Gå til innhold

Hvor mye kalorier har du forbrent etter 30 minutter på tredemølla?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg har en venninne som både titt og ofte legger ut bilder fra treningsstudiet, og da som regel av displayet på tredemøllen. Dette er skrytebilder av typen " Se så flink jeg har vært", "Hard treningsøkt" osv. Det jeg stusser over er at bildene viser at hun har jogget rundt 30 minutter, men har forbrent kun 160- 170 kcal. Altså.. dette kan vel ikke en gang kalles trening? Blir man i det heletatt svett?

I løpet av 30 minutter på tredemøllen har jeg forbrent minst 400 kcal, ofte er jeg oppe i 500 kcal, og jeg anser ikke meg selv å være i spesielt god form heller.

Etter 30 minutter på tredemøllen, hvor mye har du forbrent?

Anonymkode: d8993...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ann på hva du veier og hvor langt du løper på de tredve minuttene. Grovt regnet forbrenner man egen kroppsvekt pr kilometer. Eks veier du 50, så forbrenner du 50 om du jogger en km.

Anonymkode: 668a8...163

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min er rundt 90 kg. tung, mens jeg veier 52. Tredemøllene på treningsstudioet tar hensyn til vekt (og alder for øvrig om man legger det inn).

Har aldri tenkt på hvor mange kilometer jeg løper, men da løper jeg vel rundt 9- 9,5 på en halvtime? Wow

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min er rundt 90 kg. tung, mens jeg veier 52. Tredemøllene på treningsstudioet tar hensyn til vekt (og alder for øvrig om man legger det inn).

Har aldri tenkt på hvor mange kilometer jeg løper, men da løper jeg vel rundt 9- 9,5 på en halvtime? Wow

TS

Kaloritelling på tredemøller er feil. Bruk klokke i stedet. Jeg forbrenner rundt 250 kcal på 30 min (ikke i følge tredemølle, da er det vel betydelig mer som da er feil) med intervall- eller tempotrening. 

Anonymkode: 3650b...866

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaloritelling på tredemøller er feil. Bruk klokke i stedet. Jeg forbrenner rundt 250 kcal på 30 min (ikke i følge tredemølle, da er det vel betydelig mer som da er feil) med intervall- eller tempotrening. 

Anonymkode: 3650b...866

Hvor mye skiller det, kalorier forbrent på klokken din og kalorier forbrent på tredemølledisplayet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt merkelig ut. Jeg pleier komme til ca. 100  kcal forbrukt på en 10 minutters oppvarmingsøkt (på tredemølledisplayet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Displayet på tredemøller, ellipsemaskiner, ergometersykler, osv. er ikke til å stole på. De tar jo ikke hensyn til puls (pulsmålere på slike ting er ofte en vits). For å ta et eksempel viser ellipsemaskinen hjemme hos foreldrene mine ca 350 mer kcal enn det pulsklokken min viser. De er ganske unøyaktige! Få deg en pulsklokke med pulsbelte. Jeg tviler sterkt på at du på 52 kg forbrenner 400-500 kalorier på en halvtime. Jeg veier 10 kg mer enn deg, og med høy intensitet er jeg først oppe i 500 kalorier etter 45-50 minutter. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Du løper 9-9,5 km på en halvtime! Dette er elitenivå, så meld deg på løp da vel. Du løper altså med en fart på 19 km/t hele veien?

Anonymkode: e8764...bfe

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med høy intensitet for en passe godt trent, normalvektig, kvinne, forbrenner man 2-300 kalorier på en halvtime på tredemølla. 

Du forbrenner IKKE 4-500 på en halvtime, det er nærmest fysisk umulig ved løp. Og hun forbrenner nok mer enn 160 med mindre hun går og bare blir litt varm/svett. 

Anonymkode: e278a...3d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er dette å bry seg med? Hvor mange kalorier hun forbrente på en økt? :)

Misliker du henne eller er du misunnelig på henne for noe siden du er så opptatt av dette?

Endret av JackIost
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av spørsmålet til ts, men det er ikke nødvendigvis så enkelt som dere framstiller det her: 

"En ny studie antyder at synet vårt på kroppens energiforbruk kan være feil. Resultatene viste nemlig at svært aktive mennesker ikke forbrant mer enn folk som bare var moderat aktive.

Tvert imot var det totale energiforbruket til deltagerne i undersøkelsen forbløffende likt, uavhengig av hvor mye de var i bevegelse. Kun de mest passive brukte færre kalorier i løpet av dagen.

– Dette er en velgjort studie, med fremragende metoder, som formulerer en interessant hypotese, kommenterer professor Ulf Ekelund ved Norges idrettshøgskole.

– Men som med alle hypoteser trenger den å bekreftes."

Les resten her: 

http://forskning.no/2016/01/mer-trening-brant-ikke-flere-kalorier-kanskje-kan-du-ikke-trene-av-deg-sjokoladen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg har en venninne som både titt og ofte legger ut bilder fra treningsstudiet, og da som regel av displayet på tredemøllen. Dette er skrytebilder av typen " Se så flink jeg har vært", "Hard treningsøkt" osv. Det jeg stusser over er at bildene viser at hun har jogget rundt 30 minutter, men har forbrent kun 160- 170 kcal. Altså.. dette kan vel ikke en gang kalles trening? Blir man i det heletatt svett?

I løpet av 30 minutter på tredemøllen har jeg forbrent minst 400 kcal, ofte er jeg oppe i 500 kcal, og jeg anser ikke meg selv å være i spesielt god form heller.

Etter 30 minutter på tredemøllen, hvor mye har du forbrent?

DET nekter jeg å tro!

Anonymkode: 57689...383

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forbrenner ca 150 kalorier på tredemølla etter 30 minutter. Men jeg er også ganske utrent og klarer ikke å jogge så lenge, så jeg bytter litt på å gå raskt og jogge. Men blir veeeldig sliten etter de 30 minuttene. Skulle ønske jeg kunne forbrenne like mye kalorier som du klarer på så kort tid.

Anonymkode: 507f6...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp 5km på mølla i dag, ca 28 min. Jeg forbrente da 328 kcal ifølge pulsklokke + belte. Løp med gj.snittspuls på 186(har latterlig høy puls når jeg løper, ligger stort sett alltid i sone 5). Veier 60kg.

Anonymkode: 57f24...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tredemølle er så enkel at den beregner 70 kcal pr kilometer uansett om jeg løper eller går, 30 miniutter rask gange gir 3 kilometer og da 210 kcal!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når pulsen er over 170 bpm forbrenner jeg 10 kcal pr min. Dersom jeg hadde holde så høy puls i 30 min, hadde jeg kommer opp i 300 kcal på 30 min.

Men det er omtrent en umulighet. Vanligvis ligger jeg på rundt 200 kcal etter 30 min på mølla.

Men mølla er veldig optimistik og sier over 400 kcal på 30 min :sjokkbla:

Anonymkode: b0b89...568

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Om du løper 9,5km på en halvtime burde du melde deg på ulike konkurranser fordi dette er jo på elitenivå. Edit; også merkelig at noen som hevder å løpe på så høyt nivå irriterer seg over venninna som forbrenner så lite på en halvtime.. smålig much..? 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at TS aldri har løpt på en tredemølle før. Ingenting med kcal forbrent, distanse eller fart stemmer med virkeligheten. 

Anonymkode: e8764...bfe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...