Marimba Skrevet 14. februar 2017 #21 Skrevet 14. februar 2017 Tar av meg hatten for den fine meldingen du sendte! Kan tenke meg at siden du ikke har hørt noe enda, så traff du stemor godt med den og, og det er godt mulig at hun ble så satt ut og litt skamfull og ikke helt vet hvordan hun skal ordlegge seg tilbake, men innenfor rimelighetens tid da.. vet ikke hvor lenge siden det nå er siden du sendte den? 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #22 Skrevet 14. februar 2017 Er det mulig at du var såpass passiv at stemor følte at hun måtte ta ansvaret? Hvis far har nevnt diagnosen din for stemor og fortalt om sine tanker rundt denne slik at stemor har fått feil inntrykk, så kan det være at hun tror hun hjelper deg. Anonymkode: f0f67...14c 5
Outlander Skrevet 14. februar 2017 #23 Skrevet 14. februar 2017 Jeg føler for deg ts, men du har latt henne overstyre deg og høres ut som du er veldig konfliktsky. Du må nesten ta den rett plass tilbake som moren fordi hvis ikke du gjør det kan hun kjerring av en stemor vende datteren din fra deg i det groveste. Blir bare verre. Jeg vil ha rett og slett sagt at hun er 100% u-ønsket på offentlig samlinger som har noe med barna å gjøre og at hun har bare seg selv til å takke. Girl, grow some balls! 5
Outlander Skrevet 14. februar 2017 #24 Skrevet 14. februar 2017 1 time siden, Marimba skrev: Tar av meg hatten for den fine meldingen du sendte! Kan tenke meg at siden du ikke har hørt noe enda, så traff du stemor godt med den og, og det er godt mulig at hun ble så satt ut og litt skamfull og ikke helt vet hvordan hun skal ordlegge seg tilbake, men innenfor rimelighetens tid da.. vet ikke hvor lenge siden det nå er siden du sendte den? Er i tvil at stemoren har noe som helst dårlig samvittighet i det hele tatt jeg. Har truffet alt for mange maktsyk kjerringer som prøver å ta moren sin plass i barnets liv. Det er bare å se på oppførselen på skole innskriving. HVEM GJØR DETTE? 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #25 Skrevet 14. februar 2017 16 minutter siden, Outlander skrev: Jeg føler for deg ts, men du har latt henne overstyre deg og høres ut som du er veldig konfliktsky. Du må nesten ta den rett plass tilbake som moren fordi hvis ikke du gjør det kan hun kjerring av en stemor vende datteren din fra deg i det groveste. Blir bare verre. Jeg vil ha rett og slett sagt at hun er 100% u-ønsket på offentlig samlinger som har noe med barna å gjøre og at hun har bare seg selv til å takke. Girl, grow some balls! Jeg er på ingen måte konfliktsky. Jeg har flere ganger forsøkt å komme i dialog med henne, men hun har unngått meg. Spesielt etter sist gang jeg sa at jeg hadde fått nok. Jeg skrev nesten nøyaktig det samme, nemlig at jeg syntes hun tok for stor plass i enkelte sammenhenger. Jeg ønsker ikke å ha en konflikt med henne, og jeg verken tror eller er bekymret for at hun skal vende datteren min mot meg. Jeg tror ikke det er mulig faktisk. Dessuten blir alle barn voksne en dag, og da kommer sannheten fram uansett. Det har jeg minnet barnefaren om. Jeg ønsker at vi skal være venner, men jeg tror det er vanskelig. Det er kanskje noe mer av historien jeg burde fortalt også. Barnefaren var involvert med meg lenge etter det var slutt. Han klarte ikke rive seg løs, og jeg brukte han som trøst i min ensomhet. Hun ble fryktelig sjalu, og det hjalp ikke at hun fant en mappe med massevis av pikante bilder av meg på PCen hans. Han har vært en skikkelig drittsekk mot henne med flere damer, og jeg tror han føler han skylder henne mye nå. Det er rart, for da jeg skulle levere datteren min til dem i julen, stod det fine blomster til meg i gangen fra dem. Jeg ble så rørt at jeg begynte å gråte. Kjørte rett på butikken og kjøpte den største kong håkon konfektesken jeg kunne finne. Men nå, gjorde hun det altså igjen. Jeg håper det er sånn noen skrev over. At hun ikke forstår fordi hun selv ikke er mor, eller at hun rett og slett tror hun er til hjelp. Anonymkode: 309ae...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #26 Skrevet 14. februar 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnefaren var involvert med meg lenge etter det var slutt. Han klarte ikke rive seg løs, og jeg brukte han som trøst i min ensomhet. Hun ble fryktelig sjalu, og det hjalp ikke at hun fant en mappe med massevis av pikante bilder av meg på PCen hans. Han har vært en skikkelig drittsekk mot henne med flere damer, og jeg tror han føler han skylder henne mye nå. Det er rart, for da jeg skulle levere datteren min til dem i julen, stod det fine blomster til meg i gangen fra dem. Jeg ble så rørt at jeg begynte å gråte. Kjørte rett på butikken og kjøpte den største kong håkon konfektesken jeg kunne finne. Men nå, gjorde hun det altså igjen. Jeg håper det er sånn noen skrev over. At hun ikke forstår fordi hun selv ikke er mor, eller at hun rett og slett tror hun er til hjelp. Anonymkode: 309ae...5a0 Der forsvant min sympati for deg Ts! Hvordan vet du at hun har funnet en mappe med "pikante" bilder av deg? Er det hun som har fortalt deg det? Eksen din? Uansett, hvis der stemmer- stakkars dame som uheldigvis snublet over slike bilder av deg. Hadde spydd hvis jeg hadde funnet nakenbilder av eksen til mannen min 🤢 Anonymkode: abfbd...493
Gjest O.G. Skrevet 14. februar 2017 #27 Skrevet 14. februar 2017 Den der stemora er virkelig noe for seg selv, men Ts burde tatt styringen selv og satt henne på plass der og da.
Ulrikke Skrevet 14. februar 2017 #28 Skrevet 14. februar 2017 Jeg er stemor selv, og jeg synes IKKE du overreagerer! To av "mine" begynte på skolen etter at jeg kom inn i bildet. Jeg var med første skoledag, men absolutt ikke i "front"! I klasserommet ble mor og far med inn, ikke besteforeldre eller stemor som meg.... Barna har to foreldre, og det holder i massevis! Jeg var tilstede fordi barnet ønsket og fordi jeg ville selv, og mor hadde absolutt ingenting i mot det - sikkert fordi jeg forholder meg som jeg gjør og har gjort i alle år.... Jeg er tilstede, men overtar ingenting! Synes du sendte henne en veldig fin melding. Tydelig, men velformulert! Hvis hun blir sint for den, sier det mye mer om henne enn om deg! Tar hun ikke hintet til neste gang, MÅ du være tydelig med henne. Informer far i forkant om at du kommer til å være det, sånn at han er forberedt... Hun kommer sannsynligvis til å hate å bli satt på plass, men såpass får hun tåle når hun er totalt uten antenner selv... 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #29 Skrevet 14. februar 2017 For en nydelig og flott mamma du er. Setter barnet sitt beste foran deg og tar tak i vanskelige situasjoner på en helt utrolig fin måte. Jeg håper det i fremtiden blir tatt mye mer hensyn til deg og din rolle som mor. Ja, det er flott at stemor er så dedikert. Et barn kan ikke ha nok omsorgspersoner. Samtidig burde det være selvsagt at det er du som skal være der for din datter ved spesielle anledninger. Jeg skjønner at du er såret over dette. Meldingen du skrev var perfekt. Håper det ordner seg. ❤ Anonymkode: b432a...29f 3
brownbrown Skrevet 14. februar 2017 #30 Skrevet 14. februar 2017 det var veldig trist å høre. du må sette ned foten. husker min mor var så stolt da jeg begynte i 1.klasse og hvor mye stas det var for foreldre. jeg unner ikke noen at folk skal ta over for noe slikt. både du og din ex mann skulle gjort det sammen uten henne tilstedet 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #31 Skrevet 14. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 50% omsorg for min 6 år gamle datter. Det er 2 og et halvt år siden jeg ble skilt. Det var jeg som ville ut av forholdet. Etter ca et år fant eksen seg en ny dame. Hun ble relativt fort involvert i min datters liv. Var veldig dedikert og engasjert, men tok også mye plass. Hun fornektet seg ikke for å legge ut bilder av seg selv og datteren min i familiekonstilasjoner på facebook, eller troppe opp juletrefester og innta rollen som mor fremfor meg. Jeg trakk meg litt tilbake, for det ble ikke naturlig for meg å konkurrere med henne om plassen, men det gjorde vondt likevel, og en dag sprakk det for meg. Jeg skrev en melding om at jeg ikke ønsket at hun skulle være med på tilstelninger lenger, fordi jeg mente hun invaderte rollen min, og tok for mye plass. Eksen min mente jeg overreagerte. Jeg gikk etterhvert tilbake på det jeg hadde sagt, tenkte at jeg måtte tenke på barnets beste. Men, i går var det innskriving på skolen. Hun dukket opp der. Begynte umiddelbart å "ordne" med datteren min. Datteren min er glad i sin stemor og tok henne i hånden. Sammen gikk de frem til innskrivingspulten, og jeg ble stående og ta bilder. De fortsatte inn i lokalet. Min eks og hans nye kjæreste med min datter i hånden foran meg. De hilser på rektor, og rektor ser lit forvirret på meg. Ingen av dem presenterer meg. Jeg følte meg så dum. Skikkelg femte hjul på vogna. Etter at barna hadde hatt "undervisning" fortsatte hun å løfte, styre og tulle med datteren min. Da klarte jeg ikke holde tårene tilbake. Jeg ba min eksmann om å bli med ut i bilen og hente sakene hennes. Jeg var opprørt, lei meg og kjeftet, før jeg kjørte. Han sa at jeg overreagerte. Når jeg kom hjem spurte jeg den nye kjæresten hans på sms om hun ville ta en kopp kaffe med meg slik at vi kunne prate. Hun ville ikke det før jeg og Johan hadde vært på familievernkontoret. Da sendte jeg henne denne meldingen. Jeg har ikke fått noe svar. Kjære ....... Du så sikkert at jeg var opprørt da jeg gikk i dag. Hvis du ikke skjønte hvorfor, så vil jeg gjerne forklare. Jeg vil begynne med å si at jeg er svært takknemlig for at du er så dedikert og engasjert i ..........liv. Selv om jeg kanskje følte meg litt truet av det til å begynne med, så har jeg lært å sette pris på det. Tusen takk for det. Men, jeg er moren hennes. Det er jeg som skal henge jakken på knaggen og ordne henne på håret før hun går inn. Det er jeg som skal snakke med lærerne ved innskrivingspulten. Det er jeg som skal ta rektor i hånda først og presentere meg som mor. Alt dette tok du fra meg i dag, .......... Og jeg kommer aldri til å få oppleve det igjen. For mitt eneste barn skrives bare inn på skolen én gang. Jeg skjønner at du er glad i barnet mitt, og .........var sikkert glad for at du var der. Akkurat som hun ville vært glad hvis bestemor eller noen andre hun bryr seg om var der, men det gir det verken rett eller frihet til å ta fra meg disse tingene. Hun er mitt barn. Jeg skal ikke være nødt til å konkurrere med deg om plassen. Jeg håper at du viser mer hensyn i fremtiden. Klem fra ...... Anonymkode: 309ae...5a0 Når jeg leser dette blir jeg kun irritert/"sint" på én person og det er deg. At du lot fars nye ta så stor plass og rigge seg til rette?! Det skal mye til for å rette opp i etterkant...du har jo latt alt bare skje. Når du har vært så sløv og passiv...og bare sett på, så får du som fortjent, er min tanke. Selvsagt, du kan forsøke å hente deg inn ved å bare gjøre ting uten å informere de...høres ikke ut som om du får høyeste karakter i emnet "Strategi". Beklager, men blir irritert over at du høres tafatt ut. Anonymkode: a0ce9...613 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #32 Skrevet 14. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg leser dette blir jeg kun irritert/"sint" på én person og det er deg. At du lot fars nye ta så stor plass og rigge seg til rette?! Det skal mye til for å rette opp i etterkant...du har jo latt alt bare skje. Når du har vært så sløv og passiv...og bare sett på, så får du som fortjent, er min tanke. Selvsagt, du kan forsøke å hente deg inn ved å bare gjøre ting uten å informere de...høres ikke ut som om du får høyeste karakter i emnet "Strategi". Beklager, men blir irritert over at du høres tafatt ut. Anonymkode: a0ce9...613 Har du lest alle innleggene til ts? Bare lurer siden hun sier familievernkontoret er involvert og at hun har sagt fra før. Synes ikke det virker så tafatt. Man kan heller ikke sette ned foten på samme måte foran barna. Synes det viser styrke å holde seg for god til det. Anonymkode: cf2f9...e4c 5
Outlander Skrevet 14. februar 2017 #33 Skrevet 14. februar 2017 Sitat Jeg er på ingen måte konfliktsky. Jeg har flere ganger forsøkt å komme i dialog med henne, men hun har unngått meg. Spesielt etter sist gang jeg sa at jeg hadde fått nok. Jeg skrev nesten nøyaktig det samme, nemlig at jeg syntes hun tok for stor plass i enkelte sammenhenger. Jo...du er konfliktsky. Ikke fæn ville jeg ha latt en kjerring av en stemor ta hånden til min datter og gå inn først i skolen. Ville ha endt opp på youtube dette -
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #34 Skrevet 14. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på ingen måte konfliktsky. Jeg har flere ganger forsøkt å komme i dialog med henne, men hun har unngått meg. Spesielt etter sist gang jeg sa at jeg hadde fått nok. Jeg skrev nesten nøyaktig det samme, nemlig at jeg syntes hun tok for stor plass i enkelte sammenhenger. Jeg ønsker ikke å ha en konflikt med henne, og jeg verken tror eller er bekymret for at hun skal vende datteren min mot meg. Jeg tror ikke det er mulig faktisk. Dessuten blir alle barn voksne en dag, og da kommer sannheten fram uansett. Det har jeg minnet barnefaren om. Jeg ønsker at vi skal være venner, men jeg tror det er vanskelig. Det er kanskje noe mer av historien jeg burde fortalt også. Barnefaren var involvert med meg lenge etter det var slutt. Han klarte ikke rive seg løs, og jeg brukte han som trøst i min ensomhet. Hun ble fryktelig sjalu, og det hjalp ikke at hun fant en mappe med massevis av pikante bilder av meg på PCen hans. Han har vært en skikkelig drittsekk mot henne med flere damer, og jeg tror han føler han skylder henne mye nå. Det er rart, for da jeg skulle levere datteren min til dem i julen, stod det fine blomster til meg i gangen fra dem. Jeg ble så rørt at jeg begynte å gråte. Kjørte rett på butikken og kjøpte den største kong håkon konfektesken jeg kunne finne. Men nå, gjorde hun det altså igjen. Jeg håper det er sånn noen skrev over. At hun ikke forstår fordi hun selv ikke er mor, eller at hun rett og slett tror hun er til hjelp. Anonymkode: 309ae...5a0 Jeg oppfatter deg som konfliktsky, veik, svak og tilbaketrukket, ja og handlingslammet og finnes ikke strategisk. Beklager å måtte si det. Anonymkode: a0ce9...613 1
Betty Blue Skrevet 14. februar 2017 #35 Skrevet 14. februar 2017 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig at du var såpass passiv at stemor følte at hun måtte ta ansvaret? Hvis far har nevnt diagnosen din for stemor og fortalt om sine tanker rundt denne slik at stemor har fått feil inntrykk, så kan det være at hun tror hun hjelper deg. Anonymkode: f0f67...14c Med en slik diagnose, som faren forklarer alt mulig med ifølge familieterapeuten, så vil jeg anta at hun ikke kan reagere med irritasjon eller sinne uten at det slår negativt ut. Jeg kan dessuten ikke helt forstå at stemoren skulle ha trodd at hun gjorde moren en tjeneste, med mindre faren har fremstilt moren som tilnærmet mentalt eller sosialt tilbakestående. Endret 14. februar 2017 av Betty Blue 2
Betty Blue Skrevet 14. februar 2017 #36 Skrevet 14. februar 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppfatter deg som konfliktsky, veik, svak og tilbaketrukket, ja og handlingslammet og finnes ikke strategisk. Beklager å måtte si det. Anonymkode: a0ce9...613 Det er hun da åpenbart ikke. Å skulle ta tak i dette foran barnet, hadde vært en dårlig ide når hun ikke kjenner stemors reaksjonsmønstre. Hun valgte å vente, og tok da initiativ til å en kaffe og prat med stemoren, men ble avvist. Hun sendte derfor isteden en mail, og denne var svært godt skrevet. Endret 14. februar 2017 av Betty Blue 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #37 Skrevet 14. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppfatter deg som konfliktsky, veik, svak og tilbaketrukket, ja og handlingslammet og finnes ikke strategisk. Beklager å måtte si det. Anonymkode: a0ce9...613 Harde ord fra deg! Man kan faktsik bli satt ut, selv om man i utgangspunktet ikke er konfliktsky!!! Man kan få en lammelse av å ikke vite hva man skal gjøre, pga man blir sjokkert/overlempet. En situasjon som plutselig forestår, og man har ikke en plan i hodet for hvordan man skal reagere/ikke var forberedt. Forstår ikke du at det går an?? Uten at mor er feig og dermed fortjener all dritt hun kan få?? Du er ikke mye menneskekjenner, forstår jeg Stemor har uansett INGEN rett til å opptre som hun gjorde. Anonymkode: 028d8...bf6 3
Monstrum Skrevet 14. februar 2017 #38 Skrevet 14. februar 2017 Vet du, jeg synes slett ikke du overreagerte. Det er selvfølgelig positivt at datteren din er glad i stemor og omvendt, men det er fortsatt - og vil alltid være - du som er moren hennes! Synes du sendte en veldig saklig og grei melding når hun ikke ville snakke med deg face to face. Men, det jeg tenker litt på er at hvis slike ting skjer nå, hvordan blir det når hun blir eldre? Er det stemor som skal styre i forbindelse med mensen og prevensjon? Konfirmasjon? Skoleball? Det kan etter hvert bli vanskelig for en tenåringsjente full i hormoner at to kvinner hun begge er glad i skal "krangle" om å være mor.. Jeg håper virkelig du får dem med til samtale begge to, kanskje prøve å ta det opp i familievernkontoret neste gang du og mannen din er der?
Betty Blue Skrevet 14. februar 2017 #39 Skrevet 14. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Harde ord fra deg! Man kan faktsik bli satt ut, selv om man i utgangspunktet ikke er konfliktsky!!! Man kan få en lammelse av å ikke vite hva man skal gjøre, pga man blir sjokkert/overlempet. En situasjon som plutselig forestår, og man har ikke en plan i hodet for hvordan man skal reagere/ikke var forberedt. Forstår ikke du at det går an?? Uten at mor er feig og dermed fortjener all dritt hun kan få?? Du er ikke mye menneskekjenner, forstår jeg Stemor har uansett INGEN rett til å opptre som hun gjorde. Anonymkode: 028d8...bf6 Det er også sant. Det er nok enklere å stå på utsiden og tro at man selv hadde reagert annerledes i en slik uventet og overraskende situasjon. 1
ViljaH Skrevet 15. februar 2017 #40 Skrevet 15. februar 2017 Dra på familievernkontorer alle tre, legg frem at dette ikke funker for deg, og si at du vil ha avtale om at i slike tilstelninger er det kun mor og far som stiller. Kjærester kan kun delta hvis det er stort publikum ellers. Forøvrig enig i at du kunne vært mer løsningsorientert i situasjonen og løst det smidig der og da. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå