Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, formula skrev:

Det er bare hårreisende! Jeg har ikke ord. Ikke det minste rart at en 14 åring drømmer om å reise langt, langt bort...

Det er helt forferdelig, men nå vet man i allefall hvordan hun egentlig ser på det, hun trenger ikke å slutte å eksponere barna, det er hennes rett som mor til å dele de på nett. Bra hun sa det selv.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Fra AB i den diskusjonen på instagram: 

Anne Brith har en rettighet til å dele barnas liv på nett, det er hennes rett, gitt..

Joda, Anne Brith vet helt sikkert bedre enn jurist Sara Eline Grønvold hvordan man skal tolke lovverket -fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier. Selv om foreldrene er rette vedkommende til å ta slike avgjørelser etter personopplysningsloven, leder en tolkning av menneskerettskonvensjonene til at denne formen for offentliggjøring likevel krenker barnets rettigheter."

Influencere virker å være selvoppnevnte eksperter, slik at ingen bør komme her og fortelle dem noe - selv ikke de som har fagkunnskap om temaet....   :klaske:

(Oppdatert skjermbilde vedr. diskusjonen i AB sitt kommentarfelt på IG: https://imgur.com/a/reiFAEV)

Tilføyelse: Annebrith.no - bruk av barn i sosiale medier: https://imgur.com/a/44f5y

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Asti skrev:

Joda, Anne Brith vet helt sikkert bedre enn jurist Sara Eline Grønvold hvordan man skal tolke lovverket -fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier. Selv om foreldrene er rette vedkommende til å ta slike avgjørelser etter personopplysningsloven, leder en tolkning av menneskerettskonvensjonene til at denne formen for offentliggjøring likevel krenker barnets rettigheter."

Influencere virker å være selvoppnevnte eksperter, slik at ingen bør komme her og fortelle dem noe - selv ikke de som har fagkunnskap om temaet....   :klaske:

(Oppdatert skjermbilde vedr. diskusjonen i AB sitt kommentarfelt på IG: https://imgur.com/a/reiFAEV)

Mitt inntrykk er at Anne Brith skal ha siste ord, samme hva. Om hun en dag faktisk bestemmer seg for å ikke bruke barna, blir det fordi det er hennes rett, ikke fordi eksperter og fagfolk sier hun skal.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vipser skrev:

Dette er jo hårreisende. Hans Petter Nygård Hansen blir ikke booket til vår arbeidsplass fremover hvertfall. 

Flott, han er nødt til å innse at Internett er faktisk et sted hvor ekte folk leser og skriver, og man kan ikke si og mene hva man vil bare fordi man er foran en skjerm.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser på bildet der hun framsnakker speiltvillinger-damen at hun har fått en kommentar av en produsent av ringer og smykker som vil ha henne som representant.. Klarer de virkelig ikke se lengere enn følgerantall?  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brielle
1 time siden, Stjernekikkeren skrev:

Fra AB i den diskusjonen på instagram: 

Anne Brith har en rettighet til å dele barnas liv på nett, det er hennes rett, gitt..

Helt utrolig! 🤯 Enkelte skjønner bare ikke at barna ikke er deres personlige eiendeler, eller en forlengelse av dem selv. De er egne individer, de burde få eie seg selv, foreldrene skal bare sørge for at de beskyttes og ivaretas så godt som mulig mens de vokser opp, det er DET som er deres jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte "influencere" er like vanskelige å påvirke som antivaksere og konspirasjonsnisser. "JEG vet best, JEG er den opplyste, det er MITT valg og ingenting du sier kan få meg til å endre mening." 

Merkelappen "influencer" får i større og større grad en negativ klang i mine ører. Det eneste de påvirker meg til - er å holde meg langt unna bloggene deres, og til å velge bort produkter de fremmer.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malassezia Furfur skrev:

Enkelte "influencere" er like vanskelige å påvirke som antivaksere og konspirasjonsnisser. "JEG vet best, JEG er den opplyste, det er MITT valg og ingenting du sier kan få meg til å endre mening." 

Merkelappen "influencer" får i større og større grad en negativ klang i mine ører. Det eneste de påvirker meg til - er å holde meg langt unna bloggene deres, og til å velge bort produkter de fremmer.

Enig! De  påvirker  på en negativ måte. Det som jeg opplever som det mest kyniske med bloggerbransjen og da denne bedriften, er den stadige endringen av sannheten. På godt Norsk kalles det løgn. At bedrifter vil assosieres med løgnere er for meg en gåte. Uansett hvor mye mindre kostnader det er å bruke  bloggere, når det gjelder kjøp av annonseplasser. Hva skjer med IG kontoen til AB? Er ikke mange likes per post. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Der sa du det @Aricia Helt on point.

At HPNH leser Kvinneguiden avslørte han i en av replikkene sine i gårsdagens debatt (jf lenke til imgur som ble postet i tråden her før de rakk å slette alle spor), så jeg venter i grunnen spent på et motsvar til innlegget ditt, jeg. Han er tross alt mye smartere enn "Kvinneguiden" og dessuten ekspert på kommunikasjon og sosiale medier, så jeg har store forventninger.

----

Jeg lurer oppriktig på om annonseselgere (influencere) som f.eks AB, og foredragsholdere som f.eks alle influenceres venn Hans-Petter Nygård-Hansen, har reflektert over at det største styggeste trollet "Kvinneguiden" og andre som får med seg det de lirer av seg under press, faktisk kan være beslutningstakere hos potensielle oppdragsgivere? @Vipsers innlegg over her er eksempel på at det straffer seg å undervurdere sitt publikum.

Det er skuffende at Nygård-Hansen ikke står fast ved sitt tidligere standpunkt om ikke å "selge barnet for likes". På det punktet hadde jeg litt tro på ham, og antok at han ville velge barnas side i debatter med annonseselgere som påberoper seg rett til å gjøre barna til en del av produktet de tilbyr. 

https://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Sosiale-medier-ekspert--Ikke-selg-barnet-ditt-for-likes-10213b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anna Nas skrev:

At HPNH leser Kvinneguiden avslørte han i en av replikkene sine i gårsdagens debatt (jf lenke til imgur som ble postet i tråden her før de rakk å slette alle spor), så jeg venter i grunnen spent på et motsvar til innlegget ditt, jeg. Han er tross alt mye smartere enn "Kvinneguiden" og dessuten ekspert på kommunikasjon og sosiale medier, så jeg har store forventninger.

----

Jeg lurer oppriktig på om annonseselgere (influencere) som f.eks AB, og foredragsholdere som f.eks alle influenceres venn Hans-Petter Nygård-Hansen, har reflektert over at det største styggeste trollet "Kvinneguiden" og andre som får med seg det de lirer av seg under press, faktisk kan være beslutningstakere hos potensielle oppdragsgivere? @Vipsers innlegg over her er eksempel på at det straffer seg å undervurdere sitt publikum.

Det er skuffende at Nygård-Hansen ikke står fast ved sitt tidligere standpunkt om ikke å "selge barnet for likes". På det punktet hadde jeg litt tro på ham, og antok at han ville velge barnas side i debatter med annonseselgere som påberoper seg rett til å gjøre barna til en del av produktet de tilbyr. 

https://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Sosiale-medier-ekspert--Ikke-selg-barnet-ditt-for-likes-10213b.html

HPNH, dette er skuffende! Viktigere å holde seg inn med harry/rosabloggere enn å faktisk stå for den man sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
27 minutter siden, Anna Nas skrev:

----

Om han faktisk har baller til å skrive et motsvar kan du banne på at det blir delt på SoMe-gruppa på FB. Han synes jo å tro det er hans egen personlige promosjonsgruppe for bloggen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Asti skrev:

Tilføyelse: Annebrith.no - bruk av barn i sosiale medier: https://imgur.com/a/44f5y

Vil legge til hva barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørch har uttalt om eksponering på SoMe - fra https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler 

"....  at foreldre generelt bør tenke seg svært godt om dersom de ønsker å eksponere barna i sosiale medier. På store bloggplattformer mener han det er grunn til å være enda mer forsiktig. – Det er klart at jo større nedslagsfelt denne plattformen har, jo nøyere må man være. Man må vurdere om den kan skade eller være belastende. På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna mine i det hele tatt, sier han. Han forteller at forskning viser at barn tar skade av å bli eksponert av profilerte foreldre."

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har ikke så mye tro på den der «alle kan klare alt bare de vil det-barneoppdragelsen», der målene er sånne ting som OL-gull og uendelig rikdom. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg har ikke så mye tro på den der «alle kan klare alt bare de vil det-barneoppdragelsen», der målene er sånne ting som OL-gull og uendelig rikdom. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EllaSays skrev:

Det kommentarfeltet fra Instagram var veldig ubehagelig. Ikke fordi helt_ekte kommenterte, men fordi 2 stk som liksom skal være proffe i SoMe viste seg veldig uproffe. Kommentarene fra helt_ekte var alt annet enn trollete, men tydeligvis var det de eneste argumentene de hadde. 

At de orker! 

Bloggere har malt seg opp i et hjørne. De vet at hets og sjikane er det eneste kortet de kan trekke, når det gjelder fokus på lovbrudd og eksponering av barn på nett. At profesjonelle har samme syn på dette som KG brukere på rampelys, vil jeg tro provoserer hele bloggmaskineriet. Jeg så at en kommenterte på IG at noen skrev til HPNH at han burde lære  bloggerdamene han omgås,  å merke reklame riktig samt bry seg om barnekonvesjonen, istedenfor å bry seg om folk som stiller relevante spørsmål på nett anonymt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...