Gå til innhold

Hvorfor er livet bare sånn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å melde meg ut av hele Facebook siden jeg bare blir enda mere lei meg og trist og deprimert overalt hva andre får til. Jeg har aldri penger til noe..... leser at folk er på hoteller og utstillinger overalt ---- jeg har ikke penger til noe av deg...... leser at folk får seg valper------ jeg har ikke penger til det..... leser at folk har bil----- jeg har ikke penger til det..... leser at folk reiser til ferie både i Norge og utlandet og syden----- jeg har ikke penger til det heller....... osv... osv... osv... jeg har ikke penger til kino, bowling, spise ute, gå på cafe.... ser bare andre som gjør det. Orker ikke å gå ut heller utenfor døra siden da ser jeg jo folk som koser seg med livet... og jeg blir enda mere deprimert og lei meg. Ond sirkel.

Jeg blir bare så deprimert av hva alle har og får til også føler jeg meg misslykka og udugelig siden jeg bare sitter hjemme hver eneste dag og isolerer meg mer og mer.... jeg har jo aldri penger..... Livet bare går og går , år etter år. Og jeg kommer aldri å få mere penger senere heller. Livet blir så trist og leit når man ikke har penger. Jeg kan ikke ha hobbyer da alt jeg liker koster---- penger og penger og atter penger...... så jeg er isolert i denne leiligheten og hater livet da jeg kun føler det er håpløst og meningsløst... 

Jeg er død innvendig.... lever ikke livet.... livet skal jo være bra noe det ikke er.... livet er pyton... livet er ett helvete... 

Når man ikke har noe positivt å se frem til livet.... Når man ikke kan unne seg noe godt i livet... Når man aldri har penger til annet enn det å bo så blir livet veldig utholdbart å leve. Rett og slett. Livet er veldig kjedelig. Dagene er lange i leiligheten. Dagene er utholdbare når man ikke har råd til å leve og å ha hobbyer og noe å brenne for i livet. Noe å se frem til. Noe å glede seg til.

Kanskje jeg like godt bare kan melde meg ut av Facebook, la være å gå ut fordi når jeg er ute ser jeg jo hva andre har. Hver gang jeg ser en bil blir jeg lei meg siden det har ikke jeg penger til. Hver gang jeg ser folk med handleposer blir jeg lei meg siden jeg ikke har råd til å kjøpe klær. Jeg har hullete undertøy og misfarga og bh ser ikke ut og er gule. Men det ser ingen da jeg har klær over. Ikke har jeg venner heller siden orker ikke det å se at andre er så vellykkede og får ting i livet. Orker ikke å være så misunnelig på alle andre. 

Konklusjonen er at jeg bare kan ligge under dyna ....slippe alle inntrykk ...slippe å se på livet......

Leser på Facebook at folk går på kino, teater, spiser ute, utstiling, går på agility, kurs ol. Blir bare så lei meg. Blir bare så innmari lei meg. Får vondt av meg selv. Hater meg selv og hatet livet mitt. Livet mitt er ikke meningsfylt nok. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har fått råd om dette tidligere og de rådene gjelder fremdeles ; du sa at du bor i en leilighet som er altfor dyr for deg og dette medfører at du ikke kan dra på bowling eller kino.

løsningen er å selge boligen og heller kjøpe en som ikke er så dyr slik at du da vil løse opp kapital som per dags dato er bundet opp i regninger. 

• Liker 3
Skrevet

Snakk om å syte og klage. 

Anonymkode: 99fae...771

• Liker 4
Skrevet

Er bare det at hvis jeg selger leiligheten så må jeg flytte ut på landet og da må jeg ha bil.... Bil koster penger... Æsj...

I tillegg så har jeg ingen som kan hjelpe meg med selve flyttinga heller. Foreldrene mine vil ikke hjelpe meg.. Er ingen andre heller og jeg klarer ikke alt selv...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakk om å syte og klage. 

Ja livet er jo bare dritt uansett. Hva er positivt med livet liksom?

Skrevet
Akkurat nå, Katharinna skrev:

Livet er hva du gjør det til. 

Anonymkode: c6e74...0aa

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Katharinna skrev:

Er bare det at hvis jeg selger leiligheten så må jeg flytte ut på landet og da må jeg ha bil.... Bil koster penger... Æsj...

I tillegg så har jeg ingen som kan hjelpe meg med selve flyttinga heller. Foreldrene mine vil ikke hjelpe meg.. Er ingen andre heller og jeg klarer ikke alt selv...

i den forrige tråden din fortalte du at du har bil - men du klagde over bilutgifter. 

du sa videre at du er avhenging av bilen for å komme deg ut i skogen. så hva er problemet med å flytte til landet slik at du ikke er avhengig av bil for å komme deg ut i skog og natur?

mitt råd var ; selg den dyre boligen din. selg bilen din. flytt til landet så du ikke er avhengig av bil for å komme deg til skogen

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Livet er hva du gjør det til. 

Anonymkode: c6e74...0aa

Nei. Når man er alvorlig deprimert og ikke ser lyspunkter i livet og alt er svart. Ja hva skal man gjøre da? 

Skrevet
1 minutt siden, Katharinna skrev:

Du er jo din egen lykkes sned og er selv ansvarlig for hvordan du har det. Er helt sikkert mye du kan gjøre for å ha det bedre og første skritt er jo å slutte og klage og ikke gå rundt å synes så forferdelig synd på deg selv. 

• Liker 1
Skrevet

-lykkes smed. 

Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

i den forrige tråden din fortalte du at du har bil - men du klagde over bilutgifter. 

du sa videre at du er avhenging av bilen for å komme deg ut i skogen. så hva er problemet med å flytte til landet slik at du ikke er avhengig av bil for å komme deg ut i skog og natur?

mitt råd var ; selg den dyre boligen din. selg bilen din. flytt til landet så du ikke er avhengig av bil for å komme deg til skogen

Jeg hadde bil da.... men hadde ikke råd til å ha den lengre... den ble ødelagt og hadde ikke penger til å reparere.

Hvis man flytter ut på landet så hvordan skal man handle mat ol. Uten bil? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo din egen lykkes sned og er selv ansvarlig for hvordan du har det. Er helt sikkert mye du kan gjøre for å ha det bedre og første skritt er jo å slutte og klage og ikke gå rundt å synes så forferdelig synd på deg selv. 

Det er ikke noe synd på meg. Jeg fortjener ikke ett bra liv. Jeg er ikke ett bra nok menneske til å klare å leve livet. Jeg er misslykka siden jeg ikke får det til... altså enda en ting jeg ikke får til. Jeg klarer ikke å takle livet.

Skrevet

Jeg hadde bil da.... men hadde ikke råd til å ha den lengre... den ble ødelagt og hadde ikke penger til å reparere.

Så du har solgt bilen din i løpet av denne måneden? Da har du vel penger til å dra på kino eller bowling. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Katharinna skrev:

Det er ikke noe synd på meg. Jeg fortjener ikke ett bra liv. Jeg er ikke ett bra nok menneske til å klare å leve livet. Jeg er misslykka siden jeg ikke får det til... altså enda en ting jeg ikke får til. Jeg klarer ikke å takle livet.

Ok. 

Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Så du har solgt bilen din i løpet av denne måneden? Da har du vel penger til å dra på kino eller bowling. 

Nei den bare står der fordi vet ikke hva jeg skal gjøre med den ennå. Vrake den eller ikke. Er ikke verdt noe mer. Den er 15 år og har gått veldig langt.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Katharinna skrev:

Nei. Når man er alvorlig deprimert og ikke ser lyspunkter i livet og alt er svart. Ja hva skal man gjøre da? 

altså du kan starte med en god frokost, så gå ut og finne et bra sted ute. Se mot solen. Stopp tankene. Rundt lunsjtider går du hjem og tar deg noe mat igjen. Velg grønnsaker og ting som gir deg energi. Gjenta øvelsen, se mot lyset. Da vil du til slutt finne ut, hva du skal gjøre med livet ditt. Og det blir garantert noe bra.

Endret av Olaug Olsen
Skrevet

Nei den bare står der fordi vet ikke hva jeg skal gjøre med den ennå. Vrake den eller ikke. Er ikke verdt noe mer. Den er 15 år og har gått veldig langt.

Ok men hvor vil du hen med tråden her - du hadde en identisk tråd for ikke så lenge siden og du fikk mange gode råd som gikk på forvaltning av økonomi og livskvalitet. Leste du ingenting av hjelpen og tilbakemeldingene du fikk? 

Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Ok men hvor vil du hen med tråden her - du hadde en identisk tråd for ikke så lenge siden og du fikk mange gode råd som gikk på forvaltning av økonomi og livskvalitet. Leste du ingenting av hjelpen og tilbakemeldingene du fikk? 

Har lest den tråden ja... selvfølgelig....

Skrevet
10 minutter siden, Katharinna skrev:

Det er mange steder på landet som fortsatt har buss. Jeg bor noe grisegrendt og det går minst 3 busser på dagen: 2 skolebusser og 1 midt på dagen. Om du tar med deg ryggsekk kan du bruke den og bære to poser på bussen. Det funker bra.

Anonymkode: cdc10...77b

Skrevet

Jeg har ikke lest den tråden det vises til, så jeg vet ikke hva du har sagt om deg selv før.

Jobber du, eller er du trygdet eller hjemme av andre grunner? 

FB viser bare det folk som er der vil at skal vises. Noen bruker det som skrytearena. Blås i hva folk skriver på FB.

Om du har lite penger, men alt for mye tid: Kan du gjøre noe for andre? Enten det er noen på 2 eller 4 som trenger hjelp?

Anonymkode: 51f41...05d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...