Gå til innhold

Invitert i bryllup, men....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann er invitert i bryllup til høsten, til en tidligere klassevenninne av meg. Men jeg har ikke hatt noe kontakt med henne siden den gang. Det nærmer seg ti år siden vi møttes sist :/ Veldig koselig å bli invitert, for vi har snakket litt her og der siden da, men ikke mer enn... kanskje en gang i halvåret? 

Min mann ønsker ikke å gå, ettersom at han aldri har møtt dem. Jeg forstår det, men er det vanlig at ektefelle takker nei om man er invitert med følge? Han mente det ville bli kleint. Men jeg trodde det var vanlig at man ble med, selv om man ikke kjenner dem? Eller? :/ 

Anonymkode: b345c...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jo ikke brudgommen, men gleder meg til å møte han. Og flere av gjestene hadde ikke møtt min mann når vi giftet oss, men de kom jo likevel og ble kjent med han :) 

TS

Anonymkode: b345c...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg hadde takket nei, men sendt en fin gave, også hadde jeg gitt henne en konkret invitasjon til å møtes til en annen anledning. Bryllup er ikke den rette anledningen til å catche opp igjen for tapt tid. Da har hun mange andre gjester å fokusere på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er vanlig. Noen mener også at det er helt uhørt å ikke invitere begge partene, og takker nei pga dette (hvis ikke begge er invitert).

Jeg syns det er ok å bare invitere den av dem man har et forhold til. I dette tilfellet hadde jeg gått uten, det er jo deg bruden vil se der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten drar begge, eller ingen. Sånn er det her i huset ihvertfall. Mest sannsynlig hadde vi ikke dratt, blir litt for perifert synes jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bruden blir lettet om du kommer alene, færre fremmende å forholde seg til :P Det hadde jeg tenkt. Man må jo invitere av høflighet, men hadde vært fint om de fremmende takket nei.......

Anonymkode: cd4a3...f91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok ikke dratt, siden det er såpass lenge siden dere har truffet hverandre. For meg hadde det føltes unaturlig. Hvis du bestemmer deg for å dra, synes jeg du bør la mannen få slippe. Helt enig med han i at det ville føltes kleint å dra i et bryllup til fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kastet bort masse tid og penger for å være listefyll i et bryllup. Brudgommen har garantert stor familie og mange venner, og hun roter nå i gamle lister for å finne noen på sin side...

Anonymkode: fec38...2b7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke så uvanlig å ha venner man snakker med to ganger i året. Dagene går jo så fort når man er opptatt med familie og jobb, og plutselig har det gått mange måneder. Hun ser nok på deg som en nærere venninne enn du ser henne. 

Anonymkode: 99883...0a5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke invitere dem til.dere snart da, så rekker dere alle å bli litt bedre kjent før bryllupet som først er til høsten?

Anonymkode: 90ffc...0a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke så uvanlig at den ene halvparten av et par er opptatt med jobb, er vekkreist, eller ett eller annet? Sånn har vi hatt det mange ganger. Man MÅ ikke gå begge to selv om man er invitert. Om han absolutt ikke vil, ville jeg dratt alene og diktet opp en unnskyldning for hvorfor han ikke kunne komme. 

Anonymkode: 47333...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Det kan jo hende at vedkommende ikke har så mange venner? 

Anonymkode: ec5e0...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...