Gå til innhold

Spesiell kjørelærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Ikke "dersom du bytter skole".

Obligatorisk opplæring skal innrapporteres så fort som mulig, senest 14 dager etter at den er gjennomført. Kan hende det er mindre enn 14 dager, jeg sender inn flere ganger i uken, så det er ikke en problemstilling jeg har. Men det skal registreres kontinuerlig, ikke kun hvis man skal bytte.

Man kan sjekke på min side på statens vegvesen om obligatorisk opplæring er registrert.

Ja, jeg vet jo det. Poenget mitt var at han ikke kan straffe kandidaten for å bytte ved å ikke registrere. Er faktisk ikke alle som er klar over det. Har jo vært tilfeller hvor skolen nekter å registrere dersom de ikke har fått betalt. Det er ikke lov (selv om jeg forstår at det frister).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, amativeReflection skrev:

Folk som ikke sier ifra er grunnen til at vi hører om sånne saker der 20 personer har blitt misbrukt av en lærer. Kommentarene er en test, så kommer upassende berøring, med en gang personen sier stopp spøkes det bort. Slik blir alle det ikke går videre med sittende å tenke det var en spøk eller en enkeltstående hendelse. men ikke alle sier stopp...

Det er veldig sant, og har fått en wake-up call av denne tråden, fordi jeg faktisk tenkte det kunne være samme mannen, og da kunne det vært "min skyld". Fordi vi har noen felles bekjente kan han lage en del trøbbel for meg om han bestemmer seg for å "ta igjen", selv om det eventuelt bare er løgn alt han sier, så skal opprette en mail som ikke knyttes til navnet mitt og si ifra. 

Anonymkode: 8ad8c...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er så rart er at min lærer ikke bekymrer seg over at jeg kan reagere på det. Det kan jo få konsekvenser for han. Men det er som er problematisk er at han er veldig snill og hyggelig, og jeg får egentlig veldig dårlig samvittighet siden jeg reagerer. På en måte blir det unormale normalt og det er først etterpå jeg begynner å tenke: Hva var det egentlig han sa? Sa han virkelig det?
Han kan for eksempel finne på å si at han skulle ønske det bare var han og meg på teorien. Og at han alltid har tid til meg, og er villig til å avlyse timen til en annen elev for å gi den til meg isteden.
- TS

Anonymkode: da7dc...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sant, og har fått en wake-up call av denne tråden, fordi jeg faktisk tenkte det kunne være samme mannen, og da kunne det vært "min skyld". Fordi vi har noen felles bekjente kan han lage en del trøbbel for meg om han bestemmer seg for å "ta igjen", selv om det eventuelt bare er løgn alt han sier, så skal opprette en mail som ikke knyttes til navnet mitt og si ifra. 

Anonymkode: 8ad8c...96a

Så bra at du sier fra :)
- TS

Anonymkode: da7dc...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er så rart er at min lærer ikke bekymrer seg over at jeg kan reagere på det. Det kan jo få konsekvenser for han. Men det er som er problematisk er at han er veldig snill og hyggelig, og jeg får egentlig veldig dårlig samvittighet siden jeg reagerer. På en måte blir det unormale normalt og det er først etterpå jeg begynner å tenke: Hva var det egentlig han sa? Sa han virkelig det?
Han kan for eksempel finne på å si at han skulle ønske det bare var han og meg på teorien. Og at han alltid har tid til meg, og er villig til å avlyse timen til en annen elev for å gi den til meg isteden.
- TS

Anonymkode: da7dc...d3b

Han balanserer på en hårfin linje her, satser på at du ikke rapporterer han fordi han er "snill og hyggelig". Det er en slags manipulering og det virker jo tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...