Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, MrsAvenger skrev:

Synd ingen spurte henne om hvorfor hun la ut og hang ut såpass mange navn fordi de hadde søkt på skattelisten hennes, og en av de som ble navngitt var ei dame i lokalbanken. Hun fikk jo faktisk gjennomgå...........sånne ting er det stille om.

Og å blokkere noen fordi man kun liker en kritisk kommentar på nødpakka.no? 

Tør å stå for de tingene jeg har skrevet her inne, og jeg kan umulig tolke noe av dette jeg har skrevet som HAT? Kritkk, ja! 

I enhver normal arbeidssituasjon er konstruktiv kritikk en del av hverdagen, og som blogger er det vel viktig å tenke på at det er leserne som faktisk er din arbeidsgiver ( i litt forenklet forstand)

Absolutt. Alle yrkesaktive må forvente å motta konstruktiv kritikk. En kunde/pasient/bruker har rett til å uttale seg om tilbudet. Kan se for meg hvordan forholdet til kunder på jobben ville blitt hvis vi hadde avvist alt eller inntatt offerrolle og kalt alt for hat. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest pelikanen
Skrevet

Der fikk hun laget seg noen ekstra klikk. Ved at det blir lagt ut her, så blir folk nysgjerrige...klikk...klikk

Når det sitter en person og spør henne ut, og ikke stiller et kritisk spørsmål? 😂😂fy flate så dårlig. Spør dere meg, fortjener hun ingen omtale. 

Gjest pelikanen
Skrevet
15 minutter siden, MrsAvenger skrev:

Synd ingen spurte henne om hvorfor hun la ut og hang ut såpass mange navn fordi de hadde søkt på skattelisten hennes, og en av de som ble navngitt var ei dame i lokalbanken. Hun fikk jo faktisk gjennomgå...........sånne ting er det stille om.

Og å blokkere noen fordi man kun liker en kritisk kommentar på nødpakka.no? 

Tør å stå for de tingene jeg har skrevet her inne, og jeg kan umulig tolke noe av dette jeg har skrevet som HAT? Kritkk, ja! 

I enhver normal arbeidssituasjon er konstruktiv kritikk en del av hverdagen, og som blogger er det vel viktig å tenke på at det er leserne som faktisk er din arbeidsgiver ( i litt forenklet forstand)

Enkelte lærer ikke hva kritikk er. Kritikk er en mulighet til forbedring

Gjest pelikanen
Skrevet
11 minutter siden, kvinneguide skrev:

Absolutt. Alle yrkesaktive må forvente å motta konstruktiv kritikk. En kunde/pasient/bruker har rett til å uttale seg om tilbudet. Kan se for meg hvordan forholdet til kunder på jobben ville blitt hvis vi hadde avvist alt eller inntatt offerrolle og kalt alt for hat. 

Bloggere vil være påvirker,  forbilde og ikke minst glansbilde. Det er lesere som er deres kunder. Hun har ramset opp alle titler hun har i dette firmaet. Får de kritikk, så stenges det for kommentarer. Stenger kundene ute. Det er kundene hun lever av...så hva fanden forventer hun? 

Gjest orfeus
Skrevet
1 time siden, Bustefisk skrev:

Og man kan jo også tenke seg hva som er samtaleemnet i andre hjem de kommende dagene.. Barn er ofte tilstede og overhører, og dette vil bli bragt videre til friminuttene. Jeg får så vondt av disse barna, men samtidig håper jeg nesten at dette vil skape en såpass stor greie at hun blir nødt til å velge mellom blogg og barn. Bare synd om barna må lide for at hun skal få litt innsikt.. Håper virkelig noen i miljøet har bein nok i nesa til å si ifra. 

Kan aldri tenke meg at den damen gir etter for noe som helst press. Heller tvert om, at hun blir trigget til å oppføre seg enda verre. Det har vi vel for så vidt sett eksempler på. 

Skjønner ikke at annonsører betaler henne for å drive reklame. Men, så skjønner jeg fint lite av hvordan det kan være noen som følger disse bloggene av andre grunner enn sosiale studier - eller for å ha noe å le av. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke snappene med «reklame for Gant». Er det en nettbutikk hun reklamerer for? Er hun ambasadør for merket Gant?

• Liker 2
Gjest Vitting
Skrevet
11 minutter siden, Liselotte skrev:

Jeg skjønner ikke snappene med «reklame for Gant». Er det en nettbutikk hun reklamerer for? Er hun ambasadør for merket Gant?

Han pizzanissen har fått en genser fra Gant som han bruker hver dag på snappene hennes, og for en gangs skyld gjør en blogger en god jobb med reklamemerking.

Skrevet
29 minutter siden, Vitting skrev:

"Ååååå vi skal ha hund" .... Hvorfor må uansvarlige folk som ikke kan ta vare på seg selv, absolutt påta seg ansvaret for andre individer? Hvorfor er det bestandig sånn? Stakkars arme hund som skal inn i den bøtteballetten. Og hvordan skal hun ha tid til den, hun som jobber så mye??

De mindreårige virker flotte og ansvarsfulle. Er helt sikker på at de vil ta meget godt vare på en firbeint venn. 

AB derimot beviser gang på gang at hun ikke burde skaffe seg så mye som en gullfisk. Hun eksponerer mindreårige, henger ut navngitte folk og naboer på bloggen, flasher både egne og andres bryster, dokumenterer personlige kriser (mørke tanker på en bro) etc. 

• Liker 24
Skrevet
27 minutter siden, pelikanen skrev:

Enkelte lærer ikke hva kritikk er. Kritikk er en mulighet til forbedring

Men da må man vel kjenne på en skamfølelse for å forbedre seg? Noen mennesker kjenner ikke på denne følelsen.... 

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, orfeus skrev:

Kan aldri tenke meg at den damen gir etter for noe som helst press. Heller tvert om, at hun blir trigget til å oppføre seg enda verre. Det har vi vel for så vidt sett eksempler på. 

Skjønner ikke at annonsører betaler henne for å drive reklame. Men, så skjønner jeg fint lite av hvordan det kan være noen som følger disse bloggene av andre grunner enn sosiale studier - eller for å ha noe å le av. 

Mulig, men nå har hun faktisk lagt opp til spekulasjoner hos foreldre i 3 forskjellige skoleklasser. NOEN må da ha bein nok i nesa til å stå frem og konfrontere dama? På neste foreldremøte, eller at noen ringer læreren og ber h*n ta et ekstra møte. Dette kommer kun til å gå utover barna. Det blir en snakkis i alle hjemmene og barna drar det med seg på skolen

• Liker 23
Skrevet (endret)

Hvir ligger denne videoen? 

Endret av Perle
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Perle skrev:

På bloggen hennes.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personebatt.

Blod, mod

Gjest jørgensen
Skrevet
14 minutter siden, Perle skrev:

Du kan se den på konatil og. Huff, jeg blir skuffa over konatil nå.... 

Skrevet

Det var en skikkelig klein video! Jeg leser ikke konatil, men hadde inntrykk av at hun var litt mer seriøs enn det? 

Ukritiske spørsmål, ikke tilfeldig plukket ut fra KG. Det er så mye som diskuteres her mye mer enn de spørsmålene konatil stilte. Hva med det såkalte budsjettet og eksponeringen av barn? Turte hun ikke å stille spørsmål rundt det?

Og dette dektektivarbeidet til AB hørtes jo helt på villspor ut.. tror hun at folk som har blitt blokkert med en gang går inn på et «anonymt forum» for å fortelle det? Og er det virkelig umulig for henne å forstå at det er godt mulig denne personen som hadde skrevet at hun var mor til en i klassen til ene barnet til AB, kanskje kjenner til familien eller barna igjennom andre arenaer. At hun skrev at hun var mor til en klassekamerat av barna bare var en dekkhistorie for å vise at hun kjente til familien uten å røpe hvem hun egentlig er? Eller at hun ikke kjenner til familien i det hele tatt? At du, AB, like før hadde blokkert en mor som trykket liker (?) kan faktisk bare være ren tilfeldighet.

Og tenker du forresten at det er bra for barna at du forteller sånt på bloggen din?! Tror du det bidrar til et godt klassemiljø? Godt mulig dine barn ikke vet hvem sin mor du mistenker, men det fører jo uansett til mistenkeliggjøring. 

Nei, dette var en skikkelig dårlig video både av AB og konatil (som forøvrig ønsket å ta med kamera på slep om AB skulle konfrontere denne moren. Hva er dette for noe barnslig opplegg?).

• Liker 30
Skrevet
1 hour ago, orfeus said:

Det er nettopp det det er, sosiale studier, som jeg forøvrig snart har fullført...

• Liker 9
Gjest MrsAvenger
Skrevet

Vil tørre å påstå at denne tråden her vil jeg sammenligne med typisk "lunsjsnakk" på jobben. Hvor man ofte diskuterer sine meninger om ditt og datt og spesielle personer og hendelser. 

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Den metoden for å avsløre brukernavn her inne er jo ikke akkurat vanntett. 

Hun har altså blokkert en, for så å vente på at vedkommende har sagt at nå er jeg blokkert her inne. Feilkilden er jo åpenbar. Hva hvis den blokkerte ikke skriver «jeg er blokkert» her inne. Hvor lenge ventet AB før hun blokkerer en ny? Og når hun da blokkerer en ny, og en skriver her inne «jeg er blokkert», hvordan vet hun at det ikke er bruker 1 som er vedkommende? Eller etterhvert, hvordan vet hun at ikke vedkommende først tre uker etterpå oppdager at man er blokkert og skriver det her inne. Da kan jo vedkommende være alle de som ble blokkert over denne treukersperiode, eller før også for den saks skyld. Og hvordan er forholdet mellom antall blokkerte og antall som har skrevet her «jeg er blokkert». Jo flere ganger hun har gjort dette stuntet, jo flere muligheter for feilkobling mellom Facebookprofil og brukernavn på KG.

Jeg ser at @orfeus skriver at det er skremmende, og det tror jeg er akkurat det AB vil oppnå. Hun har hatt en klar oppfordring om at folk skal kommentere på Facebook, og det er åpenbart at det er dette som har vært hensikten. 

En ting er å jakte på identiteten til de som hetser, men selv bare likes på innlegg er altså nok til at hun setter i gang storstilt jakt. Da bikker det over. Da er det ikke lenger en jakt på hetsere. Et stakkars like altså. 

Og det å mistenkeliggjøre alle guttemammaer i tre klasser. Godt jobba! Hvis du var så tøff som du påstår så går tar du vel direkte kontakt i stedet for å ta denne greia for åpent kamera. Skal alle gutter i klassene gå rundt å lure på om det er hans mamma? Da straffer du barnet hardt. Fordi en bruker påstår at hun er mor til en i klassen. Det er en underlig greie at AB altså vet at folk lyver om hva hun har Snappet, men samtidig ikke innser at brukere lyver om at de kjenner familien. Logikk der altså. 

Endret av CecilieX
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Jeg kan jo påstå at jeg er en mor i klassen, eller treneren til makronen, uten at AB noen sinne klarer å finne ut av det.

Kanskje jeg faktisk er Pizzaduden?!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...