AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Jeg studerer for øyeblikket i en av Norges største byer og sliter veldig økonomisk. Bor og spiser så billig som mulig, kjøper ingenting som ikke er mat/tørkepapir/blyanter, men likevel går det nesten ikke rundt. Problemet er det at jeg ikke klarer å få meg deltidsjobb eller sommerjobb. Det har jeg aldri klart og jeg har ingen kontakter som eventuelt kunne hjulpet meg litt på veien. Jeg ble nesten utredet for aspergers da jeg var yngre, men stoppet utredningen hos BUP fordi jeg ble eldre og ikke ønsket noen diagnose på meg. Totalt har jeg hatt 3 fastleger og alle tre har "gjettet" diagnosen, dette er selvsagt ikke representativt på noen måte, men det får meg til å lure på om dette kan være årsaken til at jeg ikke har fått meg en ekstrainntekt. Selvfølgelig har jeg søkt masse på ulike stillinger, men de aller fleste krever kundekontakt eller konstant samarbeid. Dette er ille og ganske ubehagelig for meg, men jeg søker uansett og trapper opp med cv til daglig leder. Blir aldri kontaktet for intervju, og de par gangene jeg har sendt mail og spurt om hvorfor i tilfelle jeg skulle endret på cv'en har jeg fått høre at jeg ikke passer helt til stillingen uten noen spesiell videre forklaring. Via universitetet har jeg sjansen til å få gratis psykologhjelp og vurderer å benytte meg av dette, men jeg vet ikke om dette er noe jeg ønsker på sikt. Jeg har også lest litt om at man kan få litt ekstra støtte dersom man har diverse diagnoser, her ville en selv 200-lapp ekstra i måneden komme utrolig godt med med tanke på betaling av bolig i ferier. Noen som har erfaringer eller evner å sette seg inn i samme situasjon? Anonymkode: 44b8b...809