Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
6 timer siden, steinbukk00 skrev:

Jeg sendte en Messenger til Proviant i dag.. Å tro det eller ei men jeg er jammen blokkert😂

Jeg er også blokkert av proviant, etter et saklig spørsmål på deres Facebook-side om innholdet i kassen og deres syn på at AB blokkerer potensielle kunder som stiller spørsmålstegn ved mengde mat :blomst:

edit: jeg lurer veldig på hvem det er som jobber for proviant, da klokken ikke en gang hadde bikket 7 om morgenen da de blokket meg og de blokkerte meg på samme tid som AB blokkerte meg på Instagram. Virker lite sannsynlig at en nyoppstartet bedrift har noen som holder øye med facebooksiden døgnet rundt, hvertfall med tanke på at de har vanskelig for å svare på spørsmålene som blir stilt. Nesten så jeg lurer på om det er AB selv som blokkerer under en lav sko, isteden for å opptre profesjonelt og svare på spørsmål fra mennesker som kunne vært potensielle kunder.

Endret av Moi04
  • Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, pelikanen skrev:

Så på carbonaraoppskriften. 

For det første, det er ikke vanlig å bruke rømme i den. Carbonaraoppskrifter er det fløte i, med rømme blir det en rar smak . Det er et hån mot opphavet til denne retten.

Nå regner jeg med at de ikke kjøper inn kvalitetsbacon . Billig skal det være. Du får billigbacon. Enda mere vann i. Uansett hvilke bacon du bruker, så krymper den voldsomt ved steking.Så ser jeg oppskriften. 1 porsjon.  150 GR bacon. 4 personer 200 GR bacon.med billigbacon så forsvinner 65%av baconet. Så da består middagen stort sett av pasta, erter og rømme. 

Strengt tatt så skal det ikke være fløte eller erter i en carbonara heller. Bacon er OK, men guanciale er vel det de bruker mest av i Italia. Uansett, de burde kalt retten for pasta med rømmesaus, for det er akkurat det det er. Flaut hele greia, hvordan Proviant og AB oppfører seg. Flaut. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Moi04 skrev:

Jeg er også blokkert av proviant, etter et saklig spørsmål på deres Facebook-side om innholdet i kassen og deres syn på at AB blokkerer potensielle kunder som stiller spørsmålstegn ved mengde mat :blomst:

edit: jeg lurer veldig på hvem det er som jobber for proviant, da klokken ikke en gang hadde bikket 7 om morgenen da de blokket meg og de blokkerte meg på samme tid som AB blokkerte meg på Instagram. Virker lite sannsynlig at en nyoppstartet bedrift har noen som holder øye med facebooksiden døgnet rundt, hvertfall med tanke på at de har vanskelig for å svare på spørsmålene som blir stilt. Nesten så jeg lurer på om det er AB selv som blokkerer under en lav sko, isteden for å opptre profesjonelt og svare på spørsmål fra mennesker som kunne vært potensielle kunder.

Som jeg har skrevet tidligere så har jeg lurt siden oppstart om AB og pizzagutten har mer enn én finger med i denne Torokassa så at du mistenker at det er hun som blokkerer er jeg med på  

En annen ting er jo at AB har skrevet flere ganger at hvis hun slutter å blogge så vil hun jobbe med å hjelpe folk i SoMe, og hun skriver jo også at hun allerede hjelper andre bloggere samt holder div foredrag. Så dette er ei dame som har stor tro på egne evner på dette feltet. 

Og legger man på at hun er ei dominerende dame på godt over 40, så er det ikke vanskelig å få overtalt den gjengen som driver proviant til å overlate den delen av sjappa som dreier seg om å ta seg av sosiale medier til henne

Så at det er en del som foregår i kullissene her er jeg ikke i tvil om. 

Skulle ønske at noen la frem saken i «Stort og smått om sosiale medier» på Facebook. 

Endret av Luca_
Skrivefeil
  • Liker 18
Skrevet (endret)

Om du har en god måte å legge det frem på @Luca_ så kan du sende meg PM. Jeg tar gjerne opp markedsføringen i sosiale medier i SoMe-gruppen.

Endret av Prinsesse788
  • Liker 17
Skrevet (endret)

Til dere som er blitt blokkert, har dere tatt skjermdump av det dere har postet som førte til blokkering?

