steinbukk00 Skrevet 26. februar 2018 #7321 Skrevet 26. februar 2018 10 minutter siden, monkey business skrev: Hvem var testgruppe?? Vet ikke.. de bare skrev det var testpersoner,testgruppe som hadde prøvd ut dette.
steinbukk00 Skrevet 26. februar 2018 #7322 Skrevet 26. februar 2018 6 minutter siden, Senil skrev: 1 glass melk rommer her i huset 2.5 dl. For 4 personer går det da 1 liter melk til frokost. Håper det kommer ett stort rødt kryss på eskene. Så mye posemat gir alt for mye salt og alt for lite grønt. 1 paprika og en brokkoli på 4 i en uke? Stiller meg undrende til at noen vil vedkjenne seg det innholdet. Det jeg synes er trist her er om mange som sliter med å få økonomien til å gå rundt bestiller dette produtet. 999.- høres billig ut også vil de prøve Problemet er jo at de må ut å bruke mere penger på mer mat 18
Gjest pelikanen Skrevet 26. februar 2018 #7323 Skrevet 26. februar 2018 48 minutter siden, steinbukk00 skrev: Jeg sa til proviant at de rett og slett lurer folk. Men det kunne de ikke forstå😅 2 voksne 2 barn. Frokost. De voksne 2 skiver hver, barna 1.5 hver. Niste. Barn 2 stk,far 4 og mor 3.Kveldsmat samme som frokost. Det var 36 skiver. Ikke mye igjen av brødet Jeg reagerer på hele konseptet. Reklamen lyver. Her må folk ut å kjøpe mere melk,brød,kornprodukter, grønnsaker, frukt. Ja og mye mere. Det ramse opp pakker på alt. Pakke syltetøy? Hvor mye er innholdet? Jeg vil vite hvor de tar fisk fra,kylling, fiskekaker. Hva innholdet alle pakkene i vekt? Har vist listen til 2 kokker. Rister på hodet. Skal bli moro å se når det blir test på tv av dette. Og hvor mye kunder de får.
Trollmora Skrevet 27. februar 2018 #7324 Skrevet 27. februar 2018 7 timer siden, steinbukk00 skrev: Jeg fikk samme svaret å jeg spurte om de virkelig mente at dette skulle holde for en familie på fire. Ifølge proviant hadde testgruppene/testpersonene ment dette var nok til frokost.lunsj.middag og kvelds for 4 personer. Skulle ikke være nødvendig og handle inn noe mer. Proviant mener at 0.35 cl melk holder til 1 person hver dag. Lurer på hva forbrukerinspektørene med en ernæringsfysiolog i spissen hadde sagt om dette 12
Fortunatus Skrevet 27. februar 2018 #7325 Skrevet 27. februar 2018 Jeg synes dere er litt vel vrange her inne. Målet med kassen er måltider til en familie på 4 for 1000 kr? Hvem sier at man må drikke melk? Jeg drikker ikke melk, juice eller noe.. Jeg spiser ikke brød hver dag. Målet er ikke å gi gjennomsnittsmat til en norsk familie som tydelig spiser for mer enn 1000 kr i uka. Jeg sier ikke det er et marked for en slik kasse, folk med trang økonomi har helt sikkert sine egne verktøy for å få økonomien til å gå rundt, og det må være kjipt å motta middager man ikke liker når man har lite penger til rådighet. Men jeg og mannen kunne sikkert kjøpt kassa til 2 uten å sulte ihjel og kanskje unngått butikken. Ikke at jeg har behov for å kun bruke 499 på mat i uka. 8
Lopploella Skrevet 27. februar 2018 #7326 Skrevet 27. februar 2018 Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det ikke alt en familie trenger å spise til alle måltider i en uke, så det er svært villedende markedsføring når Anne Brith påstår dette. Jeg drikker ikke heller melk eller spiser mye brød, men de fleste barn gjør det. Hvis ikke de to voksne og de to barna skal spise brød, hva annet er det å spise til frokost, lunsj og kvelds i den kassa? En pakke knekkebrød på deling til hele familien? 24
Kristanna Skrevet 27. februar 2018 #7327 Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, Fortunatus skrev: Jeg synes dere er litt vel vrange her inne. Målet med kassen er måltider til en familie på 4 for 1000 kr? Hvem sier at man må drikke melk? Jeg drikker ikke melk, juice eller noe.. Jeg spiser ikke brød hver dag. Målet er ikke å gi gjennomsnittsmat til en norsk familie som tydelig spiser for mer enn 1000 kr i uka. Jeg sier ikke det er et marked for en slik kasse, folk med trang økonomi har helt sikkert sine egne verktøy for å få økonomien til å gå rundt, og det må være kjipt å motta middager man ikke liker når man har lite penger til rådighet. Men jeg og mannen kunne sikkert kjøpt kassa til 2 uten å sulte ihjel og kanskje unngått butikken. Ikke at jeg har behov for å kun bruke 499 på mat i uka. Man kan jo bare drikke vann, men det er uansett ikke nok mat. Regnestykket går ikke opp. Spiser som deg sjelden brød, men hadde nok mått spist opp hele pakken med knekkebrød hvis jeg skulle hatt det til frokost og lunsj alle dager. Brødet hadde da ikke holdt til mann og to barn til resten av måltidene. Ingen av oss er storspisere. Syns det er spesielt å lage en kasse med halvfabrikata, men det hadde vært litt mindre oppsiktsvekkende hvis det i det minste var nok mat. 23
Fortunatus Skrevet 27. februar 2018 #7328 Skrevet 27. februar 2018 6 minutter siden, Kristanna skrev: Man kan jo bare drikke vann, men det er uansett ikke nok mat. Regnestykket går ikke opp. Spiser som deg sjelden brød, men hadde nok mått spist opp hele pakken med knekkebrød hvis jeg skulle hatt det til frokost og lunsj alle dager. Brødet hadde da ikke holdt til mann og to barn til resten av måltidene. Ingen av oss er storspisere. Syns det er spesielt å lage en kasse med halvfabrikata, men det hadde vært litt mindre oppsiktsvekkende hvis det i det minste var nok mat. Skal innrømme at den siden var veldig dårlig, de må jo ha en matplan i forhold til hvert måltid.. Brød kunne de ha løst ved å bare sende ved 2 pakker med poseblanding for brød. Ser også at for 2 personer koster 799, ikke 499. 2
Zoey Skrevet 27. februar 2018 #7329 Skrevet 27. februar 2018 (endret) 1 time siden, Fortunatus skrev: Jeg synes dere er litt vel vrange her inne. Målet med kassen er måltider til en familie på 4 for 1000 kr? Hvem sier at man må drikke melk? Jeg drikker ikke melk, juice eller noe.. Jeg spiser ikke brød hver dag. Målet er ikke å gi gjennomsnittsmat til en norsk familie som tydelig spiser for mer enn 1000 kr i uka. Jeg sier ikke det er et marked for en slik kasse, folk med trang økonomi har helt sikkert sine egne verktøy for å få økonomien til å gå rundt, og det må være kjipt å motta middager man ikke liker når man har lite penger til rådighet. Men jeg og mannen kunne sikkert kjøpt kassa til 2 uten å sulte ihjel og kanskje unngått butikken. Ikke at jeg har behov for å kun bruke 499 på mat i uka. Jeg hadde vært enig med deg, hadde det ikke vært for at de pusher på med å si at dette er alt man trenger... Nå slipper du å handle denne uka! Hadde de kalt det et supplement, sagt at her får dere 10-15 måltid til fire, så hadde det vært litt lettere å akseptere. Men all den tid de mener denne ene kassen skal helt erstatte behovet for å handle spiselige dagligvarer, så er jeg svært enig med de som plukker kassa helt fra hverandre i kritikk. Nesten så man ikke kan være vrang nok. Voksne kan drikke vann og spise lite, men det er litt verre å si nei, du kan ikke få mer enn et halvt glass melk i dag, og denne halve skiven skal være kveldsmaten din, til et barn i vekst. At de heller ikke oppgir mål og volum er jo også med på å tåkelegge hva man faktisk bestiller. Endret 27. februar 2018 av Zoey 21
Grapefruktjus Skrevet 27. februar 2018 #7330 Skrevet 27. februar 2018 (endret) 1 time siden, Fortunatus skrev: Jeg synes dere er litt vel vrange her inne. Målet med kassen er måltider til en familie på 4 for 1000 kr? Hvem sier at man må drikke melk? Jeg drikker ikke melk, juice eller noe.. Jeg spiser ikke brød hver dag. Men jeg og mannen kunne sikkert kjøpt kassa til 2 uten å sulte ihjel og kanskje unngått butikken. Ikke at jeg har behov for å kun bruke 499 på mat i uka. Nei. Man må ikke drikke melk. Den er grei nok. Men man må jo spise, og omtrent alt i den pakka er til middagene. Da må man anta at det som ikke inngår i middagene, skal dekke de resterende 3 daglige måltidene. Og om man fjerner middagsingrediensene står man igjen med én pakke knekkebrød, et brød og bitte litt pålegg som da skal dekke 3(måltider)x7(dager)x4(personer)= 84 porsjoner. Det går jo ikke opp... Det er helt ok at et brød hos deg kanskje varer ei uke, men da antar jeg at du spiser andre ting.. Hadde man reist på ei øde øy med 4 stk i ei uke med denne kassen, så hadde man blitt ekstremt sulten. Selv om kassen sier den skal gi en familie på 4 all maten man trenger. DET er poenget. Endret 27. februar 2018 av Grapefruktjus Tastefeil 26
hotellpute09 Skrevet 27. februar 2018 #7331 Skrevet 27. februar 2018 Jeg var noen ganger hos ernæringsfysiolog på offentlig sykehus og hun sa at det ikke var noen ting i veien for å spise ferdigsuppe og slikt noen ganger i uka. I vårt hjem gjør vi litt av begge deler, mat fra bunn og ferdig. Hvis økologisk og «vanlig» er cirka samme pris velger vi økologisk. Problemet mitt med kassen er at jeg tror jeg hadde klart å få søkt det der til en billigere penge. Tror ikke vi ville spart noe på den! 6
Kinder Skrevet 27. februar 2018 #7332 Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, Fortunatus skrev: Jeg synes dere er litt vel vrange her inne. Målet med kassen er måltider til en familie på 4 for 1000 kr? Hvem sier at man må drikke melk? Jeg drikker ikke melk, juice eller noe.. Jeg spiser ikke brød hver dag. Målet er ikke å gi gjennomsnittsmat til en norsk familie som tydelig spiser for mer enn 1000 kr i uka. Jeg sier ikke det er et marked for en slik kasse, folk med trang økonomi har helt sikkert sine egne verktøy for å få økonomien til å gå rundt, og det må være kjipt å motta middager man ikke liker når man har lite penger til rådighet. Men jeg og mannen kunne sikkert kjøpt kassa til 2 uten å sulte ihjel og kanskje unngått butikken. Ikke at jeg har behov for å kun bruke 499 på mat i uka. Jeg drikker heller aldri melk. Men hender jeg presser meg en juice eller drikker noe annet enn bare vann i løpet av en uke. Men hadde jeg hatt dårlig råd og kjøpt denne kassen så hadde jeg jo enten måtte drukket litt melk om jeg ønsket noe annet enn bare vann. Jeg spiser også sjeldent brød og knekkebrød, men tar meg heller litt yoghurt/cottage cheese/kesam med bær og korn. Men igjen, om målet til kassen er at en familie skal kunne holde seg innenfor budsjettet på 999kr i uka, bør jo familier slippe å kjøpe andre ting i tillegg, så derfor må de jo spise det som er med i kassen av pålegg og brød. For noe må de jo spise til de ulike måltidene, og da skjønner jeg at mange reagerer på mengden som er med i kassen. Jeg har også vanskeligheter med å se at kassen gir nok frukt og grønt til en hel familie i løpet av en uke. Om målet til kassen er å gi en familie alt av det de trenger til mat i løpet av en uke er det ikke nok med nok mat (noe jeg også tviler på at det er i den esken), men det er viktig med godt sammensatt måltider næringsmessig. Om du ser på antall grønnsaker/salat/frukt i hvert måltid en familie på 4 må dele på om de kjøper mat fra den kassen er det ikke mye. Og ut i fra hva jeg ser er det lite frukt og grønnsaker utenom middager, og selv i middagene er det svært lite. Det er i alle fall langt i fra 5 om dagen, som er anbefalt. https://helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/kostrad/fem-om-dagen 12
Navigasjon Skrevet 27. februar 2018 #7333 Skrevet 27. februar 2018 Proviant har slettet alle spørsmål ang. matkassen????? Shady business, tror de at folk er dumme? Jeg kan med 100% sikkerhet si at den matkassen ikke kommer til å vare lenge. De tar ikke imot kritikk, hverken den som er konstruktiv eller mindre konstruktiv. De har valgt AB som sin front figur, og det har vært en tabbe, som de nå ikke kommer ut av:-) Hva med å samarbeide med folk som kan noe om mat? 32
Gjest pelikanen Skrevet 27. februar 2018 #7334 Skrevet 27. februar 2018 De sier: alt du trenger! Tull og tøys. Du må uansett på butikken. Her mangler det pålegg,brød,melk,frukt,grønnsaker osv. Og i tilegg så skal du spise ferdigmat hver dag. Ikke å anbefale. Ikke får du opplystre mengder på pakkene,hvilke merke osv. Dette er bare så dårlig. Trenger ikke melk og brød, skriver noen. Med tanke på barn så trenger en det. Og de trenger frukt og grønnsaker. Fet fisk. Her er mye som mangler. Har du dårlig råd, så går du ikke over til toro. En pose som er full av tilsetninger. De nevnte at hun var matblogger. En matblogger lager maten selv. Å klippe opp poser er ikke verdig en matblogger. Skammelig
Trollmora Skrevet 27. februar 2018 #7335 Skrevet 27. februar 2018 7 Blogginlegg på 24 timer ca - hadde de bare inneholdt noe fornuftig og ikke svada om en matkasse som ikke holder mål, hennes og pizzaboy sine private sendte snap (må virkelig ALT ut på bloggen?), at hun har vært til spåmann osv osv. Lurer på når neste bakeinnlegg (som IKKE er delt fra før) faktisk kommer! 22
Gjest pelikanen Skrevet 27. februar 2018 #7336 Skrevet 27. februar 2018 16 minutter siden, Trollmora skrev: 7 Blogginlegg på 24 timer ca - hadde de bare inneholdt noe fornuftig og ikke svada om en matkasse som ikke holder mål, hennes og pizzaboy sine private sendte snap (må virkelig ALT ut på bloggen?), at hun har vært til spåmann osv osv. Lurer på når neste bakeinnlegg (som IKKE er delt fra før) faktisk kommer! At en person går til spåmann, sier sitt.
Trollmora Skrevet 27. februar 2018 #7337 Skrevet 27. februar 2018 30 minutter siden, Trollmora skrev: 7 Blogginlegg på 24 timer ca - hadde de bare inneholdt noe fornuftig og ikke svada om en matkasse som ikke holder mål, hennes og pizzaboy sine private sendte snap (må virkelig ALT ut på bloggen?), at hun har vært til spåmann osv osv. Lurer på når neste bakeinnlegg (som IKKE er delt fra før) faktisk kommer! Å der kom det enda ett gitt.... Ikke rart hun der er på 24t I døgnet! 1
ESFP Skrevet 27. februar 2018 #7338 Skrevet 27. februar 2018 Jeg har registrert det samme. Har lurt litt på hva hun ønsker å få frem med disse innleggene. Det er bla, bla, bla, bla... hun forsøker nok å flytte fokuset bort fra matkasse og offentliggjøring av "snokere". Det virker som om hun prøver å få få frem at hun er som alle andre, kanskje for at det skal bli vanskeligere å kritisere henne? Hun opplever motgang og tap, hun har en slitsom hverdag, det er latter og irritasjon i familien. Samtidig må hun bare få frem hvor fantastisk og spesiell hun er. Hun velger å møte alle utfordringer i livet med en positiv innstilling. Hun er god venn med flere toppblogger, (som mener hun bør skrive bok). Hun får internasjonal anerkjennelse. Hun og pizzaboy har et fantastisk forhold der de sender klissete snaps. Hvor er dybden? De ekte følelsene? For meg blir dette overfladisk bullshit. Hun står fast på at hun kun bruker 1000 kr i uken på mat. Det er hennes sannhet og ingen kan rokke ved den. Alle andre ser at: hun får sponset mat fra Kiwi og proviant, hun får pizza av bakeren, blir invitert på middag av svigers, kjøper digg for 500kr, er på bloggtur der mat blir kjøpt inn og snappet. I hennes hode kan folk mene hva de vil, men hun har uansett rett. Hva med dem som virkelig ikke har mer enn 1000 kr i uken å kjøpe mat for? Hadde jeg vært AB hadde jeg utnyttet muligheten hun har og virkelig gått inn for å dokumentere hvert måltid en hel uke. Lagt ut handleliste, bilde av det hun har kjøpt, bilde av hvert måltid osv. Virkelig vist folk at hun får det til. Men det er mye lettere å synes litt synd på seg selv for kritikk hun får og mene at hun har sannheten i sitt liv. 22
steinbukk00 Skrevet 27. februar 2018 #7339 Skrevet 27. februar 2018 10 timer siden, pelikanen skrev: 2 voksne 2 barn. Frokost. De voksne 2 skiver hver, barna 1.5 hver. Niste. Barn 2 stk,far 4 og mor 3.Kveldsmat samme som frokost. Det var 36 skiver. Ikke mye igjen av brødet Jeg reagerer på hele konseptet. Reklamen lyver. Her må folk ut å kjøpe mere melk,brød,kornprodukter, grønnsaker, frukt. Ja og mye mere. Det ramse opp pakker på alt. Pakke syltetøy? Hvor mye er innholdet? Jeg vil vite hvor de tar fisk fra,kylling, fiskekaker. Hva innholdet alle pakkene i vekt? Har vist listen til 2 kokker. Rister på hodet. Skal bli moro å se når det blir test på tv av dette. Og hvor mye kunder de får. Jeg fikk mail tilbake med beskjed at disse matvaren SKAL dekke 4 måltider i 1 uke til 4 personer. Var ikke nødvendig og kjøpe noe utenom 5
steinbukk00 Skrevet 27. februar 2018 #7340 Skrevet 27. februar 2018 3 timer siden, Fortunatus skrev: Jeg synes dere er litt vel vrange her inne. Målet med kassen er måltider til en familie på 4 for 1000 kr? Hvem sier at man må drikke melk? Jeg drikker ikke melk, juice eller noe.. Jeg spiser ikke brød hver dag. Målet er ikke å gi gjennomsnittsmat til en norsk familie som tydelig spiser for mer enn 1000 kr i uka. Jeg sier ikke det er et marked for en slik kasse, folk med trang økonomi har helt sikkert sine egne verktøy for å få økonomien til å gå rundt, og det må være kjipt å motta middager man ikke liker når man har lite penger til rådighet. Men jeg og mannen kunne sikkert kjøpt kassa til 2 uten å sulte ihjel og kanskje unngått butikken. Ikke at jeg har behov for å kun bruke 499 på mat i uka. Men nå er dere 2.. Barn skal ha både melk og frukt i løpet av en uke. Om man tenker litt på helsa til barna. Her får du 0 8
Fremhevede innlegg