Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Nå fikk jeg beskjed om at overordnede på Proviant kan ringe meg hvis jeg vil vite innholdet i kassen, må visst ta det personlig over telefonen. Jeg fatter ikke problemet med å skrive det ned på en liste og inkludere det i tilbudet de kjører?

Lukter lureri!

Skrevet

@orfeus Hvis du har matregime, så, ja. Alternativt om du lyver. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, visningsnamn skrev:

Hva gjør man da hvis man er døv og de krever at det tas over telefon, videosamtale og gir deg informasjonen ved å snakke tegnspråk?

Det, samt en veldig lang liste med andre ting, tror jeg rett og slett ikke de har tenkt det minste over....

• Liker 9
Skrevet

Går man inn på matprat.no og sjekker f.eks. oppskriften Kyllingwok, så er det litt mer grønnsaker, 2 kyllingfileer og nudler. Det er beregnet til 2 porsjoner, så å hevde at det er nok til 2+4 personer er like mye løgn som resten som kommer fra den kanten.

• Liker 19
Skrevet
44 minutter siden, Asti skrev:

Latterlig... ;) 

Hun svarer en leser i dag at denne kassa har mest fokus på middagen.. Hun selv har bakt brød og kjøpt frukt i tilleg:-):-) vips så ble budsjettet på 1000 kr forhøyet fordi kassa er fokusert kun mot middag

• Liker 21
Skrevet

Kjære asti. 

Har du mulighet til og få noen til og se på denne saken?

• Liker 7
Gjest Max Potente
Skrevet

Hm.. Virker som om selskapet har fått hjelp med svarene fra hu mor sjøl, type 'gi meg fullt navn og adresse, så skal jeg svare på alt du vil' :lur: 

Venter bare på at selskapet inntar fosterstilling og hyler opp om hets og mobbing, så er vi der. Dette blir sikkert en stor suksess! :ironi:

Skrevet (endret)

Proviant:

Jeg har snakket med min overordnende, og dersom du ønsker mer tilstrekkelige svar på dine spørsmål kan du snakke med personen ansvarlig for Proviant. Gi meg gjerne din kontaktinformasjon slik at vi kan ringe deg for mer informasjon 😊

Hører eventuelt fra deg.

Meg:

Innholdet i produktet dere selger er i høyeste grad relevant informasjon hvis folk etterspør den. Det skal oppgis ved spørsmål. Like lett som dere oppgir alle enhetene det inneholder skal dere oppgi vekt og størrelse på pakkene ellers, ellers er det faktisk helt umulig å forutsi hvor lenge en sånn kasse varer, for de enhetene du har fortalt meg at den inneholder, det hadde ikke holdt til 2 voksne og et lite barn en gang, langt mindre flere. Takk, men nei takk, ønsker ikke å ringes, dere bør legge ved dette helt av dere selv.

Proviant:

Tusen takk for at du tar deg tid til å komme med disse tilbakemeldingene. Dette er definitivt noe jeg skal ta med videre til ansvarlig for Proviant 😊Alle slike tilbakemeldinger hjelper oss å forbedre produktet, så dette setter vi stor pris på. Hvis du sender meg din kontaktinformasjon så tar ansvarlig for Proviant gjerne kontakt med deg for å fortelle mer 😊

ja....

ps, jenta jeg egentlig chattet med logget av og en fyr koblet seg på etter det siste svaret mitt, tror hun ble lei av meg.

Endret av Stjernekikkeren
  • Liker 27
Gjest pelikanen
Skrevet
43 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Nå fikk jeg beskjed om at overordnede på Proviant kan ringe meg hvis jeg vil vite innholdet i kassen, må visst ta det personlig over telefonen. Jeg fatter ikke problemet med å skrive det ned på en liste og inkludere det i tilbudet de kjører?

Hvilke firma. De har en person til å ta Chatten med folk. En person som ikke svare på det viktigste folk spør om?  Vil tro de har nok å gjøre med lansering, registrering av kunder. Men de skal ringe opp folk for å fortelle om kassen....latterlig. Hadde de hatt en nettside som folk forstår, så sparer de seg for mye arbeide. På meg virker det lite organisert. 

Gjest pelikanen
Skrevet
21 minutter siden, Max Potente skrev:

Hm.. Virker som om selskapet har fått hjelp med svarene fra hu mor sjøl, type 'gi meg fullt navn og adresse, så skal jeg svare på alt du vil' :lur: 

Venter bare på at selskapet inntar fosterstilling og hyler opp om hets og mobbing, så er vi der. Dette blir sikkert en stor suksess! :ironi:

Tok for meg listen hvor noen hadde spesifisert noe.

La oss se på osten først. 150 GR Til 4 personer i en uke blir det 5.35 GR på hver. Da er ikke niste medregnet. Det er ikke nok. 

På skinken blir det 3.57 GR på hver.

Salami 3.57 GR. 

Leverpostei 7.14 GR. 

Brød blir 10 GR på hver. (Uten niste)

Melk 0.35 ml på hver

Syltetøy 9.82. 

Så får de fordele dette utover alle måltider. Ta ikke med en venn hjem og spandere en skive. Da er du i minus med en gang.

Skrevet

Alle de kritiske kommentarene på den nettsiden er slettet. Jeg så det ble lagt inn en for kort tid siden og jammen så er den også borte nå.

Det lukter moderering ala AB lang vei her.

• Liker 22
Gjest pelikanen
Skrevet
2 minutter siden, pelikanen skrev:

Tok for meg listen hvor noen hadde spesifisert noe.

La oss se på osten først. 150 GR Til 4 personer i en uke blir det 5.35 GR på hver. Da er ikke niste medregnet. Det er ikke nok. 

På skinken blir det 3.57 GR på hver.

Salami 3.57 GR. 

Leverpostei 7.14 GR. 

Brød blir 10 GR på hver. (Uten niste)

Melk 0.35 ml på hver

Syltetøy 9.82. 

Så får de fordele dette utover alle måltider. Ta ikke med en venn hjem og spandere en skive. Da er du i minus med en gang.

PS.  Med tanke på hva en skinkeskive veier, så hadde det blitt slossing her. Den veiet ca 10 gram. Samme med salami. Når du går retter, oppskrifter, og innhold i sømmene, så kan jeg ikke forstå at de kan stå inne for dette.

Skrevet

Sorry, men tviler på at TV2 vil bruke programmet TV2 Hjelper deg til å diskreditere en av gullkalven sine...

Slutt å tro at ikke alt er kjøpt og betalt, vi lever i lille Norge.

• Liker 14
Gjest pelikanen
Skrevet
49 minutter siden, Vinglass skrev:

Det er helt latterlig å påstå at dette skal dekke alt av måltider til en familie på 4stk. Jeg er ikke en ernæringsfysiolog, men jeg regna litt på hvor mye kalorier man faktisk får i seg i løpet av en uke ved å kun benytte seg av proviantkassen.

Listen jeg benyttet meg av er den som ble postet tidligere i tråden på imgur her. Siden det er litt diffust hva en pakke betyr så har jeg valgt jeg ser for meg når jeg tenker en pakke. Feks en pakke skivetost er typisk 1 pakke på 140g. 1 pakke med jasminris er en boil in bag pakke med 8 bags. Det er en liten skjønnsvurdering av hva en pakke innebærer, men det forandrer ikke resultatet så fryktelig mye. Når det kommer til 1 stk frukt/grønt har jeg valgt hvor mye 1 frukt/grønt veier på kolonialen.no. Næringsinnhold på frukt/grønt er hentet fra wikipedia. Resten av næringsinnhold er hentet fra kolonialen. 

Energibehov til familien er beregnet ut i fra kalkulatoren på NHI. Kaloribehov til mann og kvinne er gjennomsnittet av energibehov i hvile og stående arbeid.  For barn har jeg hentet energibehovet fra Helsenet, og er et gjennomsnitt av min/max. Har ikke så mye peiling på barn og energibehov, men føler at tallene den siden oppgir er fornuftig.

Etter en time i excel ble resultatet følgende:

Beregnet mengde kalorier fra proviantkassen: 23 356 Kcal

Energibehov til familie på 2 voksne + 2barn (4-8år):  56 145 Kcal

Det vi ender opp med er et underskudd på -32 788 Kcal

Legger ved screenshot av excel regnearket som viser beregnet energimengde fra alle matvarer

5a9589cd0801a_ScreenShot2018-02-27at17_20_07.png.369d9f570f964ea316ad461f7e6f11ca.png

Så får en tenke på at folk som trener, trenger mere mat. Iallefall slike dom ungene hennes, som trener på høyde med en toppidrettsutøver. Så til denne familien passer ikke kassen. Skulle tro at det ville være mer fokus på fisk og rent kjøtt. 

Skrevet

Knirkefri lansering, si. :idesmil:

• Liker 26
Gjest Skribent
Skrevet

Skjønner godt at Proviant vil ta dette via telefon, hvis de kommer med noe skriftlig blir det limt inn på KG og i kommentarfelt kjappere enn de får sagt «AB». Og det blir jo litt ubehagelig når produktet så åpenbart er rent lureri. Annonsører som bruker bloggere er like skitne som bloggerne selv, hva gjelder seriøsitet og integritet. Ikke mye å skryte av, med andre ord.

Skrevet

Er så ille at verken AB eller proviant gidder å forklare seg.. Proviant kommer jo bare med det samme svadasvaret  til alle. " takk for dine tilbakemeldinger,vi skal ta det med videre:-)

AB er jo tausere en tause Birgitte:-) 

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...