halvehimmelen Skrevet 11. oktober 2018 #14681 Del Skrevet 11. oktober 2018 26 minutter siden, Fader skrev: Det er ihvertfall ikke @helt_ekte som er medforfatteren 🤣 Det hadde gjort seg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 11. oktober 2018 #14682 Del Skrevet 11. oktober 2018 26 minutter siden, Asti skrev: AB skriver "Jeg hadde også en opphetet diskusjon på Instagram her om dagen. Vedkommende og jeg har blitt enige om å skrive et innlegg sammen. " Det hadde jo virkelig vært et spennende samarbeid - om det var mellom AB og @helt_ekte. Problemet er at det er helt umulig å se for seg at disse to skulle kunne møtes på noen måte. Skulle AB gå tilbake på "sin rett" til å dele barn på nett? Skulle @helt_ekte vike fra sitt standpunkt? Hvis det skulle komme et slikt samarbeid, håper jeg det blir mulig å se at dette samarbeidet er virkelig, og ikke bare et blogginnlegg AB koker sammen alene. "Slik gikk det da jeg og min kritiker skrev et innlegg sammen" - der den ukjente innrømmer at h*n tok feil, og at Anne Briths måte å gjøre ting på er......genial. Imidlertid tror jeg sannsynligheten for at vi ikke hører mer om dette, er størst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 11. oktober 2018 #14683 Del Skrevet 11. oktober 2018 1 time siden, formula skrev: Det hadde jo virkelig vært et spennende samarbeid - om det var mellom AB og @helt_ekte. Problemet er at det er helt umulig å se for seg at disse to skulle kunne møtes på noen måte. Skulle AB gå tilbake på "sin rett" til å dele barn på nett? Skulle @helt_ekte vike fra sitt standpunkt? Hvis det skulle komme et slikt samarbeid, håper jeg det blir mulig å se at dette samarbeidet er virkelig, og ikke bare et blogginnlegg AB koker sammen alene. "Slik gikk det da jeg og min kritiker skrev et innlegg sammen" - der den ukjente innrømmer at h*n tok feil, og at Anne Briths måte å gjøre ting på er......genial. Imidlertid tror jeg sannsynligheten for at vi ikke hører mer om dette, er størst. Det er nok bare en av ABs mange bobler ☁️ Men, det hadde vært utrolig moro om ‘helt_ekte’ & AB skrev et usensurert innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 11. oktober 2018 #14684 Del Skrevet 11. oktober 2018 (endret) Kanskje det er et stunt Anne Brith har kokt sammen med hjelp av HPNH, eller inspirert av hans korstog mot anonyme på nett? Dvs hun later som hun skriver et innlegg sammen med helt_ekte, og ingen kan benekte at det stemmer pga helt_ekte sin anonymitet - bortsett fra helt_ekte selv. Dermed blir den anonyme kritikeren potensielt sett røkt ut og tvunget til å avsløre sin identitet. Samtidig: Om noen står fram på denne måten lar det seg vel heller ikke bevise at den som evt identifiserer seg som helt_ekte snakker sant? Og dermed kan et slikt innlegg ta form av en ren hevnaksjon: Den forfulgte og utskjelte bloggeren slår tilbake mot anonyme "nettroll" (i følge hennes/HPNHs definisjon), og demonstrerer hvem som har makten over hvem. Endret 11. oktober 2018 av Aricia 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. oktober 2018 #14685 Del Skrevet 11. oktober 2018 @Aricia om helt_ekte ønsker det, kan hen bekrefte eller avkrefte det på sin IG-konto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. oktober 2018 #14686 Del Skrevet 11. oktober 2018 3 timer siden, CecilieX skrev: Hun skyldte på annonsøren for manglende premier. Hun skrev i et blogginnlegg denne uka at det hadde vært et problem at annonsørene ikke sendte ut premier og at det var derfor folk ikke fikk produktene de hadde vunnet. I fremtiden skulle hun sikre seg ved å selv ta ansvar og ha premiene i eget hud før det ble konkurranse. Det står jo i skarp kontrast til et annet innlegg der hun påstod st hun kunne sende liste til Forbrukertilsynet om at alle var trukket. Problemet er jo likevel reelt så lenge folk ikke har fått premiene sine. Så hun har definitivt ikke sitt på det tørre slik hun påstod. Herregud. Snakk om ansvarsfraskrivelse! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrisssi Skrevet 11. oktober 2018 #14687 Del Skrevet 11. oktober 2018 5 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Det er alltid noen andres feil i bloggverden, alltid. Jeg tror ikke på dette i det hele tatt. Er det rart man ikke har noe respekt for bloggere? En vanvittig uredelig bransje. Så lenge bloggere mener at blogging er et yrke får de gjøre jobben sin. De inngår samarbeid med aktører og holder konkurranser med premier, hvilket gir trafikk til bloggen og dermed inntekt til bloggeren. Da har de også et ansvar for å påse at de som har gitt klikk og bidratt med bloggerens inntekt får det som er lovet. Anne Brith som etter eget utsagn jobber mer enn alle andre burde klare å hoste opp gevinsten før det hadde gått hele 3 år! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 11. oktober 2018 #14688 Del Skrevet 11. oktober 2018 6 timer siden, Lkk skrev: AB er en uansvarlig mor , barna er veldig mye alene , hun mente at en 15 åring kunne ta ansvar hjemme . Helt utrolig at hun prioriterer kjæreste , hytte og båtliv framfor å ta seg av barna dine . Hun skrev også at barna rydder bort sommerklær , rydder i kjelleren , lager mat , støvsuger og holder huset i orden , skittentøy leverer hun til vask i tillegg har hun privat leksehjelp . Tross alt dette ser hun på seg selv som en meget travel dame . Hun arbeider jo ikke heller . privat leksehjelp? Er dette noe hun har skrevet på bloggen? Synes nå det er litt merkelig å ikke ha tid til å hjelpe barna med lekser, hun har jo en ganske så fleksibel jobb. Litt forskjell fra de av oss som må stresse hjem i rushen og til middagslaging. Hun kan fint legge opp mye av dagen selv. Men en 15åring kan da ta masse ansvar hjemme, de fleste ungdom har jo plikter. Men regner med du mente omfanget var litt vel stort. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 11. oktober 2018 #14689 Del Skrevet 11. oktober 2018 På 5.10.2018 den 0.30, Yann skrev: Til Firma...xxxx Jeg har hatt stor respekt for deres firma. Gode produkter, dyktige mennesker i alle ledd. God etisk standard. Grunnen til at jeg skriver har hatt stor respekt, og ikke har, er at jeg har oppdaget at dere inngår samarbeid med blogger (e) som kynisk eksponerer sine barn på bloggen for å oppnå klikk. Bevisst bryter markedsføringsloven vedrørende merking reklame. Mange reklamerer for kosmetiske inngrep, tvilsomme kosttilskudd, slankeprodukter. En av årsakene til den store økning av tenåringsjenter med psykiske problem. Mulig dere ikke har fått med dere den offentlige debatten om dette gigantiske problem med eksponering av barn og kroppspress som såkalte influencere driver med i stor stil. Barne- og likestillingsminister Linda Hofstad Helleland har nå tatt grep og innfører strenge etiske retningslinjer for bloggere. Hun ber også annonsører/samarbeidspartnere ta ansvar. Ikke vet jeg hva dere betaler for samarbeidet. Til orientering kan jeg opplyse at reklamebransjen har slått bloggalarm. Sitat fagbladet Kampanje : "Slår blogga-alarm om hårreisende priser og verdiløse følgere" Veldig mulig dere har sett dere blind på presenterte x antall hundredetusener følgere bloggeren har på diverse SoMe plattformer, og betalt deretter. Dere er blitt lurt. Undersøkelser viser at over 95% av følgerne er negative følgere, altså verdiløse følgere. Mange bloggere har også en stor andel utenlandske verdiløse følgere Ref. MediaPuls og Kampanje. Seriøse bedrifter har etter hvert oppdaget at samarbeid med uetiske bloggere er svært uheldig for merkevaren. 95% av leserne vil automatisk i underbevisteten få et negativt inntrykk av dine produkter.. og velge bort. Til orientering kan jeg opplyse om at bloggeren du samarbeider med har egen tråd i Egmont eide Kvinneguiden, Norges største nettsted for så mangt. I løpet av halvannet år har hennes tråd der hatt tre millioner visninger. 95% av de er oppegående samfunnsengasjerte mennesker, som oppriktig er sterkt bekymret for bloggerens overeksponering av barna i ord og bilder. Meg god grunn. Jeg velger å tro at en seriøs bedrift som deres ikke var klar over det ovennevnte. Ha en fin dag. Mvh... P:S Beklager at jeg sender dette på en anonym G-mail konto. Denne bloggeren har som vane og offentligøre/ringe til mennesker (eller hatere som hun benevner dem) som retter et berettiget kritisk søkelys mot hennes uhemmede eksponering av barna i ord og bilder. En liten advarsel til slutt. Ved å inngå samarbeid med denne bloggeren vil du aldri ha kontroll på hvilken setting merkenavnet ditt blir brukt. Referer til et annet stort merkenavn, Gant. De ble grovt misbrukt i den mest bisarre clickbait noensinne i blogghistorien.. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 12. oktober 2018 #14690 Del Skrevet 12. oktober 2018 3 timer siden, miss spjåk skrev: privat leksehjelp? Er dette noe hun har skrevet på bloggen? Synes nå det er litt merkelig å ikke ha tid til å hjelpe barna med lekser, hun har jo en ganske så fleksibel jobb. Litt forskjell fra de av oss som må stresse hjem i rushen og til middagslaging. Hun kan fint legge opp mye av dagen selv. Men en 15åring kan da ta masse ansvar hjemme, de fleste ungdom har jo plikter. Men regner med du mente omfanget var litt vel stort. Ja, leide en privatlærer for å hjelpe barna med leksene. Hun skrev bl.a. om det i blogginnlegget "Var det verdt strevet?" og hun snappet når privatlæreren var der flere ganger. ABs begrunnelse (i blogginnlegget jeg linket til tidligere i dette innlegget): Sitat I en hektisk hverdag klarer jeg ikke følge opp barnas skolearbeid slik jeg burde. Jeg har ikke sjans til å rekke over alt som skal gjøres. Dessuten synes jeg det blir mer og mer vanskelig for hvert år, da disse blir smartere og smartere. Og matematikken er vanskelig å henge med på. Hun motsier forresten seg selv i det innlegget. Først skriver hun dette: Sitat Siden jul har vi hatt Torjus hjemme hos oss. Han har vært hos oss hver uke og hatt privattimer med barna. Litt lenger ut i innlegget skriver hun dette: Sitat Vi har brukt MentorNorge og er veldig fornøyd med det. Noen uker har det blitt mer enn 3 timer mens andre uker har vi stått over. Jeg har erfart den fleksible måten å jobbe på som veldig kjekt for familielivet. Ikke lett å huske hva man skriver fra avsnitt til avsnitt...🙄 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. oktober 2018 #14691 Del Skrevet 12. oktober 2018 11 timer siden, Asti skrev: @Aricia om helt_ekte ønsker det, kan hen bekrefte eller avkrefte det på sin IG-konto. Det er jo sant, men kontoen er såvidt jeg ser uten innlegg og uten følgere, og utgjør dermed ingen "sterk" ramme for bekrefting av identitet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 12. oktober 2018 #14692 Del Skrevet 12. oktober 2018 12 timer siden, Asti skrev: @Aricia om helt_ekte ønsker det, kan hen bekrefte eller avkrefte det på sin IG-konto. Det er klart, men dersom det ikke stemmer, har allerede AB gjort mye skade. De færreste kommer til å sjekke @helt_ekte sin instagrambruker, men vil sluke posten til AB som rå fisk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 12. oktober 2018 #14693 Del Skrevet 12. oktober 2018 1 time siden, Aricia skrev: Det er jo sant, men kontoen er såvidt jeg ser uten innlegg og uten følgere, og utgjør dermed ingen "sterk" ramme for bekrefting av identitet. 26 minutter siden, halvehimmelen skrev: Det er klart, men dersom det ikke stemmer, har allerede AB gjort mye skade. De færreste kommer til å sjekke @helt_ekte sin instagrambruker, men vil sluke posten til AB som rå fisk. Om det tenkte skjer : Jeg regner med det kan komme frem på KG og/eller BOTB. Da blir AB tatt i en stygg løgn = skade troverdigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 12. oktober 2018 #14694 Del Skrevet 12. oktober 2018 6 minutter siden, Asti skrev: Om det tenkte skjer : Jeg regner med det kan komme frem på KG og/eller BOTB. Da blir AB tatt i en stygg løgn = skade troverdigheten. Det som er synd er at hennes lesere mest sannsynlig ikke leser her på KG eller BOTB. Det er jo de som virkelig trenger å få vite hvem mor godhjerta er og hvordan hun opererer, men de stoler kun på det som kommer rett fra henne. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 12. oktober 2018 #14695 Del Skrevet 12. oktober 2018 Angående privat leksehjelp, så oppfattet jeg det som umerket reklame. AB blogget da under Egmont, og Kvinneguiden annonserte samtidig for samme tjeneste. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. oktober 2018 #14696 Del Skrevet 12. oktober 2018 2 minutter siden, Marthe75 skrev: Angående privat leksehjelp, så oppfattet jeg det som umerket reklame. AB blogget da under Egmont, og Kvinneguiden annonserte samtidig for samme tjeneste. Jepp. Jeg også oppfattet det slik - og ble skuffet over at hun som tidligere i hvert fall hadde vært god på merking, unnlot å merke. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 12. oktober 2018 #14697 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg lurer på om AB har lest artiklene i VG den siste tiden, om barn, press og stress. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. oktober 2018 #14698 Del Skrevet 12. oktober 2018 4 minutter siden, fjær skrev: Driver skole med slikt? Barn har rett og krav på tilpasset opplæring, alt etter hvor langt de er kommet, men det må da være vanskelig for en lærer å skulle forholde seg til forskjellige pensum i en og samme klasse. Jeg er vant til at de har samme type lekse, men at de er tilpasset den enkelte, enkel tekst for de ikke ikke har knekt koden og mer tekst for de som har kommet lenger.. Håper makronene aldri vil slite med noen fag, det er høyt ned med en slik mor. Ja skoler driver heldigvis med slikt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 12. oktober 2018 #14699 Del Skrevet 12. oktober 2018 9 minutter siden, Orly said: Ja skoler driver heldigvis med slikt Heldigvis? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 13. oktober 2018 #14700 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, fjær skrev: Heldigvis? Heldigvis ja. Om et barn sliter trenger det hjelp. Om et barn trenger fler utfordringer er det bra at det får det også 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg