Liver Skrevet 19. juni 2018 #11741 Skrevet 19. juni 2018 Sjeldent jeg kommenterer her inne, men de snappene hun har lagt ut i det siste er hårreisende. Både uthenging av x, men også hennes store kamp mot "trollene" på KG. Får en skikkelig bismak i munnen, og henvise seg til unge mennesker på denne måten, hva ønsker hun å oppnå? 31
Vipser Skrevet 19. juni 2018 #11742 Skrevet 19. juni 2018 39 minutter siden, eksiltronder skrev: Hvor lenge er det siden hun la ut bilde av sin egen rumpe med "relationship goals"? 3-4 dager? Det var fra kjæresten sin snap. Vet ikke om det var rumpa eller det faktum at hun vasker båten hans som var goals.. 6
Gjest orfeus Skrevet 19. juni 2018 #11743 Skrevet 19. juni 2018 1 minutt siden, Vipser skrev: Det var fra kjæresten sin snap. Vet ikke om det var rumpa eller det faktum at hun vasker båten hans som var goals.. Hvis det var fra kjærestens snap var det ganske nedverdigende.
mikrobe Skrevet 19. juni 2018 #11744 Skrevet 19. juni 2018 6 minutter siden, Liver skrev: Sjeldent jeg kommenterer her inne, men de snappene hun har lagt ut i det siste er hårreisende. Både uthenging av x, men også hennes store kamp mot "trollene" på KG. Får en skikkelig bismak i munnen, og henvise seg til unge mennesker på denne måten, hva ønsker hun å oppnå? Gitt historikken her så er det fort demografi, og ikke de unges erfaringer, som er interessant for henne. 5
Populært innlegg idave Skrevet 19. juni 2018 Populært innlegg #11745 Skrevet 19. juni 2018 Hei! Anne Brith Davidsen har i dag vært på skolen til barnet mitt og intervjuet elevene om kroppspress. Jeg er helt sjokkert over at skolen har tillatt dette og håper at det skyldes uvitenhet, ikke at de støtter bloggeren. For min del er det totalt uakseptabelt at denne bloggeren får tilgang til barnet mitt og enda verre er det om det skal eksponeres på bloggen hennes. Litt ironisk, egentlig, at hun skal uttale seg om kroppspress. Det er jo ungenes tanker og følelser rundt et følsomt tema hun vil blottlegge. Men uansett, jeg er skikkelig sint og kommer til å sende en mail til skolens ledelse. Jeg er sjokkert over at de lar en blogger få tilgang til barna i skoletiden. Jeg tenker at jeg må forklare dem hvorfor dette er så hårreisende, men føler at mine forsikringer om hvor drøy hun er ikke er nok. Derfor ønsker jeg å henvise til noen av de verste innleggene hennes (eller snap/andre sosiale medier). Jeg har lyst til å be dem om å lese hele bloggen, men jeg tenker at en slags topp 5 er bedre. Problemet er bare å se klart nok nå som jeg er sint og det er et tidsperspektiv her også. Gudene vet når hun publiserer dette og skoleåret er straks slutt. Derfor henvender jeg meg til dere, for jeg vet at dere har god oversikt og kanskje kan komme med noen tips (lenker til relevante innlegg). Ta det gjerne på pm dersom dere ikke synes at tråden skal fokusere på dette. Jeg vet at det er mye arbeid, men jeg setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få. En annen ting jeg lurer på. Hvordan stiller det seg hvis hun eksponerer barna på blogg (eller andre steder) uten foreldrenes tillatelse? Ungene har jo sagt ja, men ikke de foresatte. Barna er i ungdomsskolealder, barnet mitt er under den kriminelle lavalder. 71
Gjest CecilieX Skrevet 19. juni 2018 #11746 Skrevet 19. juni 2018 Den der lista over folk hun tenker at hun vil hjelpe begynner å bli temmelig lang. Det var barn og unge i Mosjøen som skulle få penger fra en festival Det var unge medbloggere som hun skulle hjelpe, fordi hun hadde erfaring Det var alenemødrene. Det var mannen som satt i gata. Og la oss ikke glemme alle de som ber henne om råd. Og nå skal hun snakke med de unge om kroppspress. Egentlig veldig rart at hun ikke har valgt seg et omsorgsyrke, hun som er så godhjerta av seg.
Gjest orfeus Skrevet 19. juni 2018 #11747 Skrevet 19. juni 2018 (endret) 24 minutter siden, idave skrev: Hei! Anne Brith Davidsen har i dag vært på skolen til barnet mitt og intervjuet elevene om kroppspress. Jeg er helt sjokkert over at skolen har tillatt dette og håper at det skyldes uvitenhet, ikke at de støtter bloggeren. For min del er det totalt uakseptabelt at denne bloggeren får tilgang til barnet mitt og enda verre er det om det skal eksponeres på bloggen hennes. Litt ironisk, egentlig, at hun skal uttale seg om kroppspress. Det er jo ungenes tanker og følelser rundt et følsomt tema hun vil blottlegge. Men uansett, jeg er skikkelig sint og kommer til å sende en mail til skolens ledelse. Jeg er sjokkert over at de lar en blogger få tilgang til barna i skoletiden. Jeg tenker at jeg må forklare dem hvorfor dette er så hårreisende, men føler at mine forsikringer om hvor drøy hun er ikke er nok. Derfor ønsker jeg å henvise til noen av de verste innleggene hennes (eller snap/andre sosiale medier). Jeg har lyst til å be dem om å lese hele bloggen, men jeg tenker at en slags topp 5 er bedre. Problemet er bare å se klart nok nå som jeg er sint og det er et tidsperspektiv her også. Gudene vet når hun publiserer dette og skoleåret er straks slutt. Derfor henvender jeg meg til dere, for jeg vet at dere har god oversikt og kanskje kan komme med noen tips (lenker til relevante innlegg). Ta det gjerne på pm dersom dere ikke synes at tråden skal fokusere på dette. Jeg vet at det er mye arbeid, men jeg setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få. En annen ting jeg lurer på. Hvordan stiller det seg hvis hun eksponerer barna på blogg (eller andre steder) uten foreldrenes tillatelse? Ungene har jo sagt ja, men ikke de foresatte. Barna er i ungdomsskolealder, barnet mitt er under den kriminelle lavalder. Jeg regner med at det er noe som er godkjent av rektor eller viserektor, så protest og informasjon må rettes direkte dit. Anne Brith Davidsen er en blogger som ikke bryr seg om hvorvidt hun krenker andres privatliv, så det må reageres fort dersom hun skal stoppes i hva det nå enn er hun har tenkt å gjøre. Hun må stoppes ved å henvise til straffeloven, ellers bryr hun seg ikke. Jeg tror @Asti med flere har laget imgurer av noen tilfeller av brudd på barnekonvensjonen, skal se om jeg finner de igjen og legge dem ut. PS Selv har hun plutselig bestemt seg for ikke å bruke sine barn som inntektskilde ved å ha dem som tema i blogg og SoMe, og slettet en del blogginnlegg hvor de eldste barna figurerte. Men, senest i dag ble det publisert snapper av det yngste barnet. Ingen kan publisere bilder av barn uten foreldrenes godkjennelse. De skolene jeg kjenner til, har et skjema som foreldrene må signere på dersom barna skal presenteres med navn og bilde i aviser e.l. Endret 19. juni 2018 av orfeus
neiognei Skrevet 19. juni 2018 #11748 Skrevet 19. juni 2018 Hva skjer med denne konfrontasjonen på Snap? Mener hun at fordi at hun, en blogger i 35-årsalderen ++, fikk seg øyenbryn, av den grunn at hennes lesere bemerka hennes manglende bryn, så skaper ikke bloggere noe form for kroppspress? Hallo Anne Brith. Du er ei godt voksen dame. Det er ikke deg ungdommene sammenligner seg med. Til å være smartt så er hun jaggu ikke mye reflektert. 32
Yann Skrevet 19. juni 2018 #11749 Skrevet 19. juni 2018 (endret) 47 minutter siden, idave skrev: Hei! Anne Brith Davidsen har i dag vært på skolen til barnet mitt og intervjuet elevene om kroppspress. Jeg er helt sjokkert over at skolen har tillatt dette og håper at det skyldes uvitenhet, ikke at de støtter bloggeren. For min del er det totalt uakseptabelt at denne bloggeren får tilgang til barnet mitt og enda verre er det om det skal eksponeres på bloggen hennes. Litt ironisk, egentlig, at hun skal uttale seg om kroppspress. Det er jo ungenes tanker og følelser rundt et følsomt tema hun vil blottlegge. Men uansett, jeg er skikkelig sint og kommer til å sende en mail til skolens ledelse. Jeg er sjokkert over at de lar en blogger få tilgang til barna i skoletiden. Jeg tenker at jeg må forklare dem hvorfor dette er så hårreisende, men føler at mine forsikringer om hvor drøy hun er ikke er nok. Derfor ønsker jeg å henvise til noen av de verste innleggene hennes (eller snap/andre sosiale medier). Jeg har lyst til å be dem om å lese hele bloggen, men jeg tenker at en slags topp 5 er bedre. Problemet er bare å se klart nok nå som jeg er sint og det er et tidsperspektiv her også. Gudene vet når hun publiserer dette og skoleåret er straks slutt. Derfor henvender jeg meg til dere, for jeg vet at dere har god oversikt og kanskje kan komme med noen tips (lenker til relevante innlegg). Ta det gjerne på pm dersom dere ikke synes at tråden skal fokusere på dette. Jeg vet at det er mye arbeid, men jeg setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få. En annen ting jeg lurer på. Hvordan stiller det seg hvis hun eksponerer barna på blogg (eller andre steder) uten foreldrenes tillatelse? Ungene har jo sagt ja, men ikke de foresatte. Barna er i ungdomsskolealder, barnet mitt er under den kriminelle lavalder. Asti... du har en veldig viktig jobb å gjøre.! Endret 19. juni 2018 av Yann 10
Gjest orfeus Skrevet 19. juni 2018 #11750 Skrevet 19. juni 2018 I dette intervjuet er hun ganske åpen på at hun er kalkulerende og ikke går av veien for å benytte seg av sykdom og barn for å få oppmerksomhet. https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535
Yann Skrevet 19. juni 2018 #11751 Skrevet 19. juni 2018 49 minutter siden, CecilieX skrev: Den der lista over folk hun tenker at hun vil hjelpe begynner å bli temmelig lang. Det var barn og unge i Mosjøen som skulle få penger fra en festival Det var unge medbloggere som hun skulle hjelpe, fordi hun hadde erfaring Det var alenemødrene. Det var mannen som satt i gata. Og la oss ikke glemme alle de som ber henne om råd. Og nå skal hun snakke med de unge om kroppspress. Egentlig veldig rart at hun ikke har valgt seg et omsorgsyrke, hun som er så godhjerta av seg. Hun lovet en leser å ta en snapp når hun leverte middager for en uke til denne hjemløse narkomane mannen på Karl Johan. Så hun gjorde vel det? 4
idave Skrevet 19. juni 2018 #11752 Skrevet 19. juni 2018 11 minutter siden, orfeus skrev: I dette intervjuet er hun ganske åpen på at hun er kalkulerende og ikke går av veien for å benytte seg av sykdom og barn for å få oppmerksomhet. https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 Takk, hvordan kunne jeg glemme det! 6
Gjest Asti Skrevet 19. juni 2018 #11753 Skrevet 19. juni 2018 1 time siden, orfeus skrev: Jeg regner med at det er noe som er godkjent av rektor eller viserektor, så protest og informasjon må rettes direkte dit. Anne Brith Davidsen er en blogger som ikke bryr seg om hvorvidt hun krenker andres privatliv, så det må reageres fort dersom hun skal stoppes i hva det nå enn er hun har tenkt å gjøre. Hun må stoppes ved å henvise til straffeloven, ellers bryr hun seg ikke. Jeg tror @Asti med flere har laget imgurer av noen tilfeller av brudd på barnekonvensjonen, skal se om jeg finner de igjen og legge dem ut. .... Her er samleimgur vedr. Anne Brith: https://imgur.com/a/C4yla . Kan eventuelt se om der er noe interessant.
Gjest orfeus Skrevet 19. juni 2018 #11754 Skrevet 19. juni 2018 Og jeg som akkurat hadde funnet fram til samlingen @Asti 🖤
Helado Skrevet 19. juni 2018 #11755 Skrevet 19. juni 2018 Jo eldre man blir jo mer latterlig blir det når man skal hige etter evig ungdoms skjønnhet, det virker bare desperat. Jeg kan jo snakke kun for meg selv. Når jeg var i 20-årene sa damer i 40-årene til meg, at jeg kom til å glede meg til å bli så voksen, for med alderen kom selvsikkerheten og evnen til å ikke bry seg om hva andre synes. Nå er jeg straks 40 selv, og kjenner på det. At jeg gir mer og mer blaffen i hva andre syns om kroppen min, manglende sminke etc etc. OG, som singel kvinne og mor, har jeg fått høre fra menn at de syns det er så bra at jeg nesten aldri bruker sminke, for naturlig er mest vakkert. Ja for tro det eller ei, jeg har aldri hørt en mann si at de liker nedsminket og oppjåla best. Og nei, jeg er ingen sjuske som vandrer rundt i filler og med fett hår og hater verden og naver, heller tvert i mot. Selv om jeg ikke bruker falske negler,vipper og et tonn av sminke, så bruker jeg der i mot noe annet, min selvtillit og trygghet opparbeidet igjennom et liv. Tryggheten nok til å se ut som jeg naturlig gjør, og være et godt forbilde for min egen datter. Det er det viktigste for meg, skal hun en dag skjønne at kroppspress er noe hun kan stå i mot, så må jeg som hennes mor vise veien ved å være fornøyd med meg selv. Livslæring.... At en kvinne på nesten min egen alder, med jobb som blogger, er så hysterisk opptatt av å være "babe" og oppføre seg som man er 20, er bare trist, og tegn på dårlig selvtillit. 33
Kollontaj Skrevet 19. juni 2018 #11756 Skrevet 19. juni 2018 Du verden. Har sett siste snap om kroppspress. Hvor skal man begynne? 😶 Budskapet hennes er ugreit på alle mulige tenkelige måter. Og måten hun gjør det på? Jeg blir flau på hennes vegne. Fra en voksen kvinne til en annen: Slutt! Slutt å spille moralens vokter. Slutt å late som du er et offer. Finn noe konstruktivt å gjøre med livet ditt, for det du driver på med nå er patetisk, amatørmessig og stakkarslig. PS. Ungdata-undersøkelsene er et sted å begynne dersom man ønsker å sette seg inn hva ungdom mener om sosiale medier og kroppspress. (Velferdsforskningsinstituttet står bak, ikke en uutdannet blogger uten innsikt i forskning.) 37
Lopploella Skrevet 19. juni 2018 #11757 Skrevet 19. juni 2018 (endret) Creepy på snap: (...) Så en henvendelse til de mellom 12 og 16, der hun ber dem ta kontakt og si hvem de opplever skaper mest kroppspress (E de bloggeran?)... Og så på slutten en lang harang om manglende øyenbryn, der hun peker ut på seeren og spør hvem som kroppspresset henne til å tatovere på seg falske bryn. Herregud. Ryddet for persondebatt. Edie, mod. Endret 20. juni 2018 av Edie 34
Gjest orfeus Skrevet 19. juni 2018 #11758 Skrevet 19. juni 2018 (endret) 11 timer siden, Lopploella skrev: Creepy på snap: (...) Så en henvendelse til de mellom 12 og 16, der hun ber dem ta kontakt og si hvem de opplever skaper mest kroppspress (E de bloggeran?)... Og så på slutten en lang harang om manglende øyenbryn, der hun peker ut på seeren og spør hvem som kroppspresset henne til å tatovere på seg falske bryn. Herregud. @idave Hvordan kan en ungdomsskole slippe henne inn for å intervjue barna? Skolens ledelse må jo være uvitende både om hva hun representerer og hvor lite reflektert hun er. Hvordan skal hun bruke innsamlet materiale? Har skolen krevd å få lese ferdig tekst før den publiseres? Er barna garantert anonymitet? Hvilke spørsmål ble stilt og hvilken form hadde de? Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod. Endret 20. juni 2018 av orfeus
kremen Skrevet 19. juni 2018 #11759 Skrevet 19. juni 2018 (endret) 1 Endret 27. juni 2018 av kremen 17
Mrs O'Donell Skrevet 19. juni 2018 #11760 Skrevet 19. juni 2018 Hun kunne jo bare prøvd å publisert et intervju med mitt mindreårige barn! Hadde hun aldri møtt en løvemamma før hadde hun fått så de falske øyenbryna hadde flagret! 29
Fremhevede innlegg