Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Loffeliten

Kanskje dette firmaet og markedsføringen deres fortjener litt omtale på Stort og smått om sosiale medier-gruppen på facebook? :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Loffeliten skrev:

Kanskje dette firmaet og markedsføringen deres fortjener litt omtale på Stort og smått om sosiale medier-gruppen på facebook? :dry:

Kunne vært interessant :)

Kanskje noen bør poste link til denne tråden under et av bildene? Trist at de er så uredelige, synes vanligvis det er veldig bra når folk starter for seg selv og gjør det bra, men det er ikke greit om man gjør det gjennom å lure folk. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng med fjols. Uredelig hele veien.

OG DEN BØTTA ER ALT FOR STOR FOR BLOMSTENE! Og den ser tacky ut. Hadde mannen kommet med en sånn hadde jeg trodd han var syk. Men selv han vet hva slags vase blomster skal ha...

Vær så god, Petty Box:

https://www.houzz.dk/ideabooks/62513046/list/vandstand-hvilke-vaser-passer-til-hvilke-blomster

Elle Decor hadde for litt en artikkel, de anbefalte at vasen er 2/3 av blomstene. det er blomstene som skal stå i fokus, ikke vasa. Og i allefall ikke en pappbøtte med STOOOOR logo på. (er det samme folk som kjøper LV vesker i megasize?!)

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Gründeren er utdannet ved NHH og har lang bransjeerfaring med blant annet Chanel (jrf LinkedIn).

Så dette er ikke noen unge, naive nybegynnere som ikke har satt seg inn i reglene. Dette er bevisste valg med tanke på markedsføringen. Men de hadde nok ikke regnet med at KG-hønene skulle gjennomskue dem😝

Endret av Sirkustjukk
Navn fjernet. Phaedra,adm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, perplexed skrev:

Der var posten borte gitt.

Edit: og veggen stengt!

Hahaha, så latterlig!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, de kommer ikke til å vare lenge.

For all del, jeg heier på små bedrifter som prøver å slå an, men den denne bedriften dreit seg ut på første forsøk, og varene de selger er så overpriset (og ikke minst veldig lite pent) at de kommer til å forsvinne iløpet av noen uker. Uff, jeg synes litt synd på de.

Men de bommet totalt på alt!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjentar jeg jo andre, men den reklamen med dama i pels og "la henne få blomstene, du fikk bilen"-greia, syns jeg var skikkelig ekkel. Hvem SØREN er det de henvender seg til? Greit de er internasjonale, skriver på english og har erfaring fra Junaiten hvor det jo er litt mer innafor kulturelt sett enn her å spille på stereotypiske kjønnsroller. Men altså, hallo. 

1: Hvor stort er dette sugardaddymarkedet som står klart til å kjøpe en overprisa pappboks med 25 roser her til lands? 

2: Hvilke kvinner (eller menn) eller grupper med kjøpekraft er det som identifiserer seg med pelsguri fra reklamen og får lyst til å kjøpe dette basert på reklamen? 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/15/2017 den 22.27, Loffeliten skrev:

På 2/15/2017 den 22.33, clyde skrev:

Kunne vært interessant :)

Kanskje noen bør poste link til denne tråden under et av bildene? Trist at de er så uredelige, synes vanligvis det er veldig bra når folk starter for seg selv og gjør det bra, men det er ikke greit om man gjør det gjennom å lure folk. 

Endret av perplexed
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Bare nevner det igjen (skjermdumper lengre bak i tråden) men samme NHH-utdannende gründer svarte med sin private Instgramkonto på Pilotfrues bilde av blomsterbøtta, uten å opplyse at dette var hennes eget firma hun refererte til.

Hun svarte også på en kommentar med fullt navn i CBEs kommentarfelt når noen lurte på hvor blomstene var fra uten å opplyse om det var hennes eget firma hun opplyste om.

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Søgni skrev:

Nå gjentar jeg jo andre, men den reklamen med dama i pels og "la henne få blomstene, du fikk bilen"-greia, syns jeg var skikkelig ekkel. Hvem SØREN er det de henvender seg til? Greit de er internasjonale, skriver på english og har erfaring fra Junaiten hvor det jo er litt mer innafor kulturelt sett enn her å spille på stereotypiske kjønnsroller. Men altså, hallo. 

1: Hvor stort er dette sugardaddymarkedet som står klart til å kjøpe en overprisa pappboks med 25 roser her til lands? 

2: Hvilke kvinner (eller menn) eller grupper med kjøpekraft er det som identifiserer seg med pelsguri fra reklamen og får lyst til å kjøpe dette basert på reklamen? 

Mulig de er litt virkelighetsfjerne, og tror befolkningen på Asker og Bærum representerer flertallet eller "goals" for flertallet i Norge, i og med at de tagger "Asker" og "Bærum" som tags i Instagraminnleggene? Nå er ikke jeg fra Asker/Bærum eller engang i nærheten, men når jeg hører folk snakke om stedene virker det som om de generelt refererer til "overklassen". Kanskje de anser dette som primærmålgruppen som vil "identifisere seg" med "pelsguri" med venner, til tross for at de sender over hele landet (og påstår at de også sender internasjonal)t? "Dette er dyrt og eksklusivt", liksom? Jeg aner ikke, men jeg ville i hvert fall ikke hatt blomster i pappeske. Jeg tilhører kanskje ikke overklassen, men har plenty av fine vaser hjemme jeg kan stappe blomster i. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, jentefranorge skrev:

De har ikke stengt kommentarfeltet på Facebook? Jeg kan poste og se tidligere poster. 

Da blokkerte de kanskje bare meg da? Jeg ser riktignok siden ennå, men melding og postefunksjonene er borte.

Venter på å bli sluppet inn i SoMe gruppen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jentefranorge skrev:

De har ikke stengt kommentarfeltet på Facebook? Jeg kan poste og se tidligere poster. 

Jeg og👍 Sende melding også! Har de gjort noe ifht dere som la ut/likte det da? Fikk aldri sett innlegget!

Utrolig uredelig hele greia! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ricecrispies
8 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg og👍 Sende melding også! Har de gjort noe ifht dere som la ut/likte det da? Fikk aldri sett innlegget!

Utrolig uredelig hele greia! 

Jeg kan også kommentere og sende melding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...