Gå til innhold

Det verste norske etternavnet :-)

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

358334.jpegDenne uken var det morsomme etternavn vi tok for oss, og ja de er ekte. 

Vi har kommet frem til denne listen i all vennskaplighet og i stor beundring for navnebærerne. For all del, ikke la disse navnene gå tapt. Vi vil gjøre oppmerksom på at alle fornavnene på listen er valgt tilfeldig. 

Ti på topp morsomme etternavn: 
1. Trond Laksekjønn 
2. Herman Gatevold 
3. Grete Avløp 
4. Håkon Brødreskift 
5. Bjørnar Høifødt 
6. Sigrid Klump 
7. Guro Bolle 
8. Lars Grafsrønningen 
9. Martin Dame 
10. Kristian Pulk og Hilde Koppen 

Disse kom nesten med: 
Fredrik Rompe 
Per Sørpebøl 
Monica Abedissen 
Rebecca Smellen 
Marius Luktvasslimo 
Nina Baller

http://www.nrk.no/programmer/tv_arkiv/typisk_norsk/3664851.html

Anonymkode: 162e8...6a9

• Liker 1
Skrevet

Mange på sørlandet heter Sædberg 😄

Anonymkode: d1ee3...4bd

Skrevet

Fiskvik, Tåterud, Balleklov, Fisen og Grøtåker

Anonymkode: 77c91...5b8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faren min satt og bladde i en minnebok fra den gangen han gikk på videregående skole på for mange herrans år siden. Han begynner å lese opp tilfeldige navn fra diverse årskull, og et av navnene han leser opp var en kvinne med etternavnet BLEIE. Ja, du leste riktig... Bleie til etternavn! Jeg hadde seriøst byttet! Det går bare ikke an å gå rundt og hete noe som samler opp bæsj og tiss hos småbarn og inkontinente!??

Bleie.... jøje meg.

Hva er det verste etternavnet du har hørt her til lands?

Anonymkode: 07a2e...015

Vet til og med om at det en gang i tidel var en som het Rosa Bleie (jobbet med tlf salg når jeg fikk med meg det navnet.)

Anonymkode: c0096...28c

Gjest MrGreen
Skrevet

Har reagert på etternavnet Fostervold. 

Vold mot foster.

Skrevet

Odd Bleie Homse?

Anonymkode: 5e511...b47

Skrevet

Jeg synes Fostervold er ganske grusomt. Høres ut som erkefienden til Børre Knudsen, men det er vel neppe noen her som er gamle nok til å kjenne til han... :)

Skrevet

Sædberg..en smule belastende 

• Liker 1
Skrevet

Skrukkefyllhaugen er nok det særeste jeg har vært borti så langt.

Ellers så er Bolle et artig navn, særlig når man er delvis dansk:fnise:

Skrevet

Kyllingmark.

Anonymkode: aa932...8a3

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, MrGreen skrev:

Har reagert på etternavnet Fostervold. 

Vold mot foster.

Guro Fostervold...

Tenker alltid på abort når jeg ser henne.

Anonymkode: 5a5c1...e9c

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom igjen da, litt humor må en jo få ha en lørdagskveld! :) De som har disse etternavnene har sikkert hørt det før uansett.

Anonymkode: 07a2e...015

Ja og de er sikkert møkklei all ertingen

Skrevet

Beltesbrekken! Første gang jeg hørt det trodde jeg de sa beltesprekken..

Anonymkode: 3ac76...5ee

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at Bleie tar kaka. Men de som heter det (eller andre spesielle etternavn) kan umulig plages noe særlig med det siden man står fritt til å bytte til noe annet. Vil heller hett Hansen eller Olsen som resten av Norge enn Bleie.

Anonymkode: 3537b...fd6

Som barn velger man ikke etternavnet sitt. Så jo, mange kan plages av etternavnet sitt, da fordi andre velger å trekke frem navnene som blant annet "Norges verste". Det er ikke veldig kult.

Voksne folk lærer barn at det er greit å mobbe når de oppretter tråder som dette. Liksom humor som folk bør tåle fordi de ikke har byttet navn. OK. Da så. Og tjukke folk kan mobbes fordi de velger å ikke slanke seg, og han med "de rare klærene" fordi han kunne valgt et annet antrekk osv.?

Anonymkode: c08a3...700

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som barn velger man ikke etternavnet sitt. Så jo, mange kan plages av etternavnet sitt, da fordi andre velger å trekke frem navnene som blant annet "Norges verste". Det er ikke veldig kult.

Voksne folk lærer barn at det er greit å mobbe når de oppretter tråder som dette. Liksom humor som folk bør tåle fordi de ikke har byttet navn. OK. Da så. Og tjukke folk kan mobbes fordi de velger å ikke slanke seg, og han med "de rare klærene" fordi han kunne valgt et annet antrekk osv.?

Anonymkode: c08a3...700

Dere har en stoooor oppdragelsesjobb å gjøre i alle disse babynavn-trådene her på kg! Og de trådene må jo være verre i deres øyne siden det er navn på barn som vokser opp idag.

Anonymkode: 986d0...8cf

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange på sørlandet heter Sædberg 😄

Anonymkode: d1ee3...4bd

Det uttales Seberg

Anonymkode: b03d0...d73

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere har en stoooor oppdragelsesjobb å gjøre i alle disse babynavn-trådene her på kg! Og de trådene må jo være verre i deres øyne siden det er navn på barn som vokser opp idag.

Anonymkode: 986d0...8cf

Svar på kommentaren uten at du forteller og latterliggjør vedkommende

Anonymkode: b03d0...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...