Korpsnerden Skrevet 27. mai 2018 #11061 Skrevet 27. mai 2018 12 minutter siden, BlomsterMaja skrev: ..og hun leser fortsatt ikke her inne? My point excatly 😂 2
Gjest Sorbus Skrevet 27. mai 2018 #11062 Skrevet 27. mai 2018 (endret) 3 timer siden, Ellevill skrev: Innlegg her om hvor godt man selv har det økonomisk, er vel ikke særlig interessant for noen - for å si det forsiktig? Men har hun virkelig oppgitt hvor mye hun har på sparekonto? (Har ikke lest innlegget) Hun skrev noe sånt som at det er ikke viktig om du har 300 000 på konto eller om badedrakten sitter feil. Jeg tolket det dit at hun skrøt av saldoen. Det kan selvfølgelig være eksempler tatt ut av løse lufta, men med tanke på bloggeren det kommer fra tipper jeg at det er dårlig innpakket skryt. Det er i hvert fall meningen at vi skal sitte igjen med inntrykk av at hun har velfylt lommebok. Det er ikke så lenge siden hun fortalte at hun fremdeles betalte på gjeld etter samlivsbruddene (en omskrivning for konkursene, antar jeg) og hvis hun nå er 300 000 i pluss har hun spart opp dette raskt. Det synes jeg er godt jobba, gratulerer Anne Brith! Men å skryte av det på denne måten blir feil på flere måter. Ingen som faktisk har penger skryter av det, det er så billig. Og så var det summen, da, 300 000, that's it! Hun eier faktisk ingen ting, i en alder av noenogførti. Det er helt greit, mange er i den båten, men da skryter de gjerne ikke på seg mer enn de faktisk har. De løper ikke rundt og tar bilde av seg selv foran et fint hus som eies av noen andre, eller på den private stranda som eies av noen andre, eller nevner saldoen sin i en bisetning. Det gjør Anne Brith. Og det er pinlig! Endret 27. mai 2018 av Sorbus
terteskjell Skrevet 28. mai 2018 #11063 Skrevet 28. mai 2018 8 timer siden, Sorbus skrev: Hun skrev noe sånt som at det er ikke viktig om du har 300 000 på konto eller om badedrakten sitter feil. Jeg tolket det dit at hun skrøt av saldoen. Det kan selvfølgelig være eksempler tatt ut av løse lufta, men med tanke på bloggeren det kommer fra tipper jeg at det er dårlig innpakket skryt. Det er i hvert fall meningen at vi skal sitte igjen med inntrykk av at hun har velfylt lommebok. Det er ikke så lenge siden hun fortalte at hun fremdeles betalte på gjeld etter samlivsbruddene (en omskrivning for konkursene, antar jeg) og hvis hun nå er 300 000 i pluss har hun spart opp dette raskt. Det synes jeg er godt jobba, gratulerer Anne Brith! Men å skryte av det på denne måten blir feil på flere måter. Ingen som faktisk har penger skryter av det, det er så billig. Og så var det summen, da, 300 000, that's it! Hun eier faktisk ingen ting, i en alder av noenogførti. Det er helt greit, mange er i den båten, men da skryter de gjerne ikke på seg mer enn de faktisk har. De løper ikke rundt og tar bilde av seg selv foran et fint hus som eies av noen andre, eller på den private stranda som eies av noen andre, eller nevner saldoen sin i en bisetning. Det gjør Anne Brith. Og det er pinlig! Hun hadde jo en episode i vinter hvor hun var ute og spiste med en av disse bloggvennen sine. Hun skulle overføre penger til en konto å oppdaget at det ikke penger på kortet som det skulle. De var borte å hun sov ikke på 3 døgn før hun fikk ordnet opp i dette. Men husker ikke om det var snakk om 150 000 eller 300 000 kr 2
Edie Skrevet 28. mai 2018 #11064 Skrevet 28. mai 2018 Ryddet for avsporinger, brukerdebatt og persondebatt samt svar til dette. Edie, mod.
Helado Skrevet 28. mai 2018 #11065 Skrevet 28. mai 2018 (endret) 10 timer siden, EMG skrev: Nå håper jeg for hennes del at hun har mer enn de 300.000 for med dagens krav til egenkapital så betyr det at hun får ett lån på 2.000.000..... Er ikke så enkelt. Det trekkes fra veldig mye av hva du kan låne når man har 4 barn. Regelen er at man kan maks låne 5 ganger inntekt, men så trekkes det fra MYE for alle barn man evt. har og annet gjeld. Jeg har en 7-sifret sum i egenandel, et hus med 45% verdi i forhold til lån, null andre lån og en bra fast inntekt, normalt sett skulle jeg da kunne ha lånt litt over 2,6 mill. Men pga av jeg har 2 barn så endte den totale lånesummen opp på 1,5 mill. Noe som betyr at jeg må ha en klekkelig egenandel selv hvis jeg skulle ha kjøpt noe. Heldigvis har jeg et hus, og fant ut det var smartere å sitte på det jeg alt har. Boligprisene her jeg bor har blitt så dyre, at det er ikke lønnsomt å bytte bolig. Det er ikke bare å låne penger i banken, og de var jo enige i at jeg hadde et godt utgangspunkt for lån, hadde det bare ikke vært for at jeg forsørger 2 barn som de så pent sa, for det trekker ned mye. Så 4 barn, da er man ganske sjanseløs med å få lån hvis du ikke har enorm egenkapital eller kan kjøpe sammen med noen. Endret 28. mai 2018 av Helado 5
terteskjell Skrevet 28. mai 2018 #11066 Skrevet 28. mai 2018 Jeg liker ikke å kommentere andre mennesker sitt utseende..Men dette bilde som pizzaboy har lagt ut på IG av de to.. Er dette bilde redigert eller har AB gjort noe med ansiktet? jeg er en person som ikke jeg ser forandringer hos andre men sier ikke det bilde sitt?? 2
Marriet Skrevet 28. mai 2018 #11067 Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, terteskjell skrev: Jeg liker ikke å kommentere andre mennesker sitt utseende..Men dette bilde som pizzaboy har lagt ut på IG av de to.. Er dette bilde redigert eller har AB gjort noe med ansiktet? jeg er en person som ikke jeg ser forandringer hos andre men sier ikke det bilde sitt?? Hva heter han på IG?
Marriet Skrevet 28. mai 2018 #11068 Skrevet 28. mai 2018 Akkurat nå, Marriet skrev: Hva heter han på IG? Fant det. Åpenbart 😂 5
terteskjell Skrevet 28. mai 2018 #11069 Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, Marriet skrev: Fant det. Åpenbart 😂 ja er det ikke det? enten er det kraftig redigert eller hun må ha sprøytet noe inn 6
Gjest Sorbus Skrevet 28. mai 2018 #11070 Skrevet 28. mai 2018 2 timer siden, terteskjell skrev: Hun hadde jo en episode i vinter hvor hun var ute og spiste med en av disse bloggvennen sine. Hun skulle overføre penger til en konto å oppdaget at det ikke penger på kortet som det skulle. De var borte å hun sov ikke på 3 døgn før hun fikk ordnet opp i dette. Men husker ikke om det var snakk om 150 000 eller 300 000 kr Jeg mener det var 130 000. Det har ikke så mye å si, for alder og inntekt tatt i betraktning kommer Anne Brith aldri til å få kjøpt denne villaen hun drømmer om. Hun kunne muligens etterhvert kjøpt seg et hus i nærheten av der hun bor, det trenger ikke å være for stort for de fleste i husholdningen har sikkert flyttet ut innen den tid. Men i følge blogginnlegget i går betyr det ingen ting om hun leier og sover på stua, for ikke alle får et langt liv (årets styggeste clickbait?). Jeg blir forvirret (igjen) av Anne Briths mange sider; i det ene øyeblikket kommer det dårlig skjulte antydninger om penger og velstand, i det neste er hun fattig og kunne ikke bry seg mindre. Bare en liten tanke til slutt, siden vi neppe har hørt det siste om drømmehuset hun skal kjøpe: Det er en stund siden jeg tok opp lån, men er det slik i dag at bankene ser på historikk, i tillegg til inntekt og ek? Det teller i så fall ikke til Anne Briths fordel, med tanke på tidligere mageplask. Da jeg tok opp lån var det masse styr fordi jeg var ansatt i eget AS. De skulle ha regnskap for flere år tilbake, for å se om firmaet var solid og jobben min trygg. AB er nyansatt i nystartet AS og har ingen tall å vise til. Jeg vet at lokalbanken på Sørumsand tidligere har lagt godviljen til i lånetaker, men der tør hun vel ikke å vise seg etter skattelistefadesen.
Moi04 Skrevet 28. mai 2018 #11071 Skrevet 28. mai 2018 Jeg blir helt satt ut av den dama. En leser ber henne holde kjeft om hinting om død og sykdom, og får et hold kjeft tilbake av både AB og en leser, "for vi vet ikke hva som skjer hjemme hos AB" nei? Og? Hva er så poenget med å hinte så mye, utrolig provoserende. Hun legger jo selv opp til det, akkurat som da hun skrev om broen det hørtes ut som hun skulle hoppe fra... 23
terteskjell Skrevet 28. mai 2018 #11072 Skrevet 28. mai 2018 35 minutter siden, Moi04 skrev: Jeg blir helt satt ut av den dama. En leser ber henne holde kjeft om hinting om død og sykdom, og får et hold kjeft tilbake av både AB og en leser, "for vi vet ikke hva som skjer hjemme hos AB" nei? Og? Hva er så poenget med å hinte så mye, utrolig provoserende. Hun legger jo selv opp til det, akkurat som da hun skrev om broen det hørtes ut som hun skulle hoppe fra... jeg reagerte på akkurat den uttalelsen. hvorfor må hun svare slikt? 7
Gjest formula Skrevet 28. mai 2018 #11073 Skrevet 28. mai 2018 47 minutter siden, Moi04 skrev: Jeg blir helt satt ut av den dama. En leser ber henne holde kjeft om hinting om død og sykdom, og får et hold kjeft tilbake av både AB og en leser, "for vi vet ikke hva som skjer hjemme hos AB" nei? Og? Hva er så poenget med å hinte så mye, utrolig provoserende. Hun legger jo selv opp til det, akkurat som da hun skrev om broen det hørtes ut som hun skulle hoppe fra... Dette er jo et velkjent fenomen, ofte sett i kommentarfeltet til CBE, og det kalles at bloggeren får hat. Dette "hatet" er noe både bloggeren selv og tilhengerne reagerer kraftig på. Slik nører opp under forestillingen om alt AB må "stå i" stakkars. Og AB selv kan trykke fansen enda tettere til brystet, og i dette felleskapet står de sammen mot kritikerne. Det er bare så tåpelig og så lett å gjennomskue.
Edie Skrevet 28. mai 2018 #11074 Skrevet 28. mai 2018 Ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Edie, mod.
Gjest pelikanen Skrevet 28. mai 2018 #11075 Skrevet 28. mai 2018 27 minutter siden, terteskjell skrev: jeg reagerte på akkurat den uttalelsen. hvorfor må hun svare slikt? Det sier litt. Hun ber folk holde kjeft. Hun er avhengi av sine lesere. En skriver at folk ikke vet hva som skjer hjemme hos ab. Nei, det er lite intr også. Hun har vel lagt ut alt... Partnere, barn, sexliv, og mere. Håper de som betaler henne, ser hun ber lesere holde kjeft. Hun har selv lagt opp til dette. Hun mangler noe vesentlig. Ydmykhet. Hun er blitt den klikkhora, ilikhet med visse andre. Kritikk, det blir omtalt som hat. Alle hater henne. Når det finnes feil på alle andre, da bør en gå i seg selv. Jeg får mer enn nok info her inne, og håper andre ser hvem hun er.
Gjest 30juli Skrevet 28. mai 2018 #11076 Skrevet 28. mai 2018 Hvis det viser seg at alt dette AB har lagt opp til og spilt på angående død og alvorlig sykdom bare fader ut, ikke er sant og kun skrevet for klikk skjønner jeg godt at lesere reagerer. Det er jo en realitet for mange og et sårt tema, og det å bruke et slikt tema for flere klikk/oppmerksomhet er bare sykt. Trodde det var noe alle lærte som barn, visse ting tuller man ikke med! Tydeligvis ikke.. Håper flere av leserne da får øynene opp for hvor dypt AB er villig til å synke for å få klikk. Hvis det skulle vise seg at AB faktisk har en grunn til å skrive slike innlegg blir jo saken annerledes da, men...
Gjest The ceiling lamp Skrevet 28. mai 2018 #11077 Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, 30juli skrev: Hvis det viser seg at alt dette AB har lagt opp til og spilt på angående død og alvorlig sykdom bare fader ut, ikke er sant og kun skrevet for klikk skjønner jeg godt at lesere reagerer. Det er jo en realitet for mange og et sårt tema, og det å bruke et slikt tema for flere klikk/oppmerksomhet er bare sykt. Trodde det var noe alle lærte som barn, visse ting tuller man ikke med! Tydeligvis ikke.. Håper flere av leserne da får øynene opp for hvor dypt AB er villig til å synke for å få klikk. Hvis det skulle vise seg at AB faktisk har en grunn til å skrive slike innlegg blir jo saken annerledes da, men... Jeg kunne ikke vært mer enig med deg 👍
Nobile Skrevet 28. mai 2018 #11078 Skrevet 28. mai 2018 Som en forbruker og kvinne over 30 år så regner jeg med at jeg er i målgruppen til den Coffee Zero reklamen. Men for å være helt ærlig synes jeg teksten hennes er veldig dårlig formulert. Jeg klarer ikke å kjøpe hvor godt dette produktet liksom skal være. Jeg sitter igjen med nesten flere spørsmål og usikkerhet rundt produktet etter å ha lest reklamen hennes. Altså, hun har lagt på seg slik at klær ikke passer, men kaffen funker ? 12
Vipser Skrevet 28. mai 2018 #11079 Skrevet 28. mai 2018 46 minutter siden, Nobile skrev: Som en forbruker og kvinne over 30 år så regner jeg med at jeg er i målgruppen til den Coffee Zero reklamen. Men for å være helt ærlig synes jeg teksten hennes er veldig dårlig formulert. Jeg klarer ikke å kjøpe hvor godt dette produktet liksom skal være. Jeg sitter igjen med nesten flere spørsmål og usikkerhet rundt produktet etter å ha lest reklamen hennes. Altså, hun har lagt på seg slik at klær ikke passer, men kaffen funker ? Tidligere har hun solgt inn sin fantastiske knekkebrødkur som noe hun alltid gjør når hun legger på seg. Andre ganger har hun alltid vært tynn. Sååå.. 17
Ostepooopp Skrevet 28. mai 2018 #11080 Skrevet 28. mai 2018 (endret) På 27.5.2018 den 18.40, Rubella skrev: Enig. Har selv rundt 300.000 på konto, eier egen leilighet, og tjener over 600.000 i året uten å selge min og mine nærmeste sin sjel. Og jeg er 30 år... hun er vel godt over 40 og eier ikke bolig engang? Sier ikke at det er noe galt i å ha lite å rutte med, men blir litt rart å skulle prøve å framstille seg selv så suksessfull ved å flashe med hvor mye hun har på konto. Det er absolutt ikke noe i veien med å ha lite å rutte med nei, og jeg hadde aldri mobbet eller snakket stygt om noen med dårlig råd. Men det er så patetisk å skulle fremstille seg som noe man ikke er. AB er ikke en rik vestkantfrue, og det blir hun ikke heller, selv om hun tror hun klarer å lure folk til å tro det. Hun er langt ned på skalaen når det kommer til dette med status osv (som hun selv er så opptatt av). Jeg er omtrent like gammel som deg, har noen hundre tusen på konto. Og eier min egen, nesten nedbetalte leilighet sentralt i Oslo (og ikke det gudsforlatte stedet hun bor). Og jeg har ikke solgt sjelen og privatlivet mitt til gud og hvermann! PS: jeg sier ikke dette for å skryte (da dette egentlig er helt normalt). Er kun for å sette et eksempel på hvor idiotisk situasjonen hennes egentlig er. Endret 28. mai 2018 av Ostepooopp 7
Fremhevede innlegg