Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, formula skrev:

Mener å huske at første gang jeg så AB i bloggerne hadde hun også printet ut bilde, av det som var drømmehuset den gang. Og hun har altså ikke kommet så mye som et lite musesteg videre siden da.

Forstår forsåvidt ønsket om å eie, men det jeg ikke fatter er hvorfor ikke hun og kjæresten flytter sammen? Altså leier et hus eller en leilighet for et par år, og så kjøper noe sammen etterhvert? Da får de prøvd om de trives med å bo sammen, uten å forplikte seg økonomisk. Det burde jo være naturlig utvikling om forholdet er så fantastisk som AB sier. Eller er det sånn at kjæresten slett ikke VIL bo sammen med henne, hverken eie eller leie?

Det var vel nettopp et sånt forhold hun IKKE ville eller kunne leve i.

Men hvor bor kjæresten nå da? Kan hun ikke ta pikk og pakk og flytte inn der, som en prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Men hvor bor kjæresten nå da? Kan hun ikke ta pikk og pakk og flytte inn der, som en prøve?

Bor ikke han hjemme hos foreldrene? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hvordan jeg tolker dette innlegget tror jeg ikke hun mener at hun skal kjøpe et tolvmillioners hus nå, men at dette ble neste mål igjen liksom.

Det er lett å gi unger dårlig samvittighet for at de ikke får til nok. Dette utsagnet hennes med at hun ikke fostrer tapere er hårreisene. Det er fint lære barn åbunge å sette seg mål, være karakterer eller økonomi, men det også formidles at noen ganger blir ikke ting slik man ønsker. Man rår ikke over egne medfødte evner eller sykdom og ulykker. Det er lett å gi barn skyldsølelde.

Hele denne utleveringen av privatøkonomi er hinsides! Hun eier ikke imtimsone. Lurer på hvor lenge de tre (ihvertfall de to største) synes det er ok. Da jeg vokste opp ble det implenentert at at det finnes ting en ikke snakker om utenfor familien og ihvertfall ikke offentlig. 

Intimhelse, seksualitet og de voksnes kjærlighetsliv og privatøkonomi. Selvskryt nedrakking av andre også på listen.

Hun har melket dette huskjøpgreine til det parodiske. Det er rart hun ike ser dette selv Umulig å telle innlegg da hun jo har byttet plattform, men det ekstremt. 

Håper for ungenes del at det nå blir hus på de ila 160 de dagene som kommer. De konfirmeres nå i tur og orden, og har ventet lenge nok og blitt foret med dette pratet i årevis. 

Endret av Perle
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge et fremmed hus på Stabekk over sengen. Jeg er født og oppvokst i en svær enebolig på Stabekk selv, det gjør deg virkelig ikke bedre enn andre...

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pod Carsten
2 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Henge et fremmed hus på Stabekk over sengen. Jeg er født og oppvokst i en svær enebolig på Stabekk selv, det gjør deg virkelig ikke bedre enn andre...

Nei, også Stabekk da. Hadde det enda vært Blommenholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Pod Carsten skrev:

Nei, også Stabekk da. Hadde det enda vært Blommenholm.

Haha, sant! 🙄:ironi:

Men det er litt rart å printe ut noen andre sitt hus sånn. Altså en ting er et fiktivt hus fra amerika eller noe - men om hun skal flytte dit en gang så har hun altså hengt opp en potensiell nabo...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Hvorfor i huleste har hun ikke «drømmehuset» for le eg siden med en inntekt på 136000 kr på en mnd?? Jeg eier hus og har knapt 30000 i mnd.. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sh999 skrev:

Altså. Hvorfor i huleste har hun ikke «drømmehuset» for le eg siden med en inntekt på 136000 kr på en mnd?? Jeg eier hus og har knapt 30000 i mnd.. 

Rett - lenge siden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sh999 skrev:

Husker Anna Rasmussen også hadde et slikt In your face-innlegg om hvor mye hun hadde tjent den siste måneden.

Godt mulig at AB har hatt én slik månedslønn, men det hjelper nok sørgelig lite når hun skal søke om lån. At hun burde klart å spare/investere ila. årene er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, formula skrev:

Husker Anna Rasmussen også hadde et slikt In your face-innlegg om hvor mye hun hadde tjent den siste måneden.

Godt mulig at AB har hatt én slik månedslønn, men det hjelper nok sørgelig lite når hun skal søke om lån. At hun burde klart å spare/investere ila. årene er en annen sak.

Ja, det er vel ikke noe fast inntekt.. og da får man jo ikke lån. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være så dyktig og hardtarbeidende som hun påstår hun er, så er det litt underlig at det hun eier er noe sponset bakeutstyr og en IKEA sofa..

#SchææææmpeMisunnelig

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

AB sin husdrøm fra 2016 til 2018: https://imgur.com/a/pmZXGDz . Vi får håpe for deres skyld at det ikke blir lignende blogginnlegg i 2019.

Jeg vet ikke om det er tilfeldig eller hva, men alle de innleggene er skrevet med nesten nøyaktig ett års mellomrom.

Gleder meg allerede til 2019-innlegget 😍

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hun ikke bare bestemme seg for at Nils Erik vil kjøpe hus med henne, så slipper hun å ha bilder av fremmedes hus over senga? Det gjelder jo bare å jobbe hardt og ville det nok.

Vel, i følge bloggen har hun ønsket sterkt og jobbet hardt for dette hele sommeren, men hun fikk det ikke til... Dette var nok et innlegg hvor Anne Brith beviser at hun er ivrig på og belære andre, men dårlig på å få til ting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle disse innleggene med overskriftene "Vi flytter!" eller: "Her skal vi bo!"

Med bilder fra _______ (sett inn det som passer). Der leserne ønsker henne hjertelig velkommen til ________ (sett inn det som passer).

År etter år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100.000 i måneden er jo voldsomt mye, men den inntekten kan halveres eller synke til null måneden eller året etter. Ingen får meg til å tro at denne bloggen vil holde seg like lukrativ i åresvis, så hun må passe på å skryte av «lønnsslippen» nå, i morgen kan det være for sent.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Malassezia Furfur skrev:

100.000 i måneden er jo voldsomt mye, men den inntekten kan halveres eller synke til null måneden eller året etter. Ingen får meg til å tro at denne bloggen vil holde seg like lukrativ i åresvis, så hun må passe på å skryte av «lønnsslippen» nå, i morgen kan det være for sent.

Og det tror jeg nok de som skal låne ut penger tenker også. Det hjelper ikke hva man tjente forrige måned, når huslånet kanskje skal nedbetales de neste 25-30 årene. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal fjerne brystene mine!"

Noen som husker dette innlegget, fra mai, der AB spekulerer i brystkreft for å få klikk? Vi hørte - ikke uventet - ikke mer om det.

Prøvde å finne ut når AB skrev om flytting første gang, og kom over dette:

"– Da jeg gikk gravid i fjor var jeg syk og stoppet å blogge. Da spurte alle: «Hva har skjedd?» Men jeg hadde ikke lyst til å dele alt, jeg ville ikke si: «Jeg har kanskje livmorhalskreft, nå er jeg så langt nede at jeg ikke har lyst til å skrive eller være kreativ», forteller hun. Jeg ville ikke ta på meg en glorie, sier hun."

http://www.frelsesarmeen.no/no/vart_arbeid/krigsropet/hoyre_kolonne/smakebiter_fra_magasinet/Er+livet+bloggrosa%3F.d25-SwBHM0Z.ips

Nesten så en kan kjenne et fysisk ubehag ved at det faktisk finnes mennesker som gjør dette. Som slår om seg med alvorlige kreftdiagnoser kun for å få oppmerksomhet rundt egen person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, formula skrev:

Noen som husker dette innlegget, fra mai, der AB spekulerer i brystkreft for å få klikk? Vi hørte - ikke uventet - ikke mer om det.

"– Da jeg gikk gravid i fjor var jeg syk og stoppet å blogge. Da spurte alle: «Hva har skjedd?» Men jeg hadde ikke lyst til å dele alt, jeg ville ikke si: «Jeg har kanskje livmorhalskreft, nå er jeg så langt nede at jeg ikke har lyst til å skrive eller være kreativ», forteller hun. Jeg ville ikke ta på meg en glorie, sier hun."

http://www.frelsesarmeen.no/no/vart_arbeid/krigsropet/hoyre_kolonne/smakebiter_fra_magasinet/Er+livet+bloggrosa%3F.d25-SwBHM0Z.ips

Nesten så en kan kjenne et fysisk ubehag ved at det faktisk finnes mennesker som gjør dette. Som slår om seg med alvorlige kreftdiagnoser kun for å få oppmerksomhet rundt egen person. 

Hjelpes.... Lurer på hva den neste alvorlige sykdommen blir. Hjernesvulst?

Fra artikkelen du lenker til: "Troen gir henne stabilitet, ro og ettertanke." 

Kanskje på tide hun henter frem denne troen igjen. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, formula skrev:

For en motbydelig måte å få oppmerksom på , synes det er direkte ondskapsfullt å spille på sykdom . Ingenting stopper AB hvis det er noe hun kan dra fordel av , dette skjer gang etter gang , år etter år 😡 er det ingen måte å få stoppet dette egoistiske mennesket på. Håper aldri min venninne som virkelig er kreftsyk og uten gode utsikter noen gang leser disse syke syke innlegga til AB !!!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...