Skogspike Skrevet 4. oktober 2018 #14401 Del Skrevet 4. oktober 2018 3 minutter siden, FruJohansen skrev: Kanskje vi skal starte en klubb? "Vi som har blitt kalt nettroll av AB?" Hva sier du Anne Brith? Skal jeg legge ut meldingene dine til meg? 😊 Det er jo tydeligvis et lovlig våpen, etter din mening. Det synes jeg du skal. 😅 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktnxbye Skrevet 4. oktober 2018 #14402 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det kunne vært veldig interessant å lese alle meldingene som har kommet fra AB. Mor godhjerta som alltid setter andre først og bare er snill og grei med alle rundt seg. Tror nok det hadde ødelagt fasaden hennes. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 4. oktober 2018 #14403 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Ihvertfall kan man ta "anmeldelse pga injurier/ærekrenkelse" helt med ro: det er avkriminalisert, hvilket betyr at politiet har langt annet å etterforske enn "he said, she said"🙄 I tillegg er det AS vi snakker om, ikke enkeltstående individer https://snl.no/ærekrenkelse Endret 4. oktober 2018 av Revenge of Cthulhu 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idave Skrevet 4. oktober 2018 #14404 Del Skrevet 4. oktober 2018 17 minutter siden, FruJohansen skrev: Kanskje vi skal starte en klubb? "Vi som har blitt kalt nettroll av AB?" Hva sier du Anne Brith? Skal jeg legge ut meldingene dine til meg? 😊 Det er jo tydeligvis et lovlig våpen, etter din mening. Blir gjerne med i den klubben, altså. Men jeg tipper Anne Brith allerede skriver så tastene spruter til forumansvarlig og forlanger at de injurierende innleggene våre fjernes. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 4. oktober 2018 #14405 Del Skrevet 4. oktober 2018 3 minutter siden, idave skrev: Blir gjerne med i den klubben, altså. Men jeg tipper Anne Brith allerede skriver så tastene spruter til forumansvarlig og forlanger at de injurierende innleggene våre fjernes. Oh yes 🤣 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 4. oktober 2018 #14406 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det største trollet av alle er jo Anne Brith selv her! Hun må gjerne ringe meg, har mye jeg skulle sagt henne. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Yann Skrevet 4. oktober 2018 Populært innlegg #14407 Del Skrevet 4. oktober 2018 Til Firma...xxxx Jeg har hatt stor respekt for deres firma. Gode produkter, dyktige mennesker i alle ledd. God etisk standard. Grunnen til at jeg skriver har hatt stor respekt, og ikke har, er at jeg har oppdaget at dere inngår samarbeid med blogger (e) som kynisk eksponerer sine barn på bloggen for å oppnå klikk. Bevisst bryter markedsføringsloven vedrørende merking reklame. Mange reklamerer for kosmetiske inngrep, tvilsomme kosttilskudd, slankeprodukter. En av årsakene til den store økning av tenåringsjenter med psykiske problem. Mulig dere ikke har fått med dere den offentlige debatten om dette gigantiske problem med eksponering av barn og kroppspress som såkalte influencere driver med i stor stil. Barne- og likestillingsminister Linda Hofstad Helleland har nå tatt grep og innfører strenge etiske retningslinjer for bloggere. Hun ber også annonsører/samarbeidspartnere ta ansvar. Ikke vet jeg hva dere betaler for samarbeidet. Til orientering kan jeg opplyse at reklamebransjen har slått bloggalarm. Sitat fagbladet Kampanje : "Slår blogga-alarm om hårreisende priser og verdiløse følgere" Veldig mulig dere har sett dere blind på presenterte x antall hundredetusener følgere bloggeren har på diverse SoMe plattformer, og betalt deretter. Dere er blitt lurt. Undersøkelser viser at over 95% av følgerne er negative følgere, altså verdiløse følgere. Mange bloggere har også en stor andel utenlandske verdiløse følgere Ref. MediaPuls og Kampanje. Seriøse bedrifter har etter hvert oppdaget at samarbeid med uetiske bloggere er svært uheldig for merkevaren. 95% av leserne vil automatisk i underbevisteten få et negativt inntrykk av dine produkter.. og velge bort. Til orientering kan jeg opplyse om at bloggeren du samarbeider med har egen tråd i Egmont eide Kvinneguiden, Norges største nettsted for så mangt. I løpet av halvannet år har hennes tråd der hatt tre millioner visninger. 95% av de er oppegående samfunnsengasjerte mennesker, som oppriktig er sterkt bekymret for bloggerens overeksponering av barna i ord og bilder. Meg god grunn. Jeg velger å tro at en seriøs bedrift som deres ikke var klar over det ovennevnte. Ha en fin dag. Mvh... P:S Beklager at jeg sender dette på en anonym G-mail konto. Denne bloggeren har som vane og offentligøre/ringe til mennesker (eller hatere som hun benevner dem) som retter et berettiget kritisk søkelys mot hennes uhemmede eksponering av barna i ord og bilder. 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 4. oktober 2018 #14408 Del Skrevet 4. oktober 2018 Veldig BRA skrevet @Yann 👍🏼 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 5. oktober 2018 #14409 Del Skrevet 5. oktober 2018 Tusen takk for inspirasjon til brev til samarbeidspartnere og annonsører @Yann 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumassistent Skrevet 5. oktober 2018 #14410 Del Skrevet 5. oktober 2018 Ryddet for spekulasjoner, ryktespredning og svar til dette. Hanne Mari, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumassistent Skrevet 5. oktober 2018 #14411 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Velger å utdype sletting siden jeg får flere pm om dette: Det anses i følge våre regler som ryktespredning og spekulasjoner når noe ikke kan bekreftes, og når å skrive det kan være til skade for omtalte part. Vi har hatt samme tolkning av regelverket når det for eksempel skrives om at en kjent person har begått alvorlige lovbrudd, og dette ikke kan bevises med en offentlig dom der navnet oppgis, eller om medier skriver om en sak og velger å utelate personens navn, mens noen som kjenner personen skriver hvem det er snakk om. Et eksempel kan være (av langt mer alvorlig karakter) å oppgi navnet på en overgriper når det i pressen står "kjent person" fordi man selv har vært utsatt for vedkommende, eller å si navnet på en drapsdømt fordi man kjenner til vedkommende, selv om pressen har holdt navnet utenfor (som i Birgitte-saken). Dermed blir det å gjengi en telefonsamtale tolket i regelverket som ryktespredning når man kun har den ene siden av saken og ikke innholdet av samtalen har vært bekreftet av begge parter. Håper det var oppklarende! Tillegg: Innlegg som svarte på dette ble stående uten mening når hovedinnlegget ble borte (som det om GDPR som svarte på informasjon som var slettet) - dermed ble det også slettet. Hilsen Hanne Mari, forumansvarlig Endret 5. oktober 2018 av HanneMari Egmont Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luca_ Skrevet 5. oktober 2018 #14412 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Erik 32 har skrevet nytt innlegg på bloggen for å høste litt sympati, folk mener jo og sier så mye stygt om de to for tiden etter å ha sett Bloggerne...merkelig🤔 Bare så kjedelig at alle som har sett bloggerne og de som kjenner han sikkert, skjønner at det er mor sjøl som har skrevet det. Nå er ikke hun noen forfatter akkurat, men et litt større ordforråd enn han har hun vel. Heftig bruk av ordet nokså til stadig feks avslører henne, også brukt i dette innlegget Hun fremstår bare som utrolig desperat, hvordan kan noen gå på dette? Endret 5. oktober 2018 av Luca_ 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 5. oktober 2018 #14413 Del Skrevet 5. oktober 2018 7 minutter siden, Luca_ skrev: Erik 32 har skrevet nytt innlegg på bloggen for å høste litt sympati, folk mener jo og sier så mye stygt om de to for tiden etter å ha sett Bloggerne...merkelig🤔 Bare så kjedelig at alle som har sett bloggerne og de som kjenner han sikkert, skjønner at det er mor sjøl som har skrevet det. Nå er ikke hun noen forfatter akkurat, men et litt større ordforråd enn han har hun vel. Heftig bruk av ordet nokså til stadig feks avslører henne, også brukt i dette innlegget Hun fremstår bare som utrolig desperat, hvordan kan noen gå på dette? Akkurat hva jeg også tenkte. Om hun ikke har skrevet det, så har han utvilsomt fått god hjelp! Kan egentlig bare se noen få ord som kan komme direkte fra ham, og det er avslutningen: "Jeg har vært aktiv utendørs. Jeg har fått opp rota. God jul a!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Miss.Wildfox Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg #14414 Del Skrevet 5. oktober 2018 Det er ganske skremmende hvordan bloggere kan henge ut personer uten å bli moderert og korrigert på sine respektive blogger, uten at motparten kan forklare sin versjon. En skummel enveiskjørt overmakt. 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helado Skrevet 5. oktober 2018 #14415 Del Skrevet 5. oktober 2018 Det var veldig AB-stil over formuleringen og skrivestilen i det siste innlegget.... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 5. oktober 2018 #14416 Del Skrevet 5. oktober 2018 22 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Det er ganske skremmende hvordan bloggere kan henge ut personer uten å bli moderert og korrigert på sine respektive blogger, uten at motparten kan forklare sin versjon. En skummel enveiskjørt overmakt. Men til syvende og sist er det Egmont som sitter bak og styrer. Det synes jeg er det mest skremmende av alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg BeverTramp Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg #14417 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) I innlegget til Erik ber han "nære og kjære, også venner, bekjente og kollegaer" om å holde meninger for seg selv, da dette går mer inn på han enn de aner. Og at han heller ønsker å få støtte rundt forholdet. Dette samsvarer vel ikke helt med den rosenrøde idyllen som har blitt forespeilet. Om svigers som brer over deg når du sovner på sofaen, og vennegjenger som tar i mot deg med åpne armer? Auch. Endret 5. oktober 2018 av BeverTramp 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Oktnxbye Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg #14418 Del Skrevet 5. oktober 2018 Må si Erik32 har hatt en NOKSÅ bratt læringskurve hva skrivemåte gjelder. Det er NOKSÅ utrolig at de to nå har blitt så like at de til og med skriver helt identisk?? Jeg er NOKSÅ imponert! 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg #14419 Del Skrevet 5. oktober 2018 Egmont har en veldig tvilsom dobbelt-/trippelrolle i dette. Jeg vil oppfordre vedkommende som har blitt oppsøkt av denne bloggeren til å kontakte hennes oppdragsgiver og fortelle om hva de har blitt utsatt for. Det er virkelig ikke greit. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 5. oktober 2018 #14420 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Anne Brith ble bedt for 2 dager siden om å dokumentere påstandene hun kommer med i blogginnlegget "Når trollene kommer ut av lyset". Det har hun ikke gjort: https://imgur.com/a/4uVtDLD . For min del er det en bekreftelse på at det som står i blogginnlegget ikke stemmer, når AB ikke vil/kan dokumentere påstandene sine, når det bare er å sladde navn. Det er synd at hun tilsynelatende slipper unna med det. Endret 5. oktober 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg