Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gir AB blanke f.... i Forbrukertilsynets klare retningslinjer når det gjelder merking av reklame?  Eller er advarsel derfra bare en advarsel, som bloggeren svarer med ågid amei, beklager jeg glemte meg, skal aldri mere hende.

Innlegget om denne stand up paddlingen er jo så tindrende klart et solid overtramp, ikke bare produktomtale, men ved å bruke hennes kode får vi 15% rabatt..  En oppfordring til KG's oppegående lesere som er møkk lei svindel og bedrag.  Ta skjermdump og anmeld til Forbrukertilsynet ASAP, før hun leser dette og merker ;)

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, Oppland skrev:

Det samme gjorde jeg er utmeldt for lenge siden. Dette kan bloggerne bare slutte å reklamere for. De får sikkert god betaling for reklamen, men de som biter på og svarer på spørreundersøkelsene får bare noen få kroner.(La dette under AB, men kunne like gjerne skrevet det samme under alle som reklamerer for Meningstorget).

En aldri så liten advarsel ved å registrere seg hos Meningstorget. Du gir samtidig tillatelse til innsamling, bruk og deling av dine profildata.  Det er dette Meningstorget tjener store penger på.  Selger databasen til firma.  Firma som igjen fyller opp epost innboksen din med luriumprodukter.

Men så klart, om du mener dette er ok får du veldig godt betalt sånn ca kroner 70 pr.mnd ;)

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, Yann skrev:

Gir AB blanke f.... i Forbrukertilsynets klare retningslinjer når det gjelder merking av reklame?  Eller er advarsel derfra bare en advarsel, som bloggeren svarer med ågid amei, beklager jeg glemte meg, skal aldri mere hende.

Innlegget om denne stand up paddlingen er jo så tindrende klart et solid overtramp, ikke bare produktomtale, men ved å bruke hennes kode får vi 15% rabatt..  En oppfordring til KG's oppegående lesere som er møkk lei svindel og bedrag.  Ta skjermdump og anmeld til Forbrukertilsynet ASAP, før hun leser dette og merker ;)

Jeg har laget imgur: https://imgur.com/a/YdMGvBs  ;) 

Skrevet
3 timer siden, Rubella skrev:

De som gidder å lese bloggen hennes fast 😛

Skikkelig bonding med venninna si 🙌🏼

• Liker 5
Gjest Picketfence
Skrevet
2 timer siden, Ultiva skrev:

Jeg er delvis enig med deg også. Hansen burde muligens holde seg for god til å kommentere navngitte personers kroppsdeler. Samtidig så er dette personer som har valgt å vise frem kroppen sin i det offentlige lys nettopp for å tjene mye penger. Deres selvvalgte og godt betalte yrke er å engasjere folk ved å brette ut kroppen sin på internett. Da kan man vel heller ikke forvente at ingen skal bli engasjert?

Jeg synes det hadde vært helt innafor om han henvende seg til disse personene med navn, og kritiserte glorifisering av kroppsfiksering generelt. Men å peke ut konkrete kroppsdeler på enkelte synes jeg likevel blir feil. Det betyr ikke at jeg ikke liker det MH nå gjør, men jeg kunne ønske han droppet det jeg nevnte. 

Skrevet
1 time siden, Asti skrev:

Jeg har laget imgur: https://imgur.com/a/YdMGvBs  ;) 

Flink du Asti til og dokumentere og protestere ;)  Men du, hvilke sanksjoner er det Forbrukertilsynet benytter mot soleklare overtramp som dette.  Er det kun advarsel, eller solide bøter?  

• Liker 4
Gjest Varma
Skrevet

Så hun har silikon? Og nå så har hun fikset på flere ting i kjent bloggerstil. Kansje ikke så overraskende  hvis hun hadde vært under 30, men hun nærmer seg 45. 

Skrevet
10 minutter siden, Varma skrev:

Så hun har silikon? Og nå så har hun fikset på flere ting i kjent bloggerstil. Kansje ikke så overraskende  hvis hun hadde vært under 30, men hun nærmer seg 45. 

Influencerne influerer også hverandre.

En av de få unge bloggerne jeg kjenner til som ikke har fikset nevneverdig på utseendet, er flotte Kristina Andersen. Og Kristin Gjelsvik? Men jeg kan jo ta feil.

• Liker 6
Gjest formula
Skrevet
12 minutter siden, Cavatina skrev:

Influencerne influerer også hverandre.

En av de få unge bloggerne jeg kjenner til som ikke har fikset nevneverdig på utseendet, er flotte Kristina Andersen. Og Kristin Gjelsvik? Men jeg kan jo ta feil.

Det er jo både sørgelig og helt uforståelig at "alle" bloggerne føler at de må ha dette utseendet. De glatte pannene, store øyne med løsvipper, smale neser enten ved kirurgi eller make up, store restylanelepper. Påsatt hår. Synes de også ofte ser veldig blanke ut i de mimikkløse ansiktene sine.

Skjønner jo at de synes det er fint, men skjønner overhodet ikke hvorfor de synes det er så fint. Alle sammen. Og hvorfor de gjør sitt beste for å ligne på hverandre? Og noen er jo voksne kvinner som forlengst burde ha funnet både selvsikkerhet og sin egen, personlige stil. Men neida, de skal se ut sånn, de også. Uansett hvilken alder og målgruppe bloggeren har, så er det denne looken som gjelder.

Skrevet

Jeg har nesten ett års erfaring som 40 åring og må si at i løpet disse månedene har det skjedd store forandringer. Jeg har nemlig begynt å slappe av når det gjelder kropp og utseende, ikke at jeg ikke bryr meg, men jeg har av en eller grunn slått meg til ro med at jeg er fin nok som jeg. Synes plutselig at jeg ikke er så verst 😂🙈

Er rett og slett litt overrasket over at det ble sånn, tidligere har jeg nemlig vært ganske fiksert. Det var rett og slett noe som falt på plass i hodet mitt etter 40 år i denne kroppen. En utrolig deilig følelse som jeg kunne ønske alle opplevde! 

• Liker 30
Gjest Pod Carsten
Skrevet
1 time siden, Varma skrev:

Forstår det egentlig bedre om man fikser litt etter passerte 40. Kroppen har ofte vært med på en fødsel eller to, og man er kanskje mer bevisst hvilke ting man virkelig ønsker å endre (eller "få tilbake"), så det ligger ofte "bedre" grunner bak.

Ikke at jeg er tilhenger av å fikse ting, for meg er det sjarmerende at kroppen gjenspeiler levd liv, men jeg har ingen problemer med å forstå de som ønsker det. Og det er jo blitt ganske vanlig.

Men dette er vel uansett et sidespor.

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Edie, mod.

Skrevet
1 time siden, Ella1 skrev:

Jeg har nesten ett års erfaring som 40 åring og må si at i løpet disse månedene har det skjedd store forandringer. Jeg har nemlig begynt å slappe av når det gjelder kropp og utseende, ikke at jeg ikke bryr meg, men jeg har av en eller grunn slått meg til ro med at jeg er fin nok som jeg. Synes plutselig at jeg ikke er så verst 😂🙈

Er rett og slett litt overrasket over at det ble sånn, tidligere har jeg nemlig vært ganske fiksert. Det var rett og slett noe som falt på plass i hodet mitt etter 40 år i denne kroppen. En utrolig deilig følelse som jeg kunne ønske alle opplevde! 

1 time siden, Pod Carsten skrev:

Forstår det egentlig bedre om man fikser litt etter passerte 40. Kroppen har ofte vært med på en fødsel eller to, og man er kanskje mer bevisst hvilke ting man virkelig ønsker å endre (eller "få tilbake"), så det ligger ofte "bedre" grunner bak.

Ikke at jeg er tilhenger av å fikse ting, for meg er det sjarmerende at kroppen gjenspeiler levd liv, men jeg har ingen problemer med å forstå de som ønsker det. Og det er jo blitt ganske vanlig.

Men dette er vel uansett et sidespor.

Er enig med begge. Har også opplevd en mer avslappende holdning til kropp og utseendet nå i 40åra, jeg er som jeg er! Take it or leave it som jeg sier til mannen😂 Her blir det ikke noe annet enn trening og sunt kosthold for å regulere «forfallet»😉

Men så kan også jeg forstå de som ikke finner fred med seg selv i 40-årene at man fikser en pupp her og en rynke der, når det ikke blir for mye vel og merke! Men den trenden som er blant mange av de unge forstår jeg ikke noe av. Og ofte blir det altfor mye og falskt! Det viktigste vi som voksne/foreldre kan gjøre mot barna våre er å fremheve alle de gode egenskapene de har som menneske, det er der du kommer lengst! 

• Liker 9
Skrevet
2 hours ago, formula said:

Det er jo både sørgelig og helt uforståelig at "alle" bloggerne føler at de må ha dette utseendet. De glatte pannene, store øyne med løsvipper, smale neser enten ved kirurgi eller make up, store restylanelepper. Påsatt hår. Synes de også ofte ser veldig blanke ut i de mimikkløse ansiktene sine.

Skjønner jo at de synes det er fint, men skjønner overhodet ikke hvorfor de synes det er så fint. Alle sammen. Og hvorfor de gjør sitt beste for å ligne på hverandre? Og noen er jo voksne kvinner som forlengst burde ha funnet både selvsikkerhet og sin egen, personlige stil. Men neida, de skal se ut sånn, de også. Uansett hvilken alder og målgruppe bloggeren har, så er det denne looken som gjelder.

Noe min bestefar fortalte meg når jeg var liten. Om det stemmer eller ei kan jeg ikke garantere da jeg bare har han som kilde. Men det spiller egentlig ingen rolle. 

Før i tiden så var det veldig populært med hvite hus langs kysten spesielt. Hvorfor? Fordi den hvite malingen var dyrest. Hvis en nabo malte huset hvitt så måtte de andre også, for de kunne ikke være noe dårligere. Den hvite malingen var ikke nødvendigvis ekte, ofte var det noe billig tjafs blandet med kalk og andre billige greier, så de endte opp med å måtte male ofte for å opprettholde illusjonen av rikdom. De hadde flotte hvite hus, dermed var de blant eliten og følte seg bra. 

Her kan man trekke paralleller til våre kjære influencers. Ei rik berte i Hollywood eller New York har et visst utseende fordi hun hadde råd til de dyre operasjonene. Plastikk ansikt = dyrt = status. Det er ikke nødvendigvis pent, men for de som blir besatt så handler det om å oppnå det stramme rigide status ansiktet, fordi det er dyrt.

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, Ellatin skrev:

Noe min bestefar fortalte meg når jeg var liten. Om det stemmer eller ei kan jeg ikke garantere da jeg bare har han som kilde. Men det spiller egentlig ingen rolle. 

Før i tiden så var det veldig populært med hvite hus langs kysten spesielt. Hvorfor? Fordi den hvite malingen var dyrest. Hvis en nabo malte huset hvitt så måtte de andre også, for de kunne ikke være noe dårligere. Den hvite malingen var ikke nødvendigvis ekte, ofte var det noe billig tjafs blandet med kalk og andre billige greier, så de endte opp med å måtte male ofte for å opprettholde illusjonen av rikdom. De hadde flotte hvite hus, dermed var de blant eliten og følte seg bra. 

Her kan man trekke paralleller til våre kjære influencers. Ei rik berte i Hollywood eller New York har et visst utseende fordi hun hadde råd til de dyre operasjonene. Plastikk ansikt = dyrt = status. Det er ikke nødvendigvis pent, men for de som blir besatt så handler det om å oppnå det stramme rigide status ansiktet, fordi det er dyrt.

Word 👌

• Liker 5
Skrevet

Ser at bakemor har kommet med et innlegg som forklarer siste tids oppførsel og diverse innlegg. Håper at alt ordner seg med helsen hennes og at hun holder seg frisk.

Skrevet
14 minutter siden, elisaday skrev:

Word 👌

På den tiden hadde de også kun råd til å male fasaden,resten av huset var umalt:Plitt slik som bloggerne,de pyntet på utsiden og det som vises🤣

• Liker 15
Gjest formula
Skrevet (endret)

Synes det er helt vanvittig sånn som hun holder på.

Det er dystre tanker på brua, vage hentydninger om prøvesvar fra sykehuset, og denne overskriften ( på FB): "Jeg skal fjerne brystene mine!" Det er jo galskap! Og ikke skal hun fjerne de heller etter hva jeg forstår, men det er noe som muligens kan skje en gang i fremtiden.

Hun bruker sin egen helse, og lesernes bekymring for alt det er verdt, og tilsynelatende uten skam. 

Endret av formula
Skrevet (endret)
2 timer siden, formula skrev:

Synes det er helt vanvittig sånn som hun holder på.

Det er dystre tanker på brua, vage hentydninger om prøvesvar på sykehuset og denne overskriften ( på FB): "Jeg skal fjerne brystene mine!" Det er jo galskap! Og ikke skal hun fjerne de heller etter hva jeg forstår, men det er noe som muligens kan skje en gang i fremtiden.

Hun bruker sin egen helse, og lesernes bekymring for alt det er verdt, og tilsynelatende uten skam. 

Enig med deg! Fremkaller ikke sympati hos mos meg. Det er høyst kalkulert og kynisk. Samle leserne rundt «leirbålet», en taktikk hun bruker titt og ofte. Jeg, og mange andre, reagerte veldig på det «dystre tanker på ei bru» innlegget, fordi det gir assosiasjoner til en desperat kvinne som står klar til å hoppe. Men neida, vakk’e det bakemor mente i det heeele tatt 🤪

Endret av Hummingbird2
  • Liker 24
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...