Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Vedr. ABs plutselige engasjement rundt eksponering av mindreårige: Velkommen etter! Tok åpenbart sin tid - og AB finner på ingen måte opp kruttet her. Hun kaster seg derimot på en voksende "trend" og ABs historikk tatt i betraktning, så er det antageligvis utav egennytte og melkemuligheter. 

Temaet "Bloggerbarn" har vært diskutert behørlig i over 2 1/2 år her på KG. Temaet ble selvsagt diskutert før den tid også, men da i de respektive trådene om spesifikke bloggere. Grunnet KGs regelverk og forbud om diskusjon rundt identifiserbare barn, opprettet @pøbelsara altså en tråd som omhandler bloggerbarn spesifikt, men samtidig var generell nok til å ikke komme på kant med KGs regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula
12 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Vedr. ABs plutselige engasjement rundt eksponering av mindreårige: Velkommen etter! Tok åpenbart sin tid - og AB finner på ingen måte opp kruttet her.

Bildet som ledsager blogginnlegget viser jo helt tydelig at engasjementet IKKE ligger i problemet eksponering av mindreårige.

Så dette er ikke Anne Brith som omsider har tatt til fornuften og innsett at det ikke er bra å dele barn på nett. Engasjementet ligger vel heller i at  AB vil kjempe FOR sin rett til eksponering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, AB, jeg kommer ikke til å ta det med ro eller ikke si fra hva jeg mener om eksponering av barn! Jeg har en stemme for barna, for deres beste og deres rettigheter, både i jobb og privat, det kommer jeg aldri til å slutte med.

Som @Zeitgeist skriver er dette noe vi har diskutert lenge på forumet, og mange av oss har jobbet for utenfor forumet. Hvem i all verden tror du du er som tror du kan mane til ro blant andre og samtidig utleverer du barna som aldri før?! 

Vi vet ikke hva du jobber med, men jeg holder ikke pusten for å si det sånn, at det er noe som tar utgangspunkt i barnas beste. Historien tilsier at dette nok en gang tar utgangspunkt i bloggernes beste. Foreldrevernet er altfor sterkt i denne verden, heldigvis er vi mange som ser og opplever det, og bruker stemmen vi har på barnas vegne! 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle
4 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Sånn er Anne Brith, hun tar alle saker med er fnugg av sannhet og blåser de opp.

Anne Brith fikk litt feks litt spydig, men mye riktig kritikk = Anne Brith ble sjikaneret på det groveste

Anne Brith får kritikk på noen valg i livet = Anne Brith utsatt for ondskapsfullt hat

Noen kastet en småstein på Anne Brith = noen forsøkte å steine Anne Brith

Og så videre... Du må komme deg ut av offerrollen Anne Brith, du kommer ingen vei uten å ta ansvar og lære av dine egne feil, tror du at alt det ille som har skjedd deg er helt uten din deltagelse? Man må finne sin rolle i ting som har gått galt, og endre den så det ikke skjer igjen. Det er selvutvikling det, les en bok om det, du.

😂😂 litt som Hollywood-fruen Gunilla Persson, som fikk er glass med vann kastet på seg, og i ettertid sa hun hadde blitt utsatt for mordforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
5 minutter siden, formula skrev:

Bildet som ledsager blogginnlegget viser jo helt tydelig at engasjementet IKKE ligger i problemet eksponering av mindreårige.

Så dette er ikke Anne Brith som omsider har tatt til fornuften og innsett at det ikke er bra å dele barn på nett. Engasjementet ligger vel heller i at  AB vil kjempe FOR sin rett til eksponering. 

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest innlegget (det får da være måte på hva man skal utsette seg for). Og hvis det er slik at AB nå plutselig skal være først i fylkingen for retten til eksponering av mindreårige, så vær så god. Hvis hun vil skjemme seg selv ut ovenfor fagfolk og lovverk, så er hun hjertelig velkommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest innlegget (det får da være måte på hva man skal utsette seg for). Og hvis det er slik at AB nå plutselig skal være først i fylkingen for retten til eksponering av mindreårige, så vær så god. Hvis hun vil skjemme seg selv ut ovenfor fagfolk og lovverk, så er hun hjertelig velkommen. 

Lurer på hvordan hun skal klare å vri alt til å stemme med at hun alltid har forfektet barns rett til å ikke bli eksponert. Det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
3 minutter siden, Berga skrev:

Lurer på hvordan hun skal klare å vri alt til å stemme med at hun alltid har forfektet barns rett til å ikke bli eksponert. Det blir spennende.

Ooo ja. Ut ifra lovtolkningene hennes, så vorder dette jo for en særs spennende tid fremover. Så dumt for AB at det allerede finnes dokumentasjon hvor hun påstår at hun har rett til å utlevere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, SelinaKyle skrev:

😂😂 litt som Hollywood-fruen Gunilla Persson, som fikk er glass med vann kastet på seg, og i ettertid sa hun hadde blitt utsatt for mordforsøk. 

Du sier noe der, de er faktisk ganske like de to der!

For å legge til, det er vel ikke rent lite gunilla har eksponert og snakket om datteren sin heller opp gjennom alle årene.

Endret av Stjernekikkeren
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeitgeist skrev:

Vedr. ABs plutselige engasjement rundt eksponering av mindreårige: Velkommen etter! Tok åpenbart sin tid - og AB finner på ingen måte opp kruttet her. Hun kaster seg derimot på en voksende "trend" og ABs historikk tatt i betraktning, så er det antageligvis utav egennytte og melkemuligheter. 

Temaet "Bloggerbarn" har vært diskutert behørlig i over 2 1/2 år her på KG. Temaet ble selvsagt diskutert før den tid også, men da i de respektive trådene om spesifikke bloggere. Grunnet KGs regelverk og forbud om diskusjon rundt identifiserbare barn, opprettet @pøbelsara altså en tråd som omhandler bloggerbarn spesifikt, men samtidig var generell nok til å ikke komme på kant med KGs regler.

Oppskrift på å få fokuset bort fra hvordan hun har brukt og bruker barna og etterpå kan skryte av at hun var en av de som var med på å få laget retningslinjer for bruk av barn i some. Skulle likt å vært flue på veggen når hun møter professor Willy Mørch. Blir nok ett interressant møte...

Endret av Sparkel
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente

I likhet med flere andre her så ser jeg virkelig frem til at hun skal møte psykolog Willy Mørch. Det kan bli veldig interessant. 

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Max Potente skrev:

I likhet med flere andre her så ser jeg virkelig frem hun skal møte psykolog Willy Mørch. Det kan bli veldig interessant. 

Han burde lese seg opp på hvordan man takler å diskutere med noen som skal ha rett, samme hva det er hun får rett i, hun bare snakker det rundt til det går, og ser på alle motsvar, konstruktiv kritikk og fornuft  som absolutt hat og direkte personlig rettet mot henne. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente

@Stjernekikkeren Ja, la oss håpe at han, i motsetning til annonsørene som samarbeider med bloggen, gjør et minimum av research før de treffes. 

Han har nok en viss erfaring med slike "annerledes" (iflg. AB selv) mennesker som henne fra før, og burde klare å håndtere det greit. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi trenger en lov. Vi trenger tydelighet, og vi trenger klare retningslinjer. Kommer ikke dette vil det for alltid bli synsing og usaklige diskusjoner i kommentarfeltene rundt om." http://www.annebrith.no/2018/10/13/barn-sosiale-medier/

Hva prøver hun egentlig å gå i bresjen for nå, barns rettigheter eller å regulere og innskrenke debatten?

For øvrig håper jeg både Hofstad Helleland og Mørch foretar en grundig bakgrunnssjekk dersom de sier ja til å møte Anne Brith. De vet hun er influencer, men hun kommer neppe til å presentere seg med hvor barneutleverende hun faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å se resultatet fra AB sitt møte med Willy Tore Mørch og Linda Hofstad Helleland. Forhåpentligvis vil det bli vanskeligere for AB og være usaklig, synse bort og dra hatkortet mot dem, enn med sluskene på KG. Det fordi Willy Tore Mørch og Linda Hofstad Helleland har jo på en måte mer autoritet og troverdighet, og (kanskje?) mer respekt hos AB også (men det skal jeg ikke si for sikkert... 🙄). Helleland og Mørch kommer jo ikke til å hetse AB. Ikke at KG eller anonyme kommentarer på IG gjør det heller, men AB kan jo som sagt ikke dra det kortet mot dem! 

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at innlegget AB skriver etter dette møtet skal jeg lese med kritiske øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest formula

Drømmen hadde jo vært at Bloggerne filmet AB under disse møtene, det ville bare vært helt fantastisk! 😂 Kanskje TV2 også hadde lært et par ting. Men sannsynligvis måtte programmet legges ned etterpå, så den sjansen tar de nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2018 at 10:06 AM, CecilieX said:

Jeg er litt seint ute, vegret meg for å lese kommentarfeltet fordi jeg alltid blir fryktelig provosert av HP. 

Jeg leste imgurene dog nå. Det jeg lurer på er argumentet med 12 - 14 åringer som selv får bestemme og da er det greit. Dette er jo et ofte brukt argument fra AB. Problemet mitt med dette argumentet er at det finnes noen som er MYE yngre som blir eksponert massivt i den flokken.    Glemte hun det? For OM det spørres om samtykke, vel da er det i alle fall sikkert at den yngste slett ikke har samtykkekompetanse. 

Jeg oppfatter dette som et hult argument. 

Jeg er både tante og kusine til jenter i den alderen. Alle fire jentene i den alderen kontrollerer vi voksne hva legger ut. De legger ut bilder uten å tenke konsekvens og det er der vi voksne kommer inn og bestemmer at ting ikke er Ok. Jeg som voksen kan ikke la 12-14 år gamle jenter legge ut ting på nett selvom DE syntes det de greit?! Hva er det for en slags dekkhistorie? Skjerpings AB

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, 30juli skrev:

Gleder meg til å se resultatet fra AB sitt møte med Willy Tore Mørch og Linda Hofstad Helleland. Forhåpentligvis vil det bli vanskeligere for AB og være usaklig, synse bort og dra hatkortet mot dem, enn med sluskene på KG. Det fordi Willy Tore Mørch og Linda Hofstad Helleland har jo på en måte mer autoritet og troverdighet, og (kanskje?) mer respekt hos AB også (men det skal jeg ikke si for sikkert... 🙄). Helleland og Mørch kommer jo ikke til å hetse AB. Ikke at KG eller anonyme kommentarer på IG gjør det heller, men AB kan jo som sagt ikke dra det kortet mot dem! 

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at innlegget AB skriver etter dette møtet skal jeg lese med kritiske øyne. 

Et slikt møte vil være totalt verdiløst hvis vi kun får AB sin versjon av dialogen via blogginnlegg. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 13.29, Fader skrev:

Jeg ser i blogginnlegget i dag at hun skal i samarbeid med en debattant fra IG skrive et innlegg om barn, reklame og barn i reklame.. dette kan bli spennende - jeg er spent på hvilken av debattanten hun skal skrive sammen med..??

På 11.10.2018 den 17.40, halvehimmelen skrev:

Hvem andre kan det være enn «fantastiske» HPNH?

På 11.10.2018 den 17.48, Asti skrev:

AB skriver "Jeg hadde også en opphetet diskusjon på Instagram her om dagen. Vedkommende og jeg har blitt enige om å skrive et innlegg sammen. " - http://www.annebrith.no/2018/10/11/forandring-i-planene/ . 

Hvem andre har AB hatt en opphetet diskusjon med på IG?

Hun skriver i dag i blogginnnlegger Barn i sosiale medier at det ER helt_ekte hun samarbeider med om et blogginnlegg. Blir spennende å se hvem som kommer best ut av det innlegget. :jepp:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...