Gå til innhold

Venner som kun snakker om seg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gjennom årene hatt endel venninner som kun vil snakke om seg selv. Jeg lytter, støtter og gir råd, men har jeg noe jeg vil snakke om, blir det møtt med et kort svar, før samtalen vris over på dem igjen. Mange av disse "venninnene" har jeg kuttet ut, men nå har jeg en igjen som bor i et annet land. Hun skal snart besøke Norge igjen og vil i den anledning overnatte hos meg. Forrige gang hun var her var hun festklar og tok seg godt tilrette i barskapet mitt og da vi gikk ut fortsatte hun med å kjøpe drinker til seg selv. Ikke ETT spørsmål om jeg ville ha noe. Hun kommer neste helg og har mer eller mindre bare gått utifra at hun skal bo her, hva gjør jeg? Jeg vil som dere sikkert skjønner ikke ha henne her, men hvordan sier man sånt? Vi har kjent hverandre i over ti år. 
Jeg forsøkte også å snakke med henne i går, ang noe som foregår i livet mitt, men da stoppet samtalen helt opp. Det er greit å legge dette vennskapet som dødt eller?

Anonymkode: e63f2...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det synes jeg. I et vennskap må begge parter både gi og få (ting, oppmerksomhet, omtanke etc) Hvis du føler du bare "gir", og hun bare "får", så synes ikke jeg det er verdt å gidde mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...