Christiane_W Skrevet 26. februar 2018 #7261 Skrevet 26. februar 2018 1 time siden, Skrueløs skrev: Det var ikke jeg som skrev, men ei annen. Tok bare screenshoot. Står på veggen deres! Ser for meg ut til at denne kommentaren og svaret er slettet fra Facebooksiden. Kommentaren som etterlyser anmeldelsene står fortsatt. 5
Jobbermedbarn Skrevet 26. februar 2018 #7262 Skrevet 26. februar 2018 Så utrolig skuffende at Godt levert/Adams matkasse står bak dette! Kommer aldri til å vurdere å bestille noe fra dem igjen. Håper ingen andre gjør det heller! Det mest ironiske med det hele er jo at AB bekrefter det mange av oss har sagt hele tiden; det holder ikke med 1000 i uka! 30
Døgnvill Skrevet 26. februar 2018 #7263 Skrevet 26. februar 2018 58 minutter siden, visningsnamn said: Men det kreves ikke at man deler innlegget for å delta i konkurransen, det er bare noe man "gjerne" kan gjøre i tillegg. Er det ikke da innafor? Edit: Eller er det delingen i seg selv som ikke er lov å oppfordre til, helt uavhengig om det er for å delta i konkurransen eller ikke? Å kreve deling og tagging er ikke lov. Når det skrives "del gjerne" eller "hvem vil du dele premien med" så er det det samme da folk deler i vilden sky og tagger. Så editen din er korrekt 4
Gjest Hold the door Skrevet 26. februar 2018 #7264 Skrevet 26. februar 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Gjest Asti Skrevet 26. februar 2018 #7265 Skrevet 26. februar 2018 Vet ikke om innholdet i matkassen for uke 1 er lagt ut. I tilfelle sletter jeg svaret. Dette svaret fikk jeg pr. mail fra kundeservice - https://imgur.com/a/GyxrD : I uke 1 er det følgende varer: Kjølevarer 1 pakke potet 1 pakke kjøttdeig 1 pakke erter 1 pakke seifilet 1 agurk 1 brokkoli 1 pakke egg 1 pakke gulrot 1 kinesisk hvitløk 1 knutekål 1 paprika 1 purre 1 pakke ruccola 1 pakke seterrømme 1 pakke jordbærsyltetøy 1 pakke bacon 1 pakke kokt skinke 1 pakke strimlet kokt skinke 1 pakke ovnsbakt leverpostei 1 pakke salami 1 pakke kjøttkaker 1 pakke skivet ost 1 pakke kylling lårfilet 1 liter lettmelk Tørrvarer 1 pakke pannekakeblanding 1 pakke pizzamelblanding 1 pakke jasminris 1 pakke bønner 1 pakke knekkebrød 1 brød (stek på 200 grader i omtrent 10 minutter) 1 hakkede tomater 1 pakke woksaus 1 pakke revet mozzerella 1 boks pizzasaus 1 pakke brunsaus 1 meksikansk gryte 1 pakke gul ertesuppe 1 pakke nudler 1 pakke pasta
Gjest pelikanen Skrevet 26. februar 2018 #7266 Skrevet 26. februar 2018 Jeg har sett mye rart ang bloggere. Denne tok kaka. (Kakene er dessuten borte) Bloggere reklamerer for mye tull. Ta ei pille og håret vokser, fortere enn du rekker å få klipt det. Vask håret i x..og du får nytt hår. Så kommer en matkasse. Innhold og oppskrifter står til stryk. Hvem er det som vil leve på ferdigmat hver dag? De bør lese seg opp på hva slik "mat" inneholder. Og at du bør unngå ferdigmat. Legger merke til en oppskrift. 1/2 gul løk. Hurra. Dette var sikkert eksotisk på oldemors tid. Eks halv paprika. Dette er ikke god nok mat. Når du kan sitte opp masse grønnsaker, koke fiskesuppe selv...ha i fisk til slutt. Det er fort gjort.At du slipper å gå på butikken, er ikke argument for å kjøpe denne kassen. Det er vel kun AB som bruker 2 t på kiwi. Folk som drar på jobb Kl 07 etter å ha fått levert unger, klarer å planlegge. De fleste jeg kjenner handler stort en gang i uken, supplerer til helg. De er hjemme sent på dagen, etter å ha hentet unger. De planlegger godt.
Gjest pelikanen Skrevet 26. februar 2018 #7267 Skrevet 26. februar 2018 4 minutter siden, Asti skrev: Vet ikke om innholdet i matkassen for uke 1 er lagt ut. I tilfelle sletter jeg svaret. Dette svaret fikk jeg pr. mail fra kundeservice - https://imgur.com/a/GyxrD : I uke 1 er det følgende varer: Kjølevarer 1 pakke potet 1 pakke kjøttdeig 1 pakke erter 1 pakke seifilet 1 agurk 1 brokkoli 1 pakke egg 1 pakke gulrot 1 kinesisk hvitløk 1 knutekål 1 paprika 1 purre 1 pakke ruccola 1 pakke seterrømme 1 pakke jordbærsyltetøy 1 pakke bacon 1 pakke kokt skinke 1 pakke strimlet kokt skinke 1 pakke ovnsbakt leverpostei 1 pakke salami 1 pakke kjøttkaker 1 pakke skivet ost 1 pakke kylling lårfilet 1 liter lettmelk Tørrvarer 1 pakke pannekakeblanding 1 pakke pizzamelblanding 1 pakke jasminris 1 pakke bønner 1 pakke knekkebrød 1 brød (stek på 200 grader i omtrent 10 minutter) 1 hakkede tomater 1 pakke woksaus 1 pakke revet mozzerella 1 boks pizzasaus 1 pakke brunsaus 1 meksikansk gryte 1 pakke gul ertesuppe 1 pakke nudler 1 pakke pasta 1 brød på en uke?
Gjest Dikteren Skrevet 26. februar 2018 #7268 Skrevet 26. februar 2018 39 minutter siden, Christiane_W skrev: Ser for meg ut til at denne kommentaren og svaret er slettet fra Facebooksiden. Kommentaren som etterlyser anmeldelsene står fortsatt. Du har rett. Ser at det har blitt slettet nå, men jeg har dokumentasjon svart på hvitt.
Kollontaj Skrevet 26. februar 2018 #7269 Skrevet 26. februar 2018 Ikke noe pålegg, Asti? Bare ett brød til 4 pers? Ser ut som ei handleliste fra 1985, som noen nevnte. 11
Stjernekikkeren Skrevet 26. februar 2018 #7270 Skrevet 26. februar 2018 5 minutter siden, Asti skrev: Vet ikke om innholdet i matkassen for uke 1 er lagt ut. I tilfelle sletter jeg svaret. Dette svaret fikk jeg pr. mail fra kundeservice - https://imgur.com/a/GyxrD : I uke 1 er det følgende varer: Kjølevarer 1 pakke potet 1 pakke kjøttdeig 1 pakke erter 1 pakke seifilet 1 agurk 1 brokkoli 1 pakke egg 1 pakke gulrot 1 kinesisk hvitløk 1 knutekål 1 paprika 1 purre 1 pakke ruccola 1 pakke seterrømme 1 pakke jordbærsyltetøy 1 pakke bacon 1 pakke kokt skinke 1 pakke strimlet kokt skinke 1 pakke ovnsbakt leverpostei 1 pakke salami 1 pakke kjøttkaker 1 pakke skivet ost 1 pakke kylling lårfilet 1 liter lettmelk Tørrvarer 1 pakke pannekakeblanding 1 pakke pizzamelblanding 1 pakke jasminris 1 pakke bønner 1 pakke knekkebrød 1 brød (stek på 200 grader i omtrent 10 minutter) 1 hakkede tomater 1 pakke woksaus 1 pakke revet mozzerella 1 boks pizzasaus 1 pakke brunsaus 1 meksikansk gryte 1 pakke gul ertesuppe 1 pakke nudler 1 pakke pasta Skal kjøre ei venninne på et arrangement og kommer til å ha en 2 timers dødtid mens jeg venter på henne, tilfeldigvis er det en stor coop butikk som eneste underholdning der. Skal pinadø meg gå meg ei runde med denne lista og se hbor mye dette hadde kosta meg. 49
Gjest Asti Skrevet 26. februar 2018 #7271 Skrevet 26. februar 2018 Akkurat nå, pelikanen skrev: 1 brød på en uke? Anne Brith svarer på bloggen at man må "spe på med baking av brød", jfr. https://imgur.com/a/a2C2g Anne Brith lover i reklameinnlegg for matkasse fra Proviant.no: Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg! En stor eske med gult lokk. Alt du trenger til en hel uke! Fantastisk ❤ Og like viktig => prisen: 2 voksne + 2 barn, altså en familie på 4 => koster kr. 999.- Tiden du sparer ved å slippe og handle, og slippe å lage handlelisten https://proviant.no lover også "Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg!". Det viser det seg at denne kassen ikke inneholder alt man trenger til en hel uke.: https://imgur.com/a/a2C2g
Gjest pelikanen Skrevet 26. februar 2018 #7272 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, pelikanen skrev: 1 brød på en uke? Det skal holde til frokost, niste, kvelds...og noen dager lunch? Til 4? 1 liter melk? Det står pakke foran alt. Hvor mye inneholder disse pakkene? Eks salami får du kjøpt i svære pakker, og små. Og hvilke merke er det? Hvor stor er skinke akken? Jeg savner fiskemenyer. Tror ikke det er sant det jeg leser.
Gjest Dikteren Skrevet 26. februar 2018 #7273 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, Stjernekikkeren skrev: Skal kjøre ei venninne på et arrangement og kommer til å ha en 2 timers dødtid mens jeg venter på henne, tilfeldigvis er det en stor coop butikk som eneste underholdning der. Skal pinadø meg gå meg ei runde med denne lista og se hbor mye dette hadde kosta meg. Jeg var på vei til å skrive dette i tråden før du rakk å sitere: «Det hadde vært så gøy om noen kunne ha tatt en såkalt test, der man handler inn alle matvarene som disse kassene inneholder - for å se om prisen blir den samme.»
Gjest Asti Skrevet 26. februar 2018 #7274 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, pelikanen skrev: Det skal holde til frokost, niste, kvelds...og noen dager lunch? Til 4? 1 liter melk? Det står pakke foran alt. Hvor mye inneholder disse pakkene? Eks salami får du kjøpt i svære pakker, og små. Og hvilke merke er det? Hvor stor er skinke akken? Jeg savner fiskemenyer. Tror ikke det er sant det jeg leser. Fra https://proviant.no/om-tjenesten "Med Proviant får du: Frokost Lunsj Middag Kveldsmat". Anne Brith og Proviant.no lovte "Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg!" - https://imgur.com/a/a2C2g
Gjest Asti Skrevet 26. februar 2018 #7275 Skrevet 26. februar 2018 (endret) 10 minutter siden, Kollontaj skrev: Ikke noe pålegg, Asti? Bare ett brød til 4 pers? Ser ut som ei handleliste fra 1985, som noen nevnte. Såvidt jeg kunne se: 1 pakke jordbærsyltetøy 1 pakke kokt skinke 1 pakke ovnsbakt leverpostei 1 pakke salami Tilføyelse: 1 pakke knekkebrød 1 brød Endret 26. februar 2018 av Asti
Stjernekikkeren Skrevet 26. februar 2018 #7276 Skrevet 26. februar 2018 4 minutter siden, Skrueløs skrev: Jeg var på vei til å skrive dette i tråden før du rakk å sitere: «Det hadde vært så gøy om noen kunne ha tatt en såkalt test, der man handler inn alle matvarene som disse kassene inneholder - for å se om prisen blir den samme.» Svaret kommer onsdag! Er ganske spent selv. 8
Gjest Bøff Eløff Skrevet 26. februar 2018 #7277 Skrevet 26. februar 2018 Her i huset går det et brød hver dag og tilsvarende pålegg. Den kassa der er basert på småspiste spurver, ikke fire personer.
Kollontaj Skrevet 26. februar 2018 #7278 Skrevet 26. februar 2018 Ok, vi bruker mye mer pålegg på en uke enn det, feks ost og makrell i tomat. Agurk, paprika, tomat til brødskivene. Smør! 11
Stjernekikkeren Skrevet 26. februar 2018 #7279 Skrevet 26. februar 2018 Skulle dog likt å vite ca str på de tingene, prisen vil jo variere deretter, men hvis en ser på hvor gjerrig denne kassa ellers er så kan det ikke være store pakkene det er snakk om 7
pøbelsara Skrevet 26. februar 2018 #7280 Skrevet 26. februar 2018 På kolonial.no koster skivet norvegia 176,-/kg - mens et stykke på ca en kg koster 97,-. Det er altså adskillig bedre økonomi å kjøpe et stykke på en kg. Ferdigrevet ost - som også er i ukens pakke - koster fra 120 (billig liksomost) til 180. Det vil altså være mye bedre økonomi å kjøpe en kg Nprvegia og bruke til brødmat og pizza. Tenk om noen hadde laget en matkasse som faktisk tok slike hensyn? Hva koster en pose pannekakemiks kontra å lage røren selv? Så hva er egentlig målet med denne kassen? Å spare penger? Nja. tror ikke det er så mye å spare på dette. Man sparer kanskje tid, hvis det er det man har for lite av. 14
Fremhevede innlegg