få tak på henne😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, formula skrev:

Det har jeg også lagt merke til, flere ganger.

Synes forresten ikke Annijor virket sååå lysten på en klem under møtet i går...AB måtte jo nærmest legge seg over bordet for å få tak på henne😅

Høres sikkert ut som et dumt spm, men når klemte de? Jeg så hele greia og det så jeg ikke. Må ha blunket lenge eller noe, haha! 🤪 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, halvehimmelen skrev:

Jeg synes AB hadde noen gode poeng, men hun gjorde ikke noe god jobb med å formulere seg. Det virket sletts ikke gjennomtenkt, men bare en salig blanding av tanker og meninger som ikke var helt ferdigutviklet. 

Jeg skjønner hva hun mener med at det kan være vanskelig å vite når man er en influencer. Dersom du starter opp en blogg og har 3 lesere har man vel ikke akkurat blitt en influencer enda (selv om det kan argumenteres for at å påvirke selv 1 person er nok), så hvor går denne grensen? Hvor mange følgere og lesere må man ha før man blir ansett som en influencer? Jeg tror poenget hennes her er å fremme at mange små bloggere ikke helt vet hvilket ansvar de har, for de vet egentlig ikke om de er influencere eller ikke. Det hadde definitivt ikke skadet med en helt klar definisjon eller redegjørelse, for eksempel at man er en influencer i det noen er villig til å betale for å fremme sitt budskap gjennom influencerens kanaler. 

Når hun stiller spørsmål som "hva er helse" og "hva er kroppspress" tror jeg ikke det er fordi hun er usikker på definisjonen. Jeg tror det hun egentlig etterlyser er klare retningslinjer på hvilke typer innhold som kan bli tolket som kroppspress, og hvilke type innhold som kan omhandle helse. Jeg er helt enig i at det trengs konkrete eksempler og retningslinjer på hva som er greit og ikke greit, for er det noe vi vet, så er det at influencere elsker å stadig finne nye gråsoner. 

Ellers er jeg enig i at mye var pinlig babbel. Dette med å trekke frem egne unger og sunn fornuft var heller ikke noe sjakktrekk, da det ikke er noe tvil om at man er lett påvirkelig i tenårene og ikke ser de langvarige konsekvensene av ting. Og hvem som har ansvaret... vel, akkurat som at en redaktør har redaktøransvaret i en avis, har vel bloggeren selv redaktøransvar for egen blogg... Ønsker en annonsør å gjøre noe på en litt shady måte er det faktisk opp til byrået og bloggeren å takke nei og backe det opp med regelverket. 

Hun kan jo bare spørre pizzaboy om hvor mange IG- følgere en må ha for å være influencer! Synes jeg husker at han hadde typ 150 da han ga seg selv denne tittelen!😊

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Monky skrev:

Hun kan jo bare spørre pizzaboy om hvor mange IG- følgere en må ha for å være influencer! Synes jeg husker at han hadde typ 150 da han ga seg selv denne tittelen!😊

Du er smart, skal kontankte han asap 😄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Har jeg forstått dette rett, skal man kunne se før man åpner et innlegg at det er reklame? 

I dette tilfelle, så heter innlegget til AB « de fineste smykkene». Jeg aner jo ikke hva jeg klikker meg innpå, det kunne godt være hun ville vise arvesmykkene fra mormor hun er så glad i. Men nei- de viste seg å være fra «D.Wellington». 

Innlegget er ryddet for brudd på opphavsretten.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Ab shoutout på insta for kontoen til Emine Sanders. En konto som nesten utelukkende viser bilder av den lille sønnen til Sanders, oftest i sponsede klær og barneutstyr. Bilder av sykt barn blir også publisert. Ikke nok med egen eksponering, andre som kjører lignende opplegg skal også promoteres. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Helado skrev:

Blir jo spennende å se hva slags innlegg ( hvis i det hele tatt ) det kommer ut av dette, hun frontet jo det godt på bloggen sin før møtet. Hvordan skal hun nå vri dette til en positiv fordel for seg selv?

Nå er det kommet. Handler om at hun var IKKE nervøs, men oppgitt. Og ikke vant til å prate og holde mikrofon samtidig... 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Zenhouse skrev:

Nå er det kommet. Handler om at hun var IKKE nervøs, men oppgitt. Og ikke vant til å prate og holde mikrofon samtidig... 

Hardt liv å være blogger! #måjobbehardtformillionen

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Zenhouse skrev:

Det er ikke alltid lett å gjøre to ting på en gang, det vet da alle.....selv ikke for mesteren av mestere AB!😅

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Nå er det vel ikke først og fremst AB og hennes lesergruppe debatten handler om, (jo, jeg vet at voksne kvinner også opplever kroppspress) men de unge influenserne og deres følgere.

Anne Brith har de siste par åra gjort sitt beste for å henge på, jobbet hardt for å gi sitt bidrag TIL kroppspress, med løshår, tannbleking, solprodukter, lange, seige sveip med mobilen der hun filmer kroppen sin i badedrakt eller trange, hullete jeans. I tillegg til silikon, restylane og tatoverte bryn.

I innlegget "Jeg melder meg ut av debatten" går hun på nytt til angrep på bloggnettverkene, som LAR sine påvirkere bryte loven hver dag. Bort med den enkeltes ansvar! Bort med påvirkerens bidrag til kroppspress!  Det er "bransjen" sin feil. Makan til ansvarsfraskrivelse har jeg ikke sett!

Du er voksen Anne Brith! Du er 43 år og skal kunne tenke selv. Om disse retningslinjene er så tunge å fordøye, så har du en gyllen anledning til å se på dette fra en mors synspunkt. En mulighet bare du har i denne forsamlingen, for - som du nevnte selv - du har tenåringsbarn. Derfor blir det så fryktelig feil når du argumenterer som en tenåring selv.

Må dog innrømme at AB har et poeng når det gjelder Kristin Gjelsviks jeansreklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ashera skrev:

Regler er ikke løsningen på alt, Anne Brith. Det er oppøvelse av dømmekraft vi bør etterlyse. 

Amen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Så nå melder hun seg av debatten? Hun har valset rundt i lite tøy, med thigh gap, fillers, vipper og what not. 

Så deltar hun på ETT møte og føler seg ferdig med debatten? 

Det beviser vel grundig hvor lite engasjert hun er i temaet. For jo, det krever innsats over tid for å endre noe, du må være villig til å tåle tilbakeslag og motbør. Hvor ble det av «du kan få til alt du vil, bare du jobber hardt nok» ?

Hun fremstår som en som ville tilrane seg litt fokus og gnukke litt på glorien sin ved å delta på møtet. Særlig mer er det åpenbart ikke å hente fra den kanten. Nok en gang er det langt mellom den iscenesatte og den ekte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere vet, langvarige utfordrende prosjekter med mye hard jobbing og MANGE tilbakeslag med kritikk og motstand,  er ikke akkurat det jeg forbinder med Anne Brith, dessverre.... 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det at hun nå har fått ministerens mailadresse for å få i stand et eget møte om eksponering av (egne) barn på internett: Skal det møtet være et møte der hun forklarer ministeren at barn har sunn fornuft (som hun sa i plenum) og derfor fint tåler at mødrene blottlegger deres liv og drømmer for alle som vil se - for all fremtid? 

Bare lurer ...

Endret av Berga
Byttet ut et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Berga skrev:

Apropos det at hun nå har fått ministerens mailadresse for å få i stand et eget møte om eksponering av (egne) barn på internett: Skal det møtet være et møte der hun forklarer ministeren at barn har sunn fornuft (som hun sa i plenum) og derfor fint tåler at mødrene blottlegger deres liv og drømmer for alle som vil se - for all fremtid? 

Bare lurer ...

Hvis jeg skal tolke det der, så vil jeg tro at hun har tenkt å si at unger og ungdommer er smarte nok til å ta den avgjørelsen om eksponering selv. At de ved et eller annet mirakel kan forestille seg hva det betyr å ha livet sitt på internett, forstå dybden av det, og være helt komfortable med det. For det er jo det hun lener de avgjørelsene sine på, at barna ikke gjør noe de ikke vil. At de ikke er i nærheten av å forstå hva det betyr, driter hun i. Hun har uansett ytret rett ut at det er hennes rett å eksponere de. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...