AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #21 Skrevet 18. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke hvorfor man skal til psykolog én time for å be om noe hun kan få hos fastlegen sin. Som forøvrig man bør ha i den byen man bor. Dette er en fastlegeoppgave, ikke en psykologoppgave. Anonymkode: ed87c...6b6 Jeg er ikke uenig, men jeg tenker veldig pragmatisk. Hvis TS ønsker viderehencisning, hvordan kan hun lettest få det? De aller fleste studenter bytter ikke fastlege, sånn er det bare. Man bør ha det der man bor, men de fleste har det ikke. Så da blir det studenthelsetjenesten, som vel også har lege. Jeg er forresten uenig i at utredning innenfor F-sjiktet ikke er en psykologoppgave. Men hovedpoenget er jo at TS ikke egentlig ønsker en diagnostisk utredning hvis det ikke gir henne økonomisk gevinst, og det vil det jo mest sannsynlig ikke gjøre, i alle fall ikke på kort sikt. Anonymkode: 29c27...910
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #22 Skrevet 18. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke uenig, men jeg tenker veldig pragmatisk. Hvis TS ønsker viderehencisning, hvordan kan hun lettest få det? De aller fleste studenter bytter ikke fastlege, sånn er det bare. Man bør ha det der man bor, men de fleste har det ikke. Så da blir det studenthelsetjenesten, som vel også har lege. Jeg er forresten uenig i at utredning innenfor F-sjiktet ikke er en psykologoppgave. Men hovedpoenget er jo at TS ikke egentlig ønsker en diagnostisk utredning hvis det ikke gir henne økonomisk gevinst, og det vil det jo mest sannsynlig ikke gjøre, i alle fall ikke på kort sikt. Anonymkode: 29c27...910 Det har jeg jo heller ikke påstått. Anonymkode: ed87c...6b6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #23 Skrevet 18. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg jo heller ikke påstått. Anonymkode: ed87c...6b6 Neida, men det vi holder på med her er jo bare flisespikkeri. TS har ikke fastlege der hun bor, ok. Så hun kan bytte fastlege. Det gjør de færreste studenter. De er jo unge og gjerne sjeldent syke, de har dessuten gratis studenthelsetjeneste og planlegger gjerne og flytte så fort de er ferdig med studiene. Men uansett. TS vil, av økonomiske grunner, ha en diagnostisk utredning/avklaring, men bare hvis det gir økonomisk avkastning. For utredning trenger hun viderehencisning, og da kan hun oppsøke den legen eller psykologen som er mest tilgjengelig. Og gratis. Anonymkode: 29c27...910
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå