Gå til innhold

Hvorfor er livet bare sånn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, du bør absolutt avslutte facebook! Samme greia som at når man ikke har råd, så går man heller ikke på kjøpesenter å lar seg friste. Det blir jo bare nedtur på nedtur det. Akkurat det samme du gjør med facebook. Finn  de tingene du trives med, og ikke bry deg hva andre driver med. Skap ditt eget liv.

Anonymkode: dec14...263

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Katharinna skrev:

Har lest den tråden ja... selvfølgelig....

Og i den fikk du mange råd; Selg den dyre boligen din som er for dyr for deg så får du råd til bowling, kino og agility kurs.

Skrevet

Livet er hva du gjør det til. Faceboook er ikke livet og livet er ikke face/sosiale medier. 

Penger er heller ikke nøkkelen til et lykkeligere liv. Men setter du deg ned og synker inn i selvmedlidenhet, så har du tapt. 

Anonymkode: ab704...1ef

Skrevet

Du sier du er deprimert. Har du tatt det opp med legen din? 

Skrevet

Det er bare å slette Facebook. Facebook er kjedelig.

Skrevet

Jeg er ufør pga. Angst og depresjon. Pluss masse psykisk til så ja legen vet om det.

Skrevet

Vi er så heldige å bor i Norge. Vi slipper å sulte, ligge på gaten om vi blir alvorlig syk, slipper å være født inn i prostitusjon, krig osv..

De menneskene som drar på hotell, ferie turer osv er ikke lykkeligere enn deg. På utsiden ser det slik ut men det er ikke slik det er. Penger gjør oss ikke lykkelig selv om de viser det i media osv. Du må lære deg å innse det. Jeg er ikke opptatt av penger. Jeg har ikke så mye selv men har virkelig lært meg hva som er viktig i livet og det er ikke penger. Jeg trodde det var penger livet handlet om men det er det ikke. Jeg brukte lang tid på å bli fri tvangs tankene om at penger var livet. Men når du klarer å gi slipp på det så kommer du til å bli lykkeligere. 

Alt er hva man gjør det til selv. Det virker som du er låst i den tanke gangen. Det er kun DU som kan gjøre noe med tankene dine og livet ditt. Ingen kommentar her inne vil forandre livet ditt. Forandringen begynner alltid med oss selv. Det kan være en lang prosess men det er verdt å begynne på den isteden for å være ulykkelig og deprimert hele livet. Lykke til :)

Anonymkode: f8daf...8f4

Skrevet

Det er kun deg selv som kan bestemme hvordan livet ditt skal bli. Du kan velge å forbli i selvmedlidenhet og overbevise deg selv om hvor fælt du har det, eller du kan gjøre noe med det og få det bedre. 

Forbli gjerne i "det-er-synd-på-meg"-modusen, det er som regel et ganske trygt sted. Men bare vær klar over at det er ditt eget valg å forbli der. Du kunne fått et bedre liv hvis du hadde bestemt deg for det.

Anonymkode: 5f4b9...9bd

Skrevet

Hvor gammel er du og hvor bor du? :)

Skrevet

Om du blir depressiv av andres "lykke" på Facebook, så får du deaktivere kontoen en stund og fylle dagene med noe annet. Finn glede i noen som har det verre enn deg, om du klarer det. Det er ett sted å starte. Jeg liker å se på Luksusfellen og le litt av folk som roter det skikkelig til for seg selv. Eller Paradise Hotel. :klaske: 

Når du har kommet deg gjennom dét steget, er det tid for å finne ut hva som gir deg mening. Det må jo være noe. Jeg var skikkelig i kjelleren etter at samboeren min døde, og det tok noen måneder før jeg klarte punkt én over her. Det neste for meg var å sette pris på småting. For eksempel den første kaffen om morgenen. Den var mitt eneste lyspunkt i lang tid. Noen ganger stoppet dagen der, andre ganger ble det en start på dagen. 

Det kan være å få frisk luft. Du må ikke ut og gå om du har sosial angst eller er dårlig til bens, du kommer langt med et sittemøbel på balkongen, og godt med klær. Ta med kaffen ut? Finn noen blogger eller artikler å lese, om du ikke finner mening nok i bare å sitte der. 

Dyrk noe. Det er urter og grønnsaker man kan dyrke inne hele året. Konsentrer deg om én ting, du blir bare overveldet om du skal leke gartneri over natten. Målet med dette er ikke å gi deg grønne fingre, men å flytte fokuset bort fra alt som gjør deg miserabel. Det koster 5-10 kroner for de billigste posene med frø. Du trenger bare en. Nå når våren kommer blir det billig plantejord til salgs også, til og med i mindre poser. Så slipper du bære tungt.  

Om du har tv kan du finne en serie å følge med på. Kanskje går den bare en gang i uken, men da har du noe å se frem til. Små skritt. Eller følg med på en "youtuber". Marco In A Box er lettbent. Et sted å starte. Så får du opp andre forslag, og klikker deg videre og videre. Eller prøv TED. De har noe for enhver smak.

Lån en bok på biblioteket. Det er attpåtil gratis. De fleste biblioteker sender ut en sms dagen før leveringsfristen går ut, så du slipper å få gebyr. De har også lydbøker om du foretrekker det, og dvder. 

Ta buss, trikk eller bane til endestasjonene. Gå en tur eller sitt på en benk, og ta neste hjem igjen. Det slår ikke ihjel så veldig mye tid nødvendigvis, men du får kommet deg ut og får litt nye impulser. 

Dra på en matbutikk et stykke unna. Gjerne rett ved et kollektiv-stopp. 

På et tidspunkt kan det være du tenker at "Dette blir for dumt!". Da er du klar for større utfordringer. :) Poenget her er å åpne øynene for små ting, på veien mot å finne de enkle tingene som kan gi DEG mening med hverdagen.

Husk: Du er ikke den eneste som har dårlig råd, det finnes tusenvis av uføre mennesker som må klare seg på minstesatsen resten av livet. De bare lever i skjul, som deg, fordi de heller ikke føler for å dele sine "mislykkede hverdager og liv" i sosiale medier. Prøv å komme i kontakt med noen i en liknede situasjon - etter du har begynt å se lyspunkter igjen. Ingenting er bedre enn å være miserabel sammen med noen, gjøre narr av Paradise-deltakere sammen med noen, og drikke kaffen i friluft sammen med noen. 

Dere trenger ikke møtes ofte heller, om det er uvant for deg å slippe folk inn i livet ditt kan dere jo møtes en gang i måneden. Ha kontakt på chat eller sms ellers? 

Anonymkode: 18a2b...0be

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Katharinna skrev:

Jeg hadde bil da.... men hadde ikke råd til å ha den lengre... den ble ødelagt og hadde ikke penger til å reparere.

Hvis man flytter ut på landet så hvordan skal man handle mat ol. Uten bil? 

Trenger ikke alltid bil for å handle mat på landet ! Det finns faktisk små og store butikker der, og det går an å få et bosted i nærheten av bade butikk og skole f. eks !

Anonymkode: 4f60e...22c

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! :) har husket på deg! Hvordan går det med deg? :)

Skrevet
På 12.2.2017 den 14.05, Katharinna skrev:

Jeg er ufør pga. Angst og depresjon. Pluss masse psykisk til så ja legen vet om det.

kjempeklem til deg katharinna!! Jeg får så vondt av startinlegget ditt. kjenner meg igjen med det med penger, jeg har ikke noe selv heller. Alt går til barn og hus. Er student ;)

Men du eier leilighet. DET er ikke mange som har! Så det er jo bra!!

Du har angst og depresjoner. Har du vurdert å begynne å trene?trening er kjempebra for angst og depresjon.

Jeg tror det er litt viktig å huske på at TING ikke skaper lykke. Man er kansje glad i det øyeblikket man kjøper tingen, men så har man det ille igjen. Bare å se på luksusfellen, så ser du..

Kansje du kan begynne å finne glede i det som ikke koster noe? Feks lage deg kakao, og ta med deg på termos og gå tur. :) Kom deg ut å trene. forme kroppen din..det er ikke mye trening som skal til før du ser forskjeller. :)

Anonymkode: 1b04f...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...