Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Loffeliten
Skrevet

Mener de, helt seriøst, at dette skal dekke behovene til en familie på fire i en uke? Både Proviant og AB burde innse at markedsføringen er noget optimistisk (for ikke å si helt aldeles tullete), og korrigere informasjonen om denne matkassen. (Eller aller helst bare trekke hele produktet fra markedet. Dette er ikke et produkt noen trenger, eller har godt av å kjøpe.)

Torokassen - eller kanskje mangelsykdomkassen? :dry: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på hva proviant.no egentlig mener med "... lang fartstid innen matbransjen og levering på døra..."? Hva vil matbransjen si? Jobbet på Toros fabrikker? Kassa på Rema 1000? Tviler sterkt på at det har noe som helst å gjøre med restaurantdrift eller laging av mat. Samme med levering på døra? Utkjøring fra Peppes pizza? Bring? Har jo ingenting med mat å gjøre, kun logistikk.

Like diffust som en pakke ditt og en pakke datt.

• Liker 12
Skrevet

Hvis 2 voksne og 2 barn  kun skal leve på ei slik kasse uke etter uke vil de bli temmelig matlei, unormalt trøtte og slitne temmelig fort. De fleste unger er med på en eller  flere aktiviteter i uka ved siden av skole og lekser. De voksne har jobb, unger, hus og hjem, mange trener og er med på andre ting i fritiden som trenger energi. Så skal de leve på Toro, 1 brød og en melkeskvett pluss litt småtteri ellers. Bare tull, den matkassa der blir ikke gammel på markedet. 

• Liker 16
Skrevet
6 minutter siden, Loffeliten skrev:

Mener de, helt seriøst, at dette skal dekke behovene til en familie på fire i en uke? Både Proviant og AB burde innse at markedsføringen er noget optimistisk (for ikke å si helt aldeles tullete), og korrigere informasjonen om denne matkassen. (Eller aller helst bare trekke hele produktet fra markedet. Dette er ikke et produkt noen trenger, eller har godt av å kjøpe.)

Torokassen - eller kanskje mangelsykdomkassen? :dry: 

I den mailen jeg fikk står det følgende 

Det som inngår I Denne matkassen er frokost,lunsj,middag og kveldsmat for 7dager.Det er alle måltider man trenger I løpet av1uke. Den som er beregnet for 3-4 personer er for 2 voksne og 2 barn

Så de mener oppriktig att dette skal en familie leve av

• Liker 16
Gjest pelikanen
Skrevet
6 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Men nå er dere 2.. Barn skal ha både melk og frukt i løpet av en uke. Om man tenker litt på helsa til barna. Her får du 0

Hun selv har barn som trener ekstremt mye. De trenger mye mat. De trenger riktig mat. Som fisk, rent kjøtt, frukt og grønnsaker. De kan påstå så mye de vil, men at du slipper å gå på butikken ved å bestille denne kassen er tull. 

Når en "matblogger" legger ved pannekakemix,  når du visper sammen en røre med tre egg og under en liter melk..pluss mel. Du må jo vise i vann på pulveret uansett. Dette er ikke kassen for travle folk,om det som er meningen. Kassen er for late folk, folk som driter i hva maten inneholder, folk uten kunnskap.

Kassen holder ikke mål, jeg skal vedde på at det kommer en mld som sier: vi hadde gode intensjoner, men vi fikk ikke det salget vi håpet på. Vi beklager til våre kunder, men vi legger ned  Hvor lang tid det tar? 

Eks nå, så er det skreitid.  Alle butikker har den. Hva med suppekjøtt, så folk kan lage suppe/gryte selv. Ertesuppe på pose? En pakke erter får du til 6 kroner. En fersk koke får du til 30 kr.

Nei, her skal det vises pulver og vann. Har de vært edru i sin planlegging av disse kassene?

Nå har det vært programmer , kampanjer at folk skal inspireres til å lage maten selv. Her går de motsatt vei. Tilbake til 1970 når posene kom med gryter. 

Skrevet

Mer jeg leser og ser reklame for den matkassa sintere blir jeg fordi det går ikke for en familie på 4 å leve på en normal, sunn måte av det lille, delvis usunne som er i den.

• Liker 10
Skrevet

Denne matkassa beviser bare én ting: at AB farer med løgn og fanteri når hun påstår at det går an for fire personer å leve på et matbudsjett på 1000 kr pr uke.

Jeg ville elske å se noen dissekrere dette konseptet for forbrukerne på TV.

• Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, pelikanen skrev:

Hun selv har barn som trener ekstremt mye. De trenger mye mat. De trenger riktig mat. Som fisk, rent kjøtt, frukt og grønnsaker. De kan påstå så mye de vil, men at du slipper å gå på butikken ved å bestille denne kassen er tull. 

Når en "matblogger" legger ved pannekakemix,  når du visper sammen en røre med tre egg og under en liter melk..pluss mel. Du må jo vise i vann på pulveret uansett. Dette er ikke kassen for travle folk,om det som er meningen. Kassen er for late folk, folk som driter i hva maten inneholder, folk uten kunnskap.

Kassen holder ikke mål, jeg skal vedde på at det kommer en mld som sier: vi hadde gode intensjoner, men vi fikk ikke det salget vi håpet på. Vi beklager til våre kunder, men vi legger ned  Hvor lang tid det tar? 

Eks nå, så er det skreitid.  Alle butikker har den. Hva med suppekjøtt, så folk kan lage suppe/gryte selv. Ertesuppe på pose? En pakke erter får du til 6 kroner. En fersk koke får du til 30 kr.

Nei, her skal det vises pulver og vann. Har de vært edru i sin planlegging av disse kassene?

Nå har det vært programmer , kampanjer at folk skal inspireres til å lage maten selv. Her går de motsatt vei. Tilbake til 1970 når posene kom med gryter. 

Ja, det er så sant. For meg som er vokst opp på 70-tallet, mangler nesten bare persilledusken, det bittelille salatbladet samt den kvarte tomaten som skulle ligge på middagstallerkenen som "pynt". Kun til pynt, vel og merke. 

Jeg får skikkelig nostalgifølelse av denne nødprovianten. Kanskje den burde vært markedsført som nostalgikasse for dem som vokste opp på 70-tallet. Type gjensyn med barndommens mat. Frem fra glemselen. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg skrev til proviant og ville vite hvor mange gram hver pakke på var. Hun som svarte måtte snakke med "personen som er ansvarlig for proviant", og skulle svare meg etterhvert. Jeg fikk også den samme lista som flere her, men hos meg stod det også: 

Utenom middagene så følger det med brød, pålegg og drikke som dekker de andre måltidene gjennom dagen. Hvor mye som er av de forskjellige varene vil variere basert på tilbakemeldinger da tjenesten nå er helt ny. I uke 1 er det følgende varer:

Hvis de har tenkt å variere menge mat etter tilbakemelding så går de konkurs rimelig fort, for folk kommer til å klage og de må doble mange av mengdene sine, garantert. Venter fortsatt på svar om hvor mye hver pakke veier. 

• Liker 10
Skrevet

Dette er mat for Tv2 hjelper deg! (bokstavelig talt). 

• Liker 20
Skrevet
26 minutter siden, mindfulness skrev:

Dette er mat for Tv2 hjelper deg! (bokstavelig talt). 

Kan ikke skjønne at Tv2 hjelper deg skal ha henne med i sitt program når hun kommer med villedende og feilaktig informasjon. 

Var det ikke noen som hadde kontaktet media angåene denne toro-kassen, har dere fått noe tilbakemelding?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har hele tiden tenkt at det er ABs slurvete fremstilling av Proviant.no som har gjort at det er vanskelig å få grep om hva dette egentlig er, pluss at det som blir opplyst om matkassen er lite konkret. For eksempel: «En pakke pasta» forteller ikke noe om mengde i pakken, hvilke meltyper det er i den, om den inneholder egg, etc. 

Men:

Flere bloggere driver reklame for Proviant.no  http://metteask.blogg.no/1519643795_beklager_feil_p_rabattkoden.html

I dette blogginnlegget (Mette Ask) reklameres det med at matkassen Proviant.no inneholder all mat man trenger (3-4 personer) i en uke. Er det bloggerne som ikke kan formulere seg skikkelig, eller er det leverandøren som bommer i beskrivelsen? Proviant.no opererer jo med to beskrivelser, hvor den ene ikke har med lunsj. Sitat  fra førstesiden: «7 middager og godt med frokost og kvelds». Sitat fra «Om tjenesten»: «Med Proviant får du: Frokost, lunsj, middag, kveldsmat». Bloggerne bør nok begynne å tenke litt på markedsføringslovens paragraf om villedende reklame ...

PS. Jeg har forsøkt å finne konkrete beskrivelser på nettsiden til Proviant.no, men hvor finner jeg en liste over boksens innhold? Hvis jeg skal stole på det de sier, så skal jeg ikke behøve å gå på butikken i det hele tatt ... 

Endret av orfeus
Satt inn et ord som ble borte
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Tviler på den blir godkjent hos bloggeren Mette...

Screenshot_20180227-130247.png

• Liker 19
Gjest pelikanen
Skrevet
23 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg har hele tiden tenkt at det er ABs slurvete fremstilling av Proviant.no som har gjort at det er vanskelig å få grep om hva dette egentlig er, pluss at det som blir opplyst om matkassen er lite konkret. For eksempel: «En pakke pasta» forteller ikke noe om mengde i pakken, hvilke meltyper det er i den, om den inneholder egg, etc. 

Flere bloggere driver reklame for Proviant.no  http://metteask.blogg.no/1519643795_beklager_feil_p_rabattkoden.html

I dette blogginnlegget (Mette Ask) reklameres det med at matkassen Proviant.no inneholder all mat man trenger (3-4 personer) i en uke. Er det bloggerne som ikke kan formulere seg skikkelig, eller er det leverandøren som bommer i beskrivelsen? Proviant.no opererer jo med to beskrivelser, hvor den ene ikke har med lunsj. Sitat  fra førstesiden: «7 middager og godt med frokost og kvelds». Sitat fra «Om tjenesten»: «Med Proviant får du: Frokost, lunsj, middag, kveldsmat». Bloggerne bør nok begynne å tenke litt på markedsføringslovens paragraf om villedende reklame ...

PS. Jeg har forsøkt å finne konkrete beskrivelser på nettsiden til Proviant.no, men hvor finner jeg en liste over boksens innhold? Hvis jeg skal stole på det de sier, så skal jeg ikke behøve å gå på butikken i det hele tatt ... 

Litt rart de bruker en blogger som hadde 170 lesere siste døgn, og som ligger langt nede på listen. 3 hundrede å noe.. Klart en slik blogger sier ja takk til sponsing. 

Litt pinlig for de. Ingen andre kjente bloggere som vil reklamere?

Skrevet
13 timer siden, monkey business skrev:

Hvem var testgruppe??

Det var vel AB, samt alle de ansatte i Godtlevert og Adams matkasse. Alle de som la ut anmeldelse (svaret fra kundeservice var jo at de ble litt ivrige etter å ha testet kassen). De fleste av disse var vel tidlig i 20-årene. Så når de sier dette vil holde til 4 personer, er nok dette bare antagelser. 

• Liker 12
Gjest pelikanen
Skrevet
1 minutt siden, camie skrev:

Tviler på den blir godkjent hos bloggeren Mette...

Screenshot_20180227-130247.png

Jeg stilte henne spørsmål også. Blir nok ikke godkjent. Glemte å ta screenshot 

Skrevet

Dette samarbeidet håper jeg AB angrer litt på. Det er for lite informasjon om hva som er i kassen, og etter hva jeg kan se er det for lite frukt og grønnsaker, brød, melk, etc, hvis jeg i det hele tatt klarer å tolke nettsiden. 

Proviant.no har mye arbeid igjen før de kan legge dette ut på markedet. 

Skrevet
32 minutter siden, slutt skrev:

Jeg chatter med proviant.no nå for å finne ut hvor mye som faktisk er med I den kassen, men får bare svada og diffuse svar. Har sikkert vært pålogget chatten I snart 20 min og det tar en evighet å få svar..

