Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
13 minutter siden, MrsAvenger skrev:

Så de prøver å si at de meningene de har, tankene, alt det de legger ut på bloggen ikke er den de er??

Med andre ord de er fake da, eller? Så lenge de blogger om sine liv, hva de tenker og er opptatt av, så må vel vi som leser anta at bloggen gjenspeiler HVEM de er!

Bloggere bør lære noe av ekte kjendiser og politikere, for tenk hvis de skulle bruke all tiden sin på de som gir dem negativ kritikk, og da mener jeg ikke på personnivå, men på yrkesnivå, da hadde ikke verden gått rundt.

Og hvorfor i all verdens navn er det så utrolig sårt for de å få kritikk??Hvorfor må de ha at alle skal elske dem?

I min oppvekst ble jeg fortalt at, det er ikke alle som nødvendigvis kommer til å like deg, men det kommer til å være mange som gjør det, og fokuser på de istedenfor de negative. 

Hvorfor kaste bort så mye energi i å fokusere på det negative?

Enig, denne tvetydigheten mht det personlige og det "virkelige" er noe av det mest fascinerende og frustrerende ved bloggfenomenet og tilsvarende SoMe-kanaler.

Hvis "blogg ikke er den man er", og den virkelige personen bak bloggen og bloggeren er en helt annen som aldri viser sitt hele og sanne jeg i bloggen, hvordan kan kritikk mot figuren som iscenesettes i bloggen da ramme denne hemmelige virkelige personen så fryktelig hardt? Burde ikke bloggerne kunne skille mellom utstillingsdukken som anbefaler det ene produktet mer tøysete enn det andre i endeløse reklameinnlegg, og den man faktisk er, innerst inne og IRL?

Alle som jobber med mennesker opplever at kritikk i jobben fort føles personlig. Da gjelder det å være profesjonell og skille mellom rollene, og ikke ta kritikken av jobbrollen personlig. Dette skjer konsekvent ikke i blogglandia. Bloggere synes derimot å veive uforutsigbart mellom å erklære bloggen som dypt personlig og sann eller bare iscenesatt fasade. Det avgjørende synes å være posisjonen som til enhver tid gir mest penger i kassa, eller stilner ulike typer kritikk mest effektivt.

Tilslutt: Å kalle bloggen sin for det samme som man selv heter i Folkeregisteret er heller ikke et sjakktrekk dersom man er ute etter å oppnå at leserne ikke forveksler bloggfiguren med den faktiske personen som iscenesetter den. Bare et tips til horden av krenkede bloggerdamer der ute.

Endret av Aricia
  • Liker 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, Kinder skrev:

I Speiltvillingenes innlegg "Folk glemmer at jeg er et menneske, blogg er ikke den jeg er",  skriver hun blant annet
"I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter."

Spørs om det ikke var dette Anne Birth og konatil prøvde seg på med videoen sin. 

Det irriterer meg at mange bloggere ikke skjønner forskjell på konstruktiv kritikk og hets. Om noen ikke forguder alt de gjør, er de plutselig hatere. Ja, det er selvsagt noe innimellom som ikke er like konstruktiv på kvinneguiden, men det meste er velbegrunnet, konstruktiv kritikk. Og er det noe så er moderatorene raske til å slette, i tillegg til at vi sier i fra til hverandre. 

Gjør bloggerne feil, så later de gjerne som ingenting eller skylder på alt mulig annet og andre. Ser for eksempel at både Anne Birth og Konatil ikke har tatt bort, og unnskyldt seg, for videoen der de henger ut en av mødrene i klassen til ene barnet til Anne Birth. Så de mener tydeligvis at det er greit å henge ut mennesker selv. Men nåde om noen kommer med noe som helst kritikk til dem! Det viste jo konatil også med innlegget der hun selv hang ut en av sine naboer. Greit å henge ut naboen, både hun selv i innlegget og andre i kommentarfeltet hennes gjorde det, men at naboen mente noe om dem var absolutt ikke greit. Dobbeltmoralsk, much?

Jeg går jo ikke rundt å tenker at alle bloggere henger ut enkeltmennesker, selv om noen av dem har gjort det. Så det er merkelig at mange bloggere (selv bloggere som har hengt ut enkeltmennesker!!) virker å tenke at mer eller mindre alle kvinneguidens brukere, i det minste de som kommenterer på rampelys, hetser og hater bloggerne. Så nå har de jo til og med har bestemt seg for å gå sammen for stå opp i mot kvinneguidens brukere, så det skal bli spennende å se hvordan de har tenkt til å gjøre det. :roll:

Hvis jeg var en toppblogger nå, så hadde jeg ligget veldig, veldig langt nede i terrenget nå, for å si det slik. Å stå frem som en forenet allianse mot kvinneguiden er som å understreke sin egen dumhet for hele landet og hvem ellers som vil lese det. Det er en grunn til at bloggertrådene er flere hundre, og over tusen sider lange, med konstruktive innlegg som får stå. Det er ekstremt langt mindre dritt som skrives enn det som er viktig her! Det jeg har skrevet i disse trådene kunne jeg sagt rett i fjeset på de det gjelder, jeg har forsøkt så godt jeg kan å være saklig og konstruktiv i min kritikk, og det hadde disse toppbloggerene sett også, hvis de hadde hatt den minste skvett av selvinnsikt igjen! De er nok alle rammet av denne «elsk og tilbe meg» boblen de tror de skaper med å skrive dagbok på nettet, de tror kritikken bare er her på kvinneguiden, men selv eksperter har gått ut imot det bloggere driver med. Jeg kommer ikke til å slutte å kritisere det jeg mener er totalt uetisk, uakseptabel og irasjonell oppførsel.

Vi kommer ikke til å bli fjernet herfra, dere stakkars toppbloggere, bare fordi vi ikke sluker alt dere serverer. Blogging har eksplodert hundre ganger fortere og større enn instansene som burde overvåke og behandle det rett har, betyr det at dere kan gjøre som dere vil, tror dere? Fordi ting ikke er forbudt med lov, så er det greit, og så lenge gråsoner fungerer, så er dere der? Er det pengene eller berømmelsen dere ikke kan leve uten? Dere er på vei ned og ut, og det har vart noen år. 

Utblåsing over.. 

• Liker 34
Gjest pelikanen
Skrevet
36 minutter siden, Kinder skrev:

I Speiltvillingenes innlegg "Folk glemmer at jeg er et menneske, blogg er ikke den jeg er",  skriver hun blant annet
"I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter."

Spørs om det ikke var dette Anne Birth og konatil prøvde seg på med videoen sin. 

Det irriterer meg at mange bloggere ikke skjønner forskjell på konstruktiv kritikk og hets. Om noen ikke forguder alt de gjør, er de plutselig hatere. Ja, det er selvsagt noe innimellom som ikke er like konstruktiv på kvinneguiden, men det meste er velbegrunnet, konstruktiv kritikk. Og er det noe så er moderatorene raske til å slette, i tillegg til at vi sier i fra til hverandre. 

Gjør bloggerne feil, så later de gjerne som ingenting eller skylder på alt mulig annet og andre. Ser for eksempel at både Anne Birth og Konatil ikke har tatt bort, og unnskyldt seg, for videoen der de henger ut en av mødrene i klassen til ene barnet til Anne Birth. Så de mener tydeligvis at det er greit å henge ut mennesker selv. Men nåde om noen kommer med noe som helst kritikk til dem! Det viste jo konatil også med innlegget der hun selv hang ut en av sine naboer. Greit å henge ut naboen, både hun selv i innlegget og andre i kommentarfeltet hennes gjorde det, men at naboen mente noe om dem var absolutt ikke greit. Dobbeltmoralsk, much?

Jeg går jo ikke rundt å tenker at alle bloggere henger ut enkeltmennesker, selv om noen av dem har gjort det. Så det er merkelig at mange bloggere (selv bloggere som har hengt ut enkeltmennesker!!) virker å tenke at mer eller mindre alle kvinneguidens brukere, i det minste de som kommenterer på rampelys, hetser og hater bloggerne. Så nå har de jo til og med har bestemt seg for å gå sammen for stå opp i mot kvinneguidens brukere, så det skal bli spennende å se hvordan de har tenkt til å gjøre det. :roll:

Er de helt sprengt disse damene?  Det viser seg jo...de tror de kan gjøre hva de vil. Derfor får de kritikk. De tråkker over grenser,  henger ut naboer, foreldre til barn i klassen, en navngitt bankansatt osv. Pluss at de oppfører seg, slik en ikke gjør. Stenger de ikke kommentarfeltet, så publiserer de ikke kritikk. De har valgt å være forbilde ( gud forby meg, å si det) påvirker, byr på alt. Det meste er svada. Og null innhold. Så tror de kanskje det er kun her de blir diskutert?

De blir mye mindre, om det ikke var for kg. Vet ikke hva de mener med "stå i mot" De har da ikke noe valg.iallefall må de slutte å gåing her å lese. Ser jo en..blir veldig inspirert av trådene her. Har så lite å skrive om, at hun finner det her. 

Skrevet (endret)

Det virker som AB har holdt undervisning for andre sterke kvinner, og har sikkert svartmalt KG.

Jeg har også lagtmerke til at hu har lært seg et nytt ord:Algoritmer... å det har hu skrevet litt om i det siste. Og det ser ut som det er en del av undervisningen også

Kopi ifra i går:  Fredagens workshop var forbeholdt Facebook og jeg fikk æren av å dele min kunnskap om vekst, reach, algoritmer og likes. Veldig gøy å snakke med andre og få ideer. Christina fra Kirsebærhagen kjenner jeg fra tiden i UI, og vi har vært på en god del turer sammen, så praten satt lett ❤

Endret av elien
  • Liker 8
Skrevet (endret)

De får holde på og lulle seg inn i egne narrativ. Finnes vel knapt en yrkesgruppe med lavere moral og færre etiske retningslinjer, men den kampen de tar er mot KG? Seriøst? Når pengene renner inn, renner vettet ut, det er helt tydelig. Å samsnakke med AB og få råd av henne, burde de andre bloggerne holde seg langt unna dersom de har en trevl av anstendighet igjen. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 34
Gjest pelikanen
Skrevet
54 minutter siden, Kinder skrev:

En blogger til som vil ha klikk? Hvor ble det av tråden til konatil?

Gjest pelikanen
Skrevet
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

De får holde på og lulle seg inn i egne narrativ. Finnes vel knapt en yrkesgruppe med lavere moral og etiske retningslinjer, men den kampen de tar er mot KG? Seriøst? Når pengene renner inn, renner vettet ut, det er helt tydelig. Å samsnakke med AB og få råd av henne, burde de andre bloggerne holde seg langt unna dersom de har en trevl av anstendighet igjen. 

Hun drar med seg andre bloggere ned i sølen.  De forstår det bare ikke. 

Skrevet
Akkurat nå, pelikanen skrev:

Akkurat det lurte jeg også på...  Ser faktisk ut som den er fjernet?

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Jenki skrev:

Akkurat det lurte jeg også på...  Ser faktisk ut som den er fjernet?

Ligger ikke ute til moderering heller. Så rart

• Liker 2
Skrevet

De bloggerne som tilhører Egmont, som også driver KG, har nok en sterkere stemme inn mot eierne. 

• Liker 20
Gjest formula
Skrevet
2 minutter siden, pelikanen skrev:

Det tenker jeg også. Her tagger AB generøst de andre, med ordene: " Jeg blir ikke et dårligere menneske om du blir bedre. Det betyr egentlig at om jeg hjelper deg opp og frem betyr ikke det at jeg mister mine følgere eller får en dårligere reach."

Så hun hjelper dem altså opp og fram. At de på sikt med dette hjelper seg selv ned er en annen sak. Selv om lesertallene blir høyere en dag eller to, tror jeg ingen av dem i lengden tjener på hjelpen fra Anne-Brith.

Gjest MrsAvenger
Skrevet

Det virker ikke som det går inn i hodet på dem, men de har valgt blogging som et YRKE!!!! Det er normalt å få konstruktiv kritikk i sine yrker, vi med normale jobber kaller dette for medarbeidersamtaler men........

Tenk om jeg skulle bli personlig fornærmet og lagt min nærmeste leder for hat de gangen de mener jeg kunne ha gjort jobben annerledes, eller de har forventninger til meg. Gad, da hadde jeg aldri fått jobb igjen!.

Ta det inn over dere, dere velger å utlevere dere personlig i det offentlige, og kaller det et yrke!! I den stillingen, som i alle andre stillinger, hører kritikk med, og det må dere faktisk tåle!

Gjest pelikanen
Skrevet
3 minutter siden, pelikanen skrev:

Hun drar med seg andre bloggere ned i sølen.  De forstår det bare ikke. 

Når sterke kvinner samles. Hva mener de med det? Sterke kvinner tar kritikk til seg, de er åpen for andres synspunkt. Kritikk gir rom for forbedringer. De sterke kvinner....de blir offer. Er jeg så ond...jeg skal slutte å jobbe...jeg sto på en bru....

Ser ikke i det hele tatt hva feil de gjør.  Og den verste kommenterer ikke engang ulovligheter hun har gjort. Bla hUn damen på sørum/ skattelisten...nabo...Hun tramper videre på sin veg. Klart alle de sterke er enige når de samles....de er så ekle så...skriver stygt om oss. 

Når du møter en blogger alene,  så er de enig i kritikken. De tør ikke si det høyt. Da er de ute av det gode selskap. 

Glefsa fra Mosjøen. ..nytter ingen ting med. 

Skrevet

De har lyst til å lyve, bedra, rosemale, omgå regelverk, tjene penger på utlevering, slippe å JOBBE, dyrke seg og sitt i FRED!! Skjønner vi ikke det da damer 😁

• Liker 28
Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

Papirfly, mod.

Skrevet

Er det noen som vet hvor denne hytta de er på befinner seg? Jeg ooorker ikke at hun skal ødelegge ett av mine sommersteder 😩

Og apropo den hytta, hva er greia med at hun snakker om den som om den var hennes? «Vi skal på hytta» osv. Når mine venner er med til vår hytte, er det mer «vi skal på hytta til .....». Samme med sambo. Selv etter å ha vært der en million ganger de siste 10 årene, er det allikevel «vi skal på hytta til ....». Det er jo heller ikke Erik sin hytte. Det er foreldrene hans sin!

• Liker 18
Skrevet
19 minutter siden, MrsAvenger skrev:

Så mye penger som har blitt brukt på div.ting....som da hun brukte 35 000 kr på en datingkonsulent

http://annebrith.blogg.no/1505895471_jeg_betaler_35000_for_drmmemannen_10084.html

Jeg foreslår at det er lurere i fremtiden å bruke slike summer på en PR-agent, så kanskje imaget blir bedret!

Hvis målet er å kjøpe hus så kan man jo si det er verdt å investere 35 000. Det er kynisk tankegang, men du får en å dele utgiftene med. En annen strategi for å komme heldig ut økonomisk er å presentere sin livsstil som eksklusiv. Vil du ha en mann med penger, si at du elsker båtliv og Gucci.

• Liker 13
Skrevet
58 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Er det noen som vet hvor denne hytta de er på befinner seg? Jeg ooorker ikke at hun skal ødelegge ett av mine sommersteder 😩

Ostøya

• Liker 1
Gjest MrsAvenger
Skrevet
1 minutt siden, kvinneguide skrev:

Hvis målet er å kjøpe hus så kan man jo si det er verdt å investere 35 000. Det er kynisk tankegang, men du får en å dele utgiftene med. En annen strategi for å komme heldig ut økonomisk er å presentere sin livsstil som eksklusiv. Vil du ha en mann med penger, si at du elsker båtliv og Gucci.

Pengene var jo uansett bortkastet, drømmenmannen var jo på Tinder likevel.........

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...