Endret av lillesky
Autokorrekt
  • Liker 15
Skrevet (endret)

Jeg svarer bare for meg:  Ja, jeg er ute etter å avsløre det uetiske ved annebrith.blogg.no: https://imgur.com/a/C4yla .

Heldigvis er her mange oppegående forbrukere som følger med og protesterer. :blomst: 

Endret av Asti
Gjest CecilieX
Skrevet

Først går ansatte i gang med å gi fem stjerner til produktet på Facebook, og skape et falskt inntrykk av fornøyde forbrukere. Deretter blir spørsmål og kritiske kommentarer slettet i ulike SoMe-kanaler. Og nå blokkerer de folk som stiller spørsmål? 

Det er litt av en gjeng, må jeg si. Jeg har vanskelig for å tro det jeg leser. Det minner jo mer om en lekestue, der noen barn leker butikk. 

Skrevet
12 timer siden, mikrobe skrev:

Fløte i Carbonara'n er et hån mot italienerne. De bruker kun pasta, eggeplomme, Pecorino Romano (ost), sort pepper og guanciale (ev. bacon). 

Enig. 

Ekte carbonara har ikke fløte (eller rømme...) i seg. 

Jeg har lært å lage carbonara med å vispe sammen 2 egg+2 eggeplommer, revet parmesan og nykvernet pepper som blandes i pastaen og baconet. 

200g bacon i en carbonara er alt for lite til 4, vi er 4 og jeg bruker 300g. Og da er det heller ikke overflod av bacon i carbonaraen. 

• Liker 10
Skrevet

Fikk ikke sjekket handlelisten deres i går, men har mulighet til å gjøre det i dag, så det skal jeg også. Jeg regner ikke med at Proviant har tenkt litt smart og feks kjøpt rimeligere merker med mer innhold, så får bare gå for merkevarene i mindre pakninger så stemmer det vel overens med deres tanker. De nekter jo virkelig å svare hvor mye alt inneholder, noe som er helt utrolig! At ikke folk skal få vite hva de betaler for, når har et firma lykkes med den taktikken....

• Liker 14
Skrevet
9 timer siden, Luca_ skrev:

Som jeg har skrevet tidligere så har jeg lurt siden oppstart om AB og pizzagutten har mer enn én finger med i denne Torokassa så at du mistenker at det er hun som blokkerer er jeg med på  

En annen ting er jo at AB har skrevet flere ganger at hvis hun slutter å blogge så vil hun jobbe med å hjelpe folk i SoMe, og hun skriver jo også at hun allerede hjelper andre bloggere samt holder div foredrag. Så dette er ei dame som har stor tro på egne evner på dette feltet. 

Og legger man på at hun er ei dominerende dame på godt over 40, så er det ikke vanskelig å få overtalt den gjengen som driver proviant til å overlate den delen av sjappa som dreier seg om å ta seg av sosiale medier til henne

Så at det er en del som foregår i kullissene her er jeg ikke i tvil om. 

Skulle ønske at noen la frem saken i «Stort og smått om sosiale medier» på Facebook. 

Det med og legge frem saken på stort og smått på Facebook  forsøkte jeg tidligere denne uka..

Den ble fjernet etter 1 minutt og jeg spurte admin om hvorfor? Svaret var at det hadde ikke noe på en slik side å gjøre 

• Liker 6
Skrevet (endret)
21 timer siden, camie skrev:

Til dere som er blitt blokkert, har dere tatt skjermdump av det dere har postet som førte til blokkering?

Jeg har meldingen jeg sendte til proviant.no

Endret av lillesky
  • Liker 7
Skrevet (endret)
21 timer siden, camie skrev:

Uansett er det ikke normalt for en bedrift å blokkere mennesker som stiller mer eller mindre kritiske spørsmål rundt deres opplegg, spesielt ikke om de ønsker kunder. En profesjonell bedrift svarer mennesker sikkelig, så lenge det som skrives til dem er saklig.

Dette er første gang jeg har hørt en bedrift (bortsett fra blogger-bedrifter) er så lite profesjonell at de blokkerer mennesker på facebook som er litt kritisk. Omdømmet deres blir mer og mer skadet, og istedenfor å rette opp i det og faktisk kanskje få mulighet til å overleve som bedrift, finner de bare nye måter å skade sitt omdømme på. Merkelig taktikk av en bedrift.