Sjekk dette prisspreiket her: (mine spørsmål I uthevet skrift)

Hei,
Se deg litt rundt og spør meg gjerne hvis det er noe du lurer på

Hei
Jeg prøver å finne ut hva som kommer I kassen neste uke hvis jeg bestiller nå, men får ikke opp noe. Er det noe galt på siden?
Proviant svarer vanligvis innen 30 min.
Gi Karoline og teamet en måte de kan kontakte deg på
data-1518790524?1518790524
Du vil motta din varsling både her og via SMS
Motta varslinger via e-post

Hei!
Et øyeblikk bare

Det resterende innholdet i matkassen vil komme på nettsiden vår innen kort tid. Her et eksempel på noe som vi følge med i matkassen første leveringsuke i tillegg til middagene: egg, skivet ost, kokt skinke, lettmelk, knekkebrød, brød, ovnsbakt leverpostei, salami og syltetøy. Påleggene vil variere litt fra uke til uke. Dersom det er noe dere spiser mye av noe vil jeg anbefale at man supplerer på med dette. Mengden mat til disse måltidene vil variere ut i fra hvor mange personer man bestiller til

Ok, det ser jo veldig greit ut, men det hadde vært ok å vite litt mer spesifikt så jeg kan sammenligne om det er billigere for meg å bastille fra dere eller å gå å handle det selv. F.eks. er det ett brød eller fem? 1 liter melk eller 5? Finnes det en liste på det?

Det forstår jeg godt. Gi meg gjerne kontaktinformasjon slik at vi kan kontakte deg for mer informasjon og et godt tilbud

Men har du ikke den informasjonen da?
Hvis det er satt en pris på 899,- (på tilbud) pr. kasse, så må det vel være ganske fastspikret innhold?

Ja, et øyeblikk bare så skal jeg se hva jeg finner

For å spørre på en annen mate da; er det nok mat i en kasse til å dekke behovet for 3-4 personer til alle måltider eller er dette tenkt som kun bare noen av måltidene? Målet mitt er å slippe å gå I butikken overhodet og lurer på om det er mulig hvis jeg bestiller kasser fra dere :)

Proviant tilbyr basisen som dekker behovet for 3-4 personer, så dersom det det er noe dere spiser mye av, for eksempel brød eller melk, vil jeg anbefale at man supplerer på med dette

Ok, så om det dekker behovet for 3-2 pers pr uke, så vil jeg anta det er minst 4 brød og 5 liter melk da. Jeg bestiller gjerne nå, men blir skuffa og irritert hvis det er altfor lite mat og jeg likevel må handle for 1000 på Kiwi for å kunne forsørge gjengen I huset.
*Mente 3-4 pers

Et øyeblikk bare

Per nå er det bare 1 liter lettmelk, et brød og en pakke knekkebrød som følger med kassen, men ettersom vi er helt nystartet vil vi justere og endre dette hele veien ettersom vi får tilbakemeldinger fra kunder slik at det alltid vil bli bedre! Slik det står nå er det satt opp etter hva vi har fått tilbakemeldinger om i testperioden, men som sagt er vi alltid åpne for å justere, endre og legge til. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og hvis det er andre ting du mener vi kan gjøre bedre er det bare å si ifra så blir alt tatt videre til ansvarlig for Proviant!

EN liter melk? Jeg skjønner at ting trenger å testes ut, men kanskje det burde blitt gjort FØR man legger produktet ut for salg? Det er jo bare tull at dette dekker behovet for 3-4 personer! Nei nå ble jeg irritert.. Dette er jo direkte løgn I reklamen.

Konseptet bak Proviant er å tilby basisen i en hverdag, og det er dessverre ikke mulig å tilpasse menyen ut fra individuelle preferanser til den prisen som er fastsatt. Dersom en foretrekker mer av noe anbefaler vi å supplere på med dette. Jeg forstår at mengden mat kan justeres på enkelte varer, og det er det helt naturlig at den gjøres også etter hvert som vi får tilbakemeldinger og erfaringer

"Tilby basisen" er jo ikke det som sies på nettsiden. Der star det "•De sparer deg for de stressende turene til butikken" og at kassen dekker behovet for det antall personer man bestiller for I en uke. Det har ikke noe med individuelle preferanser å gjøre. Det er ren logikk at den mengden der ikke dekker noe I nærheten av behovet til en familie. Nei dette må gå raka vegen hvis dette er det som er å tilby. Jeg kommer hvertfall ikke til å anbefale dette til noen som prøver å spare penger. Heller advare. Takk for meg.

Oi da !!!her var det visst mye rare svar ...

• Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...