AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #41 Skrevet 15. februar 2017 Jeg syntes det er litt dobbeltmoralsk hvordan det ofte blir sagt i tråder at besteforeldre har null plikter ovenfor barn/barnebarn, at de må få disponere tiden og pengene sine selv. I en annen tråd ble f.eks et barnebarn slaktet fordi hun ikke hadde anledning til å komme i 80-års laget til bestemoren (som hun ikke visste om før det var for sent, OG som hun hadde hjulpet masse). Makan til hvor utakknemlig drittunge hun skulle være. Jeg blir sjokkert over dobbeltmoralen her inne. Anonymkode: 36ad3...415 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #42 Skrevet 15. februar 2017 Lurer veldig hvor mye klaginger gjelder farmor/farfar. Dere damer har bare dere selv å takke. Kjenner ganske mange besteforeldre som blir nesten skviset ut fra mødre som kun ser mormor/morfar de viktige i barnets liv og etter mange år klager fordi farmor/farfar gjør ikke nok (og ikke nok økonomiske og). På 2/13/2017 den 21.21, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok engasjement, tid og kjærlighet jeg ønsker for oss. De følelsene ble bare forsterket når de sa dette med å halvere pengegavene. De pengene betyr jo ikke stort i det store og det hele. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til foreldrene mine. Burde konfrontert de med hva jeg føler, men synes det er så vanskelig! For de skylder meg jo ingenting, det er deres fritid og liv.. men ungene er ikke knyttet til de i det hele tatt, og det er så trist. Burde jeg ta en konfrontasjon med de for barnas skyld? Har jo håp om at det kan endre seg når barna blir større, de er 6 og 7 år gamle. TS Anonymkode: 73498...443 Hvor ofte inviterer du de til deg? Til middag, til forestillinger, til små turer osv? Nekter de? 16 timer siden, AnonymBruker skrev: På min far sin side er det slik som hos dere. Hos mormor/morfar ble jeg tatt med på sydenturer, fikk gave hver gang vi var i byen, mormor strikket alt til meg, sydde bunad. Jeg sov der ofte, fra jeg var 8-14 sov jeg nok der en gang i uken (de bodde slik at jeg kunne gå til skole.) De betyr så mye for meg den dag i dag, og er evig takknemlig for hvor mye de har brukt av tid og penger på meg. Anonymkode: b0b24...7b9 Dette kan du nok takke moren din for den skeivheten der. Anonymkode: 16ef9...dab
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #43 Skrevet 15. februar 2017 Her har vi ikke noe særlig kontakt med besteforeldre utover bursdager og jul, de har ikke tatt noen særlig interesse i sine barnebarn, og her får vi barn 300 kr og barnebarna (som nå er unge voksne) 200 kr pr jul/bursdag, gjennom sin barndom, nå etter fylte 18, ingenting til anledningene. Anonymkode: 1aa43...da0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #44 Skrevet 15. februar 2017 1000 kr i gave er jo mye! Jeg syns svigers er supergavmilde som gir ca 700 kr i gave til jul og bursdag. De eneste de gir i tillegg er litt "lommepenger" til 17. mai og til ferien (1-200 kr). De har også god råd. Jeg syns det er mye viktigere at besteforeldrene tilbringer tid med barnebarna jeg, og kanskje stiller som barnevakt innimellom. DET er verdt mye mer enn penger. Anonymkode: 5b9e4...c20
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #45 Skrevet 15. februar 2017 Det er dine følelser, og du har lov å være skuffet. Aller mest pga at de ikke engasjerer seg i barnas liv. 1000 kr per gave er ganske mye. Vi får 4-500-verdi pr barn, og det synes jeg er masse. Vi har tross alt 3 barn, og de engasjerer seg mye i livene våre ellers. Men hadde de gitt 1000,- og plutselig halvert til 500,- (som er mye det også), så tror jeg faktisk de fleste hadde begynt å lure. Selv om det ikke er helt "lov". Jeg hadde nok tenkt at de ikke hadde så god råd lengre. Det kan jo hende det er ting med økonomien deres du ikke vet om som de ikke ønsker å snakke om? Dårlig økonomi er et sårbart tema for mange. Hva om du prøver å ta initiativet til å invitere dem med på ting med barna. Kanskje de trenger en puff først. Bli vant til å omgås mer, og så kanskje de selv tar initiativet til å finne på ting etter hvert? Anonymkode: 11559...24b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå