Gå til innhold

Stønad til barnetilsyn - nye regler. Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er 100% enslig forsørger. Barnefar fant ut etter 6 års samboerskap at barn ikke var noe for han når jeg var 8 mnd på vei. Ikke sett snurten av han siden, heller ikke mottatt en krone i bidrag. Datteren min går nå siste året i bhg, jeg jobber fulltid og har stønad til barnetilsyn. Det vil si at nav betaler 64% av regningen til bhg. Jeg har også delvis redusert foreldrebetaling, så regningen til hverken nav eller den jeg får er veldig høy. Det letter jo regningen at 5-åringer også har gratis kjernetid. 

Nå har det seg slik at hun begynner på skolen til høsten og må da også gå på AKS/SFO. Leser på regelverket til kommunen jeg bor i at jeg kan få litt redusert foreldrebetaling her også, men det er ikke noe gratis kjernetid, så regningen blir jo mye høyere enn den bhg regningen jeg har nå. Leser på nav sine sider at man kan få barnetilsyn til og med utgangen av fjerde skoleår. Jeg ser også at det har kommet nye endringer for stønad til barnetilsyn, og jeg forstår i grunn ikke så mye. Faller hele denne ordningen bort?? Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå hva som endres og hva som fortsatt er det samme? Mulig jeg misforstår det som står der. Jeg ser jo at det blir omtrent umulig å dekke en så stor regning alene hver måned. Å gå ned i stillingsprosent er heller ikke en mulighet. 

Anonymkode: 08755...644

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sant du har en ordinær jobb og ikke står som arbeidssøker hos NAV, er på tiltak fra NAV, eller er under utdanning (og ikke tjener over 6G) tror jeg ordningen går som normalt; du får dekket 64% av regningen, slik jeg leste det på NAV sine sider.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser også at det har kommet nye endringer for stønad til barnetilsyn, og jeg forstår i grunn ikke så mye. Faller hele denne ordningen bort?? 

Har du jobb så får du stønad til barnetilsyn, så greit er det.

Skrevet
36 minutter siden, Leeloo skrev:

Så sant du har en ordinær jobb og ikke står som arbeidssøker hos NAV, er på tiltak fra NAV, eller er under utdanning (og ikke tjener over 6G) tror jeg ordningen går som normalt; du får dekket 64% av regningen, slik jeg leste det på NAV sine sider.

Takk for svar:) Ble totalt forvirra av det jeg leste😜🙈 Jeg har jobb og kommer ikke til å tjene over 6G med det første. Tar sin tid med ansiennitet i stat og kommune. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...