Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor hun higer etter å leve billigst mulig i matveien????

jeg er mer opptatt av å gi barna mine et sunt og variert kosthold, ikke billigst mulig. Det burde iallefall hun som har så store og aktive barn. 

Mine 3 barn er mellom 1 og 7 år. En pakke kjøttdeig holder ikke til middag for oss 5 lenger:) 

det er MANGE andre ting hun burde spart inn på før hun begynte å snerpe inn matbudsjettet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svarene som fulgte dette.

Papirfly, mod.

Skrevet
5 minutter siden, chiki skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor hun higer etter å leve billigst mulig i matveien????

jeg er mer opptatt av å gi barna mine et sunt og variert kosthold, ikke billigst mulig. Det burde iallefall hun som har så store og aktive barn. 

Mine 3 barn er mellom 1 og 7 år. En pakke kjøttdeig holder ikke til middag for oss 5 lenger:) 

det er MANGE andre ting hun burde spart inn på før hun begynte å snerpe inn matbudsjettet....

Det er en blogg du leser... du står ikke i hagen og glaner inn vinduet hennes.

Skrevet

Nok en gang får vi som er her inne skylden for at all de negative kommentarene kommer fra oss her inne.

Jeg har ikke lagt igjen kommentar😀

• Liker 12
Skrevet (endret)

Leser ikke bloggen og har avfulgt på snap. Tidlig i 2016 gav jeg opp Anne Brith faktisk, men ble avfyrt og provosert når jeg så henne på bloggerne. 

Endret av Viking-girl
Tillegg
  • Liker 9
Skrevet

Selv om jeg og AB tydeligvis er grunnleggende uenige når det gjelder eksponering av barn, så har jeg ingen problem med å gi ros for gode tips hun kommer med. Og det der med å regne ut hva middagene man vanligvis lager koster, det var jo faktisk veldig lurt om man prøver å bruke lite penger på mat. Aldri tenkt på! Takk for tipset AB :) 

Skrevet
38 minutter siden, Marimba skrev:

Selv om jeg og AB tydeligvis er grunnleggende uenige når det gjelder eksponering av barn, så har jeg ingen problem med å gi ros for gode tips hun kommer med. Og det der med å regne ut hva middagene man vanligvis lager koster, det var jo faktisk veldig lurt om man prøver å bruke lite penger på mat. Aldri tenkt på! Takk for tipset AB :) 

Menyen har jeg ingenting imot. Det er mengden mat som skal brukes til frokost,matpakker,middag og kveldsmat til 5 personer,hvor 3 av de er ungdommer som trener 4-5 dager i uka som jeg er kritisk til.

• Liker 13
Skrevet
56 minutter siden, princesse skrev:

Menyen har jeg ingenting imot. Det er mengden mat som skal brukes til frokost,matpakker,middag og kveldsmat til 5 personer,hvor 3 av de er ungdommer som trener 4-5 dager i uka som jeg er kritisk til.

Altså, jeg har litt imot menyen også jeg, når hun først åpner for diskusjon. Fire farsemåltid på en uke er mye, og kan i hvert fall ikke betegnes som variert og sunn mat. 

• Liker 19
Gjest marie_82
Skrevet

Botox, ganni genser og middagsdater har hun råd til, men mat hjemme kan de ikke unne seg.. Helt utrolig så egoistisk det går ann å være.

Skrevet

Men har hun påstått at disse ukeshandlingene skal være sunne retter med bra næringsinnhold? Eller er det bare for å vise at det er mulig..

Er jo helt enig i at mengdene er alt for små for 5 mennesker, hadde jo ikke holdt til meg og mannen engang. 

• Liker 13
Skrevet
18 minutter siden, Fortunatus skrev:

Men har hun påstått at disse ukeshandlingene skal være sunne retter med bra næringsinnhold? Eller er det bare for å vise at det er mulig..

Er jo helt enig i at mengdene er alt for små for 5 mennesker, hadde jo ikke holdt til meg og mannen engang. 

Nei, ikke det jeg har sett. Hun skriver også I kommentarfeltet at de ikke er de sunneste, og kan fort ende opp med en grandis eller McDonalds. (Hvem kan med hånden på hjertet si at I en travel hverdag de ikke gjør det av og til?!)

Saken (for meg) er at hun sier at hun og 3 (4) barn klarer å leve for 1000kr uka - noe jeg ikke blir overbevist om. Hvor får man 800g kylling til 82kr? Ikke på min Kiwi hvertall.....

• Liker 13
Skrevet

Nå skal jeg faktisk lage meg en lunch og den er mer kaloririk enn middagen til 5 pers....

Eggerøre av 2 egg, 50g kyllingfilet og 2 skiver ost, tomat krydder.

2 Polarbrød

1/2 avocado og 1 tomat

;)

• Liker 6
Skrevet

Tror ganske enkelt at det matopplegget der enten er feil, eller så smeller det i veggen med et brak. Jeg føler ikke at jeg spiser mye eller noe, men jeg tror ikke jeg hadde blitt spesielt mett av den middagen deres, og i allefall ikke når jeg var fysisk aktiv. Trente og var veldig aktiv størstedelen av tenårene mine, jeg husker godt at jeg falt inn døra supersulten og forsynte meg godt til middag. Kropper i vekst og trening trenger alt de kan få. En potet og 125gram fisk hadde jeg aldri blitt mett på. 

Virker bare helt tåpelig det her. 

• Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, Trollmora skrev:

dopapiret bruker de visstnok på begge sidene og sparer på det å, for hvis vaskemiddel, dopapir, hygieneartikler og frukt blir tilsammen 100kr I uka som hun sier lurer jeg på hvordan hun får det til!

,Dopapir, vaskemiddel og såpe/shampo for 100 kr på 5 personer er ikke mye. Er usikker på om hun mente at det var frukt med i den hundrelappen?

Tenk hvor mange dusj det er pr døgn og hvor mye klær som vaskes når det er 3 personer som trener mellom 10 og 20 timer i uka. (Alle trener vel ikke 20 timer tror jeg)

• Liker 8
Gjest ricecrispies
Skrevet
50 minutter siden, neiognei skrev:

Okei. 👍

Men har hun bare det ene eller? Den eldste da? Han trenger ikke mer enn 1 potet og 120 gram fisk? Herlighet. De fleste som har gutter på den aldern sier at de omtrent spiser dem ut av huset.

Dessuten, hvor mener hun disse proteinene kommer ifra? Fra brød og fiskemåltidet?

Hun har 4 barn 

Skrevet

Men dette er jo ikke noe nytt, hun hadde jo et innlegg om ukesmenyer og ukeshandling for 1000-lappen i fjor (forfjor?) sommer?

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, ricecrispies skrev:

Hun har 4 barn 

Ja, vet.:) 

De to eldste blå trener jo også mye og trenger mer mat enn den rosa bare fordi at de er gutter. De er jo ganske tett i alder og.

Hun kan nok komme opp i de tilmålte 60 grammene med protein et par dager i uka. Når de skal spise hvit fisk f.eks. Ellers; not so much.

• Liker 3
Skrevet (endret)
44 minutter siden, Trollmora skrev:

Nå gjorde jeg en feil og la ut skjermdump fra bloggen hennes her I helgen, og tør ikke gjøre det igjen for brudd på en eller annen lov, men I kommentarfeltet på bloggen har hun regnet ut hvor mange gram proteiner I hver skive brød, I tilegg spiser barna Youghurt, drikker smootie og spiser mye annet sier hun der.

Er ikke så bekymra for om barna får I seg nok, heller mer eitrat på at denne ukeshandlingen hennes ikke er korrekt ihht til handlelisten hun presenterer oss. Frukt kjøper hun andre steder enn Kiwi for det er billigere, dopapiret bruker de visstnok på begge sidene og sparer på det å, for hvis vaskemiddel, dopapir, hygieneartikler og frukt blir tilsammen 100kr I uka som hun sier lurer jeg på hvordan hun får det til!

Hvordan lager de smoothie da? Er jo ikke noe frukt eller bær på lista? De deler på en 8 pk yoghurt ja. Altså beger med 8 x 125 gram fruktyoghurt. Er nok mer sukker enn noe annet i det. Ikke stort med protein. Dessuten skal åtte små beger deles på 5 stk. Mora spiser hun også, regner jeg med?

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er maten hun skisserer for lite for ei voksen dame og fire voksende barn.

Jeg tror nok at hun lyver om handlelista og at de spiser mer. :)

Endret av neiognei
  • Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, neiognei skrev:

Hvordan lager de smoothie da? Er jo ikke noe frukt eller bær på lista? De deler på en 8 pk yoghurt ja. Altså beger med 8 x 125 gram fruktyoghurt. Er nok mer sukker enn noe annet i det. Ikke stort med protein.

Jeg tror nok at hun lyver om handlelista og at de spiser mer. :)

Hun har nok bær i fryseren. Bringebær, blåbær og jordbær. Men sper hun den med vann? Eller lager hun kun på bær?

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...