Papirfly Skrevet 21. januar 2018 #5561 Skrevet 21. januar 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod.
Gjest pelikanen Skrevet 21. januar 2018 #5562 Skrevet 21. januar 2018 Unger som vokser, og unger som trener så mye som de,trenger mye energi. Dette dere skisserer tror jeg ikke noe på. 5 om dagen eks er ikke billig for så mange personer. Hvor handler hun? Det som er i fryser, koster penger. Unger betaler selv på kantine? Skal man leve billig, så smører man matpakke. Det de spiser er også ut fra matbudsjett. Fisk hører til et balansert kosthold. Vi er tre og har masse grønnsaker eks. Fisk min 2 ganger i uken. Da fet fisk. Det burde ungene spise. Hva med pålegg? Kaffe, te og bakervarer går også inn i mitt matbudsjett. Likeså vaskemidler. Tipper det er mye tøyvask der med så mange, og mye trening. Ikke hun selv engang, tror på dette I en periode klarer alle å spare inn på alt,men det vil ikke gå overden tid. Så Anå. ...ta deg en bolle. Du strøk på første forsøk. Du får anstrenge deg litt bedre. Du får det til. For det var vel du som uttalte....akle får det til...bare de gidder å anstrenge seg
Stupine Skrevet 21. januar 2018 #5563 Skrevet 21. januar 2018 Med tanke på hvor mye hun tjener (link lagt ut tidl. i tråden) og hvor mye hun bruker på seg selv, så er det helt forkastelig at hun strammer inn på maten til aktive unger som vokser! Fatter ikke at det går an å bli så j.... egoistisk! (Får nesten håpe det er løgn som alt annet.) 35
Gjest ricecrispies Skrevet 21. januar 2018 #5564 Skrevet 21. januar 2018 Jeg blir litt provosert av den ukeshandlingen hennes. Det er jo dokumentert tidligere at hun lyver også.
Lapper Skrevet 21. januar 2018 #5565 Skrevet 21. januar 2018 57 minutter siden, jentekvinne skrev: Hun betaler ikke for varene to ganger. Hvis hun har mat igjen fra forrige ukes handling plusser man ikke det på denne ukens budsjett. Kan ikke alle slutte å henge seg opp i at hun har noe i skapet? Har ikke alle det? Eller begynner alle på null på mandagene? Men skapet fyller seg vel ikke opp i det uendelige? Hun må jo før eller siden kjøpe det som er i skapet. Å så lenge hun kjøper så lite som hun gjør pr uke så kan det da umulig være mye å fylle opp med? Å at hun skriver at kjører man til Sverige så sparer man 80 kr for kjøttdeig. Hva koster det å kjøre dit pluss bompenger? 17
Lapper Skrevet 21. januar 2018 #5566 Skrevet 21. januar 2018 38 minutter siden, Kollontaj skrev: 11-12-åringer, spesielt gutter, men også flere av jentene, spiser mer enn meg til middag, det har jeg observert ukentlig når vi har slike på middag. Disse trener tre ganger i uka. Just sayin’. Har liten tro på at dette fungerer for normalfamilier, men med fire småspiste barn kan det muligens gjennomføres en gang i blant. Lapakausblanding til 15kr? Fryst Lapskausblandingen koster ikke noe mer enn 15 kr😀 4
fjær Skrevet 21. januar 2018 #5567 Skrevet 21. januar 2018 men rester av en tacomiddag av en kjøttdeig? Vi er 2 voksne og tre mindre barn, og bruker 2, eller 3 om vi skal ha rester... De kan jo ikke spise mye? 11
neiognei Skrevet 21. januar 2018 #5568 Skrevet 21. januar 2018 Spiser de bare frokost, lunch og middag? Ikke kvelds? Ingen mellommåltider? Ingen frukt? Det pålegget hadde ikke rukket mer enn til torsdag her, og vi spiser ikke mye brød engang. Det er så løgn som det kan få blitt det budsjettet der. 15
Stjernekikkeren Skrevet 21. januar 2018 #5569 Skrevet 21. januar 2018 Noen som kan kopiere inn hele lista.med varer og meny? 8
neiognei Skrevet 21. januar 2018 #5570 Skrevet 21. januar 2018 (endret) 48 minutter siden, Stupine skrev: Med tanke på hvor mye hun tjener (link lagt ut tidl. i tråden) og hvor mye hun bruker på seg selv, så er det helt forkastelig at hun strammer inn på maten til aktive unger som vokser! Fatter ikke at det går an å bli så j.... egoistisk! (Får nesten håpe det er løgn som alt annet.) Det er litt ufattelig at hun ønsker å stille seg i et så utrolig dårlig lys. Hvis dette er all maten hun forer opp tre voksende ungdommer hver uke, og en ung herremann annenhver uke, på, så burde hun få kostholdsveiledning. Men tror ikke et sekund på at dette er alt de spiser. Den ene trener jo lik enn en toppidrettsutøver, i følge henne. Og en toppidrettsutøver spiser? Ihvertfall over 3000 kalorier hver dag. Det hun skisserer her tilsier at ungene hennes maks får i seg 1200 kalorier. På en god dag. Folk har jo så lite reflekterende evne at de ikke ser forbi at dette budsjettet liksom er så beundringsverdig. Enten er det 100% bullshit eller så er det uvitende neglisjering av barnas basale behov. Endret 21. januar 2018 av neiognei 32
Gjest ricecrispies Skrevet 21. januar 2018 #5571 Skrevet 21. januar 2018 9 minutter siden, neiognei skrev: Det er litt ufattelig at hun ønsker å stille seg i et så utrolig dårlig lys. Hvis dette er all maten hun forer opp tre voksende ungdommer hver uke, og en ung herremann annenhver uke, på, så burde hun få kostholdsveiledning. Men tror ikke et sekund på at dette er alt de spiser. Den ene trener jo mer enn en toppidrettsutøver, i følge henne. Og en toppidrettsutøver spiser? Ihvertfall over 3000 kalorier hver dag. Det hun skisserer her tilsier at ungene hennes maks får i seg 1200 kalorier. På en god dag. Folk har jo så lite reflekterende evne at de ikke ser forbi at dette budsjettet liksom er så beundringsverdig. Enten er det 100% bullshit eller så er det uvitende neglisjering av barnas basale behov. Gjetter på 100 % bullshit. De er ikke så store,skriver hun i kommentarfeltet. Det holder med en boks hakkede tomater delt på de 5. De har visst ofte rester igjen av middagen og.
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5572 Skrevet 21. januar 2018 12 minutter siden, neiognei skrev: Det er litt ufattelig at hun ønsker å stille seg i et så utrolig dårlig lys. Hvis dette er all maten hun forer opp tre voksende ungdommer hver uke, og en ung herremann annenhver uke, på, så burde hun få kostholdsveiledning. Men tror ikke et sekund på at dette er alt de spiser. Den ene trener jo lik enn en toppidrettsutøver, i følge henne. Og en toppidrettsutøver spiser? Ihvertfall over 3000 kalorier hver dag. Det hun skisserer her tilsier at ungene hennes maks får i seg 1200 kalorier. På en god dag. Folk har jo så lite reflekterende evne at de ikke ser forbi at dette budsjettet liksom er så beundringsverdig. Enten er det 100% bullshit eller så er det uvitende neglisjering av barnas basale behov. Nå får hun en del negative tilbakemeldinger på bloggen også 10
Kollontaj Skrevet 21. januar 2018 #5573 Skrevet 21. januar 2018 53 minutter siden, Lapper skrev: Fryst Lapskausblandingen koster ikke noe mer enn 15 kr😀 Ok, en pakke hadde ikke vært nok her uansett. 9
Zokutine Skrevet 21. januar 2018 #5574 Skrevet 21. januar 2018 (endret) 1 time siden, Lapper skrev: Men skapet fyller seg vel ikke opp i det uendelige? Hun må jo før eller siden kjøpe det som er i skapet. Å så lenge hun kjøper så lite som hun gjør pr uke så kan det da umulig være mye å fylle opp med? Å at hun skriver at kjører man til Sverige så sparer man 80 kr for kjøttdeig. Hva koster det å kjøre dit pluss bompenger? Det er ikke bompenger på strekningen Sørumsand-Charlottenberg. Men det er 88km én vei, så det blir jo litt bensin tur/retur. Endret 21. januar 2018 av Zokutine 7
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5575 Skrevet 21. januar 2018 6 minutter siden, Kollontaj skrev: Ok, en pakke hadde ikke vært nok her uansett. En pakke holder ikke her heller. Å vi er 2 v og 2 ungdommer (1 trener 3-4 ganger pr uke) 4
Kollontaj Skrevet 21. januar 2018 #5576 Skrevet 21. januar 2018 (endret) De fleste har jo to voksne i husholdingen, er det ungdommer (spesielt gutter, men kan like gjerne være jenter med stort energibehov) blir det jo tre eller flere voksenporsjoner. Tror mannen min hadde ledd seg fillete om jeg foreslo de middagene der (taco har vi 400 gram karbonade til, det skal sies, vi spiser mye grønnsaker der.) Endret 21. januar 2018 av Kollontaj 8
Hei2016-2 Skrevet 21. januar 2018 #5577 Skrevet 21. januar 2018 I kommentarfältet skriver hon att hon inte har så mycke koll på mat och näring och frågar en läsar om hon kan få nån tips. Vet hon inte vad hon borde ge sina barn/ungdommar som tränar så mycket?? 19
Viking-girl Skrevet 21. januar 2018 #5578 Skrevet 21. januar 2018 40 minutter siden, Kollontaj skrev: De fleste har jo to voksne i husholdingen, er det ungdommer (spesielt gutter, men kan like gjerne være jenter med stort energibehov) blir det jo tre eller flere voksenporsjoner. Tror mannen min hadde ledd seg fillete om jeg foreslo de middagene der (taco har vi 400 gram karbonade til, det skal sies, vi spiser mye grønnsaker der.) Er alene med to halvvoksne barn. En pakke karbonadedeig på 400gr går kjapt unna til taco. Spørs på tilbehøret om der er noe kjøttdeig til rest neste dag, toppen til én person i såfall. Har en som trener 4 ganger i uka og han nektes ingenting når det kommer til mat. Han vokser og er veldig mye i aktivitet. Jeg har lenge gremmet meg over AB sitt «matbudsjett»! Blir for dumt å gå rundt i dyre klær, unne seg botox og ditten og datten for så og spare penger på MAT. Selve grunnsteinen i barns vekst. 36
Viking-girl Skrevet 21. januar 2018 #5579 Skrevet 21. januar 2018 17 minutter siden, Hei2016-2 skrev: I kommentarfältet skriver hon att hon inte har så mycke koll på mat och näring och frågar en läsar om hon kan få nån tips. Vet hon inte vad hon borde ge sina barn/ungdommar som tränar så mycket?? Hun kan få veldig gode matråd fra sin kusine Hilde (bedremeg.no) Hun er utdannet personlig trener og har veldig god greie på sunn og god mat. Er da enda godt AB innrømmer selv at hun ikke har peiling på ernæring 11
princesse Skrevet 21. januar 2018 #5580 Skrevet 21. januar 2018 (endret) Se der ja.. ett blogginnlegg med åpent kommentarfelt å etter min mening er det ikke stygge kommentarer. Men da kom den gamle AB frem. Nå er hun får nok av mammapolitiet, nok av ernæringspolitiet og veldig nok av bedreviter politiet. Nå har hun bestemt seg for å regne ut hvor mye proteiner det er i "Per jævla 100 gram" mat (sitat bloggen) Snakk om å gå raskt fra søte,kjære,snille deg til å bli fly forbanna på sine lesere som har en annen mening. Endret 21. januar 2018 av princesse 35
Fremhevede innlegg