Gå til innhold

In your face valgerd!


@riel

Anbefalte innlegg

Det er mange her til lands som drikker forsvarlig.

Hvis jeg skal på fest koser jeg meg med vin, og heller ikke nedpå med sprit. Bryr meg ikke med å gå på byen og drikke meg dritings. koser meg med et glass vin til maten i ny og ne. Har rast fra meg slik som de fleste gjør når de er unge. De i vennekretsen min drikker heller ikke som noen galninger.

Såklart det er noen som gjør det, men skal det gå utover alle da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Det er mange her til lands som drikker forsvarlig.

Hvis jeg skal på fest koser jeg meg med vin, og heller ikke nedpå med sprit. Bryr meg ikke med å gå på byen og drikke meg dritings. koser meg med et glass vin til maten i ny og ne. Har rast fra meg slik som de fleste gjør når de er unge. De i vennekretsen min drikker heller ikke som noen galninger.

Såklart det er noen som gjør det, men skal det gå utover alle da?

Nei og det er mange som ikke drikker, men regner med at du som meg har vært en tur ute på byen på en lørdag. Prøv å ta deg en tur på byen edru. Jeg skal love deg du ser mye skremmende. Selv skjønner jeg ikke hvordan nordmenn klarer å bli så patetiske i fylla. Standarden er en god del som står og spyr. Jenter som griner av ingenting. noen som ligger i koma. Noen som sloss for ingenting. Noen som diskuterer og veiver med armene. Mange som prater usammenhengende. Folk med kebaben i hele trynet og slipset rundt hodet. "Romantiske" par. Mye morsomt å se på.

Nei, disse skal ikke gå utover alle andre. Jeg sier bare at det finnes sterkere argumenter for å forby alkohol enn pengespill. De beskrevet over er for øvrig ikke en del av 10 prosenten som konsumerer 50 prosent av alkoholen. De over er vel "median"-konsumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og om folk ønsker å drikke som gale hvorfor skal en elite undertrykke deres frihet til å gjøre det?

Gjesp. Skal du provosere så provoser ordentlig, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og det er mange som ikke drikker, men regner med at du som meg har vært en tur ute på byen på en lørdag. Prøv å ta deg en tur på byen edru. Jeg skal love deg du ser mye skremmende. Selv skjønner jeg ikke hvordan nordmenn klarer å bli så patetiske i fylla. Standarden er en god del som står og spyr. Jenter som griner av ingenting. noen som ligger i koma. Noen som sloss for ingenting. Noen som diskuterer og veiver med armene. Mange som prater usammenhengende. Folk med kebaben i hele trynet og slipset rundt hodet. "Romantiske" par. Mye morsomt å se på.

Jeg må bare spørre; Hvilken by er det DU bor i? På stedene jeg går er det i alle fall ikke sånne tilstander, og jeg bor i Drammen, så det sier jo litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Er det provoserende å mene at mennesker bør ha frihet over eget liv og ha ansvar for egne valg. For en sosialist er det vel kanskje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, disse skal ikke gå utover alle andre. Jeg sier bare at det finnes sterkere argumenter for å forby alkohol enn pengespill. De beskrevet over er for øvrig ikke en del av 10 prosenten som konsumerer 50 prosent av alkoholen. De over er vel "median"-konsumentene

Skjønner :)

Det vil alltid være avhengighet av et slag. Det nyeste jeg fikk med meg var at barn ble avhengige av dataspill. Lurer på hva som blir det neste :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg må bare spørre; Hvilken by er det DU bor i? På stedene jeg går er det i alle fall ikke sånne tilstander' date=' og jeg bor i Drammen, så det sier jo litt...[/quote']

Kanskje du er litt mer deltakende, enn iakttakende. Selv har jeg jobbet i utelivsbransjen og dermed ofte vært edru på byen. Det er mye morsomt og patetisk å se rundt omkring i 2-3 tiden. Også i Drammen. Ta deg en jobb som nattravner og du vil se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det provoserende å mene at mennesker bør ha frihet over eget liv og ha ansvar for egne valg. For en sosialist er det vel kanskje det.

Stemmer. Pratet med en av gutta som sitter nede i skuret i sentrum her i dag.

Han sa det samme selv. Å Gud som de trivdes med livet sitt. Ikke alltid like lett å høre hva han sa grunnet den overdøvende rødspritstanken, men jeg så på kroppsspråket hans at han var vitterlig lei disse sosialistene. Neste gang skulle han stemme på republikanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Men det er tydeligvis en aktivitet de menneskene som gjør det liker siden de gjør det om og om igjen. Hvis du ikke liker å se andre ha det gøy og noen ganger drite seg ut fordi de har det gøy foreslår jeg at du heller blir hjemme. Eventuelt kan jo du og dine edru likesinnede ha fest hjemme hos deg, er tross alt ikke så mye annet man må gjøre på den tiden av døgnet i by. La menneskene ha frihet til å drite seg ut, vi kan ikke alle være ferdigprogramerte ufeilbarlige skapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men det er tydeligvis en aktivitet de menneskene som gjør det liker siden de gjør det om og om igjen. Hvis du ikke liker å se andre ha det gøy og noen ganger drite seg ut fordi de har det gøy foreslår jeg at du heller blir hjemme. Eventuelt kan jo du og dine edru likesinnede ha fest hjemme hos deg' date=' er tross alt ikke så mye annet man må gjøre på den tiden av døgnet i by. La menneskene ha frihet til å drite seg ut, vi kan ikke alle være ferdigprogramerte ufeilbarlige skapninger.[/quote']

Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker å se på det. Synes det er morsomt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse samme menneskene får ha frihet til å dette i sjøn og drukne i fylla også da. Det er ansvar for eget liv.

Men mange fulle folk mister dømmekraften i fylla. Litt kjipt når de finner ut at de skal på kjøretur, og kjører over og dreper et annet menneske.

Skjønner ikke at voksne og forsvarlige mennesker kan drikke seg sanseløse. Det finnes jo forsvarlig drikking også. hadde folk klart å holde seg til det hadde det ikke vært så mye idioter på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det provoserende å mene at mennesker bør ha frihet over eget liv og ha ansvar for egne valg. For en sosialist er det vel kanskje det.

Jeg er helt for økt frihet og mer ansvar til individet, men det betyr ikke at vi er nødt til å friste mer enn nødvendig. Å la spilleautomater være i egne "spillebuler" ville i allefall vært ryddig.

Har dere forresten noengang sett spillemaskiner på handlesentere i andre europeiske land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...