Gjest orfeus Skrevet 10. april 2018 #9141 Skrevet 10. april 2018 4 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Jeg vet om flere i mine kretser som har barn som trener og er aktive i sport langt over gjennomsnittet. Fedre som kjører flere timer i uka til fotballtreninger, turneringer, kamper, de står og heier i regn og sol, helhjertet. AB klarer ikke å la noe gå forbi uten at det handler om henne selv, selv det at ungen driver idrett på høyt nivå skal hun bruke til å vise hvor tungt og vanskelig det er for henne. AB, rett deg opp i ryggen og hold kjeft, la ungene dine ha sine ting i fred uten at du skal få det til å spinne rundt deg, vær den støtten du skal være og ikke en tungt sukkende dramaqueen! 👍
Gjest formula Skrevet 10. april 2018 #9142 Skrevet 10. april 2018 9 minutter siden, orfeus skrev: Dagens (første) innlegg på bloggen gjør meg rasende, noe som ikke skjer ofte. Full utlevering av rosamakron, men formet som en ren forsvarstale for mors utleveringer og at ingen forstår hvordan det er å være mor med barn som driver med idrett på høyt nivå ... Sorry, Anne Brith, men, for det første er det svært mange mødre som har barn som driver med idrett eller kultur på høyt nivå, og for det andre: Ingen av dem, I N G E N av dem henger ut barna slik du gjør. I N G E N ! Det er bare for drøyt. Og hvem vet hva barn føler når det gjelder "oppmuntrende" foreldre? Mange presser seg mer enn de har godt av bare fordi det det gleder mor, og de vet at det skuffer opphavet om man gir seg. Sier ikke at det er tilfelle her, men vet at det kan være sånn. (vært der selv) Og at dette skal deles uhemmet med hele Norge er nesten sykt.
Gjest orfeus Skrevet 10. april 2018 #9143 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, formula skrev: Det er bare for drøyt. Og hvem vet hva barn føler når det gjelder "oppmuntrende" foreldre? Mange presser seg mer enn de har godt av bare fordi det det gleder mor, og de vet at det skuffer opphavet om man gir seg. Sier ikke at det er tilfelle her, men vet at det kan være sånn. (vært der selv) Og at dette skal deles uhemmet med hele Norge er nesten sykt. Det er så forferdelig avslørende, hele innlegget. For den som husker hvordan det var å være barn i en slik situasjon, og for den med litt faglig innsikt i symbiosen foreldre-barn, er dette et skrekkens eksempel. Jeg er fremdeles sint. PS Dette er et eksempel på hvorfor bloggere ikke skal ha redaktøransvaret selv.
elien Skrevet 10. april 2018 #9144 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, orfeus skrev: PS Dette er et eksempel på hvorfor bloggere ikke skal ha redaktøransvaret selv. Det er vel makronene som har det ansvaret egentlig, siden de "godkjenner" alt som blir lagt ut. Å tenk så grusomt å få det argumentet om noen år når makronene spør hvorfor! hvorfor? 13
Stjernekikkeren Skrevet 10. april 2018 #9145 Skrevet 10. april 2018 52 minutter siden, elien skrev: Det er vel makronene som har det ansvaret egentlig, siden de "godkjenner" alt som blir lagt ut. Å tenk så grusomt å få det argumentet om noen år når makronene spør hvorfor! hvorfor? Hadde AB hatt noe som helst innsikt og forståelse så hadde hun visst at barn ikke har noe de skulle sagt når det kommer til store avgjørelser om eget liv. Spør du en liten unge om han vil ha lungemos til middag eller en kartong kroneis, hva fader tror man svaret er, er det liksom greit å gi ungen 10 kroneis fordi den ba om det? Er det greit at AB tar privatlivet fra ungene fordi de en gang sa at det var greit? Så AB skjønner ikke at unger kan si ja til hva som helst? Jeg har sagt det før, og jeg blir så provosert. AB misbruker faktisk tilliten barna har til henne, tilliten om at det mor gjør og sier er til det beste for dem. Jeg håper du synes det er verdt dette, AB. Jeg vet du leser her inne, og jeg håper du tar til deg ting som folk her skriver. Vi er ikke en jævla sjalu gjeng drittkjerringer som hater deg, om du så mener det, prøv å én gang late som at vi ikke er det, og les innleggene her med et åpent syn. 39
Luca_ Skrevet 10. april 2018 #9146 Skrevet 10. april 2018 (endret) 21 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Hadde AB hatt noe som helst innsikt og forståelse så hadde hun visst at barn ikke har noe de skulle sagt når det kommer til store avgjørelser om eget liv. Spør du en liten unge om han vil ha lungemos til middag eller en kartong kroneis, hva fader tror man svaret er, er det liksom greit å gi ungen 10 kroneis fordi den ba om det? Er det greit at AB tar privatlivet fra ungene fordi de en gang sa at det var greit? Så AB skjønner ikke at unger kan si ja til hva som helst? Jeg har sagt det før, og jeg blir så provosert. AB misbruker faktisk tilliten barna har til henne, tilliten om at det mor gjør og sier er til det beste for dem. Jeg håper du synes det er verdt dette, AB. Jeg vet du leser her inne, og jeg håper du tar til deg ting som folk her skriver. Vi er ikke en jævla sjalu gjeng drittkjerringer som hater deg, om du så mener det, prøv å én gang late som at vi ikke er det, og les innleggene her med et åpent syn. Endret 10. april 2018 av Luca_ Feil 3
Populært innlegg Mammabamma Skrevet 10. april 2018 Populært innlegg #9147 Skrevet 10. april 2018 Jeg blir fremdeles småkvalm av den scenen hvor makronen er mer glad fordi mamma er glad enn glad fordi de vant. Når ungers prestasjoner er knyttet til foreldrenes følelser har en bommet på noe helt vesentlig. 51
Gjest formula Skrevet 10. april 2018 #9148 Skrevet 10. april 2018 46 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Jeg håper du synes det er verdt dette, AB. Jeg vet du leser her inne, og jeg håper du tar til deg ting som folk her skriver. Vi er ikke en jævla sjalu gjeng drittkjerringer som hater deg, om du så mener det, prøv å én gang late som at vi ikke er det, og les innleggene her med et åpent syn. Det kommer vel snart et innlegg der AB understreker at det er barnets vilje at dette deles - hun har nemlig fått meldinger fra folk som synes hun deler for mye. Legger merke til at hun sier: "Vel, nå er ikke jeg pedagog" - nei, det skjønner vi nesten.
Stjernekikkeren Skrevet 10. april 2018 #9149 Skrevet 10. april 2018 23 minutter siden, Mammabamma skrev: Jeg blir fremdeles småkvalm av den scenen hvor makronen er mer glad fordi mamma er glad enn glad fordi de vant. Når ungers prestasjoner er knyttet til foreldrenes følelser har en bommet på noe helt vesentlig. Det er en farlig oppførsel, dette kan fort bli til en overdreven trang til å tilfredsstille mors følelser og sette dem foran sine egne. Det skal faktisk ikke mer til enn at det begynner i det små og utvikler seg videre. 17
pøbelsara Skrevet 10. april 2018 #9150 Skrevet 10. april 2018 Hvis hun er så himla opptatt av at andre ikke vet noe om hennes liv og hennes prioriteringer og hennes barn og derfor må holde kjeft - hvorfor skrive om det? Jeg synes så synd på de ungene. Ene og alene fordi de brettes ut og endevendes for å generere klikk tli mors blogg. Nei, AnneBrith, jeg vet ingenting om hva slags mor du er - annet enn hva du skriver i bloggen. OG det at du velger å legge ut helt private ting om ungene dine, om deres kamper, deres streben etter å få til noe, deres vei mot suksess eller fiasko - det er bare rett og slett rist og ille. 27
TinaG Skrevet 10. april 2018 #9151 Skrevet 10. april 2018 Bare bildet som ligger øverst i bloggen gir meg vondt i mammasjelen. Å eksponere et barn på den måten (som tydeligvis har smerter) i en ekstremt sårbar alder og situasjon vet jeg ikke om jeg har ord for. 17
Veslefrikk Skrevet 10. april 2018 #9153 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Har bare ett ord: idioti. Det holder med det ene ordet. Det beskriver det meste, kanskje til og med alt. 13
Nadiahagen Skrevet 10. april 2018 #9154 Skrevet 10. april 2018 15 timer siden, Mitral skrev: Når er det hennes tur i Bloggerne forresten? Grugleder meg. Jeg gleder meg å se Anne Brith i bloggerne..:)
Gjest pelikanen Skrevet 10. april 2018 #9155 Skrevet 10. april 2018 Lesere aner ikke hva det vil si å ha barn, som driver på høyt nivå!!!. Sier du det...ja. Lurer egentlig på hvor langt du kan nå i dette, i Norge. Det er mange som har hatt / har barn som har vært på høyt nivå. Se deg bakover AB...alle idretrstalenter vi har. Se på alle som spiller fotball i serien, og i utlandet. Hvorfor tror du de, kom så langt? Og det er drøssevis av de i dag. I fotball, svømming, musikk. Hva tror du det kreves for at barn kan spille klassisk musikk eks? Det er ikke dine lesere, men DU som ikke forstår. Jeg har barn som har prøvd ulike grener. Unger må prøve forskjellig før de finner ut hva de vil satse på. Det har vært svømming, turn, musikk og fotball. Det har kostet tid, og penger. Jeg har aldri lagt ut noe om dette på eks fb. Jeg skal huske setningen din jeg så på nett. : unger som begynner med noe, og slutter...er tapere. Du er fader ikke sann. Ryddet for omtale av barns følelser: Hanne Mari, forumansvarlig
