Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Fantastica skrev:

Det skulle ikke forundre meg om det er de samme som står bak det å selge vann til 840 kroner flaska. http://www.dagbladet.no/mat/norsk-flaskevann-selges-for-sjokkpris-kr-840-flaska---er-ikke-noe-dilldall-tappet-fra-springen/67382425

Det er det ikke, men de snakker også om dette "high end"-markedet. Altså, er historien god nok kan du ta den prisen du vil. Men akkurat dette flaskevannet er jo litt interessant, for de drar faktisk ut med båt og plukker opp små isberg (nei, ikke salaten) som de produserer vannet fra. Or so they say.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
På 4.3.2017 den 23.29, Kollontaj skrev:

De har iallfall stjålet ideen "simple ting som kan gjøres til merkevare" for å si det med deres egne ord. 

Har de virkelig brukt ordene "simple ting"? Jeg finner dette utrolig lættis. For selv om simpel riktignok kan bli brukt om enkelt og alminnelig betyr det også (og jeg forbinder det med) 1 dårleg, låk, tarveleg; sjofel, ufin. 

For selv om noe sånt kanskje er stjålet er det utrolig godt gjort om man klarer å gjøre dårlige, tarvelige, sjofle og ufine ting til merkevarer. :ler:

Det enkle er ofte det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om ikke global oppvarming smelter nok is i nordområdene, nå skal de smelte den og selge den dyrt til folk som ikke har annet å bruke pengene sine på. (Ironisk om enn ikke sammenlignbart.)

Drink it while it still exists. The ice from Svalbard. 

Historiefortelling på høyt nivå.  :nori:

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det er ikke vannet som koster penger, men selve flasken. Akkurat som den bøtta. Dette er tilfellet for kunder med lite midler. Dette er det disse betaler for.
Både flasken og bøtta kan fylles på om og om igjen. Med vann fra springen, og blomster fra blomsterforretninger. Forsøket i begge tilfeller er fremstillingen av, eller følelsen av å være rik. En kan gjerne lure på om prisene er satt høyt nettopp av denne grunn. Ikke alle kan være rike, men å ha en liten visuell fremstilling, eller muligens ha noe å skryte av, føles muligens godt. Det er også et firmas sikre vei mot rikdom.

En persons fattigdom er en annens rikdom.

Endret av gjestvest
la til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flasken skal vel koste 400kr på Svalbard. I London (og sikkert andre steder) vil den koste 840kr. Vi kan jo selvfølgelig snakke litt om frakt og distribusjonskostnader, men de 400kr som kommer i tillegg er nok KUN for å skape en illusjon av luksus. 400kr for en flaske vann er ikke dyrt nok. For all del, mulig flaska blir en suksess. Bare se på Voss. I motsetning til PFB er de made in Norway (i teorien) og speiler skandinavisk design, noe folk er villige til å betale blodpris for.

Pretty Flowerbox speiler hverken skandinavisk design eller er norskprodusert. De er bare et dyrt mellomledd med billige plastbøtter fra Kina og roser fra Kenya. Det er ingenting som forsvarer prisen på produktet.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fantastica skrev:

Det skulle ikke forundre meg om det er de samme som står bak det å selge vann til 840 kroner flaska. http://www.dagbladet.no/mat/norsk-flaskevann-selges-for-sjokkpris-kr-840-flaska---er-ikke-noe-dilldall-tappet-fra-springen/67382425

Det morsome i fuglesangen er at damene var involvert i VOSS, dyrt vann på dyr flaske der også ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har gitt ut flowerboks til influencere på et Nelly shoes arrangement, sett to blogg innlegg fra det eventet - ingen merking.... Vet ikke om de fikk boks, eller om det er produktplassering men rart at to bloggere har tatt bilder hvor de poser med denne boksen - med merket tydelig synlig !) :)

http://stina.blogg.no/1489608480_en_suite_full_av_gratis_sko.html. 4 bilder har hun lagt ut!!

Endret av jentefranorge
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ute på landet. Kanskje det er et marked for frisk luft i pose? Skal jeg satse på det synes dere?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, jentefranorge skrev:

De har gitt ut flowerboks til influencere på et Nelly shoes arrangement, sett to blogg innlegg fra det eventet - ingen merking.... Vet ikke om de fikk boks, eller om det er produktplassering men rart at to bloggere har tatt bilder hvor de poser med denne boksen - med merket tydelig synlig !) :)

http://stina.blogg.no/1489608480_en_suite_full_av_gratis_sko.html. 4 bilder har hun lagt ut!!

Og ballonger skriker jo Festlige ting eller hva de heter 😛

Endret av Vipser
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jentefranorge skrev:

Interessant at bloggeren ikke har merket innlegget. Eller irriterende, alt ettersom hvordan man ser det. Og interessant at Pretty Flowerbox tydeligvis gir bort en masse bokser for å promotere seg selv. Ballonger og pappbokser med roser er liksom selve kjennetegnet på at det er et bloggevent.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Interessant at bloggeren ikke har merket innlegget. Eller irriterende, alt ettersom hvordan man ser det. Og interessant at Pretty Flowerbox tydeligvis gir bort en masse bokser for å promotere seg selv. Ballonger og pappbokser med roser er liksom selve kjennetegnet på at det er et bloggevent.

Er dette high-end, lurer nå jeg på. Bloggere, Nelly, tacky ballonger - ikke noe galt med det, men synes det er mer harry (ja, jeg liker harry, derfor ikke noe galt med det) enn luksuriøst. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, ser bare ut som at Stina poserer med blomstene på selve eventet, ikke at hun fikk sponset til å ta med seg hjem? Eller?? Nelly kan da vel ha betalt for å pynte med blomstene til eventet selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La igjen en kommentar under nevnte innlegg og spurte om det var sponsa event, eller om teksten eventuelt inneholdt annonselenker som burde være merka. Tok bare noen få øyeblikk så var plutselig eventet både sponsa og innlegget inneholdt reklamelenker ;) merkelig at de som lever av å blogge ikke tar det meir seriøst. Også merkelig at Nelly ikke krever at bloggerne de samarbeider med er mer nøye med merkinger av spons? Håper også at bloggere forstår at de ikke FÅR 8 par gratis sko, for de må vel skatte for det??

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jentefranorge skrev:

3 timer siden, pøbelsara skrev:

Blogginnlegget er nå ettermerket.  Jeg var innom bloggen i går, og da manglet det merking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 6.3.2017 den 21.56, Cavatina skrev:

Jeg syns det er så rart at de tror de kan få konseptet til å gå rundt?

Det refereres til et showroom det man må avtale tid, for....si det? Rosene oppbevares ganske sikkert ikke der. Bilder av bøtterosene finner man på hjemmesiden deres.
De leverer kun til følgende områder: Oslo/Akershus/Oppland/Hedmark/Buskerud/Telemark/Østfold/Vestfold, og "rosebonden" i Kenya har 500 ansatte. (Hvem av dem er egentlig denne rosebonden som nøt synet av rosene sine levert til Nobels fredspris, hjemme i egen stue i 2015?)
Rosene plukkes, pakkes og sendes via Flower Direct, som kun selger ved 10 dagers forhåndsbestilling av minimum 5000 stilker/500 bunter. PFB har 2-3 dagers leveringstid på en pappbøtte med 25 "spesielt utvalgte roser teamet bak PFB har plukket ut (hvilken kompetanse har teamet bak PFB på å velge roser, og hvem er de?)" til den saliggjørende sum av 1250,- for blomster som kanskje står en uke.

Hvor i prosessen er det "luksusfølelsen" gir utslag? Idét man betaler minst tre ganger markedsprisen på roser hos Blomster-Finn via hjemmesiden til PFB, og attpåtil må vente noen dager på varene? (Juhu, dette er luksusfølelse, altså!)

Mulig jeg ikke er i målgruppen, for skal det handles roser går jeg rett til butikkene utenfor boligen og ser selv. I grunnen er vel ikke målgruppen så stor for pappbøtteroser uansett? Både Interflora og Euroflorist sender til HELE landet (ikke bare 8 fylker) om blomstene må sendes, og de leverer oftest dagen etter bestilling. Til en mye lavere pris.

Så om denne forretningsidéen skal fungere, med konkurranse fra andre med lignende idéer, må de ha en plan og en visjon med helhetlig konsept og markedsføring. For øyeblikket fremstår det like springende, uklart og ufrivillig komisk som storytellingen deres på hjemmesiden, og feilslått som kundeservicen deres på Facebook. 

Er bøttene av papp??? Da må de jo taes ut av bøttene og settes i vaser med vann. Hva er da vitsen med å betale i dyre dommer for en bukett roser?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at diss bloggerne faktisk betaler skatt for alle disse gavene? Jeg tviler sterkt de fører dette inn på selvangivelsen 

Endret av jentefranorge
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory
17 timer siden, MalloryK skrev:

Jeg bor ute på landet. Kanskje det er et marked for frisk luft i pose? Skal jeg satse på det synes dere?

Høres ut som en kjempegod idé :Knegg: men putt luften i en boks i stedet for pose. Det er helt klart bokser som gjelder for tiden, trenden har også nådd friskluftkategorien.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vanilla_88 skrev:

Tja, ser bare ut som at Stina poserer med blomstene på selve eventet, ikke at hun fikk sponset til å ta med seg hjem? Eller?? Nelly kan da vel ha betalt for å pynte med blomstene til eventet selv

jeg snakker ikke om blomstene, men om skoene hun fikk med seg hjem. Det er sponsing - en fordel hun har fått fordi hun blogger.

Edit: Og der ser jeg at hun har ettermerket. Folk burde virkelig skamme seg over at de ikke klarer å skrive noe så enkelt som REKLAME eller SPONSET godt synlig på første forsøket.

Endret av pøbelsara
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...