Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Stjernekikkeren skrev:

For alt hun visste kunne du vært så langt nede at du var suicidal, hun mangler virkelig forståelse og empati, virkelig.

Jeg håper det går mye bedre med deg nå.

Det var akkurat det jeg var, og jeg var ikke på noen som helst måte i stand til å "bare ta meg sammen og få orden på livet mitt". Jeg ble heldigvis tatt hånd om et par dager senere! 

Jeg tror ikke min historie er unik, og det viser seg jo gang på gang i kommentarfeltet når hun hardnakket påstår at det bare handler om mangel på viljestyrke, all den tid man ikke lykkes eller er best. 
Skummel tankegang.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Malum skrev:

Hun har nettopp snappet at hun får såååå mange henvendelser på snap at hun ikke har tid til å svare alle. Det er ikke sjans, altså. Men hun oppfordrer de som vil ha svar til å sende mail. Tror jeg hadde tenkt meg om to ganger.

Samtidig har hun lagt ut snap hvor hun forteller at hun leser bok. Hun pleier å lese 1-2 bøker pr uke, faktisk. Ikke rart hun ikke rekker å svare på henvendelser. Lurer på når jeg skulle fått til å lese to bøker i uka, jeg. Og jeg jobber bare 50%, og har ingen skolebarn å følge opp, det er dårlig med dating og fester, og kke bruker jeg tid i salonger på hud, tenner eller negler heller. :klo:

Disse selvhjelpsbøkene er vel i lettleskategorien, med 14 pkt brødtekst og 3 cm marg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oktnxbye skrev:

Det var akkurat det jeg var, og jeg var ikke på noen som helst måte i stand til å "bare ta meg sammen og få orden på livet mitt". Jeg ble heldigvis tatt hånd om et par dager senere! 

Jeg tror ikke min historie er unik, og det viser seg jo gang på gang i kommentarfeltet når hun hardnakket påstår at det bare handler om mangel på viljestyrke, all den tid man ikke lykkes eller er best. 
Skummel tankegang.

Herregud. Det du forteller er helt forferdelig. Det er godt å høre at du fikk hjelp og har det bra ♥️ Men, jeg skulle ønske du aldri hadde hørt om bloggeren da du var dårlig. Den opplevelsen må ha gjort alt ti ganger verre. Noe så umenneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Oktnxbye skrev:

Skummel tankegang.

Det er helt forferdelig det du opplevde, når man er så langt nede så legger man stort håp i det når man rekker ut en hånd og håper på forståelse. Jeg blir så sint på den dama, at hun våger å oppføre seg sånn mot noen som trenger det. Jeg lurer på om det er slik hun takler sine egne nedturer også, nekter seg selv å være svak og hjelpeløs.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Oktnxbye skrev:

Skummel tankegang.

Så leit det måtte være for deg, absolutt ikke det du trengte akkurat da! Bloggere prøver jo og fremstille seg selv som en venninne, det er slik de selger, men når det kommer en «venninnehrnvendelse» blir man møtt veldig nedlatende.

alt det snakket om at det bare er å ta seg sammen, ville det nok, ha nok fokus osv... Hva med å prøve det selv? For så vidt jeg vet sitter hun blakk, i en leid leilighet og selger sjela til både seg og sine for å få hjulene til å gå rundt.

Ta deg sammen, Anne Brith!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vent, det kommer snart en uttalelse om at bøkene feies gjennom via speed reading-teknikker. Eventuelt fins det en app også for lesing.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun bruker bokstunden sin på samme måte som Caroline Berg Eriksen bruker lesebriller, mens hun hører på lydbok.. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fuju skrev:

Jeg må si at jeg er meget(!!!)  imponert av AB som finner tid til å lese et par bøker i uken. Altså, damen har tolv timers arbeidsdager og har ikke hatt tid til å ta seg skikkelig sommerferie engang😱 Hun jobber så ekstremt hardt og målrettet med det ene prosjektet større enn det andre, at hun må nedprioritere  trivielle ting som foreldremøter, klesvask og leksehjelp. Og kjæresten har hun knapt nok tid til pga all jobbingen... Men boken min (hennes) får du aldri! 

Leseløvebøkene er jo ganske greie å pløye gjennom hvis man skal lese et par bøker i uka. Det gjorde jeg en periode! Perioden var riktig nok på barneskolen, men man rekker lett et par leseløver i en travel hverdag.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Veldig trist å høre om mannen din, det er en alvorlig overgang fra ett liv til et annet, ene dagen var målet å bestige et fjell, andre dagen er målet å kle på seg selv eller gå en tur i butikken, det betyr absolutt ikke at man kjemper mindre eller vil mindre, man kjemper ofte hardere og mer. Men ikke for Anne Brith nei, for henne er det et nederlag å fravike ett eneste av målene. Håper som sagt hun er fornøyd med det hun selv har oppnådd så langt i livet da, og håper for hennes barn sin del at de ikke sliter seg ut på å være perfekte og måtte mestre alt i livet fordi de er vokst opp med stresset om å være best, alltid.

Ja, det er merkelig hvordan en sånn fast gjeng helt blindt svelger alt som kommer, jeg skal absolutt ikke dømme, men det må da være en eller to der som er uføre eller har måtte legge om livet pga sykdom, skjønner de ikke selv at det preiket til AB ikke holder mål? 

Ingen grunn til å være trist på "gubbens" vegne, han lever et godt og aktivt liv til tross for skaden. Var selvsagt tøffe tak en god stund etter ulykken (noen år før jeg ble kjent med ham, han har fortalt meg mye om det), men han har akseptert at han kommer til å være avhengig av rullestol resten av livet og at ting er som de er. Han har vært nødt til å gi opp mange drømmer, men noen har han fått til, bare på en litt annen måte enn han så for seg. Og det har kommet nye drømmer til som han jobber mot.

Jeg blir bare så provosert over at i Anne Briths øyne er ingen drømmer uoppnåelige, uansett omstendigheter, man må bare ville nok og jobbe hardt nok for det så får man det til, og at hun svarte dama med en ufør datter som hun gjorde... Det vitner om både dårlig dømmekraft og totalt manglende evne til empati og innlevelse... Det er ingen skam i å innse og akseptere at egne begrensninger kanskje gjør at enkelte ting man drømmer om faktisk er uoppnåelige, snarere tvert i mot. Det står respekt av at man er realistisk fremfor å hige etter uoppnåelige luftslott i min verden. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carina Maria skrev:

Fy som dere gjør narr av den flotte bloggeren og jeg synes hun topp blogger 😊

Grunnen til at hun er toppblogger er jo dessverre at det finnes så mange ukritiske mennesker som sluker alt som står på bloggen. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Malum skrev:

Hun har nettopp snappet at hun får såååå mange henvendelser på snap at hun ikke har tid til å svare alle. Det er ikke sjans, altså. Men hun oppfordrer de som vil ha svar til å sende mail. Tror jeg hadde tenkt meg om to ganger.

Samtidig har hun lagt ut snap hvor hun forteller at hun leser bok. Hun pleier å lese 1-2 bøker pr uke, faktisk. Ikke rart hun ikke rekker å svare på henvendelser. Lurer på når jeg skulle fått til å lese to bøker i uka, jeg. Og jeg jobber bare 50%, og har ingen skolebarn å følge opp, det er dårlig med dating og fester, og kke bruker jeg tid i salonger på hud, tenner eller negler heller. :klo:

Det er mye å ta henne på , men åkritisere at hun leser 1-2 bøker i uka blir for dumt å kritisere.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Berga skrev:

Det er så mye vrøvl og drama i flere av bloggene. Skulle ønske de tok seg sammen, kuttet ut pubertetsfjaset og oppførte seg som de voksenpersonene de er. 

Helt enig! Er så lei hele suppa...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Orly said:

Det er mye å ta henne på , men åkritisere at hun leser 1-2 bøker i uka blir for dumt å kritisere.

Det er ikke vanskelig å lese 1 bok i uka. Det gjør jeg selv (leser romaner). Leser ca 45 minutter pr dag. 

Men så jobber jeg "bare" 8 timer per dag i vanlig jobb, og ikke døgnet rundt slik som hun mener hun gjør... 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Orly skrev:

Når man vet at det meste som kommer fra henne er overdrivelser og løgn, så skjønner man at hun ikke leser 1-2 bøker i uken. Når skal hun ha tid til det? Kanskje hun rekker å lese 1-2 bøker DENNE uken, men hun legger det frem som om hun gjør det hver uke. Dette er enda et forsøk fra henne om å fremstå bedre enn alle andre. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...