Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Monky skrev:

Nå ser det faktisk ut til at den matkassa selger veldig bra, da - forstå det den som kan... https://www.dagbladet.no/mat/ny-billig-matkasse-tar-helt-av-na-kaster-lavpriskjedene-seg-inn-i-krigen/69785304

Det er helt uforståelig for meg. "Toro-kassa" er ikke veien til et billig og sunt kosthold. Billig? Tja. Sunt? Nei! Følg heller Eyvind Hellstrøms tips her: https://www.viafree.no/programmer/mat/hellstrom-rydder-opp-hjemme/sesong-1/episode-10 Synd episoden fra sesong 2 eller 3 med alenemoren fra Horten ikke ligger ute, der var det enda flere gode tips. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, LilleSnupp skrev:

Det som står i hodet til Ola Nordmann når det kommer til mat er billigst mulig, så ikke overraskende.

Jeg har måtte kutte ut all posemat pga en sykdom i familien. Å det er nok av eksempler på at du lager billigere og sunnere mat fra bunnen fremfor posemat.

F.eks ertepure.. 1 pose frosne erter koster 10 kr.. Toro sin ertepure koster 30 kr. Jeg  kunne ramset opp masse. At folk med dårlig råd mener disse posene er ett bedre alternativ er jo så dumt. 

• Liker 21
Gjest orfeus
Skrevet
8 timer siden, Takida skrev:

Har AB snap-fri eller er min profil helt plutselig blokkert??

Det kan også være at hun plutselig har endret funksjonen «hvem kan se min story» til «bare venner»

Skrevet
7 timer siden, Christiane_W skrev:

(...)

Strengt tatt er det ingen som vet om disse alenemødrene eksisterer, siden de i følge AB ønsker å være anonyme. Akkurat som uteliggeren (som hun fikk adressen til og skal be på lunsj...🤔).

Uteliggar med adresse? Hm.

• Liker 46
Skrevet

Jeg kjøper ofte en liten handlepose med mat til de som sitter på gaten, gjort i mange år. De blir veldig glade,og jeg føler det er ikke så stort bidrag egentlig fra meg i det store og det hele. ( gir ikke til alle, men skulle det sitte en eller to der jeg går forbi)
SYns det hadde vært veldig fjernt om jeg skulle fortelle alle og enhver hver gang jeg gjør det. Man må kunne gi andre noe, uten å få skryt.

• Liker 24
Gjest orfeus
Skrevet
11 minutter siden, decker skrev:

Uteliggar med adresse? Hm.

Hun er en spøkefugl 😎

Skrevet
1 time siden, Helado skrev:

Jeg kjøper ofte en liten handlepose med mat til de som sitter på gaten, gjort i mange år. De blir veldig glade,og jeg føler det er ikke så stort bidrag egentlig fra meg i det store og det hele. ( gir ikke til alle, men skulle det sitte en eller to der jeg går forbi)
SYns det hadde vært veldig fjernt om jeg skulle fortelle alle og enhver hver gang jeg gjør det. Man må kunne gi andre noe, uten å få skryt.

Samme her. Da jeg var i Skottland i jobbsammenheng for et par år siden, satte jeg med ned med en uteligger med en hund og prata i sikkert en halvtime. Han var vel på min alder ca (var 28 da), og mangla mange tenner. Kosa masse med hunden hans, som det rant mye av øynene til og som sikkert burde vært hos veterinær, og ga de 20 pund eller noe (var det jeg hadde i cash). Gråt etterpå da jeg kom tilbake til hotellet fordi det var så sterkt møte med både menneske og dyr (håpløs dyreelsker). Dette er dog noe jeg kun har fortalt de nærmeste, tror ikke jeg kunne funnet på å dele det på min private facebookprofil engang! 

• Liker 12
Skrevet

Oi...så skal hun melke igjen med å fjerne alt?? Ref snap. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
3 timer siden, Minipilla skrev:

Oi...så skal hun melke igjen med å fjerne alt?? Ref snap. 

Skulle så gjerne fått sagt henne noen sannhetsord på tomannshånd. 

(...)

Klikkhoreri på sitt verste. 

Ryddet for krenkende utsagn. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 10
Skrevet (endret)
1 time siden, Mrs O'Donell skrev:

Skulle så gjerne fått sagt henne noen sannhetsord på tomannshånd. 

(...)

Klikkhoreri på sitt verste. 

Hun deler det innlegget igjen om at krisen er avblåst, altså ikke noe nytt....

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 2
Skrevet

Hva i all verden er det hun holder på med nå? Fjerne alt er bedre enn å bli syk i fremtiden? Følger henne på snap, men nekter å gi bloggen klikk.

• Liker 2
Skrevet

PÅ bloggen nå skriver hun om at folk tror hun lyver, og det er jo tydelig at hun følger med her, for det er jo nesten direkte svar på tiltaler.

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, Helado skrev:

PÅ bloggen nå skriver hun om at folk tror hun lyver, og det er jo tydelig at hun følger med her, for det er jo nesten direkte svar på tiltaler.

Det er klart hun lyver! Hun lyver om alt hun tror selger. 

Å lyve på seg alvorlig, arvelig genfeil er så horribelt at det knapt er til å tro. 

• Liker 28
Gjest formula
Skrevet

Hun får altså "daglig meldinger" om både det ene og det andre. Det siste innlegget er jo (nok en gang) svar til KG. Det er et åpent brev til kvinneguiden, der hun tar for seg punkt for punkt alt som er blitt skrevet her inne de siste dagene. Til og med spørsmål om adressen til uteliggeren og alenemødrene hun hjelper. Som om noen sender henne meldinger der de spør om slike ting? Ingen gjør det - de ville i såfall blitt blokkert rimelig kjapt! 

Anne Brith: når det gjelder "hva skal jeg fjerne?"- snappen, så er det bare så usmakelig at det er vemmelig. Du bruker altså spekulasjoner rundt kreft som underholdning, voksen dame som du er. Skam deg! Mulig du får opp lesertallene en stakket stund på dette viset, men hva sitter du igjen med til slutt? La meg gjette: forakt og mistro fra leserne som faktisk gir deg ditt daglige brød, folk som ler av deg, og etterhvert vil det neppe være mange samarbeidspartnere igjen.

Ikke mer "Bloggerne", og aldri blir du bedt på Elle-fest. Du blir den glemte, gamle rosabloggeren som var så harry.

Skrevet

Ryddet for krenkende utsagn og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Forstår jeg det rett når snap'en med 'sveip for å se hva jeg fjernet' samt glimt av brev fra Aleris ikke handler noe om operasjon eller brystkreft? 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Hun får altså "daglig meldinger" om både det ene og det andre. Det siste innlegget er jo (nok en gang) svar til KG. Det er et åpent brev til kvinneguiden, der hun tar for seg punkt for punkt alt som er blitt skrevet her inne de siste dagene. Til og med spørsmål om adressen til uteliggeren og alenemødrene hun hjelper. Som om noen sender henne meldinger der de spør om slike ting? Ingen gjør det - de ville i såfall blitt blokkert rimelig kjapt! 

Anne Brith: når det gjelder "hva skal jeg fjerne?"- snappen, så er det bare så usmakelig at det er vemmelig. Du bruker altså spekulasjoner rundt kreft som underholdning, voksen dame som du er. Skam deg! Mulig du får opp lesertallene en stakket stund på dette viset, men hva sitter du igjen med til slutt? La meg gjette: forakt og mistro fra leserne som faktisk gir deg ditt daglige brød, folk som ler av deg, og etterhvert vil det neppe være mange samarbeidspartnere igjen.

Ikke mer "Bloggerne", og aldri blir du bedt på Elle-fest. Du blir den glemte, gamle rosabloggeren som var så harry.

Dette! Det er forkastelig! 

• Liker 21
Skrevet

Kjenner jeg blir provosert når AB "vet" så mye om rusmisbrukere at hun sprer feilinformasjon om at det er tilfeldig hvem som havner på kjøret og at det ikke har med familie eller oppvekst å gjøre. I hennes hode har hun selvfølgelig sannheten, ingen kan da anklage henne for løgn uten at det kan brukes i bloggen til å høste sympati og gode ord.

"Jeg er en blogger som deler av livet mitt. Alt for klikk tenker du." Ja, jeg tenker faktisk at alt hun gjør og skriver om er for å dekke behovet for å bli idealisert, få sympati, misunnet og beundret. 

• Liker 26
Skrevet

Jeg har faktisk ikke ord for å beskrive min forakt for denne bloggeren. 

• Liker 39
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...