Viking-girl Skrevet 21. januar 2018 #5582 Skrevet 21. januar 2018 6 minutter siden, princesse skrev: Se der ja.. ett blogginnlegg med åpent kommentarfelt å etter min mening er det ikke stygge kommentarer. Men da kom den gamle AB frem. Nå er hun får nok av mammapolitiet, nok av ernæringspolitiet og veldig nok av bedreviter politiet. Nå har hun bestemt seg for å regne ut hvor mye proteiner det er i "Per jævla 100 gram" mat (sitat bloggen) OMG... Takler ikke motgang, konstruktiv kritikk, spørsmålstegn ved hennes påståelighet. Intet nytt med andre ord. Like greit å ha stengt kommentarfelt da. Enveiskommunikasjon. 15
Kollontaj Skrevet 21. januar 2018 #5583 Skrevet 21. januar 2018 Ut ifra Helsedirektoratets undersøkelser på energibehovet hos jenter i Norge i alderen 14-17 år, ligger det også på 2200 kcal. For gutter i denne aldresgruppen er det på 2900 kcal. Da er det tatt utgangspunkt i et middels aktivt aktivitetsnivå. Energibehovet øket ved fysisk aktivtet. Hvis en spiser sunn mat kan en spise ganske godt til de 3-4 hovedmåltidene og 1-2 mellommåltidene som anbefales å ha per dag for å komme opp i denne kalorimengden. kilde: ung.no 18
Gjest ricecrispies Skrevet 21. januar 2018 #5584 Skrevet 21. januar 2018 Haha. Så kommer det et rasende innlegg fra henne. Hvis du ikke takler kritikk,Anne Brith,da synes jeg du skal slutte med bloggingen.
Femilie Skrevet 21. januar 2018 #5585 Skrevet 21. januar 2018 Er ikke dette Anne Briths vanlige oppskrift da? Lite som engasjerer mer enn det såkalte mammapolitiet. 10
Gjest ricecrispies Skrevet 21. januar 2018 #5586 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, Femilie skrev: Er ikke dette Anne Briths vanlige oppskrift da? Lite som engasjerer mer enn det såkalte mammapolitiet. Joda. Opp noen plasser på blogglista. »De kaller meg dårlig mor og sier stygge ting om barna mine» »Fy søren,janteloven ass. Alle er så misunnelige på deg,Anne Brith»
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5587 Skrevet 21. januar 2018 1 time siden, Viking-girl skrev: OMG... Takler ikke motgang, konstruktiv kritikk, spørsmålstegn ved hennes påståelighet. Intet nytt med andre ord. Like greit å ha stengt kommentarfelt da. Enveiskommunikasjon. Måtte le litt for meg selv når jeg leste det blogginnlegg fordi nå tror jeg hun virkelig er forbanna 8
Kollontaj Skrevet 21. januar 2018 #5588 Skrevet 21. januar 2018 (endret) 13 minutter siden, ricecrispies skrev: Haha. Så kommer det et rasende innlegg fra henne. Hvis du ikke takler kritikk,Anne Brith,da synes jeg du skal slutte med bloggingen. Det var sikkert ikke planlagt dette «fuck-leserne-mine»- innlegget, nei. 😂 Endret 21. januar 2018 av Kollontaj 8
Mme Blavatsky Skrevet 21. januar 2018 #5589 Skrevet 21. januar 2018 Her skal det knyttes personlige bånd til tilhengerne, ja: "Er du den samme Sigrid som på Snap?" "Hvor i verden bor du? Er det sånn at du er sørpå hvor jeg er?" "Blir spennende å høre hvordan det går!" (http://annebrith.blogg.no/1516545195_er_maten_jeg_gir_til_mine_barn_bra_nok.html) 10
Kollontaj Skrevet 21. januar 2018 #5590 Skrevet 21. januar 2018 Kos med den ene hånda og klaps med den andre. 10
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5591 Skrevet 21. januar 2018 (endret) AB svarer en leser at barna spiser pålegg,brød og OST. Kunne ikke se mye ost i handleliste. Men hun påstår ovenfor leseren at Det Står 1 Kg Ost I Menyen. Men hvor står den osten? Står ost til taco 30 kr. Men ikke en gang henne får tak i ost for 30 kr pr kilo Endret 21. januar 2018 av princesse 13
Pittelille Skrevet 21. januar 2018 #5592 Skrevet 21. januar 2018 Er det noen som har imgur av middagsplanen og det? 7
Jobbermedbarn Skrevet 21. januar 2018 #5593 Skrevet 21. januar 2018 Kan hun ikke bare innrømme at hun bruker mer penger på mat? Det går ann å gi gode sparetips uten å henge seg totalt opp i en sum! Hadde hun bare gitt seg på det, så hadde jeg kanskje fått litt respekt for henne, sånn som det er nå... Men det er kanskje det å kunne dra opp dette med jevne mellomrom, skape fuzz og økt lesertall som er det viktigste? 🤔 20
Gjest Max Potente Skrevet 21. januar 2018 #5594 Skrevet 21. januar 2018 (endret) 12 minutter siden, Kollontaj said: Kos med den ene hånda og klaps med den andre. Det går rett fra sukkersøt tone og passiv-aggressiv "ha en nydelig dag!" til pitbull-frådende på ti sekunder! Den tonen blir litt av en kontrast til pastellbildene med en drømmende Anne Brith som ser reflekterende ut i horisonten. Hun legger uansett opp til diskusjon selv når hun ved å igjen trumfe gjennom en handleliste under 1000,- hiver ungene ut med badevannet, sånn i overført betydning. Hun er ikke mye god på å ta konstruktiv kritikk. Endret 21. januar 2018 av Max Potente
Gjest Sorbus Skrevet 21. januar 2018 #5595 Skrevet 21. januar 2018 Det er ikke rart hun bruker alle våkne timer i døgnet på blogging, hvis hun bruker TO timer på handling på Kiwi. Regner med de to timene regnes med i arbeidstiden for Anne Brith, i motsetning til alle andre som må handle etter jobb.
neiognei Skrevet 21. januar 2018 #5596 Skrevet 21. januar 2018 Herregud, den dama.... Verste er at henne kan jeg forstå, men hva ER det med folka som tror det hun sier........ mister troa på menneskeheten! 10
Pæddan Skrevet 21. januar 2018 #5597 Skrevet 21. januar 2018 (endret) Mine unger hadde sultet og jeg hadde blitt meldt til barnevernet med den menyen der! Her trente tre av ungen 6 dager i uken a 3 timer, og det var gjerne to middager som gikk med ganske så ofte. ( Samme alder som AB sine). Men så så er det jo bare å ta opp MAT FRA FRYSER, og det tells jo ikkei ukesbudsjettet. Mat som ligger i fryser har fløyet dit av sg selv fra butikken.... Innlegget er ryddet for slettet sitat. Endret 21. januar 2018 av Papirfly 20
BlomsterMaja Skrevet 21. januar 2018 #5598 Skrevet 21. januar 2018 3 timer siden, princesse skrev: Nå har hun bestemt seg for å regne ut hvor mye proteiner det er i "Per jævla 100 gram" mat (sitat bloggen) Snakk om å gå raskt fra søte,kjære,snille deg til å bli fly forbanna på sine lesere som har en annen mening. Hadde hun ikke nettopp skrevet at hun ikke hadde peiling på mat og næring og trengte tips? 13
Gjest Sugemerke Skrevet 21. januar 2018 #5599 Skrevet 21. januar 2018 (endret) Ikke noe rent kjøtt, lite fisk fisk, en stakkars brokkoli, en tafatt pizza med kun kjøttdeig. Greit nok at hun kanskje kan bake, men lage middag kan hun ikke! Det er godt det ikke er noen matblogg hun driver, da hadde hun gått konk temmelig kjapt. Maten hun lager framstår utrolig kjedelig, uten smak og med dårlige råvarer om man skal tro listen hun har satt opp. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 21. januar 2018 av Sugemerke
Populært innlegg calium Skrevet 21. januar 2018 Populært innlegg #5600 Skrevet 21. januar 2018 Kjære Anne-Brith. Folk er ikke ute etter å ta deg. Du proklamerer innlegg om ukesmeny for under 1000-lappen. Folk stiller kritiske spørsmål til næringsinnhold og matmengde ift hvor mange dere er i familien, og hvor mye dere spiser. Disse kritiske spørsmålene tar du som personlig kritikk og velger å svare med en litt spiss tone. Videre skriver du at barna kjøper mat i kantinen på skolen. Da kan du trekke fra lunsjutgifter på totalen, og dermed blir totalen lavere enn hvis de hadde hatt med seg næringsrike matpakker hjemmefra. I tillegg var det veldig beleilig at akkurat denne uken når ukesmenyen skulle publiseres, så gikk dere bort fra fisk (som ere vanligvis pleier å ha, og byttet dette ut med veldig rimelig spaghetti. Attpåtil har du varer i skapet som kan brukes til middagene, og dermed blir heller ikke dette lagt til i totalutgiften for denne ukens budsjett. Det er flere som lurer på prisene og om du kan vise kvittering. Du stiller spørsmål til hvorfor du skal vise kvittering, du har jo skrevet opp prisene selv? Jeg anerkjenner at du ønsker å være en inspirasjon, og du er nok det for mange. Samtidig hisser du folk på deg ved å svare noe ufint, ikke vise evne til å besvare konstruktiv kritikk, ei heller vise evne til å se at noe faktisk er konstruktiv kritikk og ikke personangrep på deg eller dine evner som mor. Legg ut den kvitteringen da! Hvis du brukte 2 timer (!!) på å handle inn til en ukesmeny til under 1000-lappen, vis det frem da vel! Dersom du har planlagt handlingen for å kunne skrive et egen innlegg, post for søren den kvitteringen! Folk har mistillit til det du presenterer fordi ingen av oss andre som handler på ulike butikker i Norges land finner priser som matcher det du presenterer. Ved å slå av ei krone her og ei krone der (Kiwi sitt slagord, forresten ) så blir jo sluttsummen lavere, det sier seg selv. Jeg utfordrer deg til å lage en ukesmeny med full handleliste, kvittering vedlagt, variert og næringsrik mat til hele uken for alle, gjerne inkludert lunsj til alle makronene også. Om det da kommer på 12-1400 kroner så er det fremdeles kjempebra. Men når det er gjennomsyret av løgn så er det ingen som blir imponert... 71
Fremhevede innlegg