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 10. april 2018 Populært innlegg #9156 Skrevet 10. april 2018 4 timer siden, elien skrev: Det er vel makronene som har det ansvaret egentlig, siden de "godkjenner" alt som blir lagt ut. Å tenk så grusomt å få det argumentet om noen år når makronene spør hvorfor! hvorfor? Dette er litt kleint å skrive, jeg håper poenget mitt kommer fram: Siden jeg skrev den kronikken i Aftenposten, får jeg med ujevne mellomrom henvendelser fra media om å uttale meg om eksponering av barn på nett. Særlig umiddelbart etter at den sto på trykk var det veldig mye, og barna mine fikk det naturligvis med seg. Flere var svært interessert i å lage sak på hva barna mine syns om at jeg hadde blogget om dem da de var små - alle disse takket jeg nei til. Ikke fordi jeg ikke ønsket at de skulle uttale seg om min toskeskap, men jeg følte jeg møtte meg sjøl i døra om jeg på den ene siden gikk hardt ut med ønsket om å gi barna mine mulighet til å skape sin egen digitale identitet, samtidig som jeg sa ja til at de skulle stille opp i store artikler som handlet om dem. De har stilt opp i en artikkel i fjor, på bilder, men saken handlet om meg, og jeg satte som forutsetning at de skulle siteres på at det var greit å ha bildet sitt i avisen, men ikke at jeg skrev om dem på nettet. I forrige uke var jeg med på den reklamekampanjen som P4 kjører for tida, med Sigurd Sollien. Vi skulle filme både hjemme, på fritidsaktiviteter og på jobb. Familien min syns dette var veldig stor stas (jeg også) og noen var svært skuffet over at alt dette skulle foregå mens de var på skolen. Her kommer poenget: mange barn har ingenting i mot å få masse oppmerkosmhet. De vil si ja til å komme i avisen. De vil si ja til å være med på tv. De vil si ja til at mamma eller pappa kan legge ut kule ting de gjør på sine sosiale medier. De vet hva en kjendis er. De har mange forbilder. I en bestemt alder teller de også likes. De vil gjerne bli sett opp til, de også. Det er foreldrene sin jobb å vurdere hva som er relevant for andre å vite om dem, og hva som muligens kan bli litt pinlig å se tilbake på om noen år. Når man så vurderer hva som skal være offentlig informasjon, syns jeg "better safe than sorry" er et greit utgangspunkt. 77
Stjernekikkeren Skrevet 10. april 2018 #9157 Skrevet 10. april 2018 18 timer siden, pelikanen skrev: Lesere aner ikke hva det vil si å ha barn, som driver på høyt nivå!!!. Sier du det...ja. Lurer egentlig på hvor langt du kan nå i dette, i Norge. Det er mange som har hatt / har barn som har vært på høyt nivå. Se deg bakover AB...alle idretrstalenter vi har. Se på alle som spiller fotball i serien, og i utlandet. Hvorfor tror du de, kom så langt? Og det er drøssevis av de i dag. I fotball, svømming, musikk. Hva tror du det kreves for at barn kan spille klassisk musikk eks? Det er ikke dine lesere, men DU som ikke forstår. Jeg har barn som har prøvd ulike grener. Unger må prøve forskjellig før de finner ut hva de vil satse på. Det har vært svømming, turn, musikk og fotball. Det har kostet tid, og penger. Jeg har aldri lagt ut noe om dette på eks fb. Jeg skal huske setningen din jeg så på nett. : unger som begynner med noe, og slutter...er tapere. Du er fader ikke sann. Er det sant, har AB skrevet det på nettet at barn som skal prøver noe nytt, men gir seg, er tapere?!?! Kjenner at det begynner å koke kraftig i meg, AB er prototypen på den forelderen hvis oppførsel og prioritering bryter ned barna sine. Synes noen det er å ta hardt i? Vel, se det store bildet. Anne Brith liker penger og oppmerksomhet, Anne Brith spiller ulike roller og provoserer for å få penger og oppmerksomhet. Det i seg selv er en syk oppførsel, men Anne Brith har altså fått med barna sine på dette syke sirkuset også, der opptrer de med mor sjøl som sirkusdirektør og tjener inn sin del av pengene. Motbydelig, rett og slett motbydelig. 23
terteskjell Skrevet 10. april 2018 #9158 Skrevet 10. april 2018 (endret) feil Endret 10. april 2018 av terteskjell 4
Gjest Varma Skrevet 10. april 2018 #9160 Skrevet 10. april 2018 (endret) https://www.dn.no/etterBors/2016/02/12/1425/Blogg/kakeblogger-sltt-konkurs Endret 10. april 2018 av Varma Endret
Fremhevede innlegg