Gjest BethD Skrevet 11. februar 2017 #21 Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, Ulrikke skrev: Et kjapt søk hos et par av turoperatørene viser at du kan få en uke med All Inclusive på fint hotell rett på stranda for 16-20 000.... (fra Oslo, aner jo ikke hvor du bor) Synes ikke det er så gæærnt når du vet at alt er betalt (utenom evt flytemadrass, et par solbriller osv da...) Så lenge du har lyst, synes jeg du skal ta sjansen! HUff det blir altfor dyrt dessverre jeg måtte nok reist fra haugesund, om mulig bergen..bor på vestlandet.. men den prisen blir nok for mye for meg
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #22 Skrevet 11. februar 2017 Jeg synes både charter og Disneyland, Paris er gode forslag, men siden du er såpass uvant med å reie, ville jeg satset på charter. Der er det jo nesten umulig å gjøre noe feil. Du blir nærmest guiden fra flyet til hotellet og trenger ikke tenke selv. Hvis du velger et litt stort hotellanlegg, trenger du jo nesten ikke forlate det i løpet av ferien heller. Og reiser du all inclusive, bruker du ikke så mye penger utenom heller (vi var en familie på 4 og brukte 500kr på ei hel uke). Med en 10-åring har du jo egentlig mange muligheter til utflukter, restauranter etc, men på de store anleggene, kan dere også fint kose dere ei uke uten å dra andre steder. Kan anbefale Alcudia Pins på Mallorca, forresten! Anonymkode: 3e4a7...bca
ViljaH Skrevet 11. februar 2017 #23 Skrevet 11. februar 2017 48 minutter siden, BethD skrev: HUff det blir altfor dyrt dessverre jeg måtte nok reist fra haugesund, om mulig bergen..bor på vestlandet.. men den prisen blir nok for mye for meg Det kommer veldig an på når du reiser, og hvor. Prøv å holde deg unna verste fellesferien. Om du kan reise siste skoleuka i juni så kuttes prisene bra (de gjør ikke noe undervisning likevel da). Du kan vurdere all inclusive mot vanlig. Jeg synes all inclusive er for voldsomt, jeg trenger ikke 3 svære måltider per dag. Da er det ikke verdt prisen. Du kan vurdere å bo et sted med minikjøkken, så har du melk og frokostblanding på morgenen. Lager eller kjøper en sandwich til lunsj. Så middag i restauranten på hotellet, eller restaurant rett utenfor hotellet på kvelden. Da vil du nok lett finne ukeslang badeferie for 2 til under 10 000. Vi reiste f.eks til Mallorca 2 voksne/1 barn i to uker midt i juli og betalte rett over 20 000. Flott hotell ett kvartal unna stranda. 2
skruf Skrevet 12. februar 2017 #24 Skrevet 12. februar 2017 Har selv reist alene med hver enkelt av barna mine, og det var utrolig koselig. Reiste ei uke til Kreta Reiste utenom fellesferien og betalte ca 8000kr (reiste med apollo). Hadde ei lita leilighet. Vil heller anbefale det enn all inklusive. Går litt penger første dagen til å kjøpe inn nødvendigheter som pålegg, drikke osv, men resten av uka så er det bare å stikke innom den lokale butikken på morgenen å kjøpe ferskt brød. Veldig koselig å spise frokost sammen på terassen. Som oftest så stakk vi opp til leiligheta for å spise lunsj også. Stranda var like ved, og det var godt med et avbrekk i kjølig ac-luft når sola var på sitt sterkeste. Middag spiste vi om kvelden. Dusjet og pyntet oss litt etter at vi kom opp fra stranden og gikk til den lokale tavernaen for å spise. Etter middag, tilbake i leiligheten igjen, så satt vi på verandaen å spilte kort. Det var så fint å reise alene med døtrene mine, så det skal jeg gjøre flere ganger. Man "mister" de litt når de blir tenåringer og slutter å fortelle mamma alt og venner blir viktigere enn alt annet. Så den uka alene med hver enkelt av de var så innmari verdifull, vi kom enda nærmere hverandre og vi snakket om alt mellom himmel og hav. Reis, du kommer ikke til å angre! 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #25 Skrevet 12. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil anbefale dere å dra til et hotell med barnafamillier! Sunwing Resort er fint, men dyrt i skoleferiene. Morsomt for dere begge om gutten din finner noen jevnaldrende å være litt med også Anonymkode: 70493...877 Jeg vil anbefale det motsatte Dro alene med min 9-åring, og det var ikke hyggelig. Masse unger som løp rundt når vi skulle spise, bråk og støy, helt umulig å kunne få litt matro. For barn som ikke har vokst opp i søskenflokker blir det fort litt overveldende med så lite oppdragelse og ro rundt seg (seriøst, det var helt kaos, virket som alle barnefamiliene bare tenkte at ferie = gjør akkurat hva dere vil). Vi tenkte det var lurt med all inclusive, men kommer aldri til å gjøre det igjen. Så velg et helt vanlig hotell er mitt tips, pass på at det er butikk og restauranter i nærheten. Men ikke velg barnehotell og all inclusive, med mindre dere liker å ha det kaotisk rundt dere. Ellers er det helt supert å dra alene, med så store barn så er det ikke slike bekymringer som med mindre, som at de skal forsvinne osv. Det er alltids noen å spørre om råd på flyplassen hvis dere lurer på hvor dere skal. Og barnet er så stort at de kan gå og kjøpe seg en is på egenhånd og få trent engelsken. Vi har søkt fri fra skolen de to turene vi har vært på, og det har aldri vært noe problem i barneskolen. Tror ikke vi gjør det når det blir ungdomsskole. De lærer jo vanvittig mye av en slik tur, både det med hvordan finne frem på flyplasser, valuta, øve engelsk, være litt mer selvstendig, annen kultur med annen mat etc. Kjempeopplevelse bare å komme seg bort fra Norge og se litt av verden Anonymkode: 1284c...aa8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå