Gå til innhold

Billig overnatting i Glasgow? Evt London.

Aelwyn

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker og overraske min kjære med en weekend i Glasgow eller London, har dere tips på rimelig overnatting? Som inneholder bad på rommet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hampton Court Hotel i Glasgow: Gangavstand til sentrum, ok standard (ikke akkurat Plaza, men helt ok) og god pris. Vi betaler rundt 500 kroner natta for dobbeltrom. (har bodd her to ganger, på nabohotellet en gang)

http://www.s-h-systems.co.uk/hotels/hampto...courthotel.html

Renfrew Street er en fin gate å bo i - numrene rundt 230 er i gangavstand til sentrum.

I London har vi pleid å bo på the Blakemoore Hotel rett ved Bayswater, det er litt dyrere og er helt ok standard. Ikke det fineste jeg har bodd på, for å si det sånn. Men helt ok! Nabohotellet heter Henry 8th, det er også helt ok.

Vet ikke hvor mye du har reist i Storbritannia, men mange steder er det ganske dårlig hotellstandard. Sikkert greit å styre unna de aller, aller billigste... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å si det viktigste: Glasgow er en kjempefin by - den anbefales virkelig!! Vi har vært der tre ganger og planlegger ny tur til neste år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å si det viktigste: Glasgow er en kjempefin by - den anbefales virkelig!! Vi har vært der tre ganger og planlegger ny tur til neste år!!

Du kan vel ikke med hånden på hjertet si at Glasgow er en fin by? (Som vakker, nydelig, pen etc)

Den har kommet seg noe de siste årene, men man kan da ikke si at den er fin... Sammenlignet med Edinburgh, York osv..

Men Glasgow er et shoppingparadis uten sidestykke i GB. Spes Buchanan street..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ganske mange fine bygninger der, jeg (Universitetet, Art School, Kelvingrove Art Gallery osv). Dessuten er det utrolig mange flotte bygninger i sentrum. Men jeg skjønner poenget ditt. Den er ikke vakker på samme måte som Edinburgh, Paris, Praha etc.

Men sjarmerende, da? Livlig? Stilig? ;)

... og jeg liker begge byene veldig godt, jeg. Verken pest eller kolera, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke London jeg da.. Merkelig nok.. Jeg elsker å gå på teater der, men det er også det eneste..

Glasgow er livlig, det er en mye triveligere by en Edinburg. Det er liksom det "ekte" Scotland, siden turistene ennå ikke har invadert byen. Den har kommet seg de siste årene, spesielt etter at de fikk de karakteristiske blå lysene. Men det er mye fattigdom og elendighet der...

Det er vel knapt noen by jeg har hatt det så morsomt i som den! Molly Malones er en pub som absolutt anbefales... (Der har de verdens beste Bailys latte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hampton Court Hotel i Glasgow: Gangavstand til sentrum, ok standard (ikke akkurat Plaza, men helt ok) og god pris.

Har også bodd der to ganger og er veldig fornøyd. Har fått super service, Mohinder som driver stedet er kjempehyggelig og kjente oss godt igjen andre gang vi kom.

Skal til Glasgow igjen nå i romjula, men da bor vi hos en kompis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk et tips fra ei dame som jobber i et reisebyrå. og de bruker siden www.sunhotels.net . veldig mange fine hoteller i alle prisklasser. verdt et besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...