Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fantastisk sang, men ingen favoritt ute i Europa. Så i en facebookgruppe nå folk som la ut sine topp femmer, og Norge er ikke med hos noen. Kanskje de overrasker likevel, som de gjorde her til lands!

Alexander som synger er såååå sympatisk! Traff ham på sånn artistslipp-arrangement og er nesten litt forelska. Jeg har ikke vært så positiv til et norsk bidrag på skrekkelig mange år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, caskerette skrev:

Fantastisk sang, men ingen favoritt ute i Europa. Så i en facebookgruppe nå folk som la ut sine topp femmer, og Norge er ikke med hos noen.

Noen har hevdet at det ikke er lov å bruke opptak av stemmer i sangen, men at alle stemmer må være live. Er det noen som kjenner til reglene på dette området?

Skrevet
2 timer siden, NordicViking skrev:

Noen har hevdet at det ikke er lov å bruke opptak av stemmer i sangen, men at alle stemmer må være live. Er det noen som kjenner til reglene på dette området?

Ja, det stemmer  (høhø), i Esc; i mgp gjør man som man vil. Og det er heller ikke lov å bruke live musikk, noe som er en mer pussig regel. Hadde vært et problem for Ammunition tror jeg, å stå og vifte med instrumentene på scenen, de er nok vant til å spille live (tror ikke regelen var innført forrige gang Åge og co var i Ukraina). Mener å huske at Eric Saade hadde noe plystring i 2011 som måtte byttes ut med synthesizer fordi plystring ble regnet som en innspilt stemme eller noe sånt tull...

Men altså, i esc, ikke mgp. Man kan gjøre endringer fra nasjonal til internasjonal finale om problemet dukker opp. Ulrikke hadde 7 personer på scenen, i esc måtte hun ha kuttet ned til 6, osv.

Skrevet

Så en intervju med Jowst i dag der de sa at det var enkelte elektroniske partier som skulle erstattes av korister pga. reglementet. 

Ser forresten at Sverige er favoritter som vanlig, men er det ikke slik at også tekstene skal vurderes? For Sveriges bidrag har vel ikke akkurat det man kan kalle et veldig dypt budskap. 

I Can't Go On

I can't go on
I can't go on 
Gotta keep it together 

Don't get me wrong 
Don't get me wrong 
Cause baby you make me better

Hey 

With just one look you make me shiver 
I just wanna take you home 
Wanna go OH 
Yeah I wanna go OOH 

Now girl you make me a believer  
I wanna take off all my clothes   
wanna go OH 
You make me wanna go OH

I just can't go on no more 
When you look this freakin' beautiful

ooh 

Hands down to the floor my love 
And I'm doing  
Whatever you want.................

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Sulosi, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Italia vinner den internasjonale finalen.

Anonymkode: 59c12...d7f

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Ella1 skrev:

Så en intervju med Jowst i dag der de sa at det var enkelte elektroniske partier som skulle erstattes av korister pga. reglementet. 

Ser forresten at Sverige er favoritter som vanlig, men er det ikke slik at også tekstene skal vurderes? For Sveriges bidrag har vel ikke akkurat det man kan kalle et veldig dypt budskap. 

Nei, det er faktisk melodiene som vurderes (MELODI grand prix). Det er derfor vi kunne vinne med Nocturne for noen år siden. Men jeg tror det blir glemt når man skal vurdere sangene i selve konkurransen. De fleste stemmer nok på helheten, det er derfor de fleste også synger på engelsk sånn at det skal forstås over hele Europa.

• Liker 1
Skrevet

Sånn kort oppsummert:

- De føler at de må stappe masse dansere (gjerne i undertøy/kostymer) på scenen, for å prøve å skjule hvor dårlig kvalitet det er på låtene og fremførelsen. Spoiler: Det har motsatt effekt og blir ekstremt rotete.I tillegg er det ikke lov å ha så mange på scenen, så mange av bidragene vil bli helt annereldes om de vinner.

- De har fjernet delen hvor de faktisk viser hvor mange stemmer hvert enkelt bidrag har fått (også fra Europa), noe som dreper spenningen helt.

- Når de viser bidragene som er valgt av de andre europeiske landene, så viser de de merkeligste, sånn at våre bidrag neeesten virker okei.

- Se Sverige sin finale i Melodifestivalen. Det er en helt utrolig forskjell.

- Kan ikke skjønne at Jan Fredrik skal få fortsette etter i år også.

Og jeg er faktisk blant dem som synes Eurovision er morsomt, og til og med har sett et par av de andre landenes finaler på nettet. Norge sin finale kunne nok sammenlignes med Romania sin finale, bare på en større scene (Det er ikke et kompliment.)

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Italia vinner den internasjonale finalen.

Anonymkode: 59c12...d7f

Slutt å spoile!!!!! :Knegg:

Skrevet
14 timer siden, Tonus skrev:

- Se Sverige sin finale i Melodifestivalen. Det er en helt utrolig forskjell.

Nei. MF har gått på autopilot i mange år. Norge var mye bedre. Og jeg er ingen spesiell norgesvenn i Eurovision-sammenheng. 

Det med stemmene håper jeg de får såpass kjeft for borti nrk at det er tilbake neste år. Har sett så mye klaging i SoMe at det er grunn til å tro det. 

Skrevet

Jeg må si meg enig med de som mener at MGP var helt elendig som arrangement. Introinnslaget var sjokkerende dårlig, utrolig at det har blitt brukt tid og penger på noe slikt. Programlederne gikk dessuten ikke godt sammen og slikt programmet ble lagt opp var det ingen skikkelig spenning. Terningkast 1.

Skrevet
På 13.3.2017 den 22.56, Ella1 skrev:

Har bare hørt Norge og Sverige så langt, og jeg synes det svenske bidraget var utrolig kjedelig. Dersom dette er en av favorittene, så må de fleste andre bidragene - med unntak av Norge - være særdeles dårlige. 

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Ser Kristian Valen svarer i kommentarene på fb at han hadde influensa, var nervøs og fikk ikke den lyden som var avtalt. Det siste skulle ikke forundre meg med den produksjonen som de hadde.

Skrevet

Håper Norge får 0 poeng.   Eller helst trekker seg.

AnonymBruker
Skrevet

Ta med alle land. Slik som før. Hvorfor ikke ha 4-5 timers show og ha med 40-50 land? Mer rettferdig det.

Anonymkode: 3f2e2...1b8

Skrevet
4 timer siden, LiseTV skrev:

Håper Norge får 0 poeng.   Eller helst trekker seg.

Hvorfor så negativ? 

Skrevet
11 timer siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Hvorfor så negativ? 

For melodien, sangen og alt var på bunnen

Skrevet

Har nå hørt igjennom alle sangene som skal være med i ESC, synes det var mye bra! :ninuskapus: Har ikke peiling på hvem som vinner, men om jeg må velge, så ser jeg på diverse lister på youtube at Macedonia og Belgia ligger høyt opp :)  Akkurat nå liker jeg Estland og Montenegro sine bidrag selv :nori: 

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Føler vi må dra denne tråden opp litt! Hvilke sanger er deres favoritter i år? Jeg så på NRK i går, og der viste de første pulje med land. Må si jeg syns både Sverige og Hellas er veldig bra!!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...