Gå til innhold

Jeg er faktisk forferdelig såret

Gjest BethD

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er sannsynligvis en dårlig menneskekjenner og/ eller setter aldri grenser. Når du ikke forstår folk, er risikoen høy for å havne blant mennesker som egentlig ikke bryr seg eller overkjører deg ganske høy. Jeg tipper du over årene har skaffet deg venninner som kjører et egoløp fordi du har vært ute av stand til å se deres sanne natur

Men du hadde jo 5 venner å invitere, jeg syns det er mange. Om to av de er skikkelige venninner så syns jeg du er heldig. Mange som sliter med å finne en eneste venn

Anonymkode: d5968...a82

Ja det kan godt være jeg er en dårlig menneskekjenner og alt det der, men ikke prøv å få få det som om jeg fortjente dette fordi jeg lot "feil" mennesker komme innpå meg. Det er lumpent gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig dårlig oppførsel av de to. Nå har de vist at de ikke er noe å satse på som venner og hvis det ikke er første gang de har gjort noe slikt så er det ikke noe tap om de faller fra. Gå med hevet hode TS og tapet er deres. Sats på de som kom festen.

Anonymkode: 2c317...b1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig dårlig oppførsel av de to. Nå har de vist at de ikke er noe å satse på som venner og hvis det ikke er første gang de har gjort noe slikt så er det ikke noe tap om de faller fra. Gå med hevet hode TS og tapet er deres. Sats på de som kom festen.

Anonymkode: 2c317...b1f

Ja det gjør jeg også :) Orker ikke mer av falske venner,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Da hadde jeg blitt veldig såret selv, dårlig gjort av dem. 

Anonymkode: 2b6fc...ad3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Da hadde jeg blitt veldig såret selv, dårlig gjort av dem. 

Ja det var det jeg også følte men siden de oppførte seg sånn i ettertid begynte jeg å lure på om det var meg det var noe galt med som reagerte på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BethD skrev:

Ja det var det jeg også følte men siden de oppførte seg sånn i ettertid begynte jeg å lure på om det var meg det var noe galt med som reagerte på det..

Du reagerer helt normalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MissMas skrev:

Du reagerer helt normalt.

Takk ! Det gjør godt å vite at flere hadde reagert på samme måte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BethD skrev:

Absolutt ikke noe galt med deg, hadde reagert likt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke noe galt med deg, hadde reagert likt. 

Godt å høre!!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BethD skrev:

Ja det kan godt være jeg er en dårlig menneskekjenner og alt det der, men ikke prøv å få få det som om jeg fortjente dette fordi jeg lot "feil" mennesker komme innpå meg. Det er lumpent gjort.

Dette er din tolkning av det jeg sa. Som rafiki sa du kan løpe fra det eller lære av det

Anonymkode: d5968...a82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BethD skrev:

JEg vil mye heller ha få venner,gjerne en eller to, som er ekte venner og som stiller opp enn flere som oppfører seg som dette.

enig. gode venner er veldig seldent idag. hva tror du det er ? tror du at pga vi er blitt voksen så er det vanskelig å få venner ? eller tror du hat folks moral/oppførsel har gjort at det er vanskelig å få venner ?  jeg kan huske da jeg var yngre så hadde jeg en haug med venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
13 timer siden, brownbrown skrev:

jeg har en bestevenn....resten er bare kompiser og bekjente som jeg kan henge med sånn innimellom. så  jeg syns du har mange jeg

:klem:Hva med å invitere dine kompiser og bekjente både hjem og med på ting selv? Altså litt oftere enn bare innimellom. :) Jo mer man er sammen, jo sterkere bånd! Hvis det er noe du ønsker da, det å ha noen flere som var nære! Det var slik jeg tolket det, at du ønsket det. :) Høres ut som at du i alle fall har et godt utgangspunkt for å kunne knytte nærere bånd med flere. Om man er i en stor og litt perifer vennegjeng, er det lett for at kontakten blir vannet litt ut, fordi det det er mange "å ta av". Og fordi man er mer bekjente enn venner, er det nok flere som kan bli usikre på det å kontakte andre, fordi de føler at de ikke er så nære at det er naturlig, redd for at den andre skal tenke at det er rart de tar kontakt og liknende. Kanskje venter noen på at den andre parten (eller flere) skal ta kontakt, så tenker flere likt og intet skjer. Så ender det gjerne da opp med tilfeldige treff med en del tid i mellom i stedet for osv. Jeg er enig i at ts har "mange" i forhold til andre som har færre eller ingen, men forstår også svært godt sårheten i det hun skriver, at hun er skuffet og reflekterer over venninnenes valg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feire bursdagen som en liten unge, bli voksen.

Anonymkode: decb6...675

Denne må jeg jo bare kommentere! Har lest i tråder der voksne mennesker ikke har mottatt gaver fra barn i familien på bursdagen sin osv, og ja da blir det sannelig bråk og spetakkel, fordi det er jo klart man skal ha pakke på bursdagen! Enten det er fra store eller små, eller uansett hvor voksen en måtte være! Pakke skal man sannelig piiiip få uansett! Og her snakker vi ikke om ræl fra nille ol, men kvalitetsgaver, må vite!:fnise: Men prøv deg som voksen å ville ha en liten markering på bursdagen din med et venninnetreff, nei da er man en liten sutrete unge, som må se til å bli voksen! :fnise: Etter min mening, kan man aldri bli for voksen/gammel for å feire/markere bursdagen sin! :) Syns personlig at det er en svært hyggelig anledning (eller påskudd om du vil), for å tilbringe kvalitetstid sammen med familie og venner!

Endret av Lykkehjerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, brownbrown skrev:

enig. gode venner er veldig seldent idag. hva tror du det er ? tror du at pga vi er blitt voksen så er det vanskelig å få venner ? eller tror du hat folks moral/oppførsel har gjort at det er vanskelig å få venner ?  jeg kan huske da jeg var yngre så hadde jeg en haug med venner

Det er helt normalt at vennegjengen og antall venner krymper med årene. (Gjelder ikke alle, men for svært mange) Man blir eldre, har mer ansvar, jobb, forhold, kanskje familie osv, som gjør at den sosiale tiden man har igjen for venner, minsker betraktelig. Da er det helt normalt at enkelte vennskap naturlig oppløses, om ikke snarlig så kan det skje på sikt, mens noen vennskap igjen varer. Kommer litt an på hva som ble lagt til grunn for vennskapet i utgangspunktet også. Ofte utvikler man seg og går ulike veier videre i livet, kommer på ulike ståsted osv. Noen venner faller naturlig fra (verdier, interesser, sivilstatus, helse, emosjonell/georafisk avstand og lignende, mange faktorer som spiller inn), mens andre nye vennskap skapes. :) Det er så enkelt for barn, for de kan bare spørre om å leke, så er man venner tvert. Som voksen har man som sagt pliktene og mindre tid, men utover det, så tror jeg at voksne er mye mer skeptiske (og reflekterende) også pga all kunnskapen man har tilegnet seg gjennom alt av livets skole, slik at det tar lengere tid. Og det er jo nettopp da den tiden har man en del mindre av. som regel som voksen, som kan hindre litt pga pliktene som medfører voksenlivet. Mindre tid vil ofte i seg selv komplisere start på nye vennskap eller holde allerede eksisterende vennskap ved like.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...