Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
43 minutter siden, Nuttery skrev:

En ting jeg blir veldig overrasket over er at hun tilsynelatende ikke forstår hvordan det fungerer med lån, egenandel, eierandel, gjeld osv.

Dette er jo virkelig ikke noe hokus pokus.

Enig, det er rimelig enkelt å sette opp en avtale som sikrer begges investering.  -Men det kan jo også være Erik da, som har "fått kalde føtter" og derfor gjør seg vanskelig  ;) 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enebolig med praktikantdel kan være løsningen her. 

Han har vært åpen hele tiden på at han ikke ønsker seg barn. Hvorfor hadde hun regnet med at han skulle ha noe ønske om å være en aktiv bonuspappa? 

• Liker 12
Skrevet

Har hun ingen grenser for hva hun utleverer? Dette er flaut å lese, og det er på linje med de som utleverer alt om eksen på Facebook etter et samlivsbrudd. Dessuten er det kun en side av saken vi får presentert. Nå er det på sin plass med et såkalt gjesteinnlegg fra kjæresten. 

Hva tenker kjæresten hans og foreldrene hans etter dette? Det må jo bli skikkelig dårlig stemning av slik uthenging? 

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, kvinneguide skrev:

Enebolig med praktikantdel kan være løsningen her. 

Han har vært åpen hele tiden på at han ikke ønsker seg barn. Hvorfor hadde hun regnet med at han skulle ha noe ønske om å være en aktiv bonuspappa? 

AB har nok laget sitt eget bilde av hvem han skal være. I utgangspunktet er han ung, ser bra ut, har penger. Så legger Anne Brith til de egenskapene han skal ha for å være den perfekte drømmemannen. Og i denne pakken inngår selvsagt at han er en aktiv bonuspappa.

Når det gjelder felles bolig - praktikantdel eller ei - så lyser det da lang vei at han ikke vil? Han vil ganske enkelt ikke kjøpe hus med henne. Og det er da bare et sunnhetstegn, de har jo ikke vært sammen mer enn noen måneder.

Skrevet
29 minutter siden, Flettfrid skrev:

Dette bør jo ikke være så veldig vanskelig da. 

De kjøper sammen, eier 50/50, betaler 50/50 av husutgifter og skriver en kontrakt med hjelp fra advokat på at E skal ha igjen sin egenkapital ved eventuellt salg av huset, brudd der hun eventuelt beholder huset.

Setter han 500K i egenkapital på huset, og de etter 3 år selger det så skal han sitter igjen med 500K mer enn henne når salget er oppgjort.

Skal firmaet AB leie noen rom i huset, så betales husleien til de i fellesskap og går ut i felles utgifter på huset.

Skal de være en familie så må han forsake en del, nettopp pga at hun har barn og de er en del av den nye familien han velger å være en part av. Familien ABE.as må fungere som en familie der de deler på alt av faste utgifter til hus. Så kan hun heller dekke mer av mat/husholdningsutgifter og strøm, fordi hun og hennes barn utgjør en større del av det dagelige forbruket enn E.

Skal de fungere som en familie å få ting til å fungere, så må de slutte å krangle om at hun har barn som betyr økte utgifter,slitasje osv. De må enten gå all in som en samlet familie, eller droppe det. 

Jeg tror ikke E enten er moden nok til å skjønne dette eller innerst inne ønsker å binde seg i ABE.as. 

Dessverre startet de veldig i feil ende, i stede for bare å være kjærester og kose seg sammen. Var temaet familie og hus veldig aktuelt fra starten av. Så de hadde nok gjort lurt i å bremse litt, være kjærester å gi ting tid. 

Jeg har levd i ett slik familie.as i mange år nå, det har aldri vært noe tema at jeg skal betale mer av huslån,forsikringer,oppussing osv for at jeg hadde barn med meg inn i forholdet.  Vi kjøpte hus sammen, eier 50/50, betaler 50/50 av alle faste utgifter. Han satte mer egenkapital i huset når vi kjøpte det enn meg, jeg har satt inn arv i huset, noe han ikle har gjort og vi får begge igjen vårt ved ett eventuelt salg. Man kan ikke gjøre ting så voldsomt mye mer komplisert enn det trengs.

Hva er ABE.as.?

Skrevet
4 minutter siden, minister-mio skrev:

Hva er ABE.as.?

Jeg tenke: Anne-Brith og Erik AS. Kanskje jeg tolket det feil. 

Skrevet
4 minutter siden, minister-mio skrev:

Hva er ABE.as.?

Tipper Anne-Brith Erik

Skrevet
Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Jeg tenke: Anne-Brith og Erik AS. Kanskje jeg tolket det feil. 

Ja kanskje det. Er det et selskap?

Skrevet
3 minutter siden, minister-mio skrev:

Det står jo "Familien ABE.as". Er det så vanskelig å forstå hva som menes?

Skrevet
27 minutter siden, Jenki skrev:

Enig, det er rimelig enkelt å sette opp en avtale som sikrer begges investering.  -Men det kan jo også være Erik da, som har "fått kalde føtter" og derfor gjør seg vanskelig  ;) 

Haha, det er meget mulig.

Jeg bare tenkte på det hun skrev i innlegget, angående hvem som bruker mest av huset osv. Eie 20% men ha halve lånet osv..

Dette er jo ikke rakettforskning. Du eier din andel (om det er 20% eller 50% eller 80% spiller jo ingen rolle), og har EK+lån på din andel. Mao eier hun 20% av en bolig de velger å kjøpe til 5 000 000, så må hun ut med en mill, og da har hun rett på 20% av boligens verdi ved salg. Det er jo ikke sånn at hun skal bli "svindlet" på dette her... Samtidig, om hun vil eie 50% må hun ut med 2,5mill. Og det er jo også rettferdig.

• Liker 9
Skrevet (endret)
33 minutter siden, minister-mio skrev:

Det er vel bare en morsom måte å beskrive et samboerskap på tenker jeg. Samme som jeg omtaler gjengen her i gården for AS Familien. 😂

Endret av Veslefrikk
  • Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, formula skrev:

Det står jo "Familien ABE.as". Er det så vanskelig å forstå hva som menes?

Ja, jeg syntes iallefall det er vanskelig å forstå. Hvis du ikke syntes det hadde det vært mer sympatisk å forklart det enn å nebbe.

• Liker 9
Skrevet

Hvis hun fortsetter å pushe på sånn som hun gjør nå så tror jeg hun risikerer at forholder ryker

De har bare vært sammen i ca et halvt år og hun starter nesten umiddelbart å planlegge felles huskjøp! 

Da jeg møtte han som jeg er gift med i dag så hadde han ikke engang møtt ungen min etter 6mnd...hadde jeg begynt å mase om huskjøp så tror jeg han hadde fått kalde føtter.

Synes der er merkelig at hun ikke skal ha noe særlig høy egenkapital mtp at hun og barna i årevis har spart til den store husdrømmen og levd på 4000kr i månedlig matbudsjettet mens hun har tjent godt på å være blogger (eller influencee som bloggerene liker å kalle seg)

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, minister-mio skrev:

Ja, jeg syntes iallefall det er vanskelig å forstå. Hvis du ikke syntes det hadde det vært mer sympatisk å forklart det enn å nebbe.

Ikke meningen å nebbe. Viser til @Veslefrikk sin forklaring på spørsmålet.

Skrevet

Siden det forrige innlegget der hun hengte han ut gjorde at hun kom litt høyere opp på lista, mistenker jeg rett og slett at det nye innlegget er for klikk. Den dama er så kald og kynisk når det kommer til å få flere lesere at ingenting overrasker meg.

Men skal være enig i at han ser rimelig lei ut på snap.

• Liker 15
Skrevet

Nå har jeg ikke lest siste innlegg, da jeg er lite fan av å gi dama klikk. Men ser på snap at hun mener det er urettferdig at hun må betale 50% av lånet, selvom hun bare eier 20%. For det første er det vanlig at man betaler 50% av lånet SELVOM det er en part som eier 100%. At den som ikke eier noe part betaler leie til den andre.

For det andre så ser jeg ingen grunn til at de burde kjøpe hus sammen. Om de bruker så mye tid på å krangle om dette, så har jeg liten tro på at forholdet vil vare. Det virker som at han rett og slett ikke vil kjøpe hus med AB. Synes synd på kjærsten, da det virker som at han har hoppa inn i ett forhold han aldeles ikke var klar over ville bli som dette. Det værste synes jeg det hytteopplegget er. Det virker jo som at dama tror at det er hennes hytte nå?

Yeeye, AB burde nyte livet som Bærums-frue så lenge det varer, for jeg vil tro det ikke er lenge før bobla sprekker. Og da er det fryktelig dumt å ha invistert i ett hus sammen. Hva med å bare...være kjærster ei stund til? Det er vel ikke mer enn 9 mndr siden de ble sammen? Skulle tro nyforelskelsen fortsatt var tilstedes, og at slike krangler (som også hun har, akkurat som oss andre) ikke var tilstedes så tidlig i ett forhold.

• Liker 22
Skrevet

Dette ser ut som en kopi av forrige forhold, det utleverte hun på DIB. Hvilken villa skal vi velge, hvilken ring, hvilken bil, hvor stor tomt, hvilken aupair osv. Stakk fort den fyren også. 

• Liker 22
Skrevet

Jeg kan ikke tro annet rnn at dette forholdet er et slags prstunt fra ende til annen. Han vil bli litt berømt, og hun trengte et litt langvarig prosjekt å skrive om, ikke sant? For hvem holder på slik hun gjør, klager på ham, utleverer ham, snylter seg inn på familiens hans eiendom hele sommeren og oppfører seg som om hun eier det. Hun har hverken respekt eller ydmykhet overfor han og foreldrene hans. Først skryter hun av over hvor fantastisk han er med ungene, og nå at han ikke er der nok? Sorry altså, men en yngre, litt playboywannabe type med instagram full av raske biler og båter, glad i fester og omgang med venner mens han jobber på pizzasjappe, hvor her lyser det "han skal bli pappa til ungene mine, og det før vi har flyttet sammen!". Jeg skjønner bare ikke hva hun tenker med, her skal alt skje i rekordfart. 

• Liker 27
Skrevet

Dama har jo vært desperat etter en mann og hus i minst 3 år nå.......de deseperate gjør deseperate ting.

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, anno1 skrev:

Dette ser ut som en kopi av forrige forhold, det utleverte hun på DIB. Hvilken villa skal vi velge, hvilken ring, hvilken bil, hvor stor tomt, hvilken aupair osv. Stakk fort den fyren også. 

Tenkte det samme. Det virker som om Anne Brith er fryktelig usikker på seg selv. Som som om hun ikke har troen på at noen kan elske henne over tid. Det er tydeligvis viktig å få mannen til å forplikte seg umiddelbart, som om det er en garanti for at han ikke forlater henne. Og da snakker jeg ikke bare om ring på fingeren eller felles huskjøp. Selv datene hennes skulle møte ungene umiddelbart, noe vanlige folk venter med å gjøre til forholdet er stabilt. Anne Brith har hoppet over det for og gå rett til "Han har møtt barna mine"-fasen. Tid spart, ett skritt nærmere ring på fingeren. Eller hus i Bærum...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...