Dompapp Skrevet 25. februar 2018 #7081 Skrevet 25. februar 2018 11 minutter siden, steinbukk00 skrev: Kanskje de får 1 år med denne matkassen.? Jeg har sendt mail til proviant for å høre hva som inngår i denne frokost,lunsj og kveldsmaten. Om hun mener at kunden skal få frokost,lunsj,middag og kvelds til 4 personer for 999 kr i en uke så må man jo vite hva som er i denne summen Sikkert havregrøt 4
Jobbermedbarn Skrevet 25. februar 2018 #7082 Skrevet 25. februar 2018 (endret) 4 minutter siden, Maskopi skrev: https://imgur.com/a/DV79z Har på følelsen at det er relativt mye som blir ekstra her, da er jo hele greia bortkasta Så da er det 999 i uka + brød, knekkebrød, frukt, noe pålegg, vaske- og hygieneartikler, lørdagsgodt osv? Dette blir jo like mye som vi bruker i mnd uten kassen! Virker jo helt merkelig! Endret 25. februar 2018 av Jobbermedbarn 22
Gjest pelikanen Skrevet 25. februar 2018 #7083 Skrevet 25. februar 2018 Skal hun være med på sin 4 konkurs? Gud hjelpe de, det er ferdigposer stort sett hver dag. Hvem i himmelens navn har satt sammen disse kassene? Jeg nekter å tro at noen er villig til å klippe opp poser hver dag. Toro tyr du til en sjeldent gang. Tror de fleste tyr til tomatsuppe, men her er det poser hver dag.Det smaker kjemi av toromat. Leste oppskrifter...du tar en pose av ditt, og en pose av datt. Skal hun lære folk om mat, så skriv stress, gr på de posene da. Eks pasta. Mange vet ikke det. Kjøttkaker. Hvor mye kjøttdeig trenger du til å lage disse kjøttkaker? Toro brun saus på pose???herreminskaper. Nå kan det være at de er vant til å dytte i seg posemat. Her hadde familien streiket. Dette skal aktive folk vokse på? Trene? Noen skrev at det tidligere var Adams matkAase. Trodde de var mer proff enn som så. Lever de over påsken?
Miah Skrevet 25. februar 2018 #7084 Skrevet 25. februar 2018 12 minutter siden, mikrobe said: Heh, jeg spiser og drikker for ca 1500 i uka. Om jeg måtte delt den maten med tre store unger, ville kroppen min streiket på onsdagen. Om hun virkelig vil hjelpe, så gi dem frukt og grønt i stedet for halvfabrikata. Grønnsaker kan bli dyrt om 3-5 personer skal ha i seg nok i løpet av en uke, men det gir masse energi og næring i motsetning til Toroposene. Jeg tviler ikke på at AB bruker mye mer penger på mat enn hva hun sier, men når du bruker 1500 i uken på mat og drikke så bruker du ganske så mye. SIFO sitt referansebudsjett er vel på ca. 2200 i måneden, altså 550 i uken. 2
Glorious Skrevet 25. februar 2018 #7085 Skrevet 25. februar 2018 Dette er virkelig en av de dårligste dealene jeg har sett. Ikke nok mat, ikke sunn mat, ikke økonomisk mat. Hun som skal reklamere kan ikke svare for noe, hun vet jo ikke engang hva kassen inneholder. Firmaet er jo tydeligvis ikke klart til lansering. Flaut, flaut, flaut. Tørr vedde mye penger på kjapp konkurs. Hvem er vel så lat at man ikke gidder å kjøpe sin egen Toro-pose? 25
Kollontaj Skrevet 25. februar 2018 #7086 Skrevet 25. februar 2018 Mer Toro på en uke enn vi har på ett år! 😳 16
Gjest Touchy Skrevet 25. februar 2018 #7087 Skrevet 25. februar 2018 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Mer Toro på en uke enn vi har på ett år! 😳 Vi bruker heller ikke Toro annet enn ertestuing til lutfisk, så vi kunne ikke ha brukt den «matkassen», eller torokassen som jeg velger å kalle den.
decker Skrevet 25. februar 2018 #7088 Skrevet 25. februar 2018 (endret) Haha, men unnskyld meg, kven kjøper ein matkasse med Toro-produkt? Som ein seier over her er det støtt og stadig prosent på Toro i ulike Coop-butikkar, og med lang holdbarhet er det jo mykje lurare å kjøpa inn i stort. Det er generelt eit godt tips, følga med på ulike tilbod og kjøpa inn i stort. Det krev jo sjølvsagt at ein må ha litt kontroll på kva ein brukar og på holdbarhetsdatoar, men det er mykje å spara med planlegging. Vel verdt å investera i ein djupfrysar og viss ein har plass til det. Frukt og grønt får ein prosent på med ulike kundekort. Last ned appen Mattilbud, der får ein opp kundeavisene for alle kjedane. Planlegg vekesmeny, det er så mange bloggar og nettsider med tips der ute at det er ikkje vanskeleg viss ein berre gidd bruka litt tid. Fekk i oss gode vanar då me var studentar og lutfattige, og dei sit i framleis sjølv om økonomien er ein heilt annan no. Endret 25. februar 2018 av mordi 29
Glorious Skrevet 25. februar 2018 #7089 Skrevet 25. februar 2018 4 minutter siden, Touchy skrev: Vi bruker heller ikke Toro annet enn ertestuing til lutfisk, så vi kunne ikke ha brukt den «matkassen», eller torokassen som jeg velger å kalle den. Samme her. Vi er overhode ikke hysteriske når det gjelder halvfabrikat og tyr da til en pose bernaisesaus i ny og ne, men vi foretrekker mat som smaker godt og som ikke er dynket i salt. Vi forsøker også å bruke minst mulig på mat og lager enkelt en tomatsuppe til halve prisen av en Toro-pose. Toro tyr vi til de dagene der vi ikke gidder å kutte en gulrot engang eller ikke orker å tenke «hva skal vi spise». Å betale en tredjepart for å ikke orke dette for oss... kan faktisk ikke tro dette konseptet. 16
steinbukk00 Skrevet 25. februar 2018 #7090 Skrevet 25. februar 2018 Sendte mail til proviant for å høre litt om Hva som følger med til frokost, lunsj og kveldsmat i 1 uke.. Er det noen som kan gjette svaret:):) 10
Oktnxbye Skrevet 25. februar 2018 #7091 Skrevet 25. februar 2018 1 minutt siden, steinbukk00 skrev: Sendte mail til proviant for å høre litt om Hva som følger med til frokost, lunsj og kveldsmat i 1 uke.. Er det noen som kan gjette svaret:):) "Vårt ansikt utad AB har skrevet om det på bloggen sin, sjekk ut der"? 14
mikrobe Skrevet 25. februar 2018 #7092 Skrevet 25. februar 2018 32 minutter siden, Miah skrev: Jeg tviler ikke på at AB bruker mye mer penger på mat enn hva hun sier, men når du bruker 1500 i uken på mat og drikke så bruker du ganske så mye. SIFO sitt referansebudsjett er vel på ca. 2200 i måneden, altså 550 i uken. Jeg er høy, mann, trener ganske mye + at jeg kjøper ferske, "rene" produkter av kjøtt/fugl/fisk i stedet for farseprodukter til en billig penge. Det blir dyrt i lengden å spise sånn. 16
MJee Skrevet 25. februar 2018 #7093 Skrevet 25. februar 2018 33 minutter siden, pelikanen skrev: Skal hun være med på sin 4 konkurs? Gud hjelpe de, det er ferdigposer stort sett hver dag. Hvem i himmelens navn har satt sammen disse kassene? Jeg nekter å tro at noen er villig til å klippe opp poser hver dag. Toro tyr du til en sjeldent gang. Tror de fleste tyr til tomatsuppe, men her er det poser hver dag.Det smaker kjemi av toromat. Leste oppskrifter...du tar en pose av ditt, og en pose av datt. Skal hun lære folk om mat, så skriv stress, gr på de posene da. Eks pasta. Mange vet ikke det. Kjøttkaker. Hvor mye kjøttdeig trenger du til å lage disse kjøttkaker? Toro brun saus på pose???herreminskaper. Nå kan det være at de er vant til å dytte i seg posemat. Her hadde familien streiket. Dette skal aktive folk vokse på? Trene? Noen skrev at det tidligere var Adams matkAase. Trodde de var mer proff enn som så. Lever de over påsken? Tok et kjapt domenesøk, eier av domenet er BRANDHUB AS med @godtlevert.no i epostadressen, men BRANDHUB AS driver vel både Adams matkasse og Godt levert så vidt jeg vet. Jeg må si at jeg ble litt paff over denne reklameringen over halvfabrikata. Jeg trodde vi hadde begynt å åpne øynene litt mer mot ren og hjemmelaget mat, men så feil kan man tydeligvis ta. Btw. Til og med sønnen min på 11 år klarer å lage kjøttkaker fra bunnen av selv. 17
Gjest Loffeliten Skrevet 25. februar 2018 #7094 Skrevet 25. februar 2018 Er det AB (og pizzagutten?) som står bak Torokassen? Dette kan umulig være et levedyktig konsept, hvem gidder å kjøpe en matkasse der Toro står for flertallet av middagene? Sjekket en av oppskriftene denne uken: Sitat Slik går du frem Lag gul ertesuppe etter oppskriften på pakken. Når du har satt suppa til å koke, blander du sammen pannekakemiksen og steker pannekakene i smør eller margarin Altså...
Viernes Skrevet 25. februar 2018 #7095 Skrevet 25. februar 2018 1 minutt siden, Loffeliten skrev: Er det AB (og pizzagutten?) som står bak Torokassen? Dette kan umulig være et levedyktig konsept, hvem gidder å kjøpe en matkasse der Toro står for flertallet av middagene? Sjekket en av oppskriftene denne uken: Sitat Slik går du frem Lag gul ertesuppe etter oppskriften på pakken. Når du har satt suppa til å koke, blander du sammen pannekakemiksen og steker pannekakene i smør eller margarin Altså... De skal hvertfall ikke få klager på at det er kompliserte retter/uforståelige oppskrifter i matkassen! 24
Gjest MrsAvenger Skrevet 25. februar 2018 #7096 Skrevet 25. februar 2018 Med tanke på at jeg anser meg selv som ei mor som er: -fornuftig, økonomisk, kvalitetsbevisst, ernæringsbevisst og opptatt av så "ren og ubearbeidet" mat som mulig, så syns jeg det er helt TRAGISK at noen kan fronte et så dårlig konsept!!! I dagens samfunn vet vi viktigheten av et variert kosthold, og minst mulig halvfabrikata og bearbeidet mat.
Gjest Bøff Eløff Skrevet 25. februar 2018 #7097 Skrevet 25. februar 2018 4 timer siden, Maskopi skrev: Velvel, hadde ikke satset sparepengene mine på å få noe igjen for samarbeidet her med de regnskapstallene: https://www.proff.no/selskap/brandhub-as/bergen/catering/Z0IB0VJR/ Det er tidligere Adams matkasse, og det er en dårlig skjult hemmelighet at det ikke akkurat går som det griner i matkassemarkedet lengre... Men Adams Matisse finnes jo enda?
Kollontaj Skrevet 25. februar 2018 #7098 Skrevet 25. februar 2018 17 minutter siden, Oktnxbye skrev: "Vårt ansikt utad AB har skrevet om det på bloggen sin, sjekk ut der"? 🤣 6
Malum Skrevet 25. februar 2018 #7099 Skrevet 25. februar 2018 Jeg tenker dette matkassekonseptet hadde trengt en grundig gjennomgang mtp økonomi, mengde, kvalitet og næringsinnhold, f.eks i et av forbrukerprogrammene på TV. 24
steinbukk00 Skrevet 25. februar 2018 #7100 Skrevet 25. februar 2018 22 minutter siden, Oktnxbye skrev: "Vårt ansikt utad AB har skrevet om det på bloggen sin, sjekk ut der"? Ok... Jeg ble ikke klok av det som sto der bortsett fra hva som var til middag. Men bra andre forsto:)
Fremhevede innlegg