Endret av lillesky
  • Liker 22
Gjest Bøff Eløff
Skrevet
25 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Det med og legge frem saken på stort og smått på Facebook  forsøkte jeg tidligere denne uka..

Den ble fjernet etter 1 minutt og jeg spurte admin om hvorfor? Svaret var at det hadde ikke noe på en slik side å gjøre 

Interesant. All den tid det er AB som promoterer dette ville jeg tro det var midt i blinken for dem.

Skrevet
11 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Interesant. All den tid det er AB som promoterer dette ville jeg tro det var midt i blinken for dem.

Men nå skal det sies at jeg er ikke Norges flinkeste på å legge frem slike ting så det kan være andre her gjør det bedre:-). Det handler jo om markedsføring på sosiale medier så det burde være av interesse.. Kanskje noen andre vil prøve?

• Liker 3
Skrevet

Eeeeh hva skjer?  Sitat AB:

SPRØTT å vite at jeg i morgen kan begynne å lete etter kjøkken og finne ut hvilket basseng som skal komme i hagen!

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Trollmora skrev:

Eeeeh hva skjer?  Sitat AB:

SPRØTT å vite at jeg i morgen kan begynne å lete etter kjøkken og finne ut hvilket basseng som skal komme i hagen!

Å nei, jeg går ikke inn på bloggen å leser selv!

• Liker 6
Gjest formula
Skrevet

Har hun slettet et blogginnlegg igjen? På FB linkes det til et innlegg:"Vanskelig spørsmål for meg💔 Men jeg svarer - et skritt nærmere i boligjakten" Men innlegget eksisterer ikke.?

Skrevet
6 minutter siden, formula skrev:

Har hun slettet et blogginnlegg igjen? På FB linkes det til et innlegg:"Vanskelig spørsmål for meg💔 Men jeg svarer - et skritt nærmere i boligjakten" Men innlegget eksisterer ikke.?

Det hun har lagt ut der er ett svar som en leser skrev i ett av hennes innlegg.. Hun la det ut på snapchat i dag tidlig. 

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

16. februar skriver hun om alenemødrene hun skal glede. Leserne kan ikke få vite noe før "søndag om litt over en uke". Det skulle tilsi den 25. februar. Da skal hun dele. Jeg er en sucker for gledestårer og feelgood, så jeg har i grunnen lest tråden her i påvente av hva den store "hjertevarme",  "føles som å vinne i lotto" avsløringen skulle være. Jeg har fulgt tråden her, men ikke greid å plukke opp hva greia var. Samarbeidspartnerne skulle jo også slå på stortromma. Vel, først leste jeg innlegget fra 16. februar. Og bladde meg frem til avsløringsdatoen 25. februar..... Som er reklame for matkassa. Jeg skummet først, så leste jeg grundig, men finner altså ikke et pip om hvordan hun gleder noen. Jeg synes det er på grensen til spekulativt. Er hun virkelig så kynisk at hun planlegger å lokke folk inn akkurat denne søndagen, for å få mest mulig spredning på reklameinnlegget for proviant.no? At alenemødrene skal få være anonyme er jo veldig bra, men hva er koblingen mellom matkassen og alenemødrene? Og hvorfor sier hun A og ikke B? Det var i og for seg en nyttig påminnelse om akkurat hvorfor jeg sluttet å lese bloggen hennes. 

Innlegget fra 16. Februar er nå merket med reklame / Egmont Publishing (eller pubishing som AB skriver), uten at jeg helt forstår hva det er Egmont har med det å glede alenemødrene å gjøre. Hun har nok fått svar fra FT om at det skal merkes, men hvis det er reklame for Egmont så venter vi nok fremdeles på den store avsløringen av AB sin velgjørergjerning. 

Problemet er bare at AB sin liste over luftslott og si A men ikke B begynner å bli farlig lang. Spørsmålet er om hun faktisk med overlegg spekulerer i å bloggen på denne måten, eller om hun bare ikke er av typen som greier å gjennomføre det hun har satt seg fore. Basert på hennes uttalelser om hvordan hun jakter på klikk så heller jeg mot førstnevnte, selv om jeg i grunnen håper at vi for en gangs skyld fikk sett fysiske bevis på påstanden om at AB er så oppofrende og hjertevarm som det hun selv beskriver seg. Det hadde vært en skjellsettende opplevelse om en blogger faktisk brukte påvirkningskraften sin til noe som kom andre tilgode. 

Endret av CecilieX